|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 03:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mario-sz |
#242232 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
krzysiek_pere napisał(a): zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI. dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu
Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?
może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
|
|
|
xsadol |
#242239 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
mario-sz napisał(a): krzysiek_pere napisał(a): zoon napisał(a): Użytkownicy tych silników na forum sprawdzali i są to japońskie turbiny IHI. dokładnie w t-jet 120 Km jest to turbina IHI VL-37 . Nie posiada ona zmiennej geometri łopatek i odpowiednio traktowana przetrzyma silnik. Firma IHI nie jest może tak znana jak garret, holset ale jej turbiny można znaleźć w mazdach hondach, i w oplach z siln. Izusu Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V? może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?
Jeśli chodzi o turbo, to cos mi się widzi, ze tylko do 16V Ale 'szpecem' nie jestem.
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#242241 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
mario-sz ja mam podobny problem z ALfa 147 Selespeed. Stoi mi juz ponad 2,5 roku w garazu. Wszystko ok tylko skrzynia selespeed nie przelacza biegow lub przelacze ktore chce i kiedy chce. Chcialem przerobic na reczna, ale sama skrzynia i sprzeglo nie wystarcza. Najwiekszy problem wlasnie z kompem, trzeba wymieniac a to sie juz robia takie koszty, ze nie warto. W Carserwisie w wawie ponad 2 lata temu chcieli 18 tys zl za zrobienie tego - czyt. wymiane.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#242242 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
mario-sz napisał(a): Jak sądzisz dało by się zamontować do mojego silnika 8V?
może kiedyś znajdzie sie jakiś rozbity i warto by było przełożyć. tylko co z komputerem?
Widze że myślimy o tym samym
Pewnie przeleciałeś allegro nie raz - ja też
W grę wchodziło by tzw soft turbo (ok 0,3 bara) na tej turbince (trza by ją troche przeregulować) układ paliwowy powinien dać rade, ale są dwa problemy:
Wysoki stopień sprężania ( i tu uszczelka pod głowice na zamówienie lub dwie zwykłe, ponoć są też specjalne świece)
Pomiar obciążenia silnika poprzez map sensor ( tutaj niektóre systemy świetnie się oszukuje zaworem jednostronnym przed map sensorem tak żeby map nie widział ciśnienia doładowania)
Fajnie by było mieć ok 100 KM zamiast 77 a co najważniejsze z 50 NM więcej
[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:43 ]
Aha oglądałem rozstaw szpilek w t-jet pod kolektor wydechowy i wygląda na oko identycznie więc może było by to takie plug & play ale głowy nie daje
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#242244 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#242246 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
olos47 napisał(a): krzysiek_pere a co z glowica?? A obieg olejowy do turbiny?? A gniazda zaworowe?? To sie chyba nie oplaca??
już odpowiadam
silnik przy soft turbo mechanicznie dają rade poczytaj ile sie tego robi.
Smarowanie z czujnika ciśnienia oleju a powrót z turbiny przeróbka misy oleju.
Wszystko zależy jak kiedyś będą kształtowały się ceny części bo jak kiedyś calego T jeta z osprzętem kupisz za 3,5 tysia to faktycznie gra nie warta śieczki
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#242248 Wysłany:
17 Kwi 2009, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
ale przy tym stopniu sprezania to pewnie wypalisz gniazda zaworowe. Nie wiem tez czy turbina nie musi byc chlodzona dodatkowo z obiegu chlodzenia.
Kiedys sie bawilem w taki tuning w SAABie 9-3 T (zestaw MAPTUN). Tam zmienienie intercoolera na wydajniejszy i zwiekszenie cisnienia doladowania podnioslo moc z 210 do 270 KM. Pompa oleju i glowica byla taka sama nawet w wersji Viggen wiec nie bylo problemu.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
krzysiek_pere |
#242249 Wysłany:
17 Kwi 2009, 21:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
|
Góra |
|
|
mario-sz |
#242273 Wysłany:
17 Kwi 2009, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|