|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1976 |
#113570 Wysłany:
09 Kwi 2008, 18:24; Temat postu: |
|
|
daras napisał(a): Grill dolny jest za wąski. Nie spełni wymogów lokalizacji, wg obowiązujących przepisów.
To prawda. Grill dolny jest za wąski, a poza tym wyglądałoby to paskudnie. Natomiast tam gdzie są p-mgielne lokalizacja spełnia wszystkie kryteria wymiarowe dla dziennych (mierzyłem osobiście )
|
|
Góra |
|
|
|
|
daras |
#113809 Wysłany:
10 Kwi 2008, 09:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Grzegorz1976
Gdyby dzienne zamontować za grilem nie wyglądałoby to źle, tzn. byłyby fajnie schowane i jednocześnie spełniały swoją funkcję - czyli świeciły. Przepis nic nie mówi o tym, czy światło ma być przed czy za osłonką
filip76
Warto sprawdzić mocowanie tych przeciwmgłówek.
Mocowane są od dołu 2, od góry 1 śrubą imbusową.
Warto te śruby dociągnąć bo lubią się luzować.
|
|
Góra |
|
|
daro78 |
#120901 Wysłany:
01 Maj 2008, 21:24; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Bielsko-Bisła, Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 44
|
Grzegorz1976 napisał(a): daras napisał(a): Grill dolny jest za wąski. Nie spełni wymogów lokalizacji, wg obowiązujących przepisów. To prawda. Grill dolny jest za wąski, a poza tym wyglądałoby to paskudnie. Natomiast tam gdzie są p-mgielne lokalizacja spełnia wszystkie kryteria wymiarowe dla dziennych (mierzyłem osobiście )
NIE spełnia. Poczytaj jeszcze raz o wysokości.
_________________ Grande Punto 1,4 5D Active+klima i inne
koloru New Orlean
przebieg 28000km
|
|
Góra |
|
|
alba |
#246122 Wysłany:
26 Kwi 2009, 19:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
Można w to miejsce zrobić dodatkowe drogowe. Podłączyć drugi przekaźnik równolegle z oryginalnym od drogowych i gotowe bez dodatkowego przełacznika w kabinie. Nasze prawo pozwala na 4 światła drogowe z przodu.
|
|
Góra |
|
|
daras |
#246284 Wysłany:
27 Kwi 2009, 09:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
daro78 napisał(a): NIE spełnia.
Spełnia.
Światła dzienne muszą być min. 25 cm. nad powierzchnią ziemi ale nie wyżej niż 150 cm. Do tego odległość między nimi musi wynosić min. 60 cm. a od bocznego obrysu auta min. 40 cm.
Wszystkie te kryteria są spełnione dla lokalizacji świateł dziennych, w miejscu przeciwmgłowych.
Przynajmniej w moim Grande.
Więcej - zakupiłem ogranicznik napięcia i chcę właśnie w miejscu przeciwmgłowych zrobić dzienne.
|
|
Góra |
|
|
alba |
#246401 Wysłany:
27 Kwi 2009, 15:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
daras napisał(a): Więcej - zakupiłem ogranicznik napięcia i chcę właśnie w miejscu przeciwmgłowych zrobić dzienne.
A po co ci ogranicznik napięcia?
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
daras |
#246743 Wysłany:
28 Kwi 2009, 07:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
alba napisał(a): A po co ci ogranicznik napięcia?
Żeby żarówki H1 nie świeciły na max 55W x 2, tylko 1/3 tego - ok. 17W każda.
A jak są rozwiązane fabryczne światła dzienne w MiTo?
Aktywuje się je w kompie.
Jak to działa?
|
|
Góra |
|
|
alba |
#246865 Wysłany:
28 Kwi 2009, 14:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
daras napisał(a): alba napisał(a): A po co ci ogranicznik napięcia? Żeby żarówki H1 nie świeciły na max 55W x 2, tylko 1/3 tego - ok. 17W każda. A jak są rozwiązane fabryczne światła dzienne w MiTo? Aktywuje się je w kompie. Jak to działa?
W Mito dzienne są razem z pozycyjnymi w jednej oprawce jest żarówka 21/5W taka beztrzonkowa całoszklana. Ustawia się to w kompie jest wyjście na to z body computera.
Dzienne w Mito załączają się wówczas zawsze z kluczykiem a gdy załączasz mijania wtedy gasną.
Kolejna rzecz to tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera. Bo nie bardzo mozna podać napięcie bezpośrednio do obwodu pozycyjnych z jego ominięciem jako że można w ten sposób upalić końcówkę mocy która pozycyjnymi steruje(nic nie cyka więc nie jest to chyba przekaźnik). Prawdopodobnie jest to jakoś zabezpieczone ale na własnej skórze bym nie próbował bo nowe body to droga zabawka raczej. W mito musiałem też to przerobić dla świętego spokoju (po telefonie do KW Policji- wydział ruchu drogowego. Twierdzą że polski kodeks tak mówi i już mimo że auto jest przecież nowe i ma na to homologację). Dałoby się na bank załatwić to programowo ale to kosztuje więcej niż przekaźnik i parę m przewodu. W momencie załączania dziennych tylne pozycyjne są odcinane od oryginalnej instalki i zasilane z obwodu dziennych.
Wg kodeksu światła dzienne maja mieć 21 W 40 cm2 powierzchni świetlnej o ile dobrze pamiętam. Nie prościej byłoby Ci połaczyć H1 w szereg wtedy masz ok 27 W na jedną. Z drugiej strony nie wiem jak to będzie świeciło przy obniżonym tak mocno napięciu . Zarówki o mniejszej mocy mają inne włókno i świecą jasno mimo mniejszego poboru, jak obniżysz napięcie to może być "żółto".
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
daras |
#247542 Wysłany:
30 Kwi 2009, 08:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
alba napisał(a): tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera
To jest Polska właśnie.
Tu masz linki do stron, chyba jednak Policja jest trochę nadgorliwa i żeruje na niewiedzy ludzi:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 222034,324
http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne
Mając fabryczne dzienne spokojnie bym na nich jeździł.
Nawet pofatygował bym się do Sądu po odmowie przyjęcia mandatu.
Sorki za OFF.
|
|
Góra |
|
|
xsadol |
#247556 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: ze Śląska ;) Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 354
|
Jesli już małe OT to:
haha
_________________ "Benzyna jest do osobówek, ropa do ciężarówek a gaz do kuchenek"
|
|
Góra |
|
|
alba |
#247644 Wysłany:
30 Kwi 2009, 14:44; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 96
|
daras napisał(a): alba napisał(a): tylne pozycyjne wg polskiego kodeksu mają się zaświecać z dziennymi i tu może być problem przy sterowaniu z body komputera To jest Polska właśnie. Tu masz linki do stron, chyba jednak Policja jest trochę nadgorliwa i żeruje na niewiedzy ludzi: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 222034,324http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienneMając fabryczne dzienne spokojnie bym na nich jeździł. Nawet pofatygował bym się do Sądu po odmowie przyjęcia mandatu. Sorki za OFF.
Dzięki za linki - odłączam ten przekażnik co steruje pozycyjnymi
_________________ Alfa Romeo Mito 1,4 MPI
|
|
Góra |
|
|
norbert_p |
#470916 Wysłany:
06 Maj 2011, 11:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 15 Kwi 2011, Posty: 106
|
Czy w modelach gdzie tych świateł nie ma są może wyciągnięte kabelki, pod które można by było podpiąć nowe czy trzeba ciągnąć nową instalację?
|
|
Góra |
|
|
bravoemotionmjet |
#494827 Wysłany:
02 Sie 2011, 13:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 186
|
norbert_p napisał(a): Czy w modelach gdzie tych świateł nie ma są może wyciągnięte kabelki, pod które można by było podpiąć nowe czy trzeba ciągnąć nową instalację?
Da rade zamontowac. Instalacja plus zabawa z komputerem. Wczoraj testowalem i dziala.
Instalacji brakuje, trzeba dolozyc. Zabawa prosta i przyjemna.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#498255 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
Teraz przeciwmgielne mogę włączyć po włączeniu pozycji. Ktoś wie jak przerobić/coś przełączyć by włączały się po przyciśnięciu samego przycisku przeciwmgienych?
Czy kupienie takich żarówek sprawi, że przeciwmgielne będą wyglądały jak dzienne?
http://allegro.pl/zarowki-led-h1-haloge ... 36005.html
|
|
Góra |
|
|
bravoemotionmjet |
#498259 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 186
|
Samego przycisku nie przerobisz, bo nie ma dwóch położeń, w których coś się zwiera na stałe i rozwiera.
Twój pomysł z halogenami zamiast dziennych to niewypał. Dowód do zatrzymania przy pierwszej kontroli albo u diagnosty.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#498262 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
bravoemotionmjet napisał(a): Twój pomysł z halogenami zamiast dziennych to niewypał. Dowód do zatrzymania przy pierwszej kontroli albo u diagnosty.
Kolega Sebooo już od dłuższego czasu do tego dąży, nie tylko przeróbką p. mgłowych na pseudo dzienne.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
kox |
#498263 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
bravoemotionmjet |
#498265 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 186
|
Kur.. mnie strzela jak widzę gamoni z halogenami i włączonymi pozycyjnymi. Jedyne co bym zrobił to bejsbol i wytłumaczyć w ten sposób, bo o przepisach pojęcia nie mają.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
Ostatnio edytowany przez bravoemotionmjet, 17 Sie 2011, 11:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#498266 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
kox napisał(a): a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.
Bo te lampy nie mają homologacji na zasilanie LED'ami.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
kox |
#498267 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
a dlaczego nie mają? bo nie mają znaczka na kloszu? czy jest jakiś inny racjonalny powód? pytam poważnie
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
bravoemotionmjet |
#498269 Wysłany:
17 Sie 2011, 11:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 186
|
kox napisał(a): a dlaczego nie mają? bo nie mają znaczka na kloszu? czy jest jakiś inny racjonalny powód? pytam poważnie Zrozum jedną rzecz. Po to jest homologacja, aby do użytku było dopuszczone coś co spełnia wymagania określone w przepisach, nie powodowało utrudnień, nie psuło innych rzeczy, nie zagrażało bezpieczeństwu, itd. Założysz takie cudo i będzie oślepiało nadjeżdżających z naprzeciwka lub spowoduje zwarcie w instalacji elektrycznej albo inne sytuacje, których nie jesteś w stanie przewidzieć. [ Dodano: 17 Sie 2011 10:39 ]kox napisał(a): a teraz troche z innej beczki, dlaczego przykładowo diagnosta nie może dać zezwolenia na jazde z tak przerobionymi halogenami? jesli spełniają wymagania dot rozmieszczenia i ilość swiatła jest prawidłowa. Przeciez niektóre ledy sprzedawane na giełdach i allegro świecą dużo gorzej niż te "nasze" próby przeróbek czy moje dayline.
Bo nie ma homologacji, czyli nie jest dopuszczone do użytku. Koniec. Kropka.
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
|
kox |
#498315 Wysłany:
17 Sie 2011, 14:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
ale jeśli zrobić coś co spełnia to w czym problem? Nie podniecaj się za bardzo bo po tonie widze że już się rozgrzłeś
Jeśli 6 diód na kawałku smierdzącego paska spełnia warunku homologacji ( mimo że widać je dopiero z 10m) to dlaczego np lampy takie jak moje jej nie spełniają mimo że widać je z daleka?
Tak wiem nie spełniają koniec kropka...
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
bravoemotionmjet |
#498360 Wysłany:
17 Sie 2011, 18:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Między Łodzią a Warszawą :) Rejestracja: 03 Cze 2008, Posty: 186
|
Nie podniecam się, bo mnie to nie interesuje dopóki gość z naprzeciwka nie oślepia mnie. Jeśli jakieś dodatki są homologowane, to proszę bardzo, jakieś warunki spełnia i, jeśli zamontowane z głową, to nie spowodują zagrożenia. Dla mnie możecie i szperacze montować do jazdy dziennej, bo taka akurat moda. A że najlepiej smakuje coś co jest zabronione, no cóż. Taki dziki kraj
_________________ Fiat Bravo Emotion 1.9 MultiJet 120 KM, 17", dołożyłem: tempomat, ESP/ASR, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, przyciemniane szyby elektryczne z tyłu, MP3, czujniki cofania P/T Valeo, elektrycznie składane lusterka, podgrzewanie foteli przód.
Poszedł w świat: Fiat Grande Punto Sport 1.3 MultiJet 90 KM, 17", dołożyłem tempomat, nagrzewnica elektryczna, Blue Me, czujniki cofania, podłokietnik, podgrzewanie foteli przód.
@Manetka tempomatu do GP z montażem@
|
|
Góra |
|
|
kox |
#498364 Wysłany:
17 Sie 2011, 19:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
bravoemotionmjet napisał(a): jeśli zamontowane z głową, to nie spowodują zagrożenia
właśnie o tym mówie, niejdednokrotnie sprzęt niehomologowany jest lepszyt od tgo z homologacją....
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#498441 Wysłany:
17 Sie 2011, 23:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
kox napisał(a): Jeśli 6 diód na kawałku smierdzącego paska spełnia warunku homologacji
Mają odpowiednią budowę do takiego źródła światła. To tyle.
Diody dają inne światło, reflektor jest skonstruowany tak by odpowiednio formować strumień światła z lampy halogenowej, to tyle. W skrócie, w połączeniu z Ledem nie spełnia swojej roli.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|