You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #296523 Wysłany: 08 Paź 2009, 22:11; 
 Temat postu: Sterownik/termostat do klimy manualnej w GP 1.2.
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Znudziło mi się ręczne regulowanie temperatury :> więc zrobiłem układ sterowania utrzymujący zadaną temperaturę przy włączonej klimie.
Układ oparty jest o sterownik programowany.
Jeśli są zainteresowani mogę opisać dokładnie.
Dokładność regulacji ok. 1 st. C.
Image

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #296843 Wysłany: 10 Paź 2009, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ST ..... Tychy
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 336
Pomógł: 2
Ja bym był zainteresowany szerszym info :)

_________________
Grande Punto 1.4 8V 77KM Active 5D

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #296844 Wysłany: 10 Paź 2009, 14:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
ja też :)

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298026 Wysłany: 12 Paź 2009, 22:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Pisze się....
Jutro, pojutrze będzie.... najpóźniej w niedzielę :wink:

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298048 Wysłany: 12 Paź 2009, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
mnie tez zaciekawięłs :d bardziej do automatycznego sterownaia siła i temp zwyklych nawiewow myslisz ze by sie dało :D ofc w PI :P :D

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298166 Wysłany: 13 Paź 2009, 15:18; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
noo i elegancki wynalazek ja tez poprosze info w temacie :D:D prawie jak klimatronik :D

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #298280 Wysłany: 13 Paź 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
Układ ma 2 wersje:
1.Sterowanie tylko klimą ( ogrzewanie regulujemy ręcznie ).
Wersja ta wymaga przecięcia 1 przewodu w instalacji elektrycznej samochodu ( „+” zasilania sprężarki ).
Przeróbka jest praktycznie niewidoczna.
2.Sterowanie klimą i ogrzewaniem.
Wer. 2 wymaga ingerencji w układ chłodzenia/ogrzewania, więc nadaje się raczej do samochodów po gwarancji 8)
Wer. 2 jest bardziej komfortowa - wystarczy ustawić temperaturę, a układ sam włączy ogrzewanie lub klimę, w zależności od faktycznej temp. w kabinie.

Wykorzystałem sterownik programowany firmy Eliwell, typu EWPC 961, ale może być użyty dowolny sterownik o podobnych parametrach.
W wer.2 do sterowania obiegiem płynu chłodzącego zastosowałem elektrozawór nagrzewnicy od jakiegoś BMW, ale można użyć innego zaworu na 12V, pasującego do węży doprowadzających płyn do nagrzewnicy w GP.
Próby wer.2 przeprowadziłem bez wstawiania elektrozaworu w obieg nagrzewnicy ( konieczne byłoby rozcięcie węży ).
Po okresie gwarancji planuję założenie wer. 2.
Układ nie reguluje prędkości wentylatora nawiewu, ale nie widzę większego problemu, żeby taką regulację zrobić.
W praktyce wystarczające jest ustawienie prędkości nawiewu na stałe w pozycji „2”.

Uwaga:
- w obu wersjach istnieje możliwość wyłączenia układu.
Jest to potrzebne np. wtedy, gdy chcemy używać jednocześnie klimy i ogrzewania ( np. do odparowania przedniej szyby ).

Schemat wer. 2 ( wer.1 nie ma elektrozaworu i przekaźnika ):
http://img240.imageshack.us/i/kopiaobraz017.jpg/
Wyjaśnienia do schematu:
* Zasilanie sterownika wzięte jest z punktu, w którym napięcie występuje tylko przy włączonym zapłonie.
* W sterowniku programujemy następujące polecenie : w przypadku awarii czujnika temperatury włącz na stałe sprężarkę.
Dzięki temu po przerwaniu obwodu czujnika temp. układ działa w trybie ręcznej regulacji.
Sterownik sygnalizuje ten stan wyświetlaniem migającego symbolu „E1”.
Napięcie ze styku 5 sterownika podawane jest przez wyłącznik W na przekaźnik sterujący elektrozaworem nagrzewnicy.
Przekaźnik w zasadzie nie jest konieczny, ale zabezpiecza ważną elektrykę auta przed niespodziankami ze strony elektrozaworu.
Kto się nie boi może zasilać elektrozawór bezpośrednio ze styku 3/5 :hmm:
* Dla prawidłowego działania układu w wer.2 klawisz klimy musi być cały czas włączony.
Można oczywiście podać zasilanie na przekaźnik z innego punktu – wedle uznania.

