You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 29 Kwi 2025, 07:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275072 Wysłany: 27 Lip 2009, 09:09; 
 Temat postu: Punto 1.2 75KM - uszkodzony wtrysk + spalanie LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Witam. Mam Punto 1.2 75KM i byłem u mechanika i powiedział, że mam 1 wtrysk uszkodzony. Póki co nie mam kasy na wymianę, więc jeżdze na LPG.

1. Czy uszkodzony wtrysk może mieć wpływ na wysokie spalanie gazu? Spalanie wynosi 12-13l/100km. Byłem już na regulacji.

2. Co może w pierwszej kolejności może być uszkodzone / co mam sprawdzić / co może być do wymiany?

3. Czy na wysokie spalanie LPG może mieć wpływ uszkodzony termostat?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #275075 Wysłany: 27 Lip 2009, 09:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
wtrysk benzyny nie powinien miec wplywu,
ale termostat juz tak.

napisz jeszcze czy to jest w miescie i na jakich odcinkach?
wczesniej jakie miales spalanie?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275076 Wysłany: 27 Lip 2009, 09:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Kupiłem go nie dawno. I od początku spalał mi ok.12l/100km.
Po regulacji z deka mniej. Jeżdże na różnych odcinkach. Częściej na krótszych 10-40km.

Napisałem o termostacie, bo trochę czytałem tematów i niby było że termostat pomógł...ale nie mam pojęcia czy u mnie to akurat termostat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275079 Wysłany: 27 Lip 2009, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
masz jakies problemy z przegrzewaniem/niedogrzewaniem silnika, ze stawiasz na termostat?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275086 Wysłany: 27 Lip 2009, 09:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
hm...sytuacja wygląda tak, po jeździe nawet krótkiej dość często włącza mi się chłodzenie i nawet przez 10 minut tak chodzi. Więc wydaje mi się że coś jest nie tak, o ile ma to coś wspólnego z termostatem.

A termostat obstawiłem dlatego że tak pisze najczęściej na forach.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275157 Wysłany: 27 Lip 2009, 16:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Grudziądz
Rejestracja: 31 Paź 2008,
Posty: 189
Puntez A jakie były u Ciebie objawy na benzynie z tym uszkodzonym wtryskiem? Pytam bo podejrzewam to u siebie i jestem ciekaw jakie miałeś objawy.

_________________
Był Fiat punto 1,2 75 KM ELX
Obecnie Opel Astra II 2.0 DTI 101KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #275316 Wysłany: 17 Sie 2009, 11:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Objawy są takie, że moc punciaka jest z 30-50% słabsza niż na LPG.

Tam gdzie na LPG wyjeżdzam pod górkę bez problemu na "trójce" to na benzynie ledwo na "dwójce". A poza tym nie widzę innych objawów. Byłem u mechanika i zdiagnozował że jeden wtrysk z 4 jest uszkodzony.

[ Dodano: 17 Sie 2009 11:21 ]
Sprawdziłem właśnie termostat jest sprawny.

Co teraz mam sprawdzić / wymienić? Sondy sam nie mogę sprawdzić tylko muszę jechać do serwisu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #288531 Wysłany: 15 Wrz 2009, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Sie 2009,
Posty: 27
czujnik temperatury!!

może przekłamywać że silnik jest zimny i cały czas jeździ na na tzn ssaniu (wiem że to nie jest ssanie ale jak to inaczej nazwać hehe) tzn ECU stara sie rozgrzać silnik bogatą mieszanką przez co silnik może być zalewany

często właśnie włączający sie wentylator jest objawem padniętego czujnika temperatury


Góra
 Profil  
 
 
 Post #289655 Wysłany: 18 Wrz 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
Puntez
napisz na początek, jakiej genearcaji masz instalacje gazową (zwykłą czy sekwencyjną)?
czy masz możliwość odpalenia zimnego silnika na gazie?

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290417 Wysłany: 21 Wrz 2009, 07:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Mam coś takiego "Kontroler Sondy Lambda STAG2-L" i "Emulator Wtryskiwaczy lecho E4", ktoś tutaj na forum napisał że mam instalację II generacji? A zwykła czy sekwencyjna to jak to odróżnić?

Odpalam zimny sinik na gazie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290420 Wysłany: 21 Wrz 2009, 07:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
skoro masz opcje odpalenia na gazie to sekwencji nie masz

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290766 Wysłany: 21 Wrz 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
To lepsza jest zwykła czy sekwencyjna?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #290799 Wysłany: 21 Wrz 2009, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
oczywiscie ze sekwencja

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #291119 Wysłany: 22 Wrz 2009, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: łódzkie
Rejestracja: 09 Lip 2009,
Posty: 55
do wielowtrysku sekwencja jest konieczna, więc "lepsza" dotyczy tylko jakości instalacji i poprawności jej założenia (czyt. cena). w przypadku jednopunktowych wstrysków nie wiem czy warto inwestować w instalacje sekwencyjną.

co do problemu związanego z tematem, chyba nie obędzie się bez naprawy układu zasilania na benzynie a dopiero później regulacji gazu. może oprócz wtryskiwacza paliwa jest jeszcze jakaś inna usterka, która generuje błędne informacje do sterownika silnika, przez co i spalanie gazu jest spore.

_________________
Fiat Punto 1.1 55 KM, 95r, lpg


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO