You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 16:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #524087 Wysłany: 26 Lis 2011, 10:28; 
 Temat postu: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
W poniedziałek wymieniłem końcówki drążków kierowniczych.
Od czasu wymiany stwierdziłem, że aby jechać na wprost kierownica musi być skręcona subtelnie w lewo.
Pojechałem na zbieżność, ustawiono mi ją. Po chwili wróciłem, bo okazało się, że kierownica jest już subtelnie w prawo obrócona do jazdy na wprost. Okazało się, że zbieżność już się rozjechała.
Na miejscu gościu stwierdził, że wahacze kaputt, ale czy to od nich może zależeć? Mam wątpliwości.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

 
 Post #524088 Wysłany: 26 Lis 2011, 10:36; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Szaman
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik
Rejestracja: 03 Mar 2008,
Posty: 5567
Pomógł: 34
za malo za wolno jezdzisz :P i maja odlezyny :D:D

od wahaczy raczej nie...

_________________
NISSAN JUKE 1.2 N-CONNECTA+SSGrande 1.3 MJet Dynamic '07/'08 / Grande 1.4 360* '07/'08 / ex PUNTO 1.1 SX '97/'98
Image

Image
Gadzety reklamowe, Koszulki, Kubki, Wizytówki, Ulotki, Kalendarze, Banery Reklamowe i inne..

OFICJALNE GADZETY FFP do nabycia bezposrednio na forum:
Ramki pod tablice, LEPKI FFP i Regionalne
KALENDARZE FORUMOWE 2016


Góra
 Profil  
 
 
 Post #524089 Wysłany: 26 Lis 2011, 10:38; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Jeżdżę codziennie, ale mniejsza o to. Any ideas? :>

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #524091 Wysłany: 26 Lis 2011, 10:41; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
Zobacz sobie do książki naprawczej, albo spójż na schemat choćby na eperze to sam się przekonasz. Wahacz przylega bezpośrednio do zwrotnicy, jeżeli elementy metalowo-gumowe, sworznie są wytłuczone, to masz luzy i koło będzie uciekało. Niestety, nie ominiesz tego wydatku :wink:

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #524132 Wysłany: 30 Lis 2011, 09:22; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Dobra, już się umówiłem na poniedziałek do mechanika na "przetrzepanie" przedniego zawiasu once again.

[ Dodano: 30 Lis 2011 08:22 ]

Ręce mi już opadają.
Przed wymianą końcówek drążków było ok. Po wymianie, kierownica lekko w lewo. Pojechałem na zbieżność, niby ustawili ok ale kierownica poszła w prawo. Stwierdzono rąbnięte wahacze.
Wczoraj byłem w SKP na zbieżności, stwierdzono że wahacze są ok i ustawili zbieżność. Kierownica znów jest lekko w lewo. Czy ustawienie zbieżności aby kierownica była prosto jest naprawdę takim wyczynem? :shock:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525104 Wysłany: 30 Lis 2011, 09:50; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
domin45670, coś musi być nie tak. Może poszukaj problemu w końcówkach drążków? Nie możliwe, żeby wszystko było cacy a zbieżności nie da się ustawić. Podjedź do jakiegoś dobrego mechanika, niech wszystko posprawdza albo do Stacji Kontroli. Przecież coś musi powodować te kłopoty.

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525107 Wysłany: 30 Lis 2011, 09:59; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Forumowicz

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Lis 2011,
Posty: 2
Ja kolego miałem ten sam problem.
Poprostu to była wina urządzeń do ustawiania geometrii kół.
Pojechałem na SKP na Rozdzieńskiego koło McDonald's i tak gosc ustawił na cacy.
Facet ma pojęcie do takich spraw.
A widze ze jesteś z Katowic to możesz tam podjechac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525137 Wysłany: 30 Lis 2011, 12:13; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Tylko, że skoro ustawiają kierownicę prosto i wg niej koła to nie powinno się przestawiać, a tak się o dziwo dzieje. Ktoś powie, że się czepiam, ale ja tak gwałtownie pasów nie zmieniam, jak mi auto skręca przy ustawionej kierownicy "na wprost". Dziś po pracy biorę rachunek i jadę ponownie. Do pracy jeżdżę kilkanaście km dwupasmówką, więc mam możliwość upewnienia się czy kierownica jest prosto czy krzywo - czyt. długie odcinki prostej.

Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"?
U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok).


marcinq26, tak ale w tym momencie pojadę do trzeciego zakładu, trzeci raz wydając kasę, bez pewności, że problem zostanie rozwiązany. Wczoraj koła miałem ustawione idealnie 0,0, nie wiem czy to się znów nie rozeszło, w każdym bądź razie znów jest krzywa kierownica co mnie bardzo drażni. Na wprost się nie jedzie wygodnie - jedna ręka wyżej, druga niżej.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525159 Wysłany: 30 Lis 2011, 13:04; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1029
Pomógł: 11
domin45670 napisał(a):
Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"?
U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok).

U mnie w lewo jest nie całe 1,5 obrotu (brakuje tak ze 2 centymetry )a w prawo trochę więcej niż 1,25

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525161 Wysłany: 30 Lis 2011, 13:07; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
domin45670 napisał(a):
Mógłby ktoś jeszcze sprawdzić w PII ze wspomaganiem ilość obrotów w lewo i w prawo od pozycji "na wprost"?U mnie jest 1,5 w lewo i 1,25 w prawo. Pełny zakres (2,75 obrotu - wg instrukcji ok).


Tego nie sprawdzałem, ale jeżeli jedziesz na zbieżność i po ustawieniu kierownica jest w którąś stronę przestawiona do jazdy na wprost, to jest to wina warsztatu który ustawia (no chyba że auto miało bum i się karoseria odkształciła, chociaż mój miał bum i jest dobrze). Sprawa wygląda tak, jak kiedyś jeździłem do kolesi co ustawiali zbieżność na nowoczesnej maszynce (lasery, komputery , bajery) to zawsze było źle. Teraz jeżdżę do gościa, który ma podnośnik z obrotnicami które mają tarcze z podziałką w stopniach i 2 lasery zakładane na koła. Po ustawieniu u gościa zawsze jest dobrze bo się na tym zna.

Wniosek jeden znaleźć kogoś kto potrafi dobrze ustawić zbieżność, ostatecznie ASO ale będzie około 150zł za ustawienie. Ustawienie wcale nie jest takie proste w PII, wystarczy pół obrotu na gwincie końcówki drążka i samochód będzie miał kierownicę znacznie przekrzywioną.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #525231 Wysłany: 30 Lis 2011, 19:15; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
ostatecznie ASO ale będzie około 150zł za ustawienie

110 ;)

_marcin00_ napisał(a):
wystarczy pół obrotu na gwincie końcówki drążka i samochód będzie miał kierownicę znacznie przekrzywioną

Coś w tym musi być. Dziś podjechałem kolejny raz do SKP. Gościu od razu się przejechał. Trochę poczekałem, przeczytałem wszystkie broszurki i informacja, że samochód do odbioru. Były 3 jazdy próbne aby kierownica była prosto :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #533523 Wysłany: 30 Gru 2011, 23:17; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 07 Paź 2010,
Posty: 919
A powiedz mi jaka metoda robili Ci ta zbierznosc, laserowa, czy stara komputerowa ze tak powiem na poziomice...
Cenniki sa zabojcze za geometrie, np w Warszawie licza sobie od 120-180 i wiekszosc jest stara metoda komputerowa na poziomke, jednakze ja zawsze jezdzilem z czyms takim pod Warszawe zaklad znany na calej Europie "Henryk Błoński", tam juz maja technike laserowa i koszt tylko 80zl max...
Ze tak powiem jezdze tam od 10ciu laty, poczynajac jak mialem poloneza i tylko raz w zyciu wrocilem do nich, ale to dlatego ze koles niosac czesci do auta pomylil samochody he he
Zapomnialem dodac ze w tym zakladzie tylko zajmuja sie zawieszeniami i niczym wiecej, wiec wszystko jest na miejscu i ma sie zawsze wybor czesci reg, badz ory... ja w zeszlym roku do swojego caly zawieszenie przod wymienilem kosztowalo mnie to ok 1tys. i do tej pory jezdze -20kk km i wszystko sztywno, a wszystkie czesci byly regenerowane

_________________
Pozdrawiam

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #533545 Wysłany: 31 Gru 2011, 00:27; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mikołaj
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kościan
Rejestracja: 13 Wrz 2011,
Posty: 79
Witam! Ja jestem świeżo po wymianie obu wahaczy i mam ten sam problem. Kierownica przed wymianą idealnie prosto, po wymianie lekko w lewo, a po ustawieniu zbieżności w SKP- ,,poszła" trochę w prawo. Czy to w czymś przeszkadza?

_________________
Grafitowe Punto II Fl- małe mody czas zacząć:)
topic31091.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534184 Wysłany: 03 Sty 2012, 13:03; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec
Rejestracja: 06 Sty 2009,
Posty: 411
Pomógł: 2
ja po wymianie prawego wahacza też tak miałem. Przed wymianą wsio ok, a po wymianie lekko w lewo jechało, i trzeba było kierownice w prawo trzymać. Pojechałem (tzn. żona) na zbieżność i po regulacji jechał jeszcze bardziej w lewo, do takiego stopnia że po 50 km to ręce bolały od siłowania się w kierownicą, bo mimo iż geometria jest ok, to widocznie czujnik położenia kierownicy (przy lekko przekręconej kierownicy) wskazuje skręt i wtedy samochód po chwili zaczyna prostować kierownicę i automatycznie całe auto skręca. Nie wiem, może się mylę, ale u mnie tak to wyglądało.

Udałem się więc na poprawkę i pan był wielce zdziwiony, jak mogło wyjść coś nie tak (urządzenia do geometrii zawieszenie - laserowe). Mówię że auto ściąga na lewo, bo kierownica jest przekręcona. Kazał mi wsiąść do samochodu i ustawić kierownicę w położenie takie kiedy auto jedzie prosto - było na wskazaniach 0 (zbieżność prawidłowa. Po czym kazał ustawić kierownicę na wprost. I tu zdziwienie - mówię że auto jedzie w lewo, a pan mi mówi że z kompa wynika, że powinien jechać w prawo. Tu się pan lekko zpeszył, bo kiera była krzywo no i jeszcze coś nie halo z ustawieniem. Powiedziałem, że ja potrzymaj kierę a on niech ustawia, do póki nie będzie dobrze. No i po 30 minutach mu się udało.

Gdyby nie to, że to była reklamacja, to bym pojechał na starą dobrą metodę z obrotnicami i tarczą strzelniczą na tylne koła.

[ Dodano: 03 Sty 2012 12:03 ]



Góra
 Profil  
 
 
 Post #534312 Wysłany: 03 Sty 2012, 21:39; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
sebus1981, nie wiem, nie interesowało mnie to absolutnie. Mieli zrobić dobrze i już :)

piechu177 napisał(a):
Czy to w czymś przeszkadza?

Tak, w jeździe. Jest to bardzo niewygodne.

Na wiosnę będzie powtórka z rozrywki w moim przypadku :E

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534322 Wysłany: 03 Sty 2012, 21:54; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Mam podobny problem. Też ustawiałem zbieżność, niestety "Pan Henio" miał tylko wskaźniki "żarówkowe" a o laserach słyszał tylko w kinie na "Gwiezdnych Wojnach". Ale kolega był zadowolony, więc byłem przekonany że zrobią dobrze. Niestety kierownica jest lekko skręcona w prawo. Teraz to olewam, bo czeka mnie wymiana przegubów a potem i tak muszę zbieżność ustawić.
domin45670 napisał(a):
Tak, w jeździe. Jest to bardzo niewygodne.
Oj i to jeszcze jak. :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534324 Wysłany: 03 Sty 2012, 21:59; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
oko21 napisał(a):
Też ustawiałem zbieżność, niestety "Pan Henio" miał tylko wskaźniki "żarówkowe" a o laserach słyszał tylko w kinie na "Gwiezdnych Wojnach"


Dlatego wolałem wydać więcej i mieć ustawione porządnie ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534327 Wysłany: 03 Sty 2012, 22:09; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Jak ktoś ma w planach ponowne ustawienie zbieżności, ale chwilowo drażni go przestawiona kierownica to jest na to jeszcze jeden trochę druciarski sposób. Podkreślam, że jest to jedynie chwilowe rozwiązanie, ale skuteczne jeżeli chodzi o poprawienie samopoczucia kierowcy :)

A więc do rzeczy, sposób jest w sumie podobny do normalnego ustawienia zbieżności, trzeba poluzować śruby kontrujące przy końcówkach drążków i jedną wkręcić, a drugą wykręcić o dokładnie pół obrotu. W ten sposób znacząco nie przestawimy geometrii, a poprawimy ustawienie kierownicy do jazdy na wprost. Trzeba tylko przed takim zabiegiem trochę pogłówkować, pomyśleć jak działa układ kierowniczy i w którą stronę jest przekrzywiona kierownica żeby nie pogłębić tego przekrzywienia. Patent sprawdzony osobiście i działa. Ale podkreślam jeszcze raz, jest to rozwiązanie chwilowe!

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534370 Wysłany: 03 Sty 2012, 23:49; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
oko21 napisał(a):
Oj i to jeszcze jak. :E

I drażni :>
Damian, a Ty coś mówiłeś, że chciałeś to dać do zrobienia w ASO :mysli:

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #534404 Wysłany: 04 Sty 2012, 17:36; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Owszem, mówiłem. Ale wtedy już miałem zchrzanione i miałem jechać na poprawke do ASO. W miedzyczasie zaczął mi się kończyć przegub, więc na razie to olałem. To było na mobilizacji bodajże.


Ostatnio edytowany przez oko21 04 Sty 2012, 17:36, edytowano w sumie 3 razy
Na Mikołaju przed Plejadą :)/domin45670 Całkiem możliwe :E/oko21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587514 Wysłany: 05 Cze 2012, 21:07; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Mikołaj
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kościan
Rejestracja: 13 Wrz 2011,
Posty: 79
Za trzecim razem ustawienie zbieżności na SKP poprawne, kierownica prosta :D

_________________
Grafitowe Punto II Fl- małe mody czas zacząć:)
topic31091.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587523 Wysłany: 05 Cze 2012, 21:36; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Te nasze Punciaki chyba bardzo nie lubią aby im grzebać w zbieżności :E

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #587543 Wysłany: 05 Cze 2012, 22:15; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Ja tam widzę prosty sposób na ustawienie zbieżności (pod warunkiem że wspomaganie jest fabrycznie skalibrowane). Podłączasz elm327, w fesie łączysz się ze wspomaganiem i ustawiasz kierownicę tak, żeby wartość 'Względny skręt kierownicy' równał się 0,0 ° i każesz sobie w tej pozycji ustawić zbieżność do jazy na wprost.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589542 Wysłany: 12 Cze 2012, 22:57; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 02 Lis 2009,
Posty: 1126
Pomógł: 1
proponuje tutaj podjechać http://www.geometria-podwozi.pl/ gościu wszystko ustawia bez problemu (ja i Kedlaw nie mielismy problemu ani z geometria ani z zbieżnością) ustawił nam za śmieszne pieniadze w krótkim czasie. Dużo ludzi z VW tam jeździ i ma wiele opini pozytywnych ;) najlepiej jest zadzwonić i sie umowić. Cena ustawienia kąta pochylenia wraz ze zbieznością 80zł w moim przypadku. Czas pracy 35min.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #589554 Wysłany: 12 Cze 2012, 23:15; 
 Temat postu: Re: Problem ze zbieżnością
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
_marcin00_ napisał(a):
Ja tam widzę prosty sposób na ustawienie zbieżności (pod warunkiem że wspomaganie jest fabrycznie skalibrowane). Podłączasz elm327, w fesie łączysz się ze wspomaganiem i ustawiasz kierownicę tak, żeby wartość 'Względny skręt kierownicy' równał się 0,0 ° i każesz sobie w tej pozycji ustawić zbieżność do jazy na wprost.

Pic na wodę. W jednym warsztacie ustawili mi kierownicę prosto i ją zablokowali. Jak wyjechałem to się okazało, że mam dość mocno ją przekrzywioną :E
Niebawem znów mnie zbieżność będzie czekała (po wymianie amorków), ale póki co na luzie do tego podchodzę ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO