You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #358453 Wysłany: 22 Kwi 2010, 11:05; 
 Temat postu: Regulacja LPG - samemu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Witam! Znajomy mechanik wytłumaczył mi na czym polega taka regulacja, czy nie wpłynie to jakoś negatywnie, jak sobie sam zmniejszę śrubką dawkę mieszanki na bardziej ubogą? Spalanie wynosi 10L (oszczędna jazda) a wszystko mam sprawne, nie jeżdżę z szybkimi prędkościami.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #358455 Wysłany: 22 Kwi 2010, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
Nigdy nie miałem gazu w samochodzie ale jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa (więc gazu pewnie też) powoduje szybsze zużycie silnika przez przegrzanie głowicy i wypalanie gniazd zaworowych. Zresztą regulację składu mieszanki robi się przy użyciu analizatora spalin a robiąc to na 'oko' lub 'ucho' nigdy dobrze nie wyregulujesz silnika. A 10l gazu w mieście nie wydaje mi się jakąś astronomiczną ilością.

http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/lpg-czy-sie-oplaca
Cytuj:
Zbyt uboga mieszanka powoduje miejscowe przegrzewanie głowicy silnika, wypalanie grzybków zaworów, a nawet tłoków. Jeżeli dochodzi do tego tankowanie LPG niskiej jakości i brak regularnych przeglądów instalacji, to kłopoty z samochodem w przyszłości są pewne...

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358735 Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
No ale tyle to on spala nie w mieście... Ostatnio jeździłem trochę więcej po mieście to napisze ile spala. Ale boję się, że wyjdzie ponad 10,5-11. To mogę coś jeszcze zrobić, aby ograniczyć spalanie? Bo samo regulację widzę, że odradzacie. Moi znajomi tak robili no i mijają lata i nic im się nie dzieje z silnikami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358739 Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
Puntez miales robiona regulacje na analizatorze?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358741 Wysłany: 23 Kwi 2010, 07:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
Puntez napisał(a):
No ale tyle to on spala nie w mieście... Ostatnio jeździłem trochę więcej po mieście to napisze ile spala. Ale boję się, że wyjdzie ponad 10,5-11. To mogę coś jeszcze zrobić, aby ograniczyć spalanie? Bo samo regulację widzę, że odradzacie. Moi znajomi tak robili no i mijają lata i nic im się nie dzieje z silnikami.
Nie odradzam regulacji jako takiej tylko robienie tego na własną rękę może przynieść więcej szkody niż pożytku. Podjedź do jakiegoś dobrego gazownika i niech ustawi jak należy skład mieszanki bo może masz za bogatą mieszankę jeżeli masz takie spalanie.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358750 Wysłany: 23 Kwi 2010, 08:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
greg505 napisał(a):
Puntez miales robiona regulacje na analizatorze?


Nie czaję w ogóle jak można regulować na analizatorze. Przecież auta stroi się tylko i wyłącznie na drodze, jest to jasno i klarownie napisane w instrukcji od np. STAGa.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #358812 Wysłany: 25 Kwi 2010, 13:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Jeżeli chodzi o regulację to był 3x regulowany i nic to nie zmieniło, w różnych warsztatach. Był regulowany miernikiem i do rury gazownik podpinał jakieś okablowanie.

[ Dodano: 25 Kwi 2010 13:21 ]
A może pomogła by coś wymiana parownika / lub regeneracja? Warto w takie coś inwestować?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359359 Wysłany: 25 Kwi 2010, 13:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
i ile zrobileś na gazie?

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359384 Wysłany: 25 Kwi 2010, 14:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Nie wiem, kupiłem punto stosunkowo niedawno, więc ja zrobiłem ok. 10'000, a instalacja ma 5 lat, więc nie wiem łącznie może 50'000 samochód jeździł zagazowany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #359396 Wysłany: 25 Kwi 2010, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
to raczej nie mieszalnik ale moge sie mylić :E

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #364220 Wysłany: 12 Maj 2010, 12:27; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Przasnysz
Rejestracja: 27 Kwi 2010,
Posty: 29
Mam też podobny problem. Autko w trasie pali 8l LPG, ale w mieście 13 l to norma, a jak bardziej przycisnę to potrafi i 15 spalic :evil: Falowanie obrotów, spadek mocy czyli główne objawy padniętego parownika. 2 razy regulowany ale nie przyniosło żadnych skutków;/ wczoraj kumpel doradził mi, żebym zwiększył dawkę powietrza do parownika ( czarny korek, parownik levato). o dziwo falowanie obrotów zniknęło i jest troszkę dynamiczniejszy. Jeszcze muszę pojeździć i zobaczyć jak ze spalaniem.
Czy te zwiększenie dawki powietrza może wpłynąć jakoś negatywnie na silnik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #364274 Wysłany: 12 Maj 2010, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
moze,
mieszanka moze byc zbyt uboga, lub zbyt bogata

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #364288 Wysłany: 12 Maj 2010, 18:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Ja osobiście nie pcham łap do gazu wole jechać do specjalisty

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #364530 Wysłany: 13 Maj 2010, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Przasnysz
Rejestracja: 27 Kwi 2010,
Posty: 29
już tyle specjalistów przerabiałem i każdy po regulacji mówił że będzie miej palił. Żaden gazownik u którego byłem nie kręcił tym czarnym korkiem, a wiem na 100% że był on wsześniej odkręcany przez poprzedniego właściciela. Najlepsze jest to, że teraz po mieście spalił mi 10l :D Chodzi równo, spalanie jest ok, jest dynamiczny więc same plusy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #364531 Wysłany: 13 Maj 2010, 11:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jak pomogło to git :>

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #442974 Wysłany: 20 Lut 2011, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Regulował ktoś sam BRC Sequent 24?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443080 Wysłany: 20 Lut 2011, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Jak masz soft i interfejs to regulacja we wszystkich instalkach jest dość podobna. Kup sobie kabla i sam ogarniesz bez problemu, w razie czego pomogę.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #443223 Wysłany: 21 Lut 2011, 23:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Soft mam. Musiałbym kabel kupić. Mam kabel do diagnostyki auta więc bawiłem się w podobne sprawy.
2rotor Jaki kabel musiałbym mieć najlepiej?

[ Dodano: 21 Lut 2011 23:45 ]
Lepszy interfejs na port szeregowy czy USB? Ma to znaczenie?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445495 Wysłany: 26 Lut 2011, 12:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 23 Gru 2010,
Posty: 168
Podpinam się pod temat posiadam Tartarin 2generacja. Chciałbym kupić kable i sam podpiąć się pod centralkę ewentualnie wyregulować. Jaki kabel będe potrzebował i jakie oprogramowanie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445499 Wysłany: 26 Lut 2011, 12:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Ciekaw jestem czy ktoś ma jeszcze taką instalację. Poszukaj na google. Ma Twoja instalacja tomaszkowal89 wyjście na interfejs?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445595 Wysłany: 26 Lut 2011, 16:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 23 Gru 2010,
Posty: 168
centralka tartarini tec 99 wiem że gazownik podpinał do niej komputer i kiedys sprawdzał ustawienia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #458374 Wysłany: 01 Kwi 2011, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Ja zakupiłem interfejs. Miałem problem z programem i podłączeniem ale jest ok :)

U mnie historia z LPG od zakupu auta wygląda tak:

-Na LPG auto mało dynamiczne, słabsze, 50% większe spalanie od PB, gaśnięcie na luzie.
Z czasem było coraz gorzej.

-Regulacji nie wykonali, ponieważ reduktor uszkodzony. W wężyku podciśnienia było nadciśnienie, więc zalewało silnik (za duża dawka)

-Zregenerowałem reduktor.
Zmniejszenie spalania, odzyskanie mocy i dynamiki, częste gaśnięcie na luzie (postój i dojeżdżanie do skrzyżowań).
Regulacja u gazownika się powiodła. Powodem gaśnięcia była za mała dawka.
Było super.

-Minęły3 tygodnie i zaczęło gasnąć na postoju i dojeżdżaniu do skrzyżowania.

Kupiłem kabel i oto screeny:
Image

Image

Image

Image

Na postoju pomiary:

P1 mbar - około 1500
MAP mbar około 330
RPM około 820

Czy wszystko jest ok?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #513843 Wysłany: 24 Paź 2011, 10:02; 
 Temat postu: Re: Regulacja LPG - samemu
Offline
Puntoświr

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Nałęczów
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 105
witam a mi po regulacji na analizatorze spalin gazownik ustawił 1.5k
obroty na jałowym a 2,0k podczas jazdy jak wrzucę luz.jak samemu ostrożnie bez znacznych regulacji zmniejszy obroty?parownik jest lovato instalacja naj prostsza.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO