|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ManfredBee |
#468499 Wysłany:
29 Kwi 2011, 23:10; Temat postu: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inaczej... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: WSC (Sochaczew) Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 10
|
Witam!
Tak, wiem, że temat ciśnienia w oponach był wielokrotnie maglowany, ale... po kilku tygodniach od wyjechania z salonu dorobiłem się manometru do kół. Zmierzyłem ciśnienie przed południem, w ocienionym pojeździe, który stał od nastu godzin na równym placyku, przy temperaturze powietrza około czternastu stopni i wyszło mi około 2,5 atmosfery w każdej oponie.
Wg instrukcji drukowanej powinno być 2,2 z przodu i 2,0 lub 2,2 z tyłu. Wg instrukcji w pdf ze strony www Fiata, identycznie jak na obrazku dostępnym na tym Forum zalecane ciśnienie to 2,2 z przodu i 2,1 lub 2,2 z tyłu.
Pierwsza myśl była taka, że kupiłem wadliwy manometr, choć w testach znanego czasopisma motoryzacyjnego model ten został dobrze oceniony. Podjechałem więc na stację benzynową, gdzie niedawno zamontowano cyfrowy kompresor, w którym nastawia się założone ciśnienie na wyświetlaczu, podpina wężyk a komputer dobija/upuszcza powietrze zależnie od potrzeb. Nastawiłem 2,2 i wyszło, że mój manometr działa dobrze (kompresor automatycznie upuścił powietrze, początkowe ciśnienie wynosiło 2,5).
Teraz, z ciśnieniem 2,2 zaobserwowałem, że opony zaczęły hałasować nieco przy byle zakrętach (bez przesady, ale słychać szum nawet przy zamkniętych oknach i niezbyt głośno nastawionym radiu, wcześniej tego nie było).
Na kołach mam fabrycznie zamontowane opony Michelin Energy Saver w rozmiarze 175/65 R15, których producent każe pompować opony zgodnie ze wskazówkami producenta samochodu:
Cytuj: Właściwe ciśnienie dla Twojego pojazdu powinno być podane w jego instrukcji obsługi. Ta informacja powinna także znajdować się wewnątrz pojazdu (sprawdź na słupku drzwi kierowcy, w skrzynce bezpiecznikowej lub na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa. Najczęściej podawane są dwie różnie wartości ciśnienia: - Do jazdy w „normalnych” warunkach. - Dla w pełni obciążonego pojazdu (z dodatkowymi pasażerami lub przewożącego ciężki ładunek).
No i się zastanawiam, jak to rozumieć. Powietrze samo do opon nie weszło. Opony nie były nagrzane podczas pomiaru. Nie było szumu na zakrętach. Wychodzi na to, że z tym zawyżonym ciśnieniem samochód wyjechał z fabryki albo z przeglądu zerowego. Czy powinienem cieszyć się nowym, właściwym ciśnieniem w oponach, nawet kosztem zwiększonej hałaśliwości tychże? A może coś przegapiłem i akurat te opony jednak wymagają mocniejszego pompowania? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na ten temat.
_________________ Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
rufus295 |
#468541 Wysłany:
30 Kwi 2011, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
Nie wiem ile było u mnie, bo wymieniali mi przy mnie na zimówki i dopilnowałem żeby było ok. Myślę że asekuracyjnie fabryka daje więcej, wiadomo, przybyć nie przybędzie, najwyżej ubędzie
Odnośnie Michelin Energy Saver, słyszałem że po prostu są głośnie i trzeba się przyzwyczaić  . Swoją drogą, ja zawsze pompuję o 0,1 atm więcej, tzn. przód 2.3, tył 2.1 , jeżdżę raczej sam(195/55/16)
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
 |
yacub |
#468547 Wysłany:
30 Kwi 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
u mnie było podobnie miałem fabrycznie 2,6 !! jeździło sie twardo ale cicho  zmniejszyłem do 2,2 i auto zupełnie innaczej pokonuje nierównosci a jest może ciut głosniej ale mi to nie przeszkadza
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#468629 Wysłany:
30 Kwi 2011, 15:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
2,5 to nie aż tak bardzo za wiele, jak się trochę bagazu dołoży i 2-3 osoby na pokładzie to opona przylega tak jakby 2,2 miała.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468645 Wysłany:
30 Kwi 2011, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
rufus295 napisał(a): Swoją drogą, ja zawsze pompuję o 0,1 atm więcej
Ja podobnie nawet 0,2 więcej zazwyczaj.
Kiedyś był test w AutoŚwiecie, chcieli udowodnić, że najlepsze jest ciśnienie podawane przez producenta, no i porównywali zachowanie auta przy ciśnienie u takim jak ma być, o 0,2 mniejszym i o 0,2 większym.
Tylko chyba musieli się zdziwić, bo o ile przy niższym ciśnieniu auto zachowywało się gorzej (hamowanie, trzymanie w zakręcie itd) to przy ciśnieniu o 0,2atm większym od zalcanego zachowywało się w 9 testach na 10 lepiej niż na zalecanym
Także wg mnie warto te 0,1-0,2 ponad wartość producenta dopompować.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#468723 Wysłany:
30 Kwi 2011, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wydaje mi się, że z tymi ciśnieniami w nowych samochodach jest tak samo jak z ciśnieniem w kole zapasowym. Pompują nieco więcej bo przecież nikt nie będzie biegał z manometrem i pompką, i co chwilę korygował ciśnienia
Co do głośniejszej pracy to uważam to za normalny objaw. Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#468726 Wysłany:
30 Kwi 2011, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
domin45670 napisał(a): Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.
To też, ale przede wszystkim opona mniej się ugina, a więc mniej pracuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#468731 Wysłany:
30 Kwi 2011, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
STax napisał(a): domin45670 napisał(a): Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa. To też, ale przede wszystkim opona mniej się ugina, a więc mniej pracuje.
No generalnie jest bardziej sztywna, ale też bardziej baloniasta. Powierzchnia styku przy wysokim ciśnieniu bardzo maleje (w obu kierunkach: na szerokość i obwód).
Jak ja kocham wjechać z prędkością ~80km/h na nowy, super szorstki asfalt i słuchać tego przyjemnego szumu z opon 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
fullxda |
#468757 Wysłany:
30 Kwi 2011, 20:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 357 Pomógł: 5
|
domin45670 napisał(a): Wydaje mi się, że z tymi ciśnieniami w nowych samochodach jest tak samo jak z ciśnieniem w kole zapasowym. Pompują nieco więcej bo przecież nikt nie będzie biegał z manometrem i pompką, i co chwilę korygował ciśnienia  Co do głośniejszej pracy to uważam to za normalny objaw. Przy większych ciśnieniach mniejsza powierzchnia opony pracuje, a przy niższych większa.
masz racje ja akurat pracuje w fiacie w tychach i cisnienie ktore pompują do kól to 2.7 bara bo od produkcji do kupienia niekiedy czas wynosi ponad trzy miesiace i wiadomo zawsze cos tam wyleci niewiem jak na oplu w gliwicach ale mysle ze podobnie 
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#468799 Wysłany:
30 Kwi 2011, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
jeszcze jest taki problem że te wskaźniki to wszystkie inaczej pokazują
a po 2 to nie jest tak że zalecane ciśnienia są inne jak masz szerszą/inną oponę ? Ja jak zrobie standardowe to bardzo nie przyjmnie sie jeździ, zazwyczaj ~p2.6 t2.3 bardzo dobrze mi sie wtedy jeździ.
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#470368 Wysłany:
05 Maj 2011, 09:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Warto obserwować jak opona przylega i się zużywa.
Na czole nowej opony miałem rozmieszczone równomiernie takie okrągłe, minimalne wgłębienia.
Po ich jednoczesnym znikaniu doszedłem, że przód najlepiej pompować 2,3-2,4 (czyli 0,1-0,2 więcej niż zaleca fabryka) a tył pompować 2,0 (czyli 0,1-0,2 mniej niż fabryka).
