You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #275400 Wysłany: 28 Lip 2009, 15:12; 
 Temat postu: FIAT Punto 55 S/55 6 Speed 1,1i (1993-1999)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 612
SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika 176 A6.000 (FIRE 1.1 SPI)
Średnica cylindra 70 mm
Skok tłoka 72 mm
Pojemność skokowa 1108 cm3
Stopień sprężania 9,6
Ciśnienie sprężania 1,15 MPa
Moc maksymalna 40 kW (55 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5500 obr/min
Moment maksymalny 85 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3500 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na trzech łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,8 mm
Fazy rozrządu
- otwarcie zaworu ssącego 7° przed ZZ
- zamknięcie zaworu ssącego 35° po ZW
- otwarcie zaworu wydechowego 37° przed ZW
- zamknięcie zaworu wydechowego 5° po ZZ
Wznios krzywek wałka rozrządu 8,8 mm
Luz roboczy zaworów (na zimno)
- zawór ssący 0,40 ± 0,05 mm
- zawór wydechowy 0,50 ± 0,05 mm
Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- typ / FIAT
- naciąg / sprawdzany za pomocą przyrządu specjalnego FIAT
- wymiana / co 105 000 km

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica połączona ze zbiornikiem wyrównawczym, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem
Termostat
- temperatura początku otwarcia 85...89°C
- temperatura pełnego otwarcia 100°C
- skok minimalny zaworu 7,5 mm
Wentylator / elektryczny, sześciołopatkowy, Magneti-Marelli
- temperatura włączenia 90...94°C
- temperatura wyłączenia 85...89°C
Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika
wyrównawczego 98 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem
Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio
Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C przy 3000 obr/nin wynosi 0,34...0,49 MPa
Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Olio Oil, Tecnocar R 352 lub Fram PH 4558

Układ zasilania / wtryskowy, jednopunktowy wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 6F.SB, z pochłanianiem par paliwa, z katalizatorem potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury powietrza zasilającego),
- filtr powietrza.
Zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa / Siemens
- rezystancja 21,4 W
Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, Walbro Marval MSS 070/00
- napięcie znamionowe 12 V
- wydatek 90 l/h
Filtr paliwa / Weber F1-03, Tecnocar B11 lub Fram G 6400
- wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata
Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, FIAT, Tecnocar A 871 lub Fram CA 4556
- wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata
Regulator ciśnienia paliwa / przeponowy, umieszczony przy zespole wtryskowym, Weber
- ciśnienie paliwa 80...120 kPa
Wtryskiwacz paliwa / elektromagnetyczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony w korpusie zespołu wtryskowego nad przepustnicą, Weber IWM 523
- rezystancja wtryskiwacza ok. 2 W
Obudowa przepustnicy powietrza / połączona z zespołem wtryskowym, Bosch 30 MM 12

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy (tzw. statyczny), zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber-Marelli IAW 6F.SB, zawierający:
- dwie specjalne cewki zapłonowe,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Kolejność zapłonu / zapłon równoczesny w cylindrach 1-4, potem 2-3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona) - cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu
Cewki zapłonowe / dwie, specjalne, z dwoma końcówkami wysokiego napięcia każda (cylindry 1-4 oraz 2-3), Magneti-Marelli BAE 800 AK
- rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,5...0,8 W
- rezystancja uzwojenia wtórnego 6,66...8,14 kW
Świece zapłonowe / Champion RC 9 YCC, Magneti-Marelli L 7 LCR, FIAT 9 GY SSR lub Bosch FR 7 DC2
- wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata
Odstęp elektrod 0,85...0,95 mm

