|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
gpawel |
#36931 Wysłany:
04 Sie 2007, 15:11; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Śląsk Rejestracja: 04 Lut 2007, Posty: 26
|
Kuba DST napisał(a): Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się zdecyduje
Hej
Podaj mi namiary na tą firmę....
|
|
Góra |
|
|
|
|
stallo |
#36997 Wysłany:
05 Sie 2007, 14:49; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 44
|
Panowie jeżeli chodzi o dieselka 1.3 to można z niego jeszcze wycisnąć około 15 koników i 60 Nm momentu, 75 KM da się zrobić na 95 KM i zysk 40 Nm. Wersja 120 KM pzyrost o około 25 KM i 60 Nm, natomiast 130 35 KM i 60 N i to wszystko w samochodach na gwarancji. Zmiana map poprzez złącze diagnostyczne tak, że serwis nawet tego nie zauważy:0 Koszt około 1800 PLN.
_________________ Stallo
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#37131 Wysłany:
06 Sie 2007, 09:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
maciejd napisał(a): samo chipowanie jako poprawienie mocy ma sens jedynie w dieslu.
Również w benzynie jeśli jest doładowana. Chiptuningowi poddaje się każdy silnik z turbiną. W wolnossącym dieslu też nie przyniesie żadnych widocznych rezultatów.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49801 Wysłany:
01 Paź 2007, 23:15; Temat postu: Chipt |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
zuraw201 napisał(a): ja teraz zbieram ok 1500zl w ADF Auto we Wroclawiu podnosza moc z 90KM na 115KM a moment z 200 na 260 i to wszytko na gwaracji ale musze jeszce tam pojechac i sie wiecej dowiedziec Pozdrawiam
No no no, sporo Więcej niż znacznie lepiej znane i poważane firmy tunerskie. NIe zastanawia cię to?
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
kiler |
#49822 Wysłany:
01 Paź 2007, 23:54; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: TL, Zamość, Lublin Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 75
|
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!
_________________ GP Sport, czarny, 1,9 160KM
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49849 Wysłany:
02 Paź 2007, 08:55; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
kiler napisał(a): ten silnik i tak jest wyżyłowany!!
Dokładnie - 90 KM nie jest zbyt dobry do tuningu ponieważ nie ma dużej rezerwy, wiadomo coś można wykręcić jeszcze ale nie wiem czy jest sens. Żeby coś konkretniej trzeba go zmodyfikować nie tylko softem
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49854 Wysłany:
02 Paź 2007, 09:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Zwrócę uwagę na jeszcze jedną sprawę - MJ 90KM ma tylko 10Nm więcej od MJ 75KM dlaczego? Ja uważam że Fiat ograniczył moment celowo obawiając się o trwałość skrzyni/sprzęgła.
Trochę się offtop zrobił, Jaco może wydzielisz/przeniesiesz?
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49858 Wysłany:
02 Paź 2007, 09:44; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
PiotrT
Zrobione
Do Lancii Fiat już zmodyfikował i tak ten silnik... wykrzesali z niego 105 KM
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#49860 Wysłany:
02 Paź 2007, 09:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
kiler napisał(a): mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!! Mylisz się. Silnik 1,3 i 1,9 mają prawie taki sam stosunek pojemności do mocy czyli takie same rezerwy w nich drzemią (oczywiście procentowo). W silniku 1,3 z jednego litra pojemności Fiat uzyskał 69,23KM a w silniku 1,9 - 68,42KM. Po tuningu Twojego GP silnik ma o 23% więcej mocy. Jeśli uznać to za górny próg bezpiecznego podkręcenia to silnik 1,3 możnaby podkręcić do (+23%) mocy 110KM. Czyli jeśli auto Twojego wspólnika strasznie kopci to znaczy że przesadzili (115KM to o 28% więcej). 5KM to niby nie dużo ale jednak. Ja też chciałbym mieć troszke więcej mocy ale mam zamiar pojeździć nim kilka lat więc chyba nie będę się bawił w tuning silnika. Chociaż może kiedyś?
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49862 Wysłany:
02 Paź 2007, 09:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Nie ukrywam że noszę się z zamiarem zmiany programu w moim aucie, ale bardziej od mocy interesuje mnie przebieg momentu - chciałbym poprawić reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów. Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Xyś |
#49866 Wysłany:
02 Paź 2007, 10:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
Aby moc nie przekraczała 100KM z jednego litra i bedzie lux , 100KM z 1L pojemnosci to jest maksymalny optymalny wskaźnik, powyzej tej wartosci moga byc problemy z trwałoscia i długim zywotem slinika
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#49867 Wysłany:
02 Paź 2007, 10:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
PiotrT napisał(a): ..... Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało. Obawiam się, że to już nie zależy od programu sterującego silnikiem ale od konstrukcji samej turbiny. Żeby wyeliminować turbo-dziurę montuje się drugą turbinę (najnowszy Saab 93) która pracuje przy wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jej zadanie przejmuje druga.
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49882 Wysłany:
02 Paź 2007, 10:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Masz rację, ale w MJ 90KM montowana jest turbina o zmiennej geometrii i być może są jakieś rezerwy. Zdaję sobię sprawę że cudów nie ma i nie będę miał doładowania od obrotów jałowych, ale był bym happy gdyby udało się w tym miejscu poprawić fabrykę.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49883 Wysłany:
02 Paź 2007, 10:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Nie wiem czy wiece - ale w przyszłym roku wyjdzie Multijet z uwaga - DWOMA turbinami będzie miał od dołu do góry moc ponieważ przy mniejszych obrotach włączy się mała turbina przy dużych większa
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#49886 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:00; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Cena też pewnie będzie podwójna
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49887 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:01; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
zoon napisał(a): Cena też pewnie będzie podwójna
Raczej niewiele większa. Od mocniejszych wersji MJ
bardzo cieszy, że idą do przodu zostawiając konkurencje z tyłu
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#49889 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:07; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49890 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:08; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
zoon napisał(a): BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.
Wiem o tym.
I nikt poza BMW
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49896 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
A czy to przypdkiem nie będzie ten silnik montowany już we wspomnianym Saabie? (1,9 180KM)
Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM
Upss Zoon mnie wyprzedził.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49897 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:16; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
PiotrT napisał(a): Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie. Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM
Nie wydaje Wam się, że BMW to trochę inna liga od Fiata coś jak Mercedes ?
Fiat raczej nie ma samochodu do wystawienia konkurencji BMW.
Więc na uwagę zasługuje fakt, że Fiat posiada tak mocny silnik z dwoma turbinami a poza nim jeszcze tylko BMW.
Więc uważam, że nie jest źle.
Bo reszta jak na razie kiepsko.
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#49898 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:17; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Jakiś czas temu słyszałem, że w mulltijetach 1.3 ma być w przyszłości montowany Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji.
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49904 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Oczywiście że Fiat i BMW grają w innych ligach - celem skonstruowania takiego motoru było polepszenie kultury pracy, tak pożądanej w autach wyższej klasy. Fiat takiego silnika specjalnie nie potrzebuje, dlatego to Saab dostał najpierw TTD, następnie zapewne pojawi się on w Lancii. To że to rozwiązanie jest na razie rzadko wykorzystywane wynika z ceny takiego silnika - będę bardzo zdziwiony jeśli pojawi się w GP.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#49908 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:35; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Zgadza się są dwie wersje tego silnika (nieznacznie różnią się mocą), słabsza będzie oferowana dla innych marek, natomiast mocniejsza tylko dla Fiata, Lancii i Alfy Romeo.
Może w przyszłym roku coś się pokaże z tym silniczkiem Ja widziałbym go np. w Bravo
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#49913 Wysłany:
02 Paź 2007, 11:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Jasne zapomniałem o Alfie, a ten silnik pojawi się na bank w następcy 147ki. Uważam że możliwe jest też że wpakują go do Brawo, ale to raczej żeby się zareklamować i jakoś wyróżnić w tym segmencie.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
daras |
#49923 Wysłany:
02 Paź 2007, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Pisałem już wcześniej o tym: 6 biegowa skrzynia w wersji 1.3 m-jet, może przenosić max. moment 200 Nm. Czyli tyle ile daje fabryka. Pewnie są jeszcze jakieś nieduże rezerwy. Ale chyba lepiej być pod nimi niż na ich granicy lub tą granicę przekroczyć. Sądzę, że skrzynia 5ka ma podobną wytrzymałość. Bo konstrukcyjnie 5ka i 6ka to różne skrzynie. [ Dodano: Wto Paź 02, 2007 11:22 am ]zoon napisał(a): Common Rail kolejnej, chyba trzeciej już generacji
To oznacza piezoelektryczne wtryskiwacze i w połączeniu z DPFem spełnienie normy Euro5 (w cuglach).
Ot i rewolucja
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|