Nie wiem, nie jestem specem od tych spraw ale zobaczcie też na rozkład mas.
Na przednią oś przypada ponad 60% obciążenia, więc jak można pompować przód i tył jednakowo?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#470426 Wysłany:
05 Maj 2011, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
daras napisał(a): Na przednią oś przypada ponad 60% obciążenia, więc jak można pompować przód i tył jednakowo?
A jak zaleca fiat do GP?
Bo do mk I jest 2.0-2.1 przód i 1.9 tył, ale jak pisałem wg mnie i tu i tu warto te 0.1-0.2 dodać.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#470685 Wysłany:
05 Maj 2011, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Już nie pamiętam dokładnie ale chyba było 2,2 przód i 2,0 tył.
U siebie tył pompowałem 2,0 albo 1,9 i było dobrze.
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#470693 Wysłany:
05 Maj 2011, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
to zależy też od kół - u mnie wg. instrukcji jest 2,4 przód i 2,2 tył 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ManfredBee |
#470844 Wysłany:
06 Maj 2011, 00:15; Temat postu: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: WSC (Sochaczew) Rejestracja: 29 Kwi 2011, Posty: 10
|
Witam ponownie!
Serdecznie dziękuję za niemały odzew na moje pytanie: sporo mi się wyjaśniło.
Mam teraz problem - o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?
Druga rzecz: autko jakoś dziwnie się prowadzi. Może tak było wcześniej, a dopiero teraz zauważyłem? Początkowo problemy przypisywałem bocznemu wiatrowi. Może słusznie? Ostatnio jednak widzę, że ten wiatr musiałby wiać to z jednej, to z drugiej strony. Samochód, zwłaszcza przy większej prędkości (obserwuję wyraźnie już przy osiemdziesiątce) niechętnie reaguje na delikatne ruchy kierownicą (korekta toru jazdy). Mocniejszy ruch powoduje reakcję, ale jest ona adekwatna do ruchu - za mocna. Stąd mam problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy a na koleinach to już męka (określiłbym to jako coś w rodzaju wężykowania). Wyłączenie CITY nie wpływa na ten efekt. Chodziło mi po głowie, że występuje jakiś luz w układzie kierowniczym, ale prosty test - próba poruszania kierownicy na postoju, tego nie potwierdza. Nie ma stuków ani innych podejrzanych dźwięków z układu kierowniczego a w zakręty autko wchodzi jak po szynach. Specjalnie sprawdziłem, że podczas hamowania (nawet bardzo silnego - aż włączyły się światła awaryjne) oraz przyśpieszania pojazd trzyma się linii prostej. No i eksploatowany od kilku tygodni pojazd nie zaliczył dziury/krawężnika, które usprawiedliwiałyby usterkę. Czyżby redukcja ciśnienia w oponach ujawniła problemy ze zbieżnością? No bo co to może być innego?
_________________ Fiat Grande Punto Actual 2010 - 1.4 77 KM Estiva Blue&Me, Szary Chemical (595)
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#470858 Wysłany:
06 Maj 2011, 06:15; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Miałem dokladnie takie same odczucia jak po raz pierwszy wsiadałem do GP.
Kwestia przyzwyczajenia, układ kierowniczy, powiedziałbym... mało precyzyjny.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#470862 Wysłany:
06 Maj 2011, 07:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ManfredBee napisał(a): Mam teraz problem - o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?
Możliwe. Mniejsze ciśnienie = większe opory toczenia = większe spalanie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#486927 Wysłany:
02 Lip 2011, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Witam,
Do temat - przede wszystki podawane wartości dotyczą barów a nie atmosfer (choć wartość jest podobna). Manfred, żebyś zauważył róznicę w spalaniu wynikającą wyłącznie z ciśnienia w oponach to spadek ciśnienia musiałby wynieść ponad 0.5 bara. Na spalanie wpływa znacznie więcej czynników niż tylko ciśnienie w oponach. Nie jesteś w stanie pojechać dwarazy identycznie a wystarczy np. silny wiatr z przodu i spali znacznie więcej niż z upuszczonym 0.5 barem powietrza.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
sMart |
#487647 Wysłany:
04 Lip 2011, 21:46; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy... |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SB / KR Rejestracja: 27 Lut 2011, Posty: 71 Pomógł: 1
|
ManfredBee napisał(a): o pół litra na setkę wzrosło mi spalanie benzyny. Czyżby aż tyle zmieniło zmniejszenie ciśnienia w oponach?
Pół litra na setkę to bardzo prawdopodobny wynik prze zmniejszeniu ciśnienia w oponach. Mogło na to oczywiście też wpłynąć wiele innych czynników, styl jazdy, przebyte trasy, ale wszystkie testy jednoznacznie mówią o tym, że zmniejszenie ciśnienia skutkuje wzrostem spalania. Ecodriveing i jego zasady mówią o dbaniu o utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w kołach - jednak specjaliści potwierdzają, że podwyższenie o około 0,2 bar powoduje zmniejszenie spalania (pomijam oczywiście wpływ na samą oponę).
U siebie mam 2,5 na przedzie i 2,4 na tyle. Powiem szczerze, że po podbiciu do tych wartości zauważyłem zupełnie inne zachowanie samochodu na dziurawo koleiniastych ulicach Krakowa. Prowadzi się o wiele pewniej i jest bardziej przewidywalne. Krótko mówiąc przestał być ciepłą kluchą w stosunku do nawierzchni 
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#487648 Wysłany:
04 Lip 2011, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Tylko nie przesadź, bo po rozgrzaniu ciśnienie wzrasta o kolejne 0.3 bara i będziesz jeżdził wygodnie ale krócej:-)
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#506280 Wysłany:
20 Wrz 2011, 16:48; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... i zaczęły się problemy... |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Trzeba się przyzwyczaić do Grande...  Tak nieprzewidywalnym autem jeśli chodzi o układ kierowniczy to jeszcze w życiu nie jeździłem.
Jak się przesiadłem z MKII to mi się wydawało , że coś nie tak, na każde delikatnie machnięcie kierownicą reaguje jakbym co najmniej kontrę dawał  W MkII statecznie, a tutaj takie myszkowanie , że hej. Ale przyzwyczaiłem się i już tego nie dostrzegam. Ale wydaje mi się, że im większe ciśnienie tym bardziej nie do opanowania to pojazd 
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#506331 Wysłany:
20 Wrz 2011, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Cytuj: wydaje mi się, że im większe ciśnienie tym bardziej nie do opanowania to pojazd
To dotyczy właściwie każdego pojazdu.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
piasek_71 |
#529792 Wysłany:
17 Gru 2011, 16:10; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko-Kamienna Rejestracja: 06 Gru 2010, Posty: 567 Pomógł: 3
|
Nie wiem czemu ale u siebie muszę co około 2 miesiące dobić powietrza bo spada o 0,2 Nabijam do 2,2 a po mniej więcej dwóch miechach jest 2,0 we wszystkich kołach jednakowo czy takie spadki ciśnienia to rzecz normalna ? Mam fabryczne opony Michelin Energy .
_________________ GP 1.2 8V 69 KM blue suggestivo 2011 3D TSK Poland http://www.youtube.com/watch?v=3jD2eENE6r8 - kilometrów powoli przybywa ...
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#529796 Wysłany:
17 Gru 2011, 16:26; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
Całkowicie normalna. Dlatego m.in. zalecają kontrolę ciśnienia częściej niż raz w miesiącu.
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
rufus295 |
#529805 Wysłany:
17 Gru 2011, 17:16; Temat postu: Re: Ciśnienie w oponach... po raz kolejny, ale trochę inacze |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
Dave napisał(a): czy takie spadki ciśnienia to rzecz normalna ? Wraz ze spadkiem temperatury, spada również ciśnienie.
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|