|
Obecny czas: 19 Maj 2025, 05:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slawek.u |
#52277 Wysłany:
09 Paź 2007, 11:26; Temat postu: Wycie na wolnych obrotach.. |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
Witam. Mam problem tak jak w temacie. Otóż odgłos takiego jakby wycia słychać bardziej w kabinie kierowcy, niż wsłuchując się przy silniku...
Odgłos ten występuje tylko na wolnych obrotach, bo gdy delikatnie tylko dotknę pedału gazu, to odrazu zanika.
Chcę sobie delikatnie zwiększyć obroty, bo jest to bardzo denerwujące.
Byłem w serwisie fiata i powiedziano mi, że szykuje się rozrząd do roboty, czy to jest możliwe ?
Co to może być...?
Mam przejechane 81 tys. km.
Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
EDi |
#52278 Wysłany:
09 Paź 2007, 11:28; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#52281 Wysłany:
09 Paź 2007, 11:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
Ale jak myślisz, można jeszcze parę miesięcy pojeżdzić ?
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#52283 Wysłany:
09 Paź 2007, 11:54; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#52285 Wysłany:
09 Paź 2007, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
Czyli raczej facet w serwisie miał rację, że to rozrząd....
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#52286 Wysłany:
09 Paź 2007, 12:03; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#52327 Wysłany:
09 Paź 2007, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
Przeleciałem forum, wszystko na temat rozrządu i wyczytałem, że dużo ludzi wymienia między 80-100 tys. km.
Dlaczego więc instrukcja zaleca wymianę paska dopiero przy 120 tys.....?
Przecież 80, a 120, to wielka różnica....
Chciałbym dodać jeszcze odnośnie mojego przypadku, że odgłos lekkiego wycia z silnika na wolnych obrotach, zaczyna się wydobywać dopiero po porządnym rozgrzaniu silnika.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#52329 Wysłany:
09 Paź 2007, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
może tak: 120kkm lub 3 do max 5 lat
[ Dodano: 09 Paź 2007 15:39 ]
Cytuj: ja rozrząd wymieniałem przy 60 tyś. km i już wtedy wytapiał sie smar z rolki
Mi z nowej rolki po 100km! od wymiany wycieka smar
Rolka SKF - ponoć dobra...
Więc pomyślałem, że wyciekł nadmiar
Ludzie ale mnie straszycie 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mwas |
#52473 Wysłany:
09 Paź 2007, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
slawek.u, w książce jest, że wymiana tego paska jest przy 120 kkm, ale każdy serwis ci to powie, że ZALECA się to zrobić duuużo wcześniej... koszty nie są kosmiczne a zaieg bardzo zdrowy dla kropka, bo w przypadku awarii po prostu stoisz i wtedy tylko laweta (no chyba że jesteś kamikaze i lubisz ekstremalną jazdę z holowaniem bez wspomagania ukł. kier. i hamulców). A to wycie to jak najbardziej może być efekt początku końca życia rolki napinającej pasek rozrządu a przy jej wymianie to od razu pasek i zastanowił bym się rónież nad pompą wodną.
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
 |
EDi |
#52569 Wysłany:
10 Paź 2007, 08:56; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#54124 Wysłany:
14 Paź 2007, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
mwas napisał(a): A to wycie to jak najbardziej może być efekt początku końca życia rolki napinającej pasek rozrządu a przy jej wymianie to od razu pasek i zastanowił bym się rónież nad pompą wodną.
Właśnie umówiłem się na wtorek na wymianę rolki i paska rozrządu, ale przeglądając tematy forum o rozrządzie, to rzeczywiście dużo ludzi pyta o wymianę jednocześnie pompy wodnej.....mam najechane 82 tys. km i czy rzeczywiście powinienem ją odrazu wymienić za jednym zamachem ?
Co ile km zaleca się jej wymianę ?
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#54142 Wysłany:
14 Paź 2007, 19:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
slawek.u napisał(a): Co ile km zaleca się jej wymianę ?
Aż sie lać zacznie  wytrzymują ~100kkm.
Roboty jest więcej niż przy wymianie paska
Więc lepiej wszystko za 1 zamachem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#54147 Wysłany:
17 Paź 2007, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
No logiczne, że jak się zacznie lać, nawet dla takiego co się nie zna jak ja....
Dzięki za odpowiedż, wymienię też pompę odrazu.
[ Dodano: 17 Paź 2007 20:17 ] Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem rolkę i pasek, natomiast jeśli chodzi o pompę, to pomimo, że chciałem, to jednak mi odradzono. Stwierdzono, że jest w bardzo dobrym stanie i nie ma sensu jej wymieniać.
A pisze to dlatego i ciągnę tego posta dalej, że jednak nie to było przyczyną wycia w silniku....dalej przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach słychać takie jakby wycie...i wszyscy kogo nie spytałem,to pierwsza sugestia, że to rozrząd, a tu jednak nie.....
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#55081 Wysłany:
17 Paź 2007, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
slawek.u napisał(a): wszyscy kogo nie spytałem,to pierwsza sugestia, że to rozrząd, a tu jednak nie.....
bo to pompa  a nawet jeśli to nie ona to strzeli do 20-30kkm i wtedy będzie trzeba ponownie wymienić rozrząd i pompe 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
slawek.u |
#55086 Wysłany:
17 Paź 2007, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Malbork Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 7
|
Oglądali ją porządnie, chciałem ją wymienić, to się śmieli ze mnie, że za dużo się naczytałem i teraz chcę wymienić na siłę......czytałem tu na forum, że pompa powinna wytrzymać do 160 tys. km, czyli jeszcze raz tyle co mam najechane.
Sąsiad obok z klatki ma też punto, tylko o rok starsze i ma przejechane 110 tys. , jeszcze nic nie wymieniał i jak z nim gadałem, to narazie nie zamierza tego robić.
Spytałem też o to na innym forum i mi odpowiedziano, że to alternator...czy to możliwe, że niby co by wyło, pasek ? Nie wiem co to może być...
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#55127 Wysłany:
17 Paź 2007, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
slawek.u napisał(a): że to alternator...czy to możliwe, że niby co by wyło, pasek
Zdjąć pasek alternatora i odpalić. 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|