Generalnie układ jest podatny na modyfikacje - np. zamiast wstawiać wyłącznik W, można ustawić temp. - 55 st. C i wtedy elektrozawór zawsze będzie otwarty.

Pewnym problemem jest przeciągnięcie kabla z komory silnika do kabiny ( zakładając, że nie wiercimy otworu w przegrodzie czołowej :mrgreen: ).
http://img160.imageshack.us/i/img1001a.jpg/

„Wpinka” w zasilanie sprężarki:
http://img517.imageshack.us/i/img1004o.jpg/

Przewód sprężarka – sterownik:
http://img405.imageshack.us/i/img1016w.jpg/

Przejście do schowka:
http://img263.imageshack.us/i/img1006p.jpg/

Cała reszta potrzebnych wiadomości jest w instrukcji sterownika:
http://www.avicold.com.pl/pdf/ELIWELL/EWPC_961.pdf

Sterownik EWPC961 po ustawieniu temp. przechodzi w tryb wskazywania temp. w kabinie, więc dodatkowo mamy termometr wewnętrzny 0)

EWPC961 ma możliwość regulowania temp. w granicach – 55 do +99 st. C, więc jeśli ktoś chce mieć zimniej lub cieplej :hahaha: to musi znaleźć inny sterownik.
Koszty:
Wer. 1: sterownik ok. 100 zł + trochę kabli + przełącznik = ok. 150 zł
Wer. 2: dochodzi koszt elektrozaworu ( 50 – 150 zł ) + przekaźnik = razem ok.250 zł.

Nie biorę odpowiedzialności za skutki realizacji opisanego układu – to tak na wszelki wypadek :>
U mnie wer. 1 działa bardzo dobrze już ponad miesiąc, wer. 2 podczas prób również działała b. dobrze.
Udanej zabawy.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #357802 Wysłany: 20 Kwi 2010, 11:35; 
 Temat postu: przeróbka klimy pomoc
Offline
Puntoświr

Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze
Rejestracja: 13 Mar 2010,
Posty: 182
Pomógł: 5
Witam pisze odnośnie poradnika http://fiatpunto.com.pl/topic18360.html mam parę pytań:
1.Gdzie schować czujnik temperatury ?
2.Gdzie dokładnie wpiąć się w zasilanie ? (jakaś fotka)
3.Po co wyłącznik na czujniku temp. ?
4.Jak by ktoś mógł rozrysować schemat do wersji pierwszej tzn. tylko do sterowania klimą.

_________________
AR 159 1.9 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360869 Wysłany: 30 Kwi 2010, 07:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
1. Czujnik ma być w takim miejscu, żeby nie był oświetlany słońcem, ani chłodzony bezpośrednio nawiewem.
Powinien wisieć w powietrzu, bo jeśli dotyka powierzchni, to z opóźnieniem reaguje na zmiany temperatury.
Ja mam zamocowany w dolnej części konsoli, z zewnątrz go nie widać.
2. Zasilanie sterownika - z dowolnego bezpiecznika na którym napięcie pojawia się w momencie włączenia zapłonu, może być z kostki radia.
3. Wyłącznik na czujniku nie jest konieczny, ale pozwala na wyłączenie całego układu.
Jeszcze raz:
- w sterowniku programujemy polecenie: " W przypadku awarii czujnika włącz NA STAŁE sprężarkę".
Przerwanie obwodu czujnika sterownik uznaje za awarię czujnika i włącza obwód zasilania kompresora klimy. Od tego momentu układ można sterować tak, jakby nie było sterownika, czyli ręcznie.
4. W wersji tylko do klimy nie ma zaworu sterującego obiegiem cieczy i przekaźnika od tego zaworu.
U mnie od czasu zamontowania układ działa bezawaryjnie.

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #360957 Wysłany: 30 Kwi 2010, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
AF ile kosztuje taka usługa wykonania u ciebie ?? :E

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO