|
Obecny czas: 06 Gru 2024, 22:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
romkoski87 |
#534042 Wysłany:
02 Sty 2012, 19:27; Temat postu: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Romek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 04 Lip 2011, Posty: 16
|
witam, jakieś pół roku temu założono mi do auta instalację gazową (sekwencyjną firmy BRC) i od początku był z nią problem a mianowicie czasami się wyłącza (przełącza na benzynę i trzeba wyłączyć i włączyć aby znowu auto jechało na gazie). Dzieje się to w trakcie kiedy zmieniają się obroty (najczęściej po zmianie biegu). Jeśli w lecie działo się to sporadycznie to w zimie dzieje się to dosyć często. Początkowo myślałem, że może chodzi o sondę lambda za kat. (gdyż świeciła mi się kontrolka check engine), jednak po wymianie sondy błędu nie ma a problem zostaje.
Czy wymienić także sondę przed kat? Czy może być winny także termostat, który muszę wymienić bo samochód bardzo długo się nagrzewa i temp nie dochodzi nawet do 1/4 skali? Może ktoś miał jakieś podobne doświadczenia...
|
|
Góra |
|
|
|
|
marcin186 |
#534060 Wysłany:
02 Sty 2012, 20:03; Temat postu: Re: sekwencja BRC |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
romkoski87 napisał(a): Czy może być winny także termostat, który muszę wymienić bo samochód bardzo długo się nagrzewa i temp nie dochodzi nawet do 1/4 skali? Może ktoś miał jakieś podobne doświadczenia... Gaz jest pewnie słabo dogrzanym wymień termostat by się normalnie nagrzewał i podjedź by Ci sprawdzili ciśnie nie na reduktorze. [ Dodano: 02 Sty 2012 19:02 ]Mi się też podczas jazdy przełączał na benzynę, okazało się że jest zbyt niskie ciśnienie na reduktorze, po podniesieniu ciśnienia wszytko ok. [ Dodano: 02 Sty 2012 19:03 ]Jeśli nie pali kosmicznych ilości benzyny, nie szarpie itp. to raczej sondy są ok.
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v <Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#536618 Wysłany:
12 Sty 2012, 00:07; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Komputer gazu wyłącza instalację jeśli któryś z parametrów przekroczy granice min lub max. Niskie ciśnienie może być jak najbardziej powodem, ale także za wysokie. Imbus i regulacja Najlepiej mieć interfejs + laptop wtedy ładnie widać co się dzieje. Jeśli zdarza Ci się to często to wtedy proponowałbym Ci jazdy z laptopem i zobaczenie na wykresach co się dzieje w trakcie samowolnego przełączenia na benzynę. Jak napisał Marcin. Jeśli spalanie jest ok to sondy są też ok. Jeśli auto nie nagrzewa się do 1/4 skali a powinno do 1/2 to trzeba z tym coś zrobić. Polecam kupić interfejs USB. Cudowna sprawa. Ja dzięki temu nie muszę jeździć do gazowników
_________________
Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#536806 Wysłany:
12 Sty 2012, 17:52; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#536956 Wysłany:
13 Sty 2012, 00:27; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
marcin186, OT: tak sobie ostatnio czytałem tą gwarancję to to jest pic na wodę, przeczytaj punkt 3 warunków. W zasadzie na gwar jest tylko obudowa reduktora i listwa wtryskowa no i elektronika, bo np. uszczelnienia we wtryskach już też nie.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
romkoski87 |
#537370 Wysłany:
14 Sty 2012, 12:36; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Romek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 04 Lip 2011, Posty: 16
|
marcin186 miałeś rację z tym ciśnieniem na reduktorze, wystarczyło je trochę zwiększyć. Wymieniłem od razu filtr fazy ciekłej bo przejechane na gazie 15tys. i 70 zł poszło (10 min roboty). Trzeba było iść na mechanika buladag, też się zastanawiam czy gwarancja ma sens. Bo filtry wymienię sobie bez problemu a 2 razy w roku płacić prawie stówę gaziarzowi to szkoda...
|
|
Góra |
|
|
RafaelSaures |
#537384 Wysłany:
14 Sty 2012, 13:26; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#537409 Wysłany:
14 Sty 2012, 14:57; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
romkoski87 napisał(a): Wymieniłem od razu filtr fazy ciekłej bo przejechane na gazie 15tys. Chyba lotnej
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
marcin186 |
#537480 Wysłany:
14 Sty 2012, 19:11; Temat postu: Re: sekwencja BRC-przełączanie na benzynę, check engine |
|
|
Moderator |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
buladag, w sumie racja z tą lipną gwarancją, ale na regulacje to wole jednak podjechać do gaziarza by on to zrobił. Sam to mogę za dużo namieszać romkoski87 napisał(a): marcin186 miałeś rację z tym ciśnieniem na reduktorze, wystarczyło je trochę zwiększyć. Wymieniłem od razu filtr fazy ciekłej bo przejechane na gazie 15tys. i 70 zł poszło (10 min roboty). Dobrze że problem rozwiązany od razu romkoski87 napisał(a): Trzeba było iść na mechanika Teraz już za późno, ale teraz jak bym wybierał zawód to był by to mechanik
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v <Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|