|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 22:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Mariano |
#12391 Wysłany:
10 Mar 2007, 16:32; Temat postu: Problemy z układem chłodzenia |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 10 Mar 2007, Posty: 4
|
Witam wszystkich użytkowników Fiata Punto!
Od ponad pół roku jeżdzę Punto 1.2 8V rok 2001. Od dwóch tygodni dręczy mnie "mały" problem. Chodzi o to, że podczas rzoruchu silnika, a także przy jeździe dochodzą dziwne szumy wody - tak jakby się gdzieś przelewała. Pojechałem do ASO Fiata. Fachowcy od razu przystąpili do roboty. Najpierw próbowali odpowietrzyć układ chlodzenia co nie dało żadnych rezultatów. Drugim krokiem jaki poczynili to wymiana uszczelki pod głowicę. Jako że jestem laikiem w tych sprawach stwierdziłem, że chlopaki wiedzą co robią. Zdziwiłem się gdy w dniu odbioru samochodu woda dalej szumi (serwisanci byli chyba bardziej zdziwieni!). Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o komentarze. Szkoda przecież kasy na serwis skoro może to być jakaś "pierdołka". Pozdrawiam! Marcin.
|
|
Góra |
|
|
|
|
citymatic |
#13006 Wysłany:
12 Mar 2007, 21:59; Temat postu: Re: Problemy z układem chłodzenia |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Mariano napisał(a): Witam wszystkich użytkowników Fiata Punto! Od ponad pół roku jeżdzę Punto 1.2 8V rok 2001. Od dwóch tygodni dręczy mnie "mały" problem. Chodzi o to, że podczas rzoruchu silnika, a także przy jeździe dochodzą dziwne szumy wody - tak jakby się gdzieś przelewała. Pojechałem do ASO Fiata. Fachowcy od razu przystąpili do roboty. Najpierw próbowali odpowietrzyć układ chlodzenia co nie dało żadnych rezultatów. Drugim krokiem jaki poczynili to wymiana uszczelki pod głowicę. Jako że jestem laikiem w tych sprawach stwierdziłem, że chlopaki wiedzą co robią. Zdziwiłem się gdy w dniu odbioru samochodu woda dalej szumi (serwisanci byli chyba bardziej zdziwieni!). Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o komentarze. Szkoda przecież kasy na serwis skoro może to być jakaś "pierdołka". Pozdrawiam! Marcin.
Przecież to objaw zapowietrzonego układu chłodzenia...........nalej płynu ok 2cm powyżej max i pojezdzij ok 300km powinien sam sie odpowietrzyc.....jesli bedzie zle odezwij sie
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
|
Mariano |
#13422 Wysłany:
15 Mar 2007, 11:28; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 10 Mar 2007, Posty: 4
|
Dzieki za komentarz. Wprawdzie jeszcze slychac przelewanie ale to juz nie to co bylo na poczatku. Mam nadzieje ze bedzie dobrze!
|
|
Góra |
|
|
meti |
#13607 Wysłany:
16 Mar 2007, 03:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Świdnik Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 144
|
Ojjjjjjjj chlopaki Ja miałem taki objaw w swoim Punciaku II 1.2 8v z 2001r. ........ kiedy to wymieniłem chłodnice Przelewanie też mnie wkurzało, ale to jest również problem natury technicznej, ponieważ silnik nie dostaje dostatecznego chłodzenia, np. na mieście (na Krakowskim w Lublinie) zapalała mi sie kontrolka od temperatury płynu chłodzącego, wiec to przelewanie może przyczynić sie do przegrzania silnika Co jest przyczyną przelewania? A otóż jest to zapowietrzona nagrzewnica Dla laików podpowiem iz nagrzewnica, to cześć układu chłodzacego odpowiadającego za ciepłe powietrze do ogrzania wnętrza samochodu / ukł wentylacji Zapowietrzona nagrzawnica objawia sie tym, że słabo sie nagrzewa nam pow. w kratkach, jak też jak dodamy gazu to leci gorące, a jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to zacznie lecieć prawie zimne/letnie przy tym samym ustawieniu temp. - na maxa oczywiście Przelewanie to na 99% nagrzewnica Nagrzewnice odpowietrzą Ci za darmo jak masz znajomych w serwisie, no ewentualnie za 2 piwa Taki pierduł, a wchodzi w obieg ukł. chłodzącego i jest bardzo ważny
_________________ Fiat Punto II S 1.2 8V 2001r, 60 koni i jeden zrebak
Zielony metalic
Pozdrówko
|
|
Góra |
|
|
citymatic |
#13616 Wysłany:
16 Mar 2007, 08:05; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
meti napisał(a): Ojjjjjjjj chlopaki Ja miałem taki objaw w swoim Punciaku II 1.2 8v z 2001r. ........ kiedy to wymieniłem chłodnice Przelewanie też mnie wkurzało, ale to jest również problem natury technicznej, ponieważ silnik nie dostaje dostatecznego chłodzenia, np. na mieście (na Krakowskim w Lublinie) zapalała mi sie kontrolka od temperatury płynu chłodzącego, wiec to przelewanie może przyczynić sie do przegrzania silnika Co jest przyczyną przelewania? A otóż jest to zapowietrzona nagrzewnica Dla laików podpowiem iz nagrzewnica, to cześć układu chłodzacego odpowiadającego za ciepłe powietrze do ogrzania wnętrza samochodu / ukł wentylacji Zapowietrzona nagrzawnica objawia sie tym, że słabo sie nagrzewa nam pow. w kratkach, jak też jak dodamy gazu to leci gorące, a jak silnik chodzi na wolnych obrotach, to zacznie lecieć prawie zimne/letnie przy tym samym ustawieniu temp. - na maxa oczywiście Przelewanie to na 99% nagrzewnica Nagrzewnice odpowietrzą Ci za darmo jak masz znajomych w serwisie, no ewentualnie za 2 piwa Taki pierduł, a wchodzi w obieg ukł. chłodzącego i jest bardzo ważny
Nie wiem co chciałes powiedziec w swoim poscie ale to co napisałes jest przecież oczywiste i nikt tego nie neguje-układ w MK2 sam sie odpowietrza -niekiedy rzadko mając lpg trzeba mu pomóc
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#20873 Wysłany:
23 Kwi 2007, 10:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Witam
Wracam do tematu, ponieważ mam taki problem, ale u mnie objawy są takie:
Jakiś czas temu spadł mi poziom płunu chłodniczego, zaczęło "bulgotać" i brak ogrzewania. Przeczytałem powyższe informacje i stwierdziłem, że sprawa jest prosta - trza uzupełnić poziom płynu i ewentualnie odpowietrzyć układ (miało to miejsce ok miesiąc temu). Nie wiedziałem jak się odpowietrza, wiec w warsztacie chwila moment i zrobione. Wszystko wróciło do normy, jednakże zacząłem się zastanawiać nad przyczyną takiego ubytku płynu. Ale pomyślałem sobie, że dawno nie sprawdzałem, moja wina, "może one tak mają...". Dzisiaj, jadąc do pracy usłyszałem znów owe "bulgotanie" i coś mnie tknęło, żeby sprawdzić ogrzewanie... niestety, efekt: BRAK OGRZEWANIA !! Wychodzi na to, że w przeciągu miesiąca znowu ubyło płynu, i to dość sporo. Oczywiście szybka diagnostyka i co się okazało ? Otóż NIC... na bagnecie brak śladów charakterystycznej mazi... na korku wlewu płynu chłodzniczego tak samo a z wydechu nie wydobywają się żadne niepokojące opary i wyziewy... na silniku rówenież nie zauważyłem śladów wycieków...
Czy ktoś ma pomyśł gdzie mogła powstać nieszczelność ? Lub co się może dziać ? Czy jest to "na bank" uszczelka pod głowicą czy może szukać gdzie indziej ?
Z góry dzięki za fachowe wskazówki od kolegów kropkomaniaków
Pozdrawiam
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
djmalfas |
#28190 Wysłany:
13 Cze 2007, 10:51; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Tychy -miasto piwa i fiatow ;) Rejestracja: 11 Cze 2007, Posty: 5
|
Jestem elektromechanikiem jestem przekonay w 100% ze termstat ci sie zpier..... ,cały czas podaje na duzy obieg , wykrec go wciep do cieplej wody , i sprawdz czy chodzi ..
_________________ pozdrawiam djmalfas
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28235 Wysłany:
13 Cze 2007, 17:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Jestem w tej chwili po wymianie pompy wodnej i uszczelki pod głowicą a on dalej potrafi zabulgotać Najlepsze jest to, że dzieje się to nie zawsze, ale jeszcze nie udało mi się wyczuć zależności.
djmalfas napisał(a): Jestem elektromechanikiem jestem przekonay w 100% ze termstat ci sie zpier..... ,cały czas podaje na duzy obieg , wykrec go wciep do cieplej wody , i sprawdz czy chodzi ..
Super ! Dzięki za podpowiedź, to żeczywiście może być to Jak tylko będę miał chwilkę to sprawdzę ten termostat, muszę go jeszcze tylko namierzyć pod maską
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#28237 Wysłany:
13 Cze 2007, 17:26; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
mwas napisał(a): Jak tylko będę miał chwilkę to sprawdzę ten termostat, muszę go jeszcze tylko namierzyć pod maską
Pod cewkami zapłonowymi Wchodzi do niego rura z chłodnicy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28242 Wysłany:
13 Cze 2007, 17:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Dzięki ipIV. Uświadom mnie jeszcze, czy żeby się do niego dobrać muszę spuszczać płyn z układu ? Czy można ten czujnik po prostu bezbooleśnie wykręcić ? Gdzie jak gdzie, ale tam jeszcze nie miałem przyjemności pogrzebać
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#28243 Wysłany:
13 Cze 2007, 17:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
mwas napisał(a): coś mnie tknęło, żeby sprawdzić ogrzewanie... niestety, efekt: BRAK OGRZEWANIA !!
Jak dla mnie to objaw zablokowania termostatu w pozycji "otwarty", juz przerabialem kiedys cos podobnego, ale z Oplem, i objawy: brak ogrzewania (chyba ze cisniesz ostro po trasie), auto prawie przez caly czas niedogrzane, po miescie nagrzewa sie bardzo powoli. Wymiana termostatu pomogla.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#28249 Wysłany:
13 Cze 2007, 18:13; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
mwas napisał(a): Dzięki ipIV. Uświadom mnie jeszcze, czy żeby się do niego dobrać muszę spuszczać płyn z układu ? Czy można ten czujnik po prostu bezbooleśnie wykręcić ? Gdzie jak gdzie, ale tam jeszcze nie miałem przyjemności pogrzebać
Spuścić niewiele.... trochę poniżej jego poziomu Trzyma się chyba na 2 śrubki, uszczelka do niego to jakaś papierowa... tak przynajmniej wyglądała, no i trzeba uszczelnić jakąś czarną pastą.
[ Dodano: 13 Cze 2007 17:51 ]
A jak będziesz wymieniać, to napisz przy okazji manuala
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28253 Wysłany:
13 Cze 2007, 18:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
ipIV napisał(a): A jak będziesz wymieniać, to napisz przy okazji manuala
Hehe, dzięki za instrukcję, jak tylko obadam sprawe, to napiszę co i jak... Ale tak "by the way"... nie jestem pewien tego termostatu, bo silnik się ładnie nagrzewa, wentylator się włącza a kontrolka od temp. silnika się nie zapala. Poza tym coś kojarzę, że jak byłem w warsztacie ostatnio na wymianie tej pompy i uszczelki, to mechaniurzy coś wspominali o termostacie, i padło stwierdzenie, że "... puszcza, więc teraz jest wszystko OK" Pooserwuję przez najbliższy czas, obadam sprawę a jeśli będę się dobierał do termostatu to oczywiście zdam pełną relację z operacji kropka
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
FireAngel |
#28313 Wysłany:
14 Cze 2007, 06:40; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Poznań/Luboń Rejestracja: 20 Mar 2007, Posty: 87
|
Może jest problem z drożnością chłodnicy.
_________________ Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#28414 Wysłany:
14 Cze 2007, 23:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
FireAngel napisał(a): Może jest problem z drożnością chłodnicy.
No właśnie to też wykluczam, bo ostatnio sprawdzałem temperature i nagrzanie chłodnicy po ostrej jeździe po mieście... calutka była GORĄCUTKA i nagrzana jednakowo w każdym zakamarku Ponad to, od momentu ostatniej wizyty w warsztacie nie ma żadnych problemów, oprócz bulgotnięcia co jakiś pod maską gdzieś w okolicach "za siedzeniem pasażera z przodu". Ale dziwi mnie troszkę fakt, że przed ostatnimi walkami u mechaniurów takie bulgotanie też występowało, i to od dłuższego czasu (jakieś 1,5 roku, wcześniej nie zwracałem uwagi bo muza grała ). Może warto jest się zastanowić nad teorią: "Ten Typ Tak Ma" ?
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|