Na przekaźnikach zrobić można prosto przekaźnik od zapłonu z wyłącznikiem w środku co by to było go jak zgasić chyba że sam rozrusznik a zapłon na stacyjce zapłon i gaszenie. Z samym rozrusznikiem to nie problem bo wystarczą dwa przekaźniki, jeden który załączy po uruchomieniu telefonu drugi który gdy zgaśnie kontrolka oleju wyłączy rozrusznik. Druga opcja to do wzbudzenia alternatora w tej opcji jak silnik pracuje nie można już telefonem włączyć rozrusznika. Co do imo to nie wiem ale jak blokuje tylko rozrusznik to można osobny przewód puścić. Ale lepszą opcją był by w/w pilot np 4 kanałowy: 1. zapłon 2. rozrusznik 3. światła 4. np klakson
i masz prawie Kita i knight rider
Blokada zapalania można zrobić tak jak wyświetlacz biegu tylko bez luzu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586433.html lub na takich czujnikach jak w licznikach rowerowych (nie pamiętam jak się to nazywało) magnes na lewar i przy każdym położeniu tak owy czujniczek.
P.S. Co do telefonu to jest to średni pomysł niech np ci się bateria rozładuje i zapali silnik i w nocy wypali całe paliwo, więc musiał by być układ że dopiero po kilku nastu sek. sygnału ma zapalić