You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 20:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 
 Post #614340 Wysłany: 23 Wrz 2012, 17:55; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
Sorki, ale faktycznie zaginąłem w akcji na jakiś czas :) Już około roku jeżdżę po założeniu przerobionej głowicy. Oprócz portingu mam filtr powietrza pipercrossa (niestety nie polecam, bo gąbka się kruszy :/ ), wydech z punto 75MPI czyli 4-2-1 i sportową końcówkę wydechu (przelotową) robioną na zamówienie (w Irlandii musiałem u Polaków w warsztacie ją wspawać, bo Irlandczycy za żadne skarby nie wspawają nic nieoryginalnego :/). Koniec końców nie wyjdzie mi z testami na hamowni, bo koszta ogromne (chyba z 70-80 euro) i niewiele miejsc w IE gdzie można to zrobić (ze 150km do najbliższego). Dlatego mogę tylko podać wrażenia po zmianach:
1. Przyrost mocy nastąpił w jakimś stopniu na pewno - autko łatwiej przyspiesza, chętniej wjeżdża na górki, a maksymalną prędkość testowałem w wietrzny dzień na tłocznej Irlandzkiej autostradzie - przekroczyłem 165km/h i się wydygałem, bo całe auto w drgawki wpadło ;) Myślę, że pociągnełoby jeszcze trochę, ale nie wiem. Poprzedni rekord to było 156km/h, przy czym zaznaczam, że mam wielosezonówki, a mój licznik pokazuje prawidłowe wartości (zmienione opony na trochę większe, więc nie ma zawyżania o 10% tak jak normalnie).
2. Sposób przyspieszania jest o niebo lepszy, nie ma zawahania, które było tak charakterystyczne dla Punciaka. Po wciśnięciu gazu auto przyspiesza natychmiast, z wydechu dochodzi miły pomruk i śmiga do przodu. Moje pierwsze wyprzedzanie (i to Golfa :D) było szokiem i wciskało w siedzenie. Ogólnie wrażenie jest takie, że jak chcesz wyprzedzić to to robisz i nie musisz się martwić, że zabraknie mocy i auto będzie się zbyt wolno rozpędzać - wciskasz pedał i autko żwawo skacze do przodu.
3. Na jedynce, dwójce i trójce autko zyskało dużo w niskich obrotach - zbiera się o wiele lepiej z niskich obrotów i szybko przyspiesza. na pozostałych biegach nie czuć tak wielkiej różnicy, chociaż też jest pozytywnie.
4. Mam kupiony chip z Ebaya, zmieniający lekko mapę i odblokowujący wyższe obroty - na razie nie jest założony, ale może jeszcze trochę zmieni.

Dodatkowo powiem wam szczerze, że ogromnie klnę na swój wybór zawieszenia - kupiłem komplet kiedyś firmy GH (jest to poddodział Sachsa w Szwecji bodajże, coś jak nasza Dębica i Goodyear) i wziąłem olejowe z myślą o komforcie jazdy. Niestety to był błąd - w szybkim samochodzie typu Hatchback zawieszenie powinno być twarde i pewne dlatego w przyszłości Bielstein albo Kayaba (KYB testuję na Pandzie mojej dziewczyny ;)) i tylko gazowe. Po prostu na nierównościach auto lata w górę i w dół jak szalone i strach człowieka bierze, że go na inny pas wyrzuci.
Teraz muszę przegląd zaliczyć (zardzewiały mi tylne przewody hamulcowe - Fiat je zmienił na nówki za darmo w ramach kampani 4400, ale coś źle skręcili i płyn mi wyciekał przy korektorze siły hamowania), a potem będę próbował przeszczepić siedzenia z alfy 156 do Kropcia ;) Jak się uda to wystukam wam co i jak :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 

 
 Post #614366 Wysłany: 23 Wrz 2012, 19:58; 
 Temat postu: Re: Porting głowicy w Punto 60 i 75
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
mrabraa, szkoda, że nie dasz rady shamować auta.
Zrób w takim razie przynajmniej (choćby stoperowe) pomiary 0-100, 60-100 na 4. i 80-120km/h na 5.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 77 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO