|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
BARTEKcoupe |
#201131 Wysłany:
21 Gru 2008, 16:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
Pawel_K napisał(a): końcówke 04 a na liście jest 03
chodzi o to że masz końcówkę z wejściem na 4 piny?? U mnie jest na 3 i nie spotkałem się z taką na 4
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
|
|
|
Pawel_K |
#201135 Wysłany:
21 Gru 2008, 17:01; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 81
|
Chodzi o numer ECU. Na liście w programie VISA jest 16F.E3 61602.075.03 a numer mojego ECU to 16F.E3 61602.075.04
[ Dodano: 21 Gru 2008 17:01 ] złącze oczywiście jest 3 pinowe
|
|
Góra |
|
|
helwete |
#205089 Wysłany:
05 Sty 2009, 14:10; Temat postu: jak zaprogramować? |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Mar 2007, Posty: 5
|
witam.
jak zaprogramować 24c32 czy w ponyprogu jako 8bitowy 24auto
czy jako 16 bitowy 2432.
plik hex wgrac jako device, eeprom, flash.
ta sama sprawa dotyczy attiny 2313 - device, eeprom, flash.
|
|
Góra |
|
|
omeniusz22 |
#213003 Wysłany:
28 Sty 2009, 00:29; Temat postu: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 127
|
|
Góra |
|
|
mrider |
#213018 Wysłany:
28 Sty 2009, 00:44; Temat postu: Re: Interfejs ELM 327 Euroscan 2008 CAN USB |
|
|
omeniusz22 napisał(a): http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=538319428
Witam czy ktoś z was zakupił do swojego punto II to urządzenie i czy usuwa błędy poduszki i kontrolki wtrysku i z jakim programem najlepiej pracuje? Czy posługuje CAN ? Bardzo proszę o odpowiedz.
Człowieku czy Ty w ogóle czytasz to co piszą inni czy tylko spamujesz na forum?! Kilka dni temu w innym temacie odpisałem Ci że wszystkie ELM 327 odpadają, a Ty w kółko swoje! Zastanów się trochę co robisz...
|
|
Góra |
|
|
wieniu26 |
#213097 Wysłany:
28 Sty 2009, 14:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 05 Lip 2008, Posty: 44
|
Ja mam ELM327 , łączy się z moim JTD, odczytuje błędy (czy wiarygodne to nikt nie wie), kasuje lampkę od wtrysków. Jak kolega mrider wspomniał tylko silnik. Ot tyle na ten temat
|
|
Góra |
|
|
zimolag_adam |
#234578 Wysłany:
30 Mar 2009, 21:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Adam
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Star
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 134 Pomógł: 1
|
Panowie i Panie czy ktos wie jak wgrać do AT90S2313 wsad?? jak device. program czy flash?? za kazdym razem pokazuje blad i nie wiem co jest nie tak, ta mala kosc sie wgrala ale ta nie chce
_________________ Punto 1, 1.2 60 STAR 97r.
|
|
Góra |
|
|
lep |
#264179 Wysłany:
13 Cze 2009, 20:26; Temat postu: Euroscan + DOSBox |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Potwierdzam że Euroscan pracuje pod WindowsXP poprzez emulotar DOSBox. Sprawdzałem na karcie PCMCI Silicom 2 x RS232. Wszystko działa fajnie. Jaki z tego morał? Trzeba mieć kartę Silicom i darmowy emulator DOSBox. Odpada problem z konfiguracją pod DOS-em. Niestety nie udało mi się odpalić Euroscana na 2 konwerterach USB->RS232. Może koś pokombinuje kiedyś w ustawieniach samych sterowników pod Windowsem.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#266288 Wysłany:
19 Cze 2009, 22:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
lep |
#266406 Wysłany:
20 Cze 2009, 13:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Cytuj: Witam, czy udało się komus połączyć z ECU punto 1 o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.05? Bo takiego nie ma na spisie i Euro nie chce sie komunikować.
Nie wiem czy próbowałeś na takim ustawieniu. Jest obsługiwany ECU o kodzie IAW 16F.E3 61602.075.03 dziwne jest to że twój numer różni się tylko tą 5 na końcu.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#266424 Wysłany:
20 Cze 2009, 14:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
No właśnie dziwne, probowałem tym ustawieniem z 3 na koncu i z 2 na koncu i po przekreceniu kluczyka za kazdym razem wyskakuje komunikat "Different iso code, proceed?" i potem "No ECU responce"
A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
lep |
#266447 Wysłany:
20 Cze 2009, 16:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Cytuj: A tak poza tym to na schemacie montazowym z początku tematu jest blad w oznaczeniu zworek lini K i L chyba powinny byc odwrotnie tak mi sie wydaje bo według ideowego z 74HC04 z pinu 2 wychodzi przez tranzystor i rezystor 1k Linia L-out a na montazowym idzie do K-out. I jeszcze jedno pytanko, gdzie sie podzialy rezystory z wyjsc 74HC04 lini K i L te 11k i 21k?
Co do zworek K i L to masz racje ale nie ma to w zasadzie znaczenia bo jak podpinasz euroscana to i tak się kombinuje albo tak albo na odwrót w gnieździe diagnostycznym.
Natomiast nazwane przez ciebie rezystory R11k i R21k to tak na prawdę R1=1k oraz R2=1k, R4=... i one są jak najbardziej na schemacie.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#266490 Wysłany:
27 Cze 2009, 19:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Nie mam pojecia czy przyczyną moze byc ta nieszczesna koncowka 05 na koncu numeru ECU. Probowalem juz chyba wszystkie kombinacje. Musze przekopac calego euroscana bo z tego tematu na elektrodzie ktos chyba mial podobny przypadek i problem lezal w tranzystorach. Szkoda ze nie mam innego auta na probe to bym wiedzial blad lezy po stronie ES czy ECU.
Jezeli ktos ma identyczny numer jak moj i polaczyl sie z Euro to bardzo prosze o info.
Pozdrawiam.
Powiedzcie mi ktory opis zlacza diagnostycznego w punto 1 jest prawidlowy bo w wiekszosci znalezionych przypadkow w necie masa jest w srodkowym pinie a linie K i L po bokach a w ksiazce od punto (tej czerwonej) jest tak:
Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.
[ Dodano: 27 Cze 2009 19:54 ]
No i niestety dalej brak komunikacji z ECU. Próbowałem połączyć się z airbag i po wybraniu kody błędów najpierw wyskoczyło to:
Po zatwierdzeniu i włączeniu zapłonu połączył się z ECU i moim oczom ukazało się to:
Niestety tego błędu wykasować nie moglem.
Czy ktoś może mi pomoc z rozszyfrowaniem tego i dlaczego nie mogę tego usunąć?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
lep |
#268490 Wysłany:
28 Cze 2009, 09:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Żeby sprawdzić masę na tym gnieździe diagnostycznym to zrób tak:
- wyjmij kluczyk ze stacyjki.
- weź miernik i sprawdzaj po kolei te piny na omomierzy względem np pokrywy zaworów silnika albo dowolnej innej części metalowej.
Powiem tak w palio weekend z identycznym silnikiem ale innym ECU linie
K i L są na skrajnych pozycjach a masa w środku. Znowu w Fiacie Marea Weekend kolega ma tylko jedną linie komunikacyjną (dowiem się co on zwiera tymi zworkami)
A ja jak się podpinałem pierwszy raz to kombinowałem na wszystkie sposoby z tymi pinami aż trafiłem.
Przyjmij taki system że podepinaj się pod gniazdo ale przestrzegaj zaleceń komunikatów Euroscana. Jeśli mówi że trzeba wyłączyć stacyjkę i potwierdzić F1 to tak właśnie zrób. I znowu kolejna kombinacja i zgodnie z komunikatami.
Z mojego doświadczenia wynika że nie stanie się nic jeśli podłączysz źle lub na masę. Miałem kilka razy taki numer że wydawało się że Euroscan nie komunikuje się i trzeba było wyłączyć stacyjkę i podłączyć ponownie.
Jeszcze możesz delikatnie ściągnąć tą gumową osłonę na gnieździe diagnostycznym i popatrzeć jakie są kolory kabli i ile ich jest.
Natomiast zastanawiające jest to małe napięcie na ECU jeśli okaże się że masz lipny akumulator albo coś nie tak z zasilaniem ECU to może być właśnie problem z nawiązaniem komunikacji.
Miałem kiedyś tak z Punto II, wymieniałem koła i słuchałem radia potem chciałem podłączyć Euroscan i nic ciągle błąd komunikacji. Z czasem okazało się że miałem lipny akumulator.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#268597 Wysłany:
28 Cze 2009, 17:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Piny juz rozgryzłem i napewno nie sa tak jak na rysunku tylko masa w srodku no ale jak pisałem wyskakuje "different iso code" i po zatwierdzeniu nie moze sie polaczyc z ECU.
Akumulator mam nowy Centra plus wiec nie pozostaje nic innego niz miernik w dlon i sprawdzic zasilanie ecu od akumulatora przez przekaźnik podwójny.
Zabawne jest to ze w gnieździe od poduszki jak podpiolem mase (bo tam jest chyba tylko masa w srodku i linia K) to euroscan nie chciał odpalic, dopiero jak mu podalem mase z radia to poszedl a w gnieździe zostawilem tylko linie K. Coś mi się wydaję że mam problemy z elektryką
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
lep |
#268622 Wysłany:
28 Cze 2009, 18:34; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Jeszcze jedno mnie zastanawia:
Cytuj: Nie wiem czy cos sie stanie jak zle podepne mase a poza tym gdy mase mialem na srodku to układ miał zasilanie wiec chyba ten pierwszy przypadek jest prawidlowy dla mnie.
Ja podłączam Euroskana tak:
- zasilanie +12 i masę biorę bezpośrednio z akumulatora
- Linię K i L z gniazda diagnostycznego metodą prób i błędów.
Wydaj mi się że masa w gnieździe może mieć inny potencjał i stąd mogą być problemy. Spróbuj zasilić Euroskana z aku a tylko K i L z gniazda diagnostycznego.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
ProLight |
#268825 Wysłany:
29 Cze 2009, 15:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 09 Paź 2008, Posty: 260
|
|
Góra |
|
|
lep |
#268828 Wysłany:
29 Cze 2009, 15:53; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Jak starsze fiaty to najlepszy Euroscan ale z tymi USB>RS232 to życzę ci powodzenia. Ja próbowałem ale bez powodzenia ale może zbyt mało wnikałem, w każdym razie jak to "pokonasz" to daj znać.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#269105 Wysłany:
30 Cze 2009, 17:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Może to nie najlepszy temat ale nie chce zakladac nowego dla tak małej sprawy choc problem dotyczy posrednio komunikacji z ECU
Otóż sprawdziłem połączenia elektryczne ECU i przekaznika podwojnego wg instrukcji i na pinie 35 ecu powinno byc napiecie bliskie napieciu z akumulatora ale u mnie nic nie ma.
Nie wiem tylko czy to napiecie ma byc przy wsadzonej wtyczce czy wyciagnietej bo ja wyciągnąłem i sprawdzałem na niej miernikiem przy włączonym zapłonie.
Na schemacie ponizej do pinu 35 idzie napiecie przez bezpiecznik i przekaźnik podwójny tylko..no właśnie co oznacza ten symbol w przekaźniku zaznaczony na rysunku? bo nie wiem kiedy to napiecie powinno sie na tym pinie pojawić.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
lep |
#269178 Wysłany:
30 Cze 2009, 21:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Maj 2008, Posty: 30
|
Moim zdanie po wyciągnięciu wtyczki z ECU nie będziesz miał napięcia 12V na wtyczce w miejscu połączenia z pinem 35 bo nie ma połączenia z pinem 4 ECU.
Działa to prawdopodobnie tak:
- napięcie z aku. leci bezpośrednio na styk 3 podwójnego przekaźnika
- następnie na cewkę lewego przekaźnika i musi być masa na pinie 4 ECU.
- jeśli jest ta masa na 4 pinie ECU to zwierane są te styki co zaznaczyłeś na schemacie. Te styki są zwierane po podaniu napięcia na cewkę identycznie jest z tymi stykami po prawej stronie.
- jeśli zwarte są styki przekaźnika (lewego) napięcie z aku. przechodzi przez bezpiecznik 5A (zaznaczony numerem 5), potem przez konektor 10, styki wspomnianego przekaźnika, przez konektor 1 i do styku 35 ECU. I tak właśnie zasila ECU. Ale mogę się mylić.
_________________ Punto II 1.9 JTD
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#269212 Wysłany:
12 Lip 2009, 11:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Myślę że masz racje lep....czyli generalnie jezeli chcialbym sprawdzic poprawnosc zasilania ECU nalezy podac mase na styk nr 10 przekaźnika podwójnego i sprawdzic wtedy napiecie na pinie 35 wtyczki od ECU. Niestety znajac moje szczescie wszystko jest ok wiec chyba jednak euroscan po prostu nie bedzie gadał z moim ECU
Cytuj: Mam laptopa i przejsciowki USB>RS232 Więc będę walczył żeby to razem skonfigurować.
ProLight jesli Ci się to uda to koniecznie sie tym podziel bo mysle ze nie jedna osoba Cie ozłoci [ Dodano: 12 Lip 2009 11:01 ]Potwierdzam działanie Euroscanca na Fiat Punto II 1,2 8V oraz Seicento 1,1 Mpi 2003r. Czyta i kasuje błędy, parametry ok. W punto nie wykonywał wszystkich testów ale w SC bez problemu.
Z moim nadal brak komunikacji
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
premo1422 |
#278262 Wysłany:
09 Sie 2009, 11:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P
|
|
Góra |
|
|
devon58 |
#285408 Wysłany:
04 Wrz 2009, 20:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Witam, mam pytanko odnośnie laptopa i podłączenia euroscana do niego a mianowicie:
Laptop to Dell Cpi z jednym portem COM i zastanawiam się czy jeżeli dokupie na PCMCIA dodatkowy pojedynczy port to czy one razem będą wstanie dogadać się z euroscanem??
Oczywiście mowa tu o karcie która widziana jest przez DOS.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#285429 Wysłany:
04 Wrz 2009, 22:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
jezeli bedzie karta ze sterownikami pod DOSa to bedzie to dzialac
[ Dodano: 04 Wrz 2009 22:18 ] ewentualnie mozesz kupic karte ktora ma dwa porty RS232
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
premo1422 |
#285559 Wysłany:
05 Wrz 2009, 16:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Przemysław
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Cze 2008, Posty: 342
|
[quote="premo1422"]Witam mam pytanko czy jest ktoś z okolic Rybnika Wodzisławia Śl. kto miałby gotowy taki schemacik i sprawdzić mi co jest z moim ABS-em. Od jakiegos czasu kontrolka się świeci i świeci. Oczywiści na jakąś flaszkę by się dało za spradzenie. Lepiej dać jakiemuś fanowi kropa niż Płącić w ASO:) :P[/quote]
To jak ma może ktoś tego euroscana z oikolic Wodzisławia Śl. może Rybnika
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|