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Weber-Marelli IAW 6F.SB, zawierający:
- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zaplonem i funkcjami pomocniczymi,
- wyłącznik bezwładnościowy,
- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
- czujnik temperatury powietrza zasilającego,
- czujnik ciśnienia bezwzględnego,
- sondę lambda w układzie wydechowym przed katalizatorem,
- przekaźnik podwójny (pompy paliwa i główny),
- złącze diagnostyczne,
- lampkę kontrolną (w zestawie wskaźników).
Wyłącznik bezwładnościowy / umieszczony przy siedzeniu kierowcy z lewej strony (pod wykładziną podłogi), łączący obwód elektryczny zasilania pompy paliwa z masą w przypadku uderzenia z prędkością powyżej 25 km/h
Przekaźnik pompy paliwa / umieszczony w przedziale silnika, DRS 240 103/00
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony na obudowie sprzęgła, Magneti-Marelli Jaeger CVM
- rezystancja czujnika 650...720 W
- odstęp czoła czujnika od koła zamachowego
(nieregulowany) 0,5...1,5 mm
Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, PF 0C
Rezystancja czujnika położenia przepustnicy / mierzona na złączu wielostykowym urządzenia sterującego
- między stykami 14 oraz 16 1,34 kW
- między stykami 16 oraz 30 w położeniu biegu jałowego 1,4 kW
- między stykami 16 oraz 30 w położeniu pełnego otwarcia
przepustnicy 2,4 kW
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), WTS 05
Czujnik temperatury powietrza zasilającego / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji (CTN), ATS 05
Rezystancja czujników temperatury cieczy chłodzącej i powietrza zasilającego
- przy -40°C 100 kW
- przy -20°C 30 kW
- przy 0°C 10 kW
- przy 20°C 5 kW
- przy 40°C 2,5 kW
- przy 60°C 0 W
Czujnik ciśnienia bezwzględnego / umieszczony w przedziale silnika, informujący o obciążeniu silnika za pomocą różnicy ciśnień między kolektorem ssącym i otoczeniem, PRT-03/03
Napięcie sygnału czujnika ciśnienia bezwzględnego
- przy 0 kPa 4,75 V
- przy 37 kPa 2,5 V
- przy 75 kPa 0,25 V
- przy 100 kPa 0 V
Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / silnik krokowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy obudowie przepustnicy powietrza
- rezystancja uzwojenia ok. 55 W
Sonda lambda / Bosch 0258 003 222
Napięcie sygnału
- mieszanka uboga 0,7...1,0 V
- mieszanka bogata 0...0,4 V
Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, umieszczone w przedziale silnika, Weber-Marelli IAW 06F.SB, wykonujące testy autodiagnostyczne, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej z wykorzystaniem zaprogramowanych wartości zastępczych w przypadku nieprawidłowej pracy systemu
Parametry kontrolne
Prędkość obrotowa biegu jałowego 850 ± 50 obr/min
(brak możliwości ręcznej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego)
Zawartość CO 0,35%
(brak możliwości ręcznej regulacji zawartości CO)
Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym 10° ± 3° przed ZZ
(brak możliwości ręcznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu)

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane mechanicznie
Typ Valeo 180 CPB 3500
Średnica tarczy
- zewnętrzna 181,5 mm
- wewnętrzna 127 mm
Skok całkowity pedału 140 ± 5 mm

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięcio- lub sześciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane
Typ
- skrzynka pięciobiegowa / C514.510
- skrzynka sześciobiegowa / C514.610
Przełożenia
Skrzynka pięciobiegowa
- I bieg 3,909
- II bieg 2,157
- III bieg 1,435
- IV bieg 0,974
- V bieg 0,808
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,564
Skrzynka sześciobiegowa
- I bieg 3,545
- II bieg 2,157
- III bieg 1,480
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,902
- V bieg 0,744
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 4,924

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół

Układ kierowniczy / mechaniczny
Przekładnia kierownicza / zębatkowa, o zmiennym przełożeniu
Liczba obrotów koła kierownicy 4,4
Skok zębatki 137 mm
Promień skrętu 4,85 m
Kąt skrętu koła
- zewnętrznego 33°14¢
- wewnętrznego 39°24¢

Zawieszenie przednie / niezależne, typu pseudo Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 19 mm
Amortyzatory / hydrauliczne teleskopowe dwustronnego działania, Boge
Ustawienie kół przednich (samochód nie obciążony)
- zbieżność (regulowana) 0 ± 1 mm (0° ± 10¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) -0°15¢ ± 30¢
- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°30¢ ± 30¢
Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych ułożyskowanych w rurowej osi tylnej i połączonych stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 17 mm, na sprężynach stożkowych opartych na czółnach osi rurowej i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach gazowych teleskopowych dwustronnego działania
Amortyzatory / Boge
Ustawienie kół tylnych (samochód nie obciążony)
- rozbieżność (nieregulowana) 0,5 ± 2 mm (0°05¢ ± 20¢)
- pochylenie koła (nieregulowane) 0° ± 15¢
Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, Bendix
Średnica zewnętrzna tarczy 240 mm
Grubość tarczy
- nominalna 10,8...11,1 mm
- minimalna po obróbce 9,55 mm
- minimalna dopuszczalna 9,20 mm
Nakładki cierne / Bendix F 0940 GG
Minimalna dopuszczalna grubość nakładek ciernych / określona zaświeceniem się lampki kontrolnej w zestawie wskaźników lub zanikiem rowka w środku materiału ciernego nakładki
Średnica cylindra zacisku 48 mm
Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk, Bendix
Średnica robocza bębna
- nominalna 180...180,25 mm
- maksymalna po obróbce 180,85 mm
- maksymalna dopuszczalna 181,35 mm
Okładziny cierne / Bendix DON 8210 FF
Minimalna dopuszczalna grubość okładzin 1,5 mm
Średnica cylinderków 20,65 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, Girling
Średnica tłoków 20,65 mm
Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, typu Isovac, Bendix
Średnica tłoka 203,2 mm (8²)

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

Koła i ogumienie
Obręcze
- wersja 55 S / 4,5 B 13
- wersja 55 S 6 Speed / 5 B 14
- koło zapasowe / 4,5 B 13 lub 4,5 B 14
Ogumienie
- wersja 55 S / 155/70 R 13
- wersja 55 S 6 Speed / 165/60 R 14
- koło zapasowe / 135/80 B 13
Ciśnienie w ogumieniu
- obciążenie częściowe
- przód 0,20 MPa
- tył 0,19 MPa
- obciążenie całkowite
- przód 0,22 MPa
- tył 0,22 MPa
- koło zapasowe 0,28 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 32 A×h/150 A, minus na masie

Alternator / Magneti-Marelli A115I-14 V/65 A
Napięcie znamionowe 14 V
Prąd maksymalny 65 A
Prąd znamionowy
- przy 1800 obr/min 38 A
- przy 6000 obr/min 65 A
Rezystancja uzwojenia twornika 2,4 W
Regulator napięcia / RTM 121 A
Napięcie regulowane przy 7000 obr/min i prądzie
obciążenia 5...50 A 14,3...14,6 V
Pasek klinowy / napędu alternatora
- typ / wieloklinowy FIAT 4K 673
- naciąg / mierzony za pomocą specjalnego przyrządu FIAT wynosi 500...600 N (pasek nowy) lub 350...450 N (pasek używany)

Rozrusznik / Magneti-Marelli E80-12V-0,8kW
Parametry kontrolne
- prąd 180 A
- napięcie 9,5 V
- prędkość obrotowa 1720 obr/min
- moment obrotowy 3,7 N×m
Parametry kontrolne bez obciążenia
- prąd 40 A
- napięcie 11,4 V
- moment obrotowy minimalny 9,7 N×m
Parametry kontrolne podczas rozruchu
- prąd 324 A
- napięcie 7,1 V
- prędkość obrotowa 8500...9000 obr/min

Bezpieczniki
- w centralce elektrycznej z lewej strony tablicy rozdzielczej / 8 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)
- w centralce wyposażenia dodatkowego z prawej strony tablicy rozdzielczej / 3 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A), zapasowe 2 ´ (12 V, 30 A)

Żarówki
- reflektorów H4 55/60 W
- świateł pozycyjnych przednich 5 W
- świateł przeciwmgłowych przednich H3 55 W
- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W
- świateł hamowania 21 W
- świateł pozycyjnych tylnych 5 W
- świateł cofania 21 W
- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W
- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania
- śrub głowicy
- 1. etap 30 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- 3. etap dokręcić o 90°
- pokryw łożysk korbowych 41 N×m
- pokryw łożysk głównych
- 1. etap 40 N×m
- 2. etap dokręcić o 90°
- koła zamachowego 44 N×m
- koła zębatego wału korbowego 100 N×m
- koła zębatego wałka rozrządu 70 N×m
- napinacza paska zębatego 28 N×m
- pokryw łożysk wałka rozrządu
- śruby M8 20 N×m
- śruby M6 10 N×m
- pokryw kadłuba przedniej i tylnej 10 N×m
- mocowania pompy cieczy chłodzącej 10 N×m
- miski olejowej 10 N×m
- czujnika ciśnienia oleju 32 N×m
- kolektora ssącego 27 N×m
- kolektora wydechowego 24 N×m
- sondy lambda 53 N×m
- świec zapłonowych 27 N×m
- śrub kół 85 N×m

Masy
- własna
- wersja 55 S 850 kg
- wersja 55 6 Speed 865 kg
- całkowita
- wersja 55 S 1300 kg
- wersja 55 6 Speed 1315 kg
- maksymalna przyczepy niehamowanej 400 kg
- maksymalna przyczepy hamowanej 900 kg

Pojemności
- zbiornik paliwa 47 dm3
- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)
- układ chłodzenia 4,6 dm3
- skrzynka przekładniowa 2,4 dm3
- układ hamulcowy 0,4 dm3

Materiały eksploatacyjne
Paliwo / benzyna bezołowiowa o LO min. 95
Olej silnikowy / wg API SG, CCMC G4, SAE 15W 40 albo wg API SH, CCMC G5, SAE 10W 40, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)
Olej przekładniowy / wg API GL4, MIL-L2105, SAE 80W EP, sprawdzanie poziomu co
45 000 km lub co 3 lata, wymiana co 120 000 km
Płyn chłodzący / płyn niskokrzepnący, wymiana co 60 000 km lub co 2 lata
Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 2 lata

Zużycie paliwa
- skrzynka 5-biegowa (wersja 55 S)
- przy 90 km/h 4,3 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,1 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 7,4 dm3/100 km
- skrzynka 6-biegowa (wersja 55 6 Speed)
- przy 90 km/h 5,0 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,9 dm3/100 km
- w cyklu miejskim 7,0 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 150 km/h

Wymiary zewnętrzne samochodu FIAT Punto (1993-1999)

Image

Kolejność dokręcania śrub głowicy i rozmieszczenie zaworów

Image

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 

 
 Post #541996 Wysłany: 29 Sty 2012, 19:34; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto 55 S/55 6 Speed 1,1i (1993-1999)
Offline
Forumowicz

Imię: krzysiek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 19 Sty 2012,
Posty: 3
Fajne dane wielkie dzięki dla prymusów pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563103 Wysłany: 24 Mar 2012, 23:20; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto 55 S/55 6 Speed 1,1i (1993-1999)
Offline
Puntomaniak

Imię: Piotrek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Cywiny/Baboszewo/Płońsk
Rejestracja: 29 Paź 2011,
Posty: 82
wszystko w jednym bardzo przydatne pozdro ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #563160 Wysłany: 25 Mar 2012, 00:08; 
 Temat postu: Re: FIAT Punto 55 S/55 6 Speed 1,1i (1993-1999)
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Xyś napisał(a):
Przełożenia
Skrzynka pięciobiegowa
- I bieg 3,909
- II bieg 2,157
- III bieg 1,435
- IV bieg 0,974
- V bieg 0,808
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,564

Całe życie myślałem, że właśnie takie są przełożenia, ale okazuje się że to nie prawda...

Faktycznie przełożenia skrzynki C514.510 to:
- I bieg 3,909
- II bieg 2,157
- III bieg 1,48
- IV bieg 1,121
- V bieg 0,902
- bieg wsteczny 3,818
- przekładnia główna 3,867
Dane wg książki z wydawnictwa Auto i sprawdzone obliczeniami.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO