|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 11:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
LichuniU |
#509066 Wysłany:
03 Paź 2011, 13:06; Temat postu: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Siemka, aktualnie jestem w trakcie przekładki, tj. silnik z gt już siedzi w aucie, ale pojawił się kolejny problem... Okazało się że sterowanie skrzynią jest inne w obu motorach, tj. w gt cięgna są krótsze... Troszkę poszperałem i wydaje mi się że cięgna od TD są takie same bo skrzynia bardzo podobna, jeśli się mylę to mnie naprostujcie... Dwa, to u mnie była jeszcze trzecia "linka" która blokowała wbicie wstecznego, czy w tej skrzyni tego nie ma?
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytanka to dopiszę...
Dzięki i pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
|
|
FUFU |
#509142 Wysłany:
03 Paź 2011, 18:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Grojec koło Oświęcimia Rejestracja: 14 Mar 2011, Posty: 319 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
|
Szefo444 |
#509187 Wysłany:
03 Paź 2011, 20:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Kolego kupujesz np. ode mnie całą dźwignię z linką i tym drążkiem do skrzyni ode Punto gt i wsadzasz zamiast swojego i masz problem z głowy, najtańsze i najlepsze rozwiązanie moim zdaniem.
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#517645 Wysłany:
04 Lis 2011, 14:56; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Pytanko o turbinę, do czego powinny isć wężyki od turbiny? Bo ja już nie pamiętam, a tam niezła plątanina, do tego jest wężyk z zegarów, i trójnik na kolanku za przepływką... I jeszcze przy okazji pytanie o tylną hamulcownię, czy wiecie może czy klocki przednie od 1,1 lub 1,2 są takie same jak GT ma z tyłu, czy to jakiś inny rozmiar? Macie namiary na jakieś tarcze i klocki w dobrej cenie? Bo tak się składa że muszę zmienić komplet Pzdr.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#517653 Wysłany:
04 Lis 2011, 15:46; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Klocki do gt na tył są całkiem inne (mniejsze). Sam zacisk też jest inny. Tylko rozmiar tarcz jest ten sam.
[ Dodano: 04 Lis 2011 15:46 ]
Co do tarcz, to na tył moge polecić Hart Sport. Ja je mam z przodu i są super, a do detgo cena fajna. Z tyłu mam brembo max, ale za krótko żebym mógł ocenić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#517657 Wysłany:
04 Lis 2011, 15:48; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Klocki są inne. Musisz szukać. Takie same są w Bravo HGT, Marea 20V, Coupe i Tipo też takie miało jeśli się nie mylę. Wężyk idzie do pierburga/MBC w zależności co masz.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#518453 Wysłany:
07 Lis 2011, 00:02; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
W samochodzie z którego mam silnik był mbc ale ja chce podłączyć pierburga i zobaczyć jak to będzie chodziło. Tyle że mi się już wszystko pomieszało w tamtym aucie pierburg miał dwa wyjścia do turbo puste a z trzeciego wyjścia wężyk szedł do trójnika który z jednej strony był zaślepiony a z drugiej wchodził do kolanka za przepływka które idzie do turbo. Z turbo szły 2 wężyki grubszy i cieńszy do mbc właśnie o ile dobrze pamiętam. Teraz nie wiem w którym miejscu podpiete były zegary, mam jeszcze wężyk od dolotu który idzie do trójnika - do regulatora ciśnienia na listwie i dalej jest takie małego g***o okrągłe na wężu i dalej nic, też nie wiem gdzie go podpiąć wężyk od czujnika podcisnienia w komputerze powinien być bezpośrednio do dolotu? Mógłby mi to ktoś opisać jak co gdzie powinno być? I jeszcze jedno, co powinno być z przodu silnika zaraz obok świecy drugiego gara? Bo ja tam mam jakieś zrób to sam, wkrecony jakiś króciec w którego idzie kawałek węża do trójnika, z tego trójnika z lewej znów kawałek węża i na nim czujnik temperatury (który nawet nie ma prawa działac bo nie ma masy) a z prawej kolejny kawałek węża zaciśnięty na kolejnym króćcu z którego znów idzie wąż na prawo... I to wszystko na 6 opaskach zaciskowych Wygląda to kiepsko i nie chce tego tak zostawić. Mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie jak to wygląda w tym miejscu w oryginale? Bo zastanawia mnie to że czujnik temperatury na którym jest zaciśnięty wąż ma taki sam gwint jak gniazdo w bloku, zresztą tak samo jest z tym króćcem od którego idzie wąż na prawo... Raczej na gwintach oryginalnie nie zaciskali by węży więc może tego czujnika nie powinno wogóle tam być, albo jakieś inne mocowanie... Byłbym wdzięczny za jakieś foto tudzież poradę. Dzięki i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
punto 1.6 |
#518534 Wysłany:
07 Lis 2011, 12:17; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#518822 Wysłany:
