|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 14:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Synek |
#18294 Wysłany:
11 Kwi 2007, 10:01; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles Rejestracja: 19 Paź 2006, Posty: 1312
|
SandworM napisał(a): Jak to jest powiedzcie, że moje Punto S55 ma do 100 ze stoperem w reku grubo ponizej 14 sekund, a osmiele sie powiedziec ze ponizej 13 sekund... bez zadnych modyfikacji.
To jest, ze musisz kupic nowy stoper bo takie osiagi mialo Seicento z tym silnikiem
|
|
Góra |
|
|
|
|
Xyś |
#18374 Wysłany:
11 Kwi 2007, 16:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 613
|
Podczas montażu stożka należy pamiętać aby ujęcie powietrza było w jak najchłodniejszym miejscu w komorze silnika. Należy zdemontować seryjną obudowę filtra i w tym miejscu zamontować stożek. Dodatkowo należy stożek odizolować od gorącego silnika osłoną, oraz należy doprowadzić zimne powietrze np. spod zderzaka giętką rurą o dużej średnicy. Należy pamiętać, że dużą rolę odgrywa również długość przewodu ssącego między filtrem powietrza a zaworem.
_________________ Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
|
|
Góra |
|
|
siuks |
#18376 Wysłany:
11 Kwi 2007, 16:51; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
A co jeżeli ma się LPG. Ja do oryginalnego filtra mam założoną jeszcze taką rurkę do tyłu żeby nie zdmuchiwało gazu, bo bez niej np. przy dojeździe do skrzyżowania na luzie mam problemy z obrotami i silnik gaśnie.
|
|
Góra |
|
|
Pakus |
#18481 Wysłany:
11 Kwi 2007, 21:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: z zaskoczenia Rejestracja: 31 Gru 2006, Posty: 23
|
Cytuj: SandworM napisał: Jak to jest powiedzcie, że moje Punto S55 ma do 100 ze stoperem w reku grubo ponizej 14 sekund, a osmiele sie powiedziec ze ponizej 13 sekund... bez zadnych modyfikacji.
To jest, ze musisz kupic nowy stoper bo takie osiagi mialo Seicento z tym silnikiem
1,2 75km m a stoperowe 12 s
|
|
Góra |
|
|
SandworM |
#18522 Wysłany:
11 Kwi 2007, 22:14; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 72
|
heh chyba rzeczywiscie zmienie stoper . Jutro zmierze to powiem ile
_________________ Punto 1.1 55 kucyków (miał) '96...
|
|
Góra |
|
|
misieq79 |
#19288 Wysłany:
15 Kwi 2007, 17:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 517
|
Xyś napisał(a): Należy pamiętać, że dużą rolę odgrywa również długość przewodu ssącego między filtrem powietrza a zaworem.
Zestawy dedykowane nie zmieniają długości - filtr na który czekam (oj nie spieszą się...) siedzi na przepustnicy. Ciekawe jak z temperaturką tam będzie...
Żeby było śmieszniej, dedykowany stożek do 1.2 16v K&N wisi nad kolektorem wydechowym... a wydaje mi się, że wlazłby np przed donicę z aku
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
|
marcinkowski |
#64825 Wysłany:
17 Lis 2007, 13:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 12
|
Witam wszystkich.Mam Fiata Punto I 1,2 75KM i dostałem ciemne przednie lampy.Czy ktoś ma może takie i wie jak je podłączyć??pozdrawiam i dziekuje z gory
|
|
Góra |
|
|
Raq |
#66183 Wysłany:
22 Lis 2007, 16:37; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
SandworM napisał(a): Jak to jest powiedzcie, że moje Punto S55 ma do 100 ze stoperem w reku grubo ponizej 14 sekund, a osmiele sie powiedziec ze ponizej 13 sekund... bez zadnych modyfikacji.
już Ci mówię - prawda jest goła - prędkościomierze kłamią
sprawdz GPS-em lub stoperem na znaym odcinku drogi i ....bedziesz wszystko wiedział
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
|
Orzeł |
#66355 Wysłany:
22 Lis 2007, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 12 Paź 2007, Posty: 230 Pomógł: 1
|
Ale jakie te przednie lampy masz??
_________________ I <3 my Honda
|
|
Góra |
|
|
STax |
#66368 Wysłany:
22 Lis 2007, 22:36; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Raq napisał(a): SandworM napisał(a): Jak to jest powiedzcie, że moje Punto S55 ma do 100 ze stoperem w reku grubo ponizej 14 sekund, a osmiele sie powiedziec ze ponizej 13 sekund... bez zadnych modyfikacji. już Ci mówię - prawda jest goła - prędkościomierze kłamią sprawdz GPS-em lub stoperem na znaym odcinku drogi i ....bedziesz wszystko wiedział
Inna sprawa, że fabryka też kłamie i podaje zaniżone dane odnośnie mocy i przyspieszeń/-vmax
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Raq |
#66430 Wysłany:
23 Lis 2007, 09:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
STax napisał(a): Inna sprawa, że fabryka też kłamie i podaje zaniżone dane odnośnie mocy i przyspieszeń/-vmax
prędkościomierz - jest produktem fabryki
i szczerze mówiąc nie słyszałem o takiej praktyce przy europejskich pojazdach, ale może mało słyszałem
każda fabryka chwali się raczej, a nie zaniża parametry pojazdu.
oczywiście dodaje informacje, że pomiary mogą się różnić od tych z tabeli i w ten sposób "zabezpiecza" się gdyby się okazało, że są rozbieżności.
ale żeby świadomie zaniżała -
przy okazji często wartości podawane przez użytkowników danych pojazdów są świadomie lub mniej świadomie zawyżane.
cóż - przyznam się - pewnie wielu z forum mnie za to nie pokocha, ale jeżdżę motocyklami.
w związku z tym wiem, że z 50KM nie wykręci więcej niż 170-175 km/h.
Z 65 KM można wykręcić około 205-210km/h (motocykle)*
oczywiście przy masie niepomiernie mniej (okolice 200kg) niż średnia masa np. Kropka.
A do tego z jego silników średnio-obrotowych - a V-max to przecież nic innego jak max Obroty i max Moc silnika.
Dlatego opowieści w stylu - mój Kropek ma 55-60KM i lata 170km/h i więcej spokojnie miedzy bajki wkładam
*(mam na myśli moto cywilne - takie jaki można kupić w salonie bez posiadania licencji, a nie specjalnie konstruowane do sportu)
PS - oczywiście jestem otwarty na dyskusję, może mnie przekonasz
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
|
STax |
#66461 Wysłany:
23 Lis 2007, 11:08; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Wg mnie v max nie ma za bardzo (a przynajmniej niewielki) związku z masą. Może piszę tu herezje, bo znawcą nie jestem, ale na logikę biorąc, cięższe auto będzie się tylko wolniej rozpędzać. A odnośnie zaniżania mocy. Znalazłem kiedyś w necie artykuł o tym, jak w niemczech przebadano na hamowni 100 fiatów punto 1.1 rocznik 97' i okazało się, że zamiast 54km wszystkie dysponowały mocą od ok 58 do 62km (piszę z pamięci ale mniej więcej takie liczby to były). Poza tym moc to nie wszystko - zapominasz o przełożeniach skrzyni biegów, które też mają wpływ na osiągi a więc i v-max.
Jak się mylę to sory, ale piszę co myślę
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Raq |
#66471 Wysłany:
23 Lis 2007, 11:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
gdzieś, kiedyś, ktoś, coś tam zrobił - uwielbiam takie argumenty.
jak zaczniemy teoretyzować o dowolnej masie i V-max to może się okazać, że droga nam się skończy, a do V-max'a będzie ho ho ho albo jeszcze dalej.
jak damy za duża masę i za mało mocy/momentu to z miejsca nie ruszy
a jak skrzynia będzie z przełożeniami właśnie "za długa" żeby zwiększyć v-max to możemy otrzymać efekt jak powyżej.
a tak z faktów - 1.2 i 1.6 mają taką samą skrzynię i co - max też taki sam mają?
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
|
Lutek |
#66503 Wysłany:
23 Lis 2007, 14:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
panowie prostu wzór na tarcie Ft= u*m*g; Ft- siła tarcia, u-powinno być "mi" współczynnik tarcia, m-masa, g-przyspieszenie ziemskie, I widać ze masa ma wpływ na Vmax. Fizyka nie kłamie.
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
Raq |
#66512 Wysłany:
23 Lis 2007, 16:42; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 19 Lis 2007, Posty: 24
|
Fizyka... jak dobry mechanik - prawdę Ci powie
_________________ PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM
|
|
Góra |
|
|
gagapunto |
#66515 Wysłany:
23 Lis 2007, 16:59; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 49
|
przy mierzeniu predkości nie zapomnijcie sprawdzic czy auta maja takie same opony( wielkośc) odpowiednie cisnienie takie some warunki atmosferyczne i wiele innych pierdól które maja duzy wpływ na to wszystko. to ze ktos ma na liczniku 170km/h nieznaczy ze tyle jest a rzeczywistosci albo radar albo gps nam pokażew 99% ile jedziemy a jeszcze sam licznik moze kłamac duzo.w niemczech zawsze podaja mniej koników niz jest bo tam płaca od koni podatek np audi 1.9 tdi powinno miec 110 KM a miało 119 KM i duzo wiekszy moment byłem swiadkiem na hamowni w krk. TTC wszyscy byli zdziwieni.
tj temat do bardzo duzej i długiej dyskusji.
ps. pamietajcie tez o jakosci paliwa
pozdro
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic1052.html
|
|
Góra |
|
|
skadubek |
#66517 Wysłany:
23 Lis 2007, 17:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Za granica... Rejestracja: 14 Lut 2007, Posty: 372
|
Największy wpływ na prędkość max. w Punto 1,1 ma wiatr...znaczy sie jego siła jak jest słaby to naprawde mozna poszaleć
A tak naprawde to skrzynia biegogów jest tu ograniczeniem każdy silnik można wykręcić do max. a moc przenosi skrzynia i jej przełożenia
|
|
Góra |
|
|
marcinkowski |
#66519 Wysłany:
23 Lis 2007, 17:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 12
|
Lampy te maja czarne środki i sa na żarowki H1 a w Punciaku mam H4 i chciałbym dowiedzieć sie czy trzeba coś przerabiać,jezeli tak to co i jak:)?
|
|
Góra |
|
|
gagapunto |
#66608 Wysłany:
23 Lis 2007, 23:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 49
|
marcinkowski napisał(a): Lampy te maja czarne środki i sa na żarowki H1 a w Punciaku mam H4 i chciałbym dowiedzieć sie czy trzeba coś przerabiać,jezeli tak to co i jak:)?
robiłem to samo z H4 na 2xH1 musisz tylko podpiąc 2xminus z jednego seryjnego kabelka od lampy a pozostałe podpiac pod swiatła dzienne a drugi pod długie i tyle. pamietaj ze jak przełaczysz z dziennych na długie to dzienne zgasna.tyle roboty z tym jest!!!
|
|
Góra |
|
|
marcinkowski |
#66771 Wysłany:
24 Lis 2007, 20:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 12
|
Aha wielkie dzieki:),kurcze troche tego nie ogarniam heheh.Bo w tych czarnych lampach jest gniazdo z czterema bolczykami,a w punciaku jest wtyczka na trzy i to mnie wlasnie zastanawia,ale rozumiem ze trzeba tak zrobić jak napisaleś.Miałbym prośbe jakbyś mógł mi napisac tak bardziej dokladnie jak to zrobić to byłbym wdzięczny:).A i czy zeby zdjać stare lampy i założyć te nowe to trzeba ściagać zderzak czy nie??tak dla pewności pytam:)i jakie żarowki H1 polecasz?.pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki
|
|
Góra |
|
|
gagapunto |
#66833 Wysłany:
24 Lis 2007, 23:48; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 49
|
ja na dziennych mam xenony wmontowane(soczewka) a na długie takie zwykłe ala xenon 7000K ale to takie lipne swiatełka.zderzak zosteje na miejscu musisz wyjąc migacz zamontowany jest na sprezynce od srodka, potem go wyciagasz i jest jeszcze jedna śróbka od lampy z boku zobaczysz jak migacz wyjdzie . odkrecasz 2 pozostałe z góry i to wszystko.
do H4 masz 3 kable czarny-masa , popielaty-dzienne, i ?????zielony-długie chyba!!! czarny rozdzielasz na 2 bo kazde z zarówek H1 ma swoją mase(-) a pozostałe podpinasz tak jak ma byc normalnie. podepnij jedna lampe i włącz swiatła jak ci zaswieca zewnetrzne w nowej to jest gitt bedzie działac jak srodkowe- długie to przepnij im kabelek na inne miejsce, niemam zadnejfoty bo bym wstawił.
powodzenia. ps. zobacz na mojego punciaka na fotach ostatnich tam widac jakie mam lampy
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic1052.html
|
|
Góra |
|
|
marcinkowski |
#67106 Wysłany:
25 Lis 2007, 18:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 12
|
hehe dzięki:).Bede probował to jakos ogarnać jak czegos nie bede wiedzial to sie jeszcze odezwe:).a gdzie mozna tego Twojego Punciaka zobaczyc??
|
|
Góra |
|
|
gagapunto |
#67232 Wysłany:
25 Lis 2007, 22:05; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: kraków Rejestracja: 06 Kwi 2007, Posty: 49
|
|
Góra |
|
|
marcinkowski |
#67317 Wysłany:
26 Lis 2007, 00:57; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Paź 2007, Posty: 12
|
aha no to popatrze.Słuchaj a z przełożeniem silniczków do lamp nie ma problemu żadnego??
|
|
Góra |
|
|
maxx_krk |
#106662 Wysłany:
23 Mar 2008, 14:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 11 Sty 2008, Posty: 503
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|