|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 14:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
skyther87 |
#326530 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:27; Temat postu: Pedał gazu? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Sochaczew Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 33
|
oki jutro sprawdzę i dam znać.
_________________ MOJA KROPA
Punto Classic 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic19754.html
----------------------------------------------
Peugeot 206 1.1 8v 60KM
Punto Classic 1.2 8V 60KM
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#326532 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:32; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
skyther87 |
#326535 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:38; Temat postu: Pedał gazu? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Sochaczew Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 33
|
Sorki nie zauważyłem tego tematu
_________________ MOJA KROPA
Punto Classic 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic19754.html
----------------------------------------------
Peugeot 206 1.1 8v 60KM
Punto Classic 1.2 8V 60KM
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#326537 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:44; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Proszę sprawdzić, czy to "tyrka" element opisany w tamtym temacie (i jutro napisać), jeśli tak to... zobaczymy
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670, 16 Sty 2010, 15:52, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#326543 Wysłany:
15 Sty 2010, 23:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
Yacek napisał(a): witam, tyka sterownik( przekaźnik ) od wtryskiwaczy, który znajduje się w body compie. Tykanie słychać tylko przy ujemnych temperaturach. Im więcej dodajesz "gazu" tym szybciej tyka ( szybsze działanie wtryskiwaczy ) a co za tym idzie zwiększa się prędkość samochodu. wygląda to miej więcej jak na tym zdjęciu: http://www.opel-madry.pl/index.php?k=780&p=617
wymienialne we wlasnym zakresie?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
skyther87 |
#326649 Wysłany:
16 Sty 2010, 15:45; Temat postu: Pedał gazu? |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Sochaczew Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 33
|
Sprawdziłem dziś dokładnie to jest to jak opisane w tamtym temacie.
_________________ MOJA KROPA
Punto Classic 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic19754.html
----------------------------------------------
Peugeot 206 1.1 8v 60KM
Punto Classic 1.2 8V 60KM
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#331043 Wysłany:
31 Sty 2010, 11:47; Temat postu: Re: Pedał gazu? |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
skyther87 napisał(a): Witam, piszę ponieważ mam w swoim kropasie dziwny denerwujący mnie dźwięk, który wydobywa się gdy dodaje gazu. Gdy trzymam nogę na gazie słychać jakby to ująć tak jakby trykanie coś w stylu tryk,tryk,tryk. Gdy puszczam pedał gazu dźwięk ten zanika lecz gdy znów naciskam pedał gazu znów słychać trykanie. Czy mógłby ktoś poradzić czym to może bym spowodowane? Dodam że samochód brałem z salonu, więc jest to nowy samochód.
U mnie jest tak samo, słychać to ustrojstwo przy ujemnych temperaturach, jak jest powyżej zera jest cicho:) Dźwięk słyszalny tylko przy dodawaniu gazu. Byłam z tym u mechanika i powiedział, że to mechanizm różnicowy skrzyni biegów reaguje tak na niską temperaturę i mam to olać i się nie przejmować:)
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#331053 Wysłany:
31 Sty 2010, 12:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
Cytuj: Byłam z tym u mechanika i powiedział, że to mechanizm różnicowy skrzyni biegów reaguje tak na niską temperaturę i mam to olać i się nie przejmować:)
fajny ten mechanik...i ładne kity wciska.....koleżanko poczytaj sobie temat dokładnie od początku to się dowiesz co sobie tyka przy ujemnych temperaturach
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#331117 Wysłany:
31 Sty 2010, 17:26; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
Fajgi, czytałam ten temat od początku:) Czyli, zakładając, że mechanik się myli, może to być ten sterownik od wtryskiwaczy lub licznik, tak? Licznik chyba nie, bo dźwięk słychać bardziej z prawej strony, aczkolwiek tylko we wnętrzu-z zewnątrz go nie słychać-pukanie sterownika słychać na zewnątrz? Im zimniej, tym głośniej chodzi, zawsze przy dodawaniu gazu. Na luzie i jak nie gazuję jest cisza. Hmmm... Co to w takim razie może być? No i najważniejsze-mam się tym przejmować?
A dlaczego sądzisz, że to na pewno nie będzie ten mechanizm? Ja się na samochodach nie znam, ale akurat do mojego mechanika mam zaufanie, od kilku lat u niego wszystko robię i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł/oszukał:)
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331121 Wysłany:
31 Sty 2010, 17:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
na luzie dodaj gazu, jezeli ten dzwiek wystapi to mechanizm roznicowy odpada
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#331123 Wysłany:
31 Sty 2010, 18:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
Jak dodam na luzie to czasami to słychać, tzn. czasami tak, czasami nie (jak byłam u mechanika to akurat był cicho na luzie-może stąd ta diagnoza? jak chciałam pokazać siostrze o co mi chodzi, to też nie stukał. Ale jak sprawdzałam kiedyś na światłach to akurat stukał). Czyli co to będzie w takim razie? Aha i nie stuka zawsze, zazwyczaj zaczyna po przejechaniu 1km, najgłośniej słychać na 1,2,3; przy wyższych biegach tego już nie słychać (bo ogólnie robi się głośno;)) a czasami w trakcie jazdy przestaje hałasować.
Hmm... jestem w kropce:D
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331131 Wysłany:
31 Sty 2010, 18:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
jak w dodatnich temperaturach przestaje to najprawdopodobniej ten elektrozawor
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#331135 Wysłany:
31 Sty 2010, 18:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
Dzięki za odpowiedź:)
W dodatnich temperaturach przestaje. A to jeszcze ostatnie pytanie: czy coś z tym się robi? Wymienia np.? Czy TTTM i się nie przejmować stukaniem?
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#331146 Wysłany:
31 Sty 2010, 19:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
chyba jeszcze nikt sobie z tym nie poradzil, ale nikt tez nie narzeka na jakies zle skutki
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
puntolek |
#331149 Wysłany:
31 Sty 2010, 19:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Sty 2010, Posty: 15
|
O i właśnie na taką odpowiedź liczyłam:D
Dzięki raz jeszcze za pomoc:)
|
|
Góra |
|
|
Spinacz |
#331197 Wysłany:
31 Sty 2010, 20:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 30 Gru 2009, Posty: 72
|
Chyba właśnie TTTM. Mój kropek tyka w najlepsze, szczególnie na drugim i trzecim biegu, u mojego brata natomiast nigdy się to nie pojawiło.
_________________ Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso
|
|
Góra |
|
|
fajgi |
#331425 Wysłany:
01 Lut 2010, 02:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
|
Roki26 |
#444164 Wysłany:
22 Lut 2011, 23:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lut 2011, Posty: 46
|
Jutro będę oglądał Punciaka znajomego, 2003 r. 57kkm, jak sprawdzić tą hybrydę? Może lepiej podjechać na komputer?
|
|
Góra |
|
|
rolo |
#608170 Wysłany:
28 Sie 2012, 22:46; Temat postu: Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 06 Kwi 2012, Posty: 5
|
A co zobaczysz? Jezu większych głupot nie czytałem jaki przekaźnik od wtryskiwaczy, do szkoły nie chodziliście? 1 żaden przekaźnik nie ma tak krótkiego czasu odpowiedzi 2 jeżeli motor ma 4000rpm to przekażnik musi pracować w 4 suwie 1000 razy na sekundę (policz sobie ile to mili sekund) 3 najszybszy mechaniczny przekaźnik ma 80 milisekund czas przełączania 4 przekaźnik tyrystorowy ma 30ms a potrzeba 1ms przy 4000rpm 5 pokaż na schemacie bodykompa wspomniany przekaźnik, body (schemat 36) jest na stronie 106 6 jak 1 przekaźnik ma sterować 4 wtryskami cyklicznie z jednego wyjścia normal open i normal close jest to fizycznie nie możliwe. Może napiszę że przekaźnik w schematach ma oznaczenie Pxx lub PKxx lub Kxx z oznaczeniem styku zwartego lub rozwartego. Jedyny komponent o takiej szybkości to tranzystor Najgorzej jak dzieci rozwiązują problemy elektryczne a z elektrotechniki miały 1. Ubawiłem się naprawdę dobrze czytając tego topa Jednocześnie odpowiedzieliście sobie dlaczego nikt sobie z tym nie poradził ponieważ nie ma takiego przekaźnika, a wstawiony link do sklepu z opisem przekaźniika wtryskiwaczy posiada tylko jeden styk przełączny i odnosi sie do pompy paliwa w autach typu opel rocznik 1997 z monowtryskiem
|
|
Góra |
|
|
639 |
#608186 Wysłany:
28 Sie 2012, 22:59; Temat postu: Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
|
mariuz |
#608813 Wysłany:
31 Sie 2012, 21:49; Temat postu: Re: Tykanie pod kokpitem przy dodawaniu gazu [ster wtryskiwa |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|