08 Lis 2011, 09:27; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Dzięki, czyli wg rysunku jest tak jak pisałem, czyli dwa węże od turbo idą do pierburga a od niego wężyk do kolanka za przepływką. Tylko na rysunku też nie ma miejsca przyłączenia tych holernych zegarów? Czy nie przypadkiem do tego trójnika który pisałem że jest wpięty w to właśnie kolanko za przepływomierzem? Czy może do tego wężyka który u mnie wychodzi od kolektora? Później zrobię zdjęcie i wrzucę... Na tych rysunkach widzę coś takiego jak czujnik ciśnienia bezwzględnego, i tu się nasuwa kolejne pytanie, zawsze myślałem że mapsensor mierzy ciśnienie w kolektorze ssącym, ale u mnie przewód od tego ustrojstwa idzie do wcześniej opisywanego przeze mnie czujnika temperatury wody z przodu bloku, to tak ma być? No chyba że się rozbiegłem po przewodach ale nie wydaje mi się. I dwa, skoro w gt czujnik podciśnienia wbudowany jest w komputer to jest to coś innego niż wspomniany wyżej mapsensor? Pozdro
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#518924 Wysłany:
08 Lis 2011, 19:29; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jeśli chodzi o przewody to wystarczy że są podpięte pod kolektor, czy za pomocą trójnika czy bezpośrednio pod króciec jest to mało ważne. Czujnik ciśnienia bezwzględnego to swego rodzaju barometr który ma zapobiegać przeładowaniu turbiny i pilnowania by poza mapę nie wyszła (np będąc w górach gdzie ciśnienie jest niższe wraz z wysokością). Może by tak warto wreszcie wejść na unoturbo i z szukajki korzystać?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#519050 Wysłany:
09 Lis 2011, 09:57; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Jestem na uno turbo ale raz że mało kto tam odpisuje, a dwa że większość tematów się tak samo urywa bez odpowiedzi, mogę podać na przykład temat o instalacji chłodzenia Już się wszystkiego dowiedziałem o tych czujnikach Możecie mi tylko powiedzieć czy tak właśnie wygląda głowica w 1,4T? Bo u mnie tam gdzie jest ten czujnik temp. w ogóle tego nie ma, a tam gdzie jest ten króciec było wkręcone takie coś: Po lewej był czujnik temperatury, który wątpliwe żeby działał skoro siedział w gumie, a prawa strona szła na prawą stronę bloku do trójnika gumowego... Za co odpowiedzialny jest ten dodatkowy czujnik? Bo widzę że przewód idzie od niego do tej wtyczki: Sygnał z czujnika oleju również idzie do tej wtyczki... Jest ona ulokowana gdzieś obok bezpieczników z lewej strony i teraz kolejna rzecz której się boję, czy ta wtyczka nie jest przypadkiem podłączona do przedniej wiązki? I później tą wiązką sygnał idzie do kabiny do zegarów itp? Bo jeśli tak no to dzikidaniel miałeś rację Czy może ta wtyczka ma być do czegoś wpięta a tego czegoś mi brakuje... Po za tym zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, kolektor dolotowy z silnika 1,6 podobno powinien pasować, więc czy warto go założyć? Mógłbym zostawić wtedy swoją listwę wtryskową, tylko zmienić wtryski i nie musiałbym przerabiać węży paliwa... Bo próbowałem założyć moją listwę tą metalową do tego 1,4 no i niestety nie pasuje do końca bo regulator ciśnienia paliwa wadzi o kolektor Chyba że zakładanie tego kolektora w ogóle nie ma sensu, jest gorszy itp... Pozdro
Ostatnio edytowany przez LichuniU, 09 Lis 2011, 21:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#519180 Wysłany:
09 Lis 2011, 20:46; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Przeć listwy wtryskowe można wymieniać w obie strony. U mnie siedzi kolektor z GT z listwą od 1.6 (jednak plastikowa mi się nie widzi). Kolektor od 1.6 nie pasuje. Wystarczy chwilę porównać by zobaczyć dlaczego. Fotka głowicy nie działa. Ten trójnik to jakiś masakryczny drut...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#519207 Wysłany:
09 Lis 2011, 22:07; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Już działa dzikidaniel, bo głównie ty się interesujesz tym tematem (dzięki wielkie), możesz mi zrobić foto jak to u Ciebie wygląda w tym miejscu? Ty masz też ten drugi czujnik temperatury? I ta wtyczka której dałem foto gdzie się wpina? Bo nie wiem czy mogę to g**no wywalić całkowicie i przewód np. podlutować do czujnika na termostacie czy to musi być? Co do listwy to mi właśnie też się ta plastikowa tak średnio widziała, a mam przecież swoją starą Musiałem odkręcić tą plastikową osłonę na przewody która szła nad listwą wtryskową, tylko jak rozwiązałeś sprawę z tym regulatorem ciśnienia? Bo u mnie w 1,6 to kolektor ma fabrycznie wcięcie żeby to się zmieściło, a tutaj lipa, brakuje dosłownie 5mm. albo nawet nie Kolektor chciałem porównać dzisiaj, bo silnik 1,6 stoi u mnie w pracy, a auto robię u matki w garażu 20 km dalej dlatego nie mogę na żywo...
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#519213 Wysłany:
09 Lis 2011, 22:22; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To właśnie głowica z GTka. Ty masz zapewne z N/A więc bez tego króćca tak?A w miejsce czujnika temp miałeś wstawione ten śmieszny trójnik? Wkręć czujnik tam gdzie być powinien, zaślep wyjście z przewodów wodnych na głowice i po problemie. Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary.
Listwa pasuje bezproblemowo. Przykręcić wystarczy i śmiga.
Porób fotki jak to wygląda to się zacznie to wreszcie odchamiać...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
BARTEKcoupe |
#519284 Wysłany:
10 Lis 2011, 10:48; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
dzikidaniel napisał(a): Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary. odwrotnie, to czujnik w termostacie daje sygnał do kompa
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#519822 Wysłany:
11 Lis 2011, 22:46; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
BARTEKcoupe napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Ten czujnik podaje sygnał na kompa, ten w termostacie na zegary. odwrotnie, to czujnik w termostacie daje sygnał do kompa Dokładnie, sprawdziłem już miernikiem Czyli ta wtyczka której dałem foto łączy się z przednią wiązką? Może mi to ktoś potwierdzić? Bo w takim razie będę musiał szukać kablarni Co do listwy wtryskowej to u mnie wygląda to tak: Gdybym nawet spiłował tą "stopkę" do której się mocuje listwę na przewody to i tak regulator wadziłby tym "kołnierzem"... Jak tam dzikidaniel jest u Ciebie? A głowica u mnie wygląda tak: Będę musiał coś pomyśleć z tym trójnikiem, chyba jakbym go wywalił i wkręcił sam wąż, a przewód czujnika podlutował pod czujnik na termostacie to chyba wskazania nie były by zakłamane? Pzdr.
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#519841 Wysłany:
13 Lis 2011, 16:00; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Głowica wygląda na taką z 1.4 NA. Jaki masz termostat? W gwint wkręć czujnik temp. Nic więcej z tym nie kombinuj. Przewód co szedł do głowicy zaślep. Jutro cyknę fotkę listwy to sam zobaczysz. [ Dodano: 13 Lis 2011 16:00 ]Wczoraj po ciemku nic nie było widać. Tak więc pasuje jak ta lala
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
LichuniU |
#520596 Wysłany:
14 Lis 2011, 18:32; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
No rzesz ty masakra... u mnie ni holery ;P a listwę jak przykręcałeś do kolektora odsadzałeś lekko jakoś np. jakimiś podkładkami pod śrubami, czy normalnie jest na płasko do kolektora? Sprawdzałem w niedzielę ponownie no i nie ma opcji żeby zmieściła się tak jak jest teraz Nadal nikt mi nie odpowiedział więc ponawiam, co z tą wtyczką? Bo nie wiem czy szukać od razu tej przedniej wiązki czy sobie ją darować i będzie wszystko chodzić... I jeszcze jedno, czy przewód zaznaczony na tej fotce który idzie od odmy powinien iść do kolektora ssącego? Dobrze myślę? Jak dobrze pójdzie to będę go próbował pod koniec tygodnia palić No albo na początku przyszłego tygodnia. Pozdro...
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#520687 Wysłany:
14 Lis 2011, 21:08; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
U mnie pasi jakby tam była od początku. Nic poza przykręceniem nie robiłem. Za to ten regulator co u Ciebie jest wygląda na jakiś dziwny... Co do wtyczki to niestety ale całą wiązkę szukać. Tylko pamiętaj że są 2: ta co wchodzi z maski do kabiny i druga co idzie w kabinie do drzwi przełączników itd.
Daj większą fotkę tych przewodów (w sensie większej części) bo dziwnie to wygląda.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
adrian055 |
#520942 Wysłany:
15 Lis 2011, 14:47; Temat postu: Re: 1,6 8v ->>> 1,4T |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
odme odepnij i daj sobie osbny zbiorniczek na nia:) nie bedziesz mial tylu przewodow:D
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|