|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
dragon120 |
#611785 Wysłany:
13 Wrz 2012, 19:26; Temat postu: Wymiana alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Cze 2012, Posty: 16
|
Witam Czy jest możliwość założenie większego alternatora do silnika 1,1 w puncie I ? Obecny to 65a.
Najlepiej jakby dało się go założyć bez przeróbek.
Wie ktoś coś na ten temat?
|
|
Góra |
|
|
|
|
dzikidaniel |
#611792 Wysłany:
13 Wrz 2012, 20:02; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
W jakim celu chcesz wymienić alternator?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
dragon120 |
#611812 Wysłany:
13 Wrz 2012, 20:35; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Cze 2012, Posty: 16
|
a no chce zmienić dlatego,że obecny nie wystarcza do mojego car audio
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#611813 Wysłany:
13 Wrz 2012, 20:37; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To szukaj wersji dla silnika z klimą. W 1.2 takie powinny być i powinny pasować.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
dragon120 |
#611814 Wysłany:
13 Wrz 2012, 20:40; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Cze 2012, Posty: 16
|
A wiesz może ilu amperowy tam był?
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#611827 Wysłany:
13 Wrz 2012, 21:02; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Największy jaki znalazłem z tych pasujących bez przeróbek to 75A z doblo. Ja np mam wstawiony ,,niepasujący" 85 A z silnika 1.6+klima. Musiałem wymienić koło pasowe na te z mniejszego altka i dorobić górne mocowanie-płaskownik dał rade
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#611888 Wysłany:
13 Wrz 2012, 23:31; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Ciekawe jak wygląda sprawa regulatora i ogólnie altka przy dużych obrotach, bo kręci się szybciej niż w normalnych warunkach.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#611892 Wysłany:
13 Wrz 2012, 23:41; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Regulator przeżyje. Gorzej ze szczotkami i łożyskami.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#611906 Wysłany:
14 Wrz 2012, 02:01; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
Róznica w średnicy obu kół nie jest zbyt wyraźna (przyznaje, że nie mierzyłem i nie pamiętam tak do końca, aż je z ciekawości porównam jutro), więc wzrost prędkości obrotowej przy normalnym użytkowaniu nie powinien być problemem Główne różnice to odległość osadzenia koła od obudowy i chyba bieżnia na 5 rówków....a nawet nie pamiętam teraz
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
dragon120 |
#612967 Wysłany:
17 Wrz 2012, 22:05; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Cze 2012, Posty: 16
|
to na 75A to nie ma większego sensu zmieniać, 10A nie zrobi mi wielkiej różnicy.. szczególnie, że sam monoblock pobiera 140A.
a jak wygląda sprawa dołożenia drugiego alternatora?
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#612982 Wysłany:
17 Wrz 2012, 22:52; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
dragon120, wiesz, przy dokładaniu alternatora do twojego silnika, zrobisz z niego agregat, a nie samochód I 140A? Czasami nie jest to w jakimś zwariowanym peak power? Czy w stałym rmsie masz max tyle? Bo tak wracając do twojego pytania-trzeba by dorobić jakieś mocowanie cudaczne, długi napęd i jazda....no i przydałby się napinacz, albo chodź jakaś dodatkowa rolka prowadząca w/g mnie. Ale najogólniej to lepiej kupić coś rzędu 100-120A z jakiegoś fiatowskiego diesla i to pomodzić, najprawdopodobniej będzie tyle samo roboty co przy moim altku
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
dragon120 |
#613329 Wysłany:
18 Wrz 2012, 23:43; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 07 Cze 2012, Posty: 16
|
nie,1,1kW ciągnie i pobiera te ponad 140A. zastanawiam się właśnie czy nie będzie zbyt dużo kombinowania przy takim altku od diesla. 100A byłoby już zadowalająco, wiadomo, że ciągle nie używam pełnej mocy , ale jak już się zachce, to te 65a to zdecydowanie za mało...
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#613338 Wysłany:
19 Wrz 2012, 00:35; Temat postu: Re: Wymiana alternatora |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
dragon120, na 100% koło pasowe do wymiany, dodrutować górne mocowanie i ew. dodatkowe kable pociągnąć, co by mieć pewność że dużych strat nie ma, tyle w temacie. A jakby się okazało, ze koła pasowe nie są w jednej osi, to spiłować nóżke od altka, bądź dać podkładke, w zależności od potrzeb.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|