Jak można zastosować LPG w Silniku Diesla
Przy dokładnych pomiarach parametrów zasilania silnika do układu powietrznego jest podany LPG przed turbosprężarką . Nad ilością podawanego LPG czuwa komputer. Komputer stale kontroluje system automatycznego dawkowania i informuje kierowcę o ewentualnych problemach, zamykając jednocześnie dopływ gazu. LPG dodane do mieszanki poprawia spalanie, łagodzi zwykle gwałtowną reakcje spalania. Pozwala całkowicie spalać paliwo, w czystej reakcji, o niższej temperaturze powodując mniejsze zanieczyszczenie EGT, zwiększa moment obrotowy. Zdecydowanie przedłuża odległości pokonywane przy jednokrotnym tankowaniu.
Zalety z zastosowania LPG w silniku Diesla
-Obniżenie kosztów eksploatacji
-Znacznie zoptymalizowana praca silnika
-Zwiększony zasięg pojazdu
-Wzrost mocy i momentu obrotowego
-Wydłużony okres pomiędzy przeglądami serwisowymi
-Wzrost żywotności silnika
-Na skutek zmniejszenia zawartości ON w mieszance paliwowej spadek zanieczyszczenia powietrza
-Zmniejszenie zawartości szkodliwych cząsteczek NOX
-Zmniejszenie szkodliwej temperatury spalania
-Zmniejszenie ilości nagaru w komorze spalania
[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:47 ]
1 generacja
* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Elektrozawór gazu
* 5 Mikser(mieszalnik)
* 6 Reduktor(parownik)
[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:49 ]2 generacja LPG
Instalacje gazowe II generacji.
Przeznaczone są do montowania w samochodach z katalizatorem i sondom lambda. Ich budowa jest zbliżona do układów generacji I. Dodatkowymi elementami są elektroniczny Układ Sterujący, który na podstawie sygnałów z sondy lambda reguluje skład mieszanki, oraz attuator (regulator przepływu). Attuator jest elementem wykonawczym Układu Sterującego. Zadaniem attuatora jest sterowanie ilością gazu zasysanego przez silnik poprzez mikser.
* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Elektrozawór gazu
* 5 Mikser(mieszalnik)
* 6 Reduktor(parownik)
* 7 Katalizator z sondą lambda
* 8 Układ sterujący
* 9 Attuator(regulator przepływu)
[ Dodano: 26 Wrz 2009 21:51 ]3, 4 generacja LPG
Instalacje gazowe III i IV generacji.
Instalacje tej klasy przeznaczone są do instalowania w samochodach z wielopunktowym wtryskiem paliwa. W rozwiązaniu tym mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje tuż przed zaworem ssącym. W zależności od ilości powietrza napływającego do cylindra w okolice zaworu ssącego podawana jest przez wtryskiwacz benzyny ściśle określona ilość paliwa.
Podstawowym wyznacznikiem instalacji gazowych do wtrysku wielopunktowego jest zachowanie zbliżonego do oryginalnego, miejsca powstawania mieszanki gazowo-powietrznej. Ponadto gaz powinien być podawany przez wtryskiwać o podobnej charakterystyce do wtryskiwacza benzyny.
W grupie tych układów mamy kilka rozwiązań:
*
Nadciśnieniowe doprowadzenie gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem.
Brak wtryskiwacza. Gaz jest doprowadzany do każdego cylindra osobna przez rozdzielacz.
#
Wtrysk gazu z jednomiejscowym centralnym sterowaniem
Centralne podawanie gazu przez wtryskiwacz. Doprowadzenie mieszanki do każdego cylindra zrealizowane przez rozdzielacz.
#
Wtrysk z oddzielnym wtryskiwaczem gazu na każdy cylinder
Osobny wtryskiwacz na każdy cylinder. Wszystkie wtryskiwacze podają tą samą ilość gazu.
#
Sekwencyjne wtryski gazu.
Rozwiązanie podobne do poprzedniego z tą różnicą, że ilość gazu jest dobierana indywidualnie dla każdego cylindra. Sekwencja otwierania wtryskiwaczy gazu jest sczytywana z oryginalnej sekwencji wtryskiwaczy benzyny.
* 1 Wlew gazu
* 2 Zbiornik gazu wraz z osprzętem
* 3 Przełącznik benzyna gaz
* 4 Rozdzielacz gazu
* 5 Refulator składu mieszanki
* 6 Reduktor(parownik)wraz z elektrozaworem
* 7 Sonda lambda
* 8 Sterownik