|
Obecny czas: 24 Maj 2024, 03:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Szturman |
#510134 Wysłany:
09 Paź 2011, 20:41; Temat postu: Ogrzewanie ciepłe,zimne na zmiane |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
Witam Mam problem od niedawna z ciepłym powietrzem w moim puncie,gdy wlacze nawiem cieplego powietrza,przez kilka minut leci ciepłe,po pewnym czasie cieple samoczynnie zamienia się w zimne mimo że nie zmieniałem temperatury i tak jest bez przerwy Ustawione mam cieple a raz leci cieple raz zimne Czy to nagrzewnica jest do wymiany?Mial ktos podobny problem ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
Mar90 |
#510147 Wysłany:
09 Paź 2011, 21:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 08 Maj 2011, Posty: 274 Pomógł: 8
|
Mam coś podobnego. Jak jeżdżę i obroty utrzymują mi się w granicach 1,5 wzwyż leci ciepłe powietrze, jak stanę na dłuższych światłach to zaczyna lecieć zimne powietrze. To jest wina nagrzewnicy ale nie wiem czy tak powinno być. Sam się nad tym zastanawiam.
_________________
Lubię przy nim grzebać, niezależnie od tego, co się zepsuło
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#510187 Wysłany:
10 Paź 2011, 08:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
jak się na światłach zatrzymasz to silnik zawsze bardziej się grzeje więc powinno bardziej grzać niż przy spokojnej jeździe prz 1500/2000 rmp, przynajmniej tak mi się wydaje
może zasyfiona nagrzewnica się zapycha raz po raz? Jak jest uszkodzona to albo nie grzeje wcale albo słabo a nie że raz ok raz nie. idąc dalej jeśli na niskich tylko to może pompa wody ma niską sprawność i nie daje rady pompować odpowiednio... Kiedy wymieniana ostatnio była?
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
STax |
#510188 Wysłany:
10 Paź 2011, 08:34; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#510189 Wysłany:
10 Paź 2011, 08:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
STax napisał(a): Odpowietrz nagrzewnicę, to powinno pomóc.
dokładnie
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#510221 Wysłany:
10 Paź 2011, 12:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Tylko jak jest zapowietrzony, to musi być tego powód.Może brak płynu.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#510224 Wysłany:
10 Paź 2011, 12:07; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Może przy poprzedniej wymianie płynu ktoś jej nie odpowietrzył, albo lekko cieknie. Na początek trzeba sprawdzić czy to w ogóle to.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Szturman |
#510246 Wysłany:
10 Paź 2011, 15:07; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
Na początek odpowietrze nagrzewnicę,płyn był wymieniany w lipcu jak i cała chłodnica a co do pompy wody to nie mam pojęcia ponieważ włascicielem jestem od lipca więc nie wiem co i kiedy było wcześniej wymieniane
_________________ topic37446.html
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#510667 Wysłany:
12 Paź 2011, 14:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ja stawiam na pompę, mam podobną przypadłość, że im wyższe obroty tym cieplej
nagrzewnica wymieniana całkiem "niedawno", odpowietrzałem już kilka razy [znaczy próbowałem bo nie było sensu]
zostaje pompa do wymiany, jak nie będzie za zimno w zimie to w przyszłym roku z rozrządem poleci
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
Szturman |
#510741 Wysłany:
12 Paź 2011, 19:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
u mnie nie ma roznicy jakie sa obroty,po prostu jade do pracy jakies 13km gdy sie nagrzeje leci cieplo a po kilku kilometrach nagle zaczyna leciec zimne wiec nie wiem czy to pompa wody czy trzeba odpowietrzyc
_________________ topic37446.html
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#510776 Wysłany:
12 Paź 2011, 21:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
a może to termostat się otwiera i nie zamyka/przymyka ??
wskazówka Ci nie opada/faluje ?? powinna dojść do pewnego momentu i się utrzymywać
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
alles |
#510782 Wysłany:
12 Paź 2011, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Paź 2011, Posty: 54
|
na 99% mało wody i zapowietrzony układ.termostat nic do tego nie ma.gdyby wchodziła w grę awaria pompy silnik momentalnie łapałby max temperature
_________________ życie zaczyna sie po 200... km/h
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#510806 Wysłany:
12 Paź 2011, 23:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Jak silnik jest nagrzany i nagle leci zimne powietrze, to dużo wskazuje na zapowietrzenie się nagrzewnicy. Tylko problem może być duży, bo przyczyna może tkwić w padniętej uszczelce pod głowicą. Kompresja przedostaje się do układu i zapowietrza. Poza tym w przypadku sprawnego termostatu i całego układu, nagrzewnica samoczynnie się nie zapowietrzy.
|
|
Góra |
|
|
Szturman |
#510828 Wysłany:
13 Paź 2011, 06:58; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
wskazowka caly czas utrzymuje sie w jednej pozycji nie faluje,jutro odpowietrze uklad i dam znac
_________________ topic37446.html
|
|
Góra |
|
|
alles |
#510830 Wysłany:
13 Paź 2011, 07:39; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Paź 2011, Posty: 54
|
przy walniętej uszczelce przewody będą robić sie twarde tylko że z taką walniętą uszczelka za długo się nie pojeździ coś w końcu walnie w tych fiacikach wszystko jest plastikowe idelikatne a węże stare
_________________ życie zaczyna sie po 200... km/h
|
|
Góra |
|
|
STax |
#510837 Wysłany:
13 Paź 2011, 08:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
alles napisał(a): przy walniętej uszczelce przewody będą robić sie twarde tylko że z taką walniętą uszczelka za długo się nie pojeździ coś w końcu walnie w tych fiacikach wszystko jest plastikowe idelikatne a węże stare
Widać, że punto masz od niedawna
Twarde przewody mogą być ale nie muszą, u mnie jak padła UPG to nic się w zasadzie nie działo, poza tym, że od czasu do czasu słabł na parę chwil (ale 160km/h dawał radę jeszcze polecieć mimo to ). Wszystko zależy od tego w którym miejscu uszczelka się przepali.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#510859 Wysłany:
13 Paź 2011, 11:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
UPG na100%
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
alles |
#510861 Wysłany:
13 Paź 2011, 11:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Paź 2011, Posty: 54
|
jeżeli kompresja idzie do układu chłodzenia to przewody będą zawsze twarde-i nie tylko w punto. wszystkie silniki i układy ciśnieniowe chłodzenia dziełają na tej samej zasadzie. I tylko gaz z komory spalania moze powodować zapowietrzenie. natomiast jeżeli uszczelka przepali sie pomiędzy kanałem wodny a olejowym będzie to widać na jakości płynu i oleju-w płynie pojawi sie olej a z oleju zrobi sie emulsja. nie dojdzie do zapowietrzenia tylko moze dojśc do widocznego ubytku płynu. natomiast jeżeli przepali się uszczelka pomiędzy płaszczem wodnym a wydechem nie spowoduje to zapowietrzenia tylko brak płynu w układzie. teoretyczne gdybanie może być tylko wskazówka ale problem może rozwiązac tylko poprzez oględziny i obserwacje.
_________________ życie zaczyna sie po 200... km/h
|
|
Góra |
|
|
STax |
#510863 Wysłany:
13 Paź 2011, 11:43; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Szturman |
#511391 Wysłany:
15 Paź 2011, 18:23; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
A więc dzisiaj wymieniłem płyn na zimowy i odpowietrzyłem wszystko i nagrzewanie działa bez żadnych problemów.
_________________ topic37446.html
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|