|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Puntez |
#358453 Wysłany:
22 Kwi 2010, 11:05; Temat postu: Regulacja LPG - samemu |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Witam! Znajomy mechanik wytłumaczył mi na czym polega taka regulacja, czy nie wpłynie to jakoś negatywnie, jak sobie sam zmniejszę śrubką dawkę mieszanki na bardziej ubogą? Spalanie wynosi 10L (oszczędna jazda) a wszystko mam sprawne, nie jeżdżę z szybkimi prędkościami.
|
|
Góra |
|
|
|
|
_marcin00_ |
#358455 Wysłany:
22 Kwi 2010, 11:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3636 Pomógł: 31
|
Nigdy nie miałem gazu w samochodzie ale jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa (więc gazu pewnie też) powoduje szybsze zużycie silnika przez przegrzanie głowicy i wypalanie gniazd zaworowych. Zresztą regulację składu mieszanki robi się przy użyciu analizatora spalin a robiąc to na 'oko' lub 'ucho' nigdy dobrze nie wyregulujesz silnika. A 10l gazu w mieście nie wydaje mi się jakąś astronomiczną ilością.
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/lpg-czy-sie-oplacaCytuj: Zbyt uboga mieszanka powoduje miejscowe przegrzewanie głowicy silnika, wypalanie grzybków zaworów, a nawet tłoków. Jeżeli dochodzi do tego tankowanie LPG niskiej jakości i brak regularnych przeglądów instalacji, to kłopoty z samochodem w przyszłości są pewne...
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
Puntez |
#358735 Wysłany:
23 Kwi 2010, 07:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
No ale tyle to on spala nie w mieście... Ostatnio jeździłem trochę więcej po mieście to napisze ile spala. Ale boję się, że wyjdzie ponad 10,5-11. To mogę coś jeszcze zrobić, aby ograniczyć spalanie? Bo samo regulację widzę, że odradzacie. Moi znajomi tak robili no i mijają lata i nic im się nie dzieje z silnikami.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#358739 Wysłany:
23 Kwi 2010, 07:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
Puntez miales robiona regulacje na analizatorze?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#358741 Wysłany:
23 Kwi 2010, 07:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3636 Pomógł: 31
|
Puntez napisał(a): No ale tyle to on spala nie w mieście... Ostatnio jeździłem trochę więcej po mieście to napisze ile spala. Ale boję się, że wyjdzie ponad 10,5-11. To mogę coś jeszcze zrobić, aby ograniczyć spalanie? Bo samo regulację widzę, że odradzacie. Moi znajomi tak robili no i mijają lata i nic im się nie dzieje z silnikami. Nie odradzam regulacji jako takiej tylko robienie tego na własną rękę może przynieść więcej szkody niż pożytku. Podjedź do jakiegoś dobrego gazownika i niech ustawi jak należy skład mieszanki bo może masz za bogatą mieszankę jeżeli masz takie spalanie.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#358750 Wysłany:
23 Kwi 2010, 08:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
greg505 napisał(a): Puntez miales robiona regulacje na analizatorze?
Nie czaję w ogóle jak można regulować na analizatorze. Przecież auta stroi się tylko i wyłącznie na drodze, jest to jasno i klarownie napisane w instrukcji od np. STAGa.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Puntez |
#358812 Wysłany:
25 Kwi 2010, 13:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Jeżeli chodzi o regulację to był 3x regulowany i nic to nie zmieniło, w różnych warsztatach. Był regulowany miernikiem i do rury gazownik podpinał jakieś okablowanie.
[ Dodano: 25 Kwi 2010 13:21 ] A może pomogła by coś wymiana parownika / lub regeneracja? Warto w takie coś inwestować?
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#359359 Wysłany:
25 Kwi 2010, 13:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Puntez |
#359384 Wysłany:
25 Kwi 2010, 14:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 10 Maj 2009, Posty: 334
|
Nie wiem, kupiłem punto stosunkowo niedawno, więc ja zrobiłem ok. 10'000, a instalacja ma 5 lat, więc nie wiem łącznie może 50'000 samochód jeździł zagazowany.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#359396 Wysłany:
25 Kwi 2010, 15:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
gruszka6969 |
#364220 Wysłany:
12 Maj 2010, 12:27; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Przasnysz Rejestracja: 27 Kwi 2010, Posty: 29
|
Mam też podobny problem. Autko w trasie pali 8l LPG, ale w mieście 13 l to norma, a jak bardziej przycisnę to potrafi i 15 spalic Falowanie obrotów, spadek mocy czyli główne objawy padniętego parownika. 2 razy regulowany ale nie przyniosło żadnych skutków;/ wczoraj kumpel doradził mi, żebym zwiększył dawkę powietrza do parownika ( czarny korek, parownik levato). o dziwo falowanie obrotów zniknęło i jest troszkę dynamiczniejszy. Jeszcze muszę pojeździć i zobaczyć jak ze spalaniem.
Czy te zwiększenie dawki powietrza może wpłynąć jakoś negatywnie na silnik?
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#364274 Wysłany:
12 Maj 2010, 17:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
moze,
mieszanka moze byc zbyt uboga, lub zbyt bogata
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#364288 Wysłany:
12 Maj 2010, 18:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
gruszka6969 |
#364530 Wysłany:
13 Maj 2010, 11:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Przasnysz Rejestracja: 27 Kwi 2010, Posty: 29
|
już tyle specjalistów przerabiałem i każdy po regulacji mówił że będzie miej palił. Żaden gazownik u którego byłem nie kręcił tym czarnym korkiem, a wiem na 100% że był on wsześniej odkręcany przez poprzedniego właściciela. Najlepsze jest to, że teraz po mieście spalił mi 10l Chodzi równo, spalanie jest ok, jest dynamiczny więc same plusy.
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#364531 Wysłany:
13 Maj 2010, 11:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#442974 Wysłany:
20 Lut 2011, 17:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#443080 Wysłany:
20 Lut 2011, 21:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Jak masz soft i interfejs to regulacja we wszystkich instalkach jest dość podobna. Kup sobie kabla i sam ogarniesz bez problemu, w razie czego pomogę.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#443223 Wysłany:
21 Lut 2011, 23:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Soft mam. Musiałbym kabel kupić. Mam kabel do diagnostyki auta więc bawiłem się w podobne sprawy.
2rotor Jaki kabel musiałbym mieć najlepiej?
[ Dodano: 21 Lut 2011 23:45 ] Lepszy interfejs na port szeregowy czy USB? Ma to znaczenie?
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#445495 Wysłany:
26 Lut 2011, 12:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
Podpinam się pod temat posiadam Tartarin 2generacja. Chciałbym kupić kable i sam podpiąć się pod centralkę ewentualnie wyregulować. Jaki kabel będe potrzebował i jakie oprogramowanie?
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#445499 Wysłany:
26 Lut 2011, 12:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
tomaszkowal89 |
#445595 Wysłany:
26 Lut 2011, 16:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 23 Gru 2010, Posty: 168
|
centralka tartarini tec 99 wiem że gazownik podpinał do niej komputer i kiedys sprawdzał ustawienia.
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#458374 Wysłany:
01 Kwi 2011, 20:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Ja zakupiłem interfejs. Miałem problem z programem i podłączeniem ale jest ok
U mnie historia z LPG od zakupu auta wygląda tak:
-Na LPG auto mało dynamiczne, słabsze, 50% większe spalanie od PB, gaśnięcie na luzie.
Z czasem było coraz gorzej.
-Regulacji nie wykonali, ponieważ reduktor uszkodzony. W wężyku podciśnienia było nadciśnienie, więc zalewało silnik (za duża dawka)
-Zregenerowałem reduktor.
Zmniejszenie spalania, odzyskanie mocy i dynamiki, częste gaśnięcie na luzie (postój i dojeżdżanie do skrzyżowań).
Regulacja u gazownika się powiodła. Powodem gaśnięcia była za mała dawka.
Było super.
-Minęły3 tygodnie i zaczęło gasnąć na postoju i dojeżdżaniu do skrzyżowania.
Kupiłem kabel i oto screeny:
Na postoju pomiary:
P1 mbar - około 1500
MAP mbar około 330
RPM około 820
Czy wszystko jest ok?
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
szs |
#513843 Wysłany:
24 Paź 2011, 10:02; Temat postu: Re: Regulacja LPG - samemu |
|
|
Puntoświr |
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Nałęczów Rejestracja: 03 Paź 2011, Posty: 105
|
witam a mi po regulacji na analizatorze spalin gazownik ustawił 1.5k obroty na jałowym a 2,0k podczas jazdy jak wrzucę luz.jak samemu ostrożnie bez znacznych regulacji zmniejszy obroty?parownik jest lovato instalacja naj prostsza.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|