|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 14:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#484247 Wysłany:
24 Cze 2011, 10:06; Temat postu: Nowości z dziedziny LPG |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
To ja zacznę od BRC.
Niedawno wprowadzili do swojej oferty instalkę, która dostosowana jest do montażu w samochodach, których silniki są mniej odporne na LPG (wypalanie zaworów) - dotryskuje małą ilośc benzyny podczas jazdy na gazie. Dodatkowo instalacja jest przystosowana do montowania w samochodach z systemami Start&Stop.
Do tego w zestawie jest od razu podgrzewacz listwy wtryskowej.
Więcej informacji: http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_sequent_24_11.pdf
Z tego co wyszukałem to instalacja różni się od znanego i sprawdzonego Sequenta24 centralką, podgrzewaczem listwy w standardzie i pewnie sterowaniem wtryskiwaczami, skoro mogą działać wtryskiwacze Pb i LPG jednocześnie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#484316 Wysłany:
24 Cze 2011, 15:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Imho największa nowinka techniczną jest instalacja Vialle LPdi do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny gdzie gaz w fazie płynnej jest podawany przez wtryskiwacze benzyny. Auto zapala i jeździ tylko i wyłacznie na gazie, nie ma żadnych różnic w osiągach itd. To jest własnie to na co wszyscy czekali. Brawo dla Holendrów!
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#484368 Wysłany:
24 Cze 2011, 18:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#484614 Wysłany:
25 Cze 2011, 13:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
buladag napisał(a): To jest ta tzw instalacja V generacji?
Nie, to już jest 6 generacja. W piątej gaz był podawany w fazie ciekłej ale wymagane było instalowanie dodatkowej listwy wtryskowej natomiast tutaj podkreślam że gaz jest podawany przez wtryskiwacze benzynowe dokładnie tak jak benzyna. Żadnych dotrysków benzyny czy odpalania na niej. 100% jazdy na LPG.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
xONx |
#484618 Wysłany:
25 Cze 2011, 13:33; Temat postu: |
|
|
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
2rotor napisał(a): Imho największa nowinka techniczną jest instalacja Vialle LPdi do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny gdzie gaz w fazie płynnej jest podawany przez wtryskiwacze benzyny. Auto zapala i jeździ tylko i wyłacznie na gazie, nie ma żadnych różnic w osiągach itd. To jest własnie to na co wszyscy czekali. Brawo dla Holendrów!
i wtryskiwacze benzyny nie dostają przez to po d*pie
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#484679 Wysłany:
25 Cze 2011, 17:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
xONx napisał(a): 2rotor napisał(a): Imho największa nowinka techniczną jest instalacja Vialle LPdi do aut z bezpośrednim wtryskiem benzyny gdzie gaz w fazie płynnej jest podawany przez wtryskiwacze benzyny. Auto zapala i jeździ tylko i wyłacznie na gazie, nie ma żadnych różnic w osiągach itd. To jest własnie to na co wszyscy czekali. Brawo dla Holendrów! i wtryskiwacze benzyny nie dostają przez to po d*pie
Bardziej szkodzi im jak są odłączone i nie pracują.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#492479 Wysłany:
22 Lip 2011, 20:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#496205 Wysłany:
08 Sie 2011, 14:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
buladag to pewne że brak kłopotów z gwarancją? czy tak jak w skodzie - zakładamy ci LPG, jest gwarancja, ale są z niej wyłączony następujący elementy..... i tu lista...
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#496306 Wysłany:
08 Sie 2011, 20:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Kamillo A jakie warunki są to nie wiem, ale jak auto przejeżdża przez Czakram (a pewnie tak jest) i tam zakładają to nie sądze aby robili jakies kłopoty.
Dacia chce za LPG 9tys zł... (albo 7tys zł? już nie pamiętam jak sprawdzałem w ich cenniku)
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#496323 Wysłany:
08 Sie 2011, 21:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Wszystko zależy od tego czy instalacja jest zakładana u dilera czy jeszcze w fabryce. A ta VI generacja to ciekawa opcja. Chociaż jeszcze nie miałem nawet większej styczności z V generacją i opiniami użytkowników. Duży plus to rozruch na gazie.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#496327 Wysłany:
08 Sie 2011, 21:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
PawełG napisał(a): Duży plus to rozruch na gazie.
