Jak ostatnio spotkałem swoją byłą kropkę, to tak jakoś mi się przypomniało, że na forum opisałem nowy nabytek Ojca, a swojego nie.
Tak więc nadrabiam zaległości.
(po ponad roku jazdy)
Auto to Nissan Almera N16 z 2001r (pierwsza rejestracja 2002r) z silnikiem 1.8 114KM
Kosztowała 51900zł
10 lat temuWyposażenie:
el. szyby, lusterka
klima
wspom. kier.
tapicerka welurowa
p. mgłowe przód
radio fabryczne kaseciak + 4 głośniki
alusy fabryczne 15'
gniazdo 12V na tyle
regulowany fotel kierowcy
dzielona kanapa
dołożyłem sobie fabryczny schowek na okulary i lampki fabryczne we wnętrzu
regulowana kiera
2x airbag
podłokietnik
podświetlana popielniczka
wieszak na siatki przy konsoli
dodatkowo wygłuszyłem sobie tył i dołożyłem lampkę w schowku
na stałe zamontowane rolety tył i po bokach z tyłu
Chyba tyle.
Ile dołożyłem:
Instalacja LPG: 2770zł
Opaska do "połatania" osłony wydechu: 3,99zł
Klocki tył: 68zł
Tarcze tył: 49zł/szt czyli 98zł
Szarpaki na SKP: 20zł
4zł szampon,
3zł gąbka
Dywanik: 9,99zł
Wahacz: 150zł
Łacznik stabilizatora: 40zl
Wymiana łącznika: 20zł
Wymiana wahacza: 60zł
Żarówki: 15zł
Półoś 100zł
gałka zmiany biegów: 10zł,
chlapacze: 10zł,
regulacja gazu i czyszczenie przepustnicy po miesięcznym postoju 55zł,
wężyk do spryskiwacza 3zł,
lampka ze schowkiem na okulary 25zł,
płyn do chłodnicy dolałem 15zł,
opony zimowe 685zł
przekładka opon 50zł
plecionka 53zł
wymiana 100zł
ponowne odwiedzenie skp 21zł
pokrowce 70zł z przesyłką
baterie do pilota 14zł
Dexron III 17,5zł
szampon 2zł
sztyft do uszczelek 7zł
ostatnie szarpaki 20zl
komplet dywaników 10zł
do tego jeszcze jakieś drobne na żarówki oświetlenia itp.
Sprężyny przód 2x 112zł = 224zł
Łącznik stabilizatora 32zł
Wymiana łącznika, sprężyn, połatanie wydechu 100zł
koraliki na siedzenie 19zł
Tarcze i klocki przód 258zł
Samochód ma aktualnie około 145900km, kupiony od chrzestnego, widywany praktycznie codziennie.
Ogólnie jeździ się wygodnie, co wkurza: jest bardzo niski, nie ma kontrolki włączonych świateł mijania, lubi go rdza, ma duży promień skrętu.
Środek wykonany dobrze, prawie wszystkie plastiki są "miękkie", brak oznak zużycia.
Gdyby nie spora awaryjność, od czasu gdy go eksploatuje, to naprawdę niezłe jak dla mnie auto, choć mankamenty produkcji w Wielkiej Brytanii czasem wkurzają. Ostatnio odpukać trochę się uspokoiło z usterkami, oby tak już zostało.
Gdy go kupiłem przy 131800km zamontowałem LPG BRC Sequent24, różnicy w jeździe praktycznie żadnej, kiedyś nawet dwa dni nieświadomie na Pb jeździłem, bo wyłączyłem instalację i zapomniałem włączyć.
Zdjęcia:
Tu silnik bez instalki LPG:
Nowa i stara ośka:
Wisienka na torcie, profi ściągacz do sprężyn, jak na -10*C wymieniałem pod blokiem ośkę:
http://img708.imageshack.us/img708/2726/20110309120.jpgOgólnie auto spoko, dość drogie części oryginalne, ale jest masa zamienników. Silnik jak dla mnie wystarczający jak do takiej budy, po mieście nie potrzebowałbym nic mocniejszego, na trasie podobno pod 200km/h poleci (ja się odważyłem do 170km/h
) więc ogólnie nie jest źle. Kolor praktyczny, syfu nie widać, choć auto w żywym kolorze np. czerwonym sporo zyskuje.