You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Maj 2024, 03:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #510134 Wysłany: 09 Paź 2011, 20:41; 
 Temat postu: Ogrzewanie ciepłe,zimne na zmiane
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 04 Cze 2011,
Posty: 85
Witam Mam problem od niedawna z ciepłym powietrzem w moim puncie,gdy wlacze nawiem cieplego powietrza,przez kilka minut leci ciepłe,po pewnym czasie cieple samoczynnie zamienia się w zimne mimo że nie zmieniałem temperatury i tak jest bez przerwy Ustawione mam cieple a raz leci cieple raz zimne Czy to nagrzewnica jest do wymiany?Mial ktos podobny problem ?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #510147 Wysłany: 09 Paź 2011, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 08 Maj 2011,
Posty: 274
Pomógł: 8
Mam coś podobnego. Jak jeżdżę i obroty utrzymują mi się w granicach 1,5 wzwyż leci ciepłe powietrze, jak stanę na dłuższych światłach to zaczyna lecieć zimne powietrze. To jest wina nagrzewnicy ale nie wiem czy tak powinno być. Sam się nad tym zastanawiam.

_________________
    PuntoMazowszeTeam

    Lubię przy nim grzebać, niezależnie od tego, co się zepsuło :E

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510187 Wysłany: 10 Paź 2011, 08:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
jak się na światłach zatrzymasz to silnik zawsze bardziej się grzeje więc powinno bardziej grzać niż przy spokojnej jeździe prz 1500/2000 rmp, przynajmniej tak mi się wydaje
może zasyfiona nagrzewnica się zapycha raz po raz? Jak jest uszkodzona to albo nie grzeje wcale albo słabo a nie że raz ok raz nie. idąc dalej jeśli na niskich tylko to może pompa wody ma niską sprawność i nie daje rady pompować odpowiednio... Kiedy wymieniana ostatnio była?

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510188 Wysłany: 10 Paź 2011, 08:34; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Odpowietrz nagrzewnicę, to powinno pomóc.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510189 Wysłany: 10 Paź 2011, 08:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
STax napisał(a):
Odpowietrz nagrzewnicę, to powinno pomóc.

dokładnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510221 Wysłany: 10 Paź 2011, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Tylko jak jest zapowietrzony, to musi być tego powód.Może brak płynu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510224 Wysłany: 10 Paź 2011, 12:07; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Może przy poprzedniej wymianie płynu ktoś jej nie odpowietrzył, albo lekko cieknie. Na początek trzeba sprawdzić czy to w ogóle to. ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510246 Wysłany: 10 Paź 2011, 15:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 04 Cze 2011,
Posty: 85
Na początek odpowietrze nagrzewnicę,płyn był wymieniany w lipcu jak i cała chłodnica a co do pompy wody to nie mam pojęcia ponieważ włascicielem jestem od lipca więc nie wiem co i kiedy było wcześniej wymieniane

_________________
topic37446.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510667 Wysłany: 12 Paź 2011, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
ja stawiam na pompę, mam podobną przypadłość, że im wyższe obroty tym cieplej :E
nagrzewnica wymieniana całkiem "niedawno", odpowietrzałem już kilka razy [znaczy próbowałem bo nie było sensu]

zostaje pompa do wymiany, jak nie będzie za zimno w zimie to w przyszłym roku z rozrządem poleci

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510741 Wysłany: 12 Paź 2011, 19:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 04 Cze 2011,
Posty: 85
u mnie nie ma roznicy jakie sa obroty,po prostu jade do pracy jakies 13km gdy sie nagrzeje leci cieplo a po kilku kilometrach nagle zaczyna leciec zimne wiec nie wiem czy to pompa wody czy trzeba odpowietrzyc

_________________
topic37446.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510776 Wysłany: 12 Paź 2011, 21:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
a może to termostat się otwiera i nie zamyka/przymyka ??
wskazówka Ci nie opada/faluje ?? powinna dojść do pewnego momentu i się utrzymywać

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510782 Wysłany: 12 Paź 2011, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 54
na 99% mało wody i zapowietrzony układ.termostat nic do tego nie ma.gdyby wchodziła w grę awaria pompy silnik momentalnie łapałby max temperature

_________________
życie zaczyna sie po 200... km/h


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510806 Wysłany: 12 Paź 2011, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Jak silnik jest nagrzany i nagle leci zimne powietrze, to dużo wskazuje na zapowietrzenie się nagrzewnicy. Tylko problem może być duży, bo przyczyna może tkwić w padniętej uszczelce pod głowicą. Kompresja przedostaje się do układu i zapowietrza. Poza tym w przypadku sprawnego termostatu i całego układu, nagrzewnica samoczynnie się nie zapowietrzy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510828 Wysłany: 13 Paź 2011, 06:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 04 Cze 2011,
Posty: 85
wskazowka caly czas utrzymuje sie w jednej pozycji nie faluje,jutro odpowietrze uklad i dam znac

_________________
topic37446.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510830 Wysłany: 13 Paź 2011, 07:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 54
przy walniętej uszczelce przewody będą robić sie twarde tylko że z taką walniętą uszczelka za długo się nie pojeździ coś w końcu walnie w tych fiacikach wszystko jest plastikowe idelikatne a węże stare

_________________
życie zaczyna sie po 200... km/h


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510837 Wysłany: 13 Paź 2011, 08:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
alles napisał(a):
przy walniętej uszczelce przewody będą robić sie twarde tylko że z taką walniętą uszczelka za długo się nie pojeździ coś w końcu walnie w tych fiacikach wszystko jest plastikowe idelikatne a węże stare


Widać, że punto masz od niedawna :E
Twarde przewody mogą być ale nie muszą, u mnie jak padła UPG to nic się w zasadzie nie działo, poza tym, że od czasu do czasu słabł na parę chwil (ale 160km/h dawał radę jeszcze polecieć mimo to :E). Wszystko zależy od tego w którym miejscu uszczelka się przepali.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510859 Wysłany: 13 Paź 2011, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
UPG na100%

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510861 Wysłany: 13 Paź 2011, 11:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 07 Paź 2011,
Posty: 54
jeżeli kompresja idzie do układu chłodzenia to przewody będą zawsze twarde-i nie tylko w punto. wszystkie silniki i układy ciśnieniowe chłodzenia dziełają na tej samej zasadzie. I tylko gaz z komory spalania moze powodować zapowietrzenie. natomiast jeżeli uszczelka przepali sie pomiędzy kanałem wodny a olejowym będzie to widać na jakości płynu i oleju-w płynie pojawi sie olej a z oleju zrobi sie emulsja. nie dojdzie do zapowietrzenia tylko moze dojśc do widocznego ubytku płynu. natomiast jeżeli przepali się uszczelka pomiędzy płaszczem wodnym a wydechem nie spowoduje to zapowietrzenia tylko brak płynu w układzie. teoretyczne gdybanie może być tylko wskazówka ale problem może rozwiązac tylko poprzez oględziny i obserwacje.

_________________
życie zaczyna sie po 200... km/h


Góra
 Profil  
 
 
 Post #510863 Wysłany: 13 Paź 2011, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
alles napisał(a):
teoretyczne gdybanie może być tylko wskazówka ale problem może rozwiązac tylko poprzez oględziny i obserwacje.

:thumleft:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #511391 Wysłany: 15 Paź 2011, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 04 Cze 2011,
Posty: 85
A więc dzisiaj wymieniłem płyn na zimowy i odpowietrzyłem wszystko i nagrzewanie działa bez żadnych problemów.

_________________
topic37446.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO