stafff napisał(a):
Z góry dzięki za porady.
Poniższy tekst to instrukcja, jak to robią w ASO:
Odzysk luzu spowodowanego zużyciem jest automatyczny, regulacja hamulca ręcznego musi być przeprowadzona tylko po wymianie szczek hamulców tylnych, cylinderka hamulców tylnych, linki kompletnej.
Prowadzić regulację, gdy samochód jest na podnośniku.
1 - Wymontować popielniczkę.
2 - Zaznaczyć położenie nakrętki, następnie poluzować nakrętkę regulacyjną przewodu giętkiego hamulca ręcznego o przynajmniej dwa lub trzy obroty, w taki sposób, aby zagwarantować pełne poluzowanie linki.
3 - Uruchomić silnik.
4 - Przy silniku włączonym na niskich obrotach nacisnąć silnie pedał hamulca przynajmniej 10 lub 15 razy.
5 - Wkręcić nakrętkę regulacyjną linki hamulca ręcznego do położenia pierwotnego.
6 - Upewnić się, ze przy dźwigni hamulca ręcznego w położeniu spoczynkowym koła tylne swobodnie się obracają.
7 - Sprawdzić, czy proces hamowania hamulcem ręcznym zaczyna się już od pierwszego zatrzasku.
8 - Na końcu regulacji sprawdzić, czy dźwignia nie wykorzystuje więcej niż pięć zatrzasków sektora zębatego.
9 - Wyłączyć silnik.
10 - Zamontować popielniczkę.
Mój hamulec zaczyna "łapać" od pierwszego ząbka, na drugim spokojnie samochód już jest zabezpieczony.
stafff napisał(a):
Dodam, że ten odgłos występuje w okolicach trzeciego/czwartego ząbka i dochodzi z okolic regulacji naciągu.
Może za bardzo naciągnąłem linkę??
Wszystko na to wskazuje. ASO wyraźnie zaznacza, że max. to piąty ząbek
Ma "łapać" od pierwszego zatrzasku.