Rozruch na gazie to nie problem nawet na drugiej generacji, na czwartej tez idzie spokojnie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#496435 Wysłany:
09 Sie 2011, 08:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
buladag napisał(a): PawełG napisał(a): Duży plus to rozruch na gazie. Rozruch na gazie to nie problem nawet na drugiej generacji, na czwartej tez idzie spokojnie.
Tak ale w IV gen jest to odpalanie awaryjne. Jak będziesz robił tak cały czas, zwłaszcza jak jest zimno to szybko padnie reduktor.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#496436 Wysłany:
09 Sie 2011, 08:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2rotor napisał(a): Tak ale w IV gen jest to odpalanie awaryjne. Jak będziesz robił tak cały czas, zwłaszcza jak jest zimno to szybko padnie reduktor.
Tak to fakt, kilka razy tak tylko sprawdzałem.
Swoją drogą domniemany teść na instalkę 2gen, od 40tys km odpala na gazie i reduktor działa.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#496450 Wysłany:
09 Sie 2011, 09:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Kiedyś w swoim punto też miałem II generację tartarini. Miałem przestawione w opcjach na rozruch na gazie i odpalałem nawet w -10 stopniach. Teraz mam IV generację i przełącza automat, bo nie chce mi się w kółko przycisku trzymać żeby na lpg odpalić. Chodziło mi właśnie o to że w tej VI generacji raczej nic szybciej paść nie może od rozruchu na gazie. Reduktora nie ma, wtryski tylko benzynowe.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#496470 Wysłany:
09 Sie 2011, 10:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
buladag napisał(a): 2rotor napisał(a): Tak ale w IV gen jest to odpalanie awaryjne. Jak będziesz robił tak cały czas, zwłaszcza jak jest zimno to szybko padnie reduktor. Tak to fakt, kilka razy tak tylko sprawdzałem. Swoją drogą domniemany teść na instalkę 2gen, od 40tys km odpala na gazie i reduktor działa.
Znam takich co mieli LPG I gen na śrubę i przez kilka lat auto benzyny nie widziało bo pompa zatarta a bak dziurawy ale bez przesady. Można oszczędzać ale z głową.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#496471 Wysłany:
09 Sie 2011, 10:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
2rotor napisał(a): buladag napisał: 2rotor napisał: Tak ale w IV gen jest to odpalanie awaryjne. Jak będziesz robił tak cały czas, zwłaszcza jak jest zimno to szybko padnie reduktor.
Tak to fakt, kilka razy tak tylko sprawdzałem.
Swoją drogą domniemany teść na instalkę 2gen, od 40tys km odpala na gazie i reduktor działa.
Znam takich co mieli LPG I gen na śrubę i przez kilka lat auto benzyny nie widziało bo pompa zatarta a bak dziurawy ale bez przesady. Można oszczędzać ale z głową.
Wiadomo. Tak tylkpo napisałem informacyjnie, że mozna i tyle.
U siebie na IVgen odpalam na benzynie, przełącza się na gaz po osiągnięciu temperatury sama, gaz wyjeżdżam do końca więc odległośc do stacji pokonuję na benzynie, do tego czasem pojeżdżę trochę na benzynie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#496697 Wysłany:
10 Sie 2011, 08:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
W upały można odpalać bezpośrednio na gazie, bo reduktora się nie zarznie, bo temperatura jest odpowiednia. Trzeba czasami przejechać trochę na benzynie. Jak dla mnie brak sprawnej instalacji Pb to pomyłka. W razie awarii gazu auto jest unieruchomione. No i rozruch można wykonać prawidłowo. Ja w Diego mam ustawiona jak najniższą temperaturę przełączania + jeszcze obniżoną rezystorem. U brata w uno w II generacji zrobiliśmy taki numer że obroty przełączania są ustawione na 600obr/min a temperatura na 16 stopni. I instalacja przełącza jak sekwencja, w taka pogodę natychmiast po odpaleniu, a odpala na benzynie
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|