|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jedi_pl |
#427608 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:37; Temat postu: GP z Dualogic |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 88
|
Witam wszystkich!
To w prawdzie mój pierwszy post, ale mam nadzieję, że wybaczycie przejście od razu do konkretów
Mianowicie - właśnie czekam na dostarczenie Dużej Kropki z automatyczną skrzynią biegów. Od początku mojej przygody z samochodami jeżdżę automatami, więc od Kropki wymagałem tego samego.
No i tu pytanie do forumowiczów. Ma ktoś z Was Dualogic na pokładzie? Jak się sprawuje, jak wrażenia?
Dziękuję za informacje, a jak tylko dostanę mojego własnego Kropka podzielę się zdjęciami i wrażeniami z jazdy Dualogic'iem.
PS. Proszę tylko o unikanie odwiecznej walki "Manual vs. automat". Dziękuję 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bbanditoss |
#427610 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
jedi_pl nie wiem czy ktoś się podzieli jakimiś doświadczeniami z Tobą  bo z tego co kojarzę nikt takiej skrzyni w grande u nas na forum nie ma, a jeśli nawet to był aktywny dawno temu 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
jedi_pl |
#427614 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 88
|
Czyli będę pierwszy?  No dobrze, może jakoś wytrzymam te ostatnie parę tygodni i podzielę się informacjami dla potomności 
_________________ A oto mój Czarny Kropek!
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#427616 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Głowy nie dam, może ktoś z forum miał/ma chociaż ja jak długo jestem na forum to nie kojarzę 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#427629 Wysłany:
04 Sty 2011, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
jedi_pl |
#427691 Wysłany:
04 Sty 2011, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 88
|
Tam czytałem  Czytałem też trochę na forum samego fiata. Chodzi mi raczej o zeznania właśnie dot. Kropki z automatem  Ale dzięki za informacje!
A co do kombinacji Kropek + DL - będę dawał znać jak w końcu się doczekam 
_________________ A oto mój Czarny Kropek!
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#427702 Wysłany:
04 Sty 2011, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
to jest automat z funkcja sekwencji?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#427759 Wysłany:
05 Sty 2011, 09:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
Miałem to rozwiązanie w ALfie 147 - tam to się zwało selespeed. WIem, że w stilo był też ten układ, któy jednak różnił się trochę budową aktywatora elektrohydraulicznego. Generalnie jest to ręczna skrzynia, zautomatyzowana. Nie jest to klasyczny automat, chociaż jeździ się jak automatem (tylko na "N" jak puścisz hamulec to auto nie rusza jak w typowym automacie)
Mam nadzieje, że Fiat poprawił to rozwiązanie bo w Stilo i Alfach było niesamowicie awaryjne. Padały właśnie aktywatory, które przełączały biegi i operowały sprzęgłem. No i trzeba było tez to co przegląd kalibrować.
Ale tak jak mówię jest to pierwsza wersja tego rozwiązania Fiata z przed około 10 lat. Czy obecnie duallogic jest lepszy to nie powiem.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#428017 Wysłany:
06 Sty 2011, 00:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Na 100% ktoś już miał to ustrojstwo na forum. Poszukaj dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#428054 Wysłany:
06 Sty 2011, 10:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
jedi_pl |
#428588 Wysłany:
05 Lut 2011, 19:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 88
|
Łodziak, dzięki za linka
Doczytałem do końca i jestem tym bardziej pozytywnej myśli  Biorąc pod uwagę, że manualem jeździłem tylko na kursie prawa jazdy, myślę że zmiany nie odczuję  Natomiast dalej podtrzymuję obietnicę i będę zdawał relację!
Jeszcze raz duże dzięki! [ Dodano: 05 Lut 2011 18:05 ]Dobra... minęły pierwsze 2 dni i w związku z tym pierwsze wrażenia:
1. Automat działa całkiem fajnie i nie licząc paru drobnych "ale" sprawdza się w pełni.
2. Czasami mam wrażenie, że komputer się nie może zdecydować na zmianę biegu. Już się czuje, że powinien zmienić, a ten "myśli". Koło sekundy myśli, ale to już wyczuwalne.
3. Funkcja Start&Stop wyłączająca silnik przy postoju - irytujące nieco (ręka sama leci do kluczyka) ale mam nadzieję się przyzwyczaić. Plusem jest to, że jeśli nie przekroczy się pewnej prędkości, silnik się nie wyłączy, więc parkowanie itp. manewry dają radę.
4. W trybie automatycznym nadal można mieć wpływ na przełożenie i zredukować manualnie bieg - generalnie plus  Mimo, że tak samo wdepnięcie pedału robi redukcję
5. Póki co tyle - przejechałem dopiero 60km, więc bez przesady  Aaa.. spalanie pokazuje jako 7,5l/100 (miasto) - pewnie się jeszcze "ustatkuje" + troszkę gazowałem, żeby sprawdzić jak sobie radzi
Pozdro! Za jakiś czas kolejne wrażenia 
_________________ A oto mój Czarny Kropek!
|
|
Góra |
|
 |
I_MK |
#462295 Wysłany:
12 Kwi 2011, 23:48; Temat postu: |
|
|
I jak wrazenia z Dulalogic? Sa jakies awarie  ?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#462306 Wysłany:
13 Kwi 2011, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
NA TVN Turbo jeden gościu miał problem bo ciągle wybijało z biegu na luz.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#462584 Wysłany:
13 Kwi 2011, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
domin45670 napisał(a): NA TVN Turbo jeden gościu miał problem bo ciągle wybijało z biegu na luz. ten sam problem był w alfach. Pierwsze objawy rozkalibrowania lub uszkodzenia aktywatora.
Jeżeli miałby ktoś z tym problemy to polecam nieautoryzowany warsztat w Wawie na ul. Arkuszowej (Alfa, Fiat, Lancia). ASO gdy nie daje sobie rady to zleca właśnie im naprawy duallogic/selespeed.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
yacek1969 |
#465287 Wysłany:
20 Kwi 2011, 20:12; Temat postu: Dualogic |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 3
|
Nie chcę "przechwalić" żadnego ASO-niektórzy jak ja są zmuszeni do korzystania z ich usług,na moim terenie(Poznań) nie znalazłem żadnego warsztatu który zechciałby zająć się serwisowaniem auta z Dualogiciem.Jeśli ktoś z Kolegów i Koleżanek zna takowy to proszę podzielić się tą wiedzą-chętnie skorzystam.Wracając do tematu skrzyni-sprawuje się znakomicie,nie jest to typowy automat,ale ma swoje zalety-auto pali mniej niż z manualem i o wiele mniej niż gdyby miało "normalnego" automata.Awaryjność.....no cóż , wszystko się kiedyś popsuje a te skrzynie nie należą do super awaryjnych,czytając na różnych forach większość wyraża się pozytywnie na ich temat,a Ci co straszą bardzo dużymi kosztami napraw nigdy nie kupią automatu żadnego typu bo naprawy faktycznie do tanich nie należą ale za to zdarzają się dużo rzadziej niż ze skrzyniami manualnymi ,ale kupując auto każdy liczy się z tym że być trzeba będzie coś przy nim robić(nic nie jest wieczne i nie wszystko jest na gwarancji...)-jednak komputery bardziej dbają o cały napęd niż człowiek-oszczędzają sprzęgło,silnik itd bo zmiana biegów przebiega inaczej niż z manualem ,a i komfort jest o wiele większy niż z manualem....Jak dla mnie tylko automat.... 
|
|
Góra |
|
 |
olos47 |
#465432 Wysłany:
21 Kwi 2011, 07:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 555
|
yacek1969, nie wiem skąd masz te informacje, że te skrzynie nie są awaryjne. Z moich informacji wynika, że są bardzo awaryjne.
yacek1969 napisał(a): Ci co straszą bardzo dużymi kosztami napraw nigdy nie kupią automatu żadnego typu bo naprawy faktycznie do tanich nie należą ale za to zdarzają się dużo rzadziej niż ze skrzyniami manualnymi
...akurat w przypadku duallogica jest dokładnie na odwrót. Przedewszystkim jest to skrzynia ręczna ze sterowaniem elektro-hydraulicznym i z klasycznym autom automatem ma niewiele wspólnego. Sprawę sprzęgła i zmiany biegów rozwiązano za pomocą tzw. aktywatora elektr.-hydraulicznego (dwa siłowniki) - niestety było to rozwiązanie dość niedopracowane- układy stosowane w Fiatach Stilo i ALfach 147 (sprawdzone empirycznie)
Podobno w GP ten układ jest już bardziej dopracowany - czas pokaże, ale ja drugi raz bym nie zaryzykował.
Nie zmienia to jednak faktu, że podczas jazdy wrażenia są jak najbardziej pozytywne. 
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
 |
yacek1969 |
#465526 Wysłany:
21 Kwi 2011, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 3
|
Informacje o małej awaryjności mam z różnych forum i teraz z własnego doświadczenia-już 5 auto z automatem,a że z klasycznym automatem ma niewiele wspólnego to wiem,ale w szczegóły techniczne nie ma się co wgryzać,dla normalnego użytkownika ważne jest że nie trzeba mieszać lewarkiem(mamy 2 auta-jedno żony- Lancia z Dualogiciem,drugie ja z "normalnym," prawdziwym automatem).Decyzja i tak zależy od kupującego,w każdym razie ja mogę potwierdzić fakt,że jeśli dba się o stan auta i nie ma się pecha,automat bardzo dobrze się sprawuje  .
|
|
Góra |
|
 |
G360 |
#465536 Wysłany:
21 Kwi 2011, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
yacek1969 jaką masz Lancię z dualogicem?
|
|
Góra |
|
 |
yacek1969 |
#465689 Wysłany:
22 Kwi 2011, 05:20; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 3
|
Jest to unikat na naszym rynku-Lancia Musa 1,3 Multijet 90Km 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|