Cytuj:
1. Czy Punto nadaje się do tego? Zależy mi na samej niskiej cenie zakupu, tanich częściach i eksploatacji. Byłoby miło, gdyby niektóre naprawy można było wykonać samemu
Cena zakupu w porównaniu do innych aut w tym wieku nie jest najniższa, można powiedzieć przeciętna. Punto wbrew pozorom trzyma cenę (nie wiem dlaczego). Lepiej, jak pisali przedmówcy, dopłać te parę stówek i szukaj zdrowego, najlepiej z zachodu, a nie zgniłego, bo nie opanujesz tego. A jak już z Polski bym brał to chyba że w na prawdę w niskim przebiegu i autentycznym ale to są wyjątki.
Co do części, to jest wielki plus. Na każdym szrocie jest tego do oporu za grosze i niejednokrotnie lepszej jakości niż najtańsze nowe zamienniki.
Co do napraw, nie było jeszcze rzeczy, której przez 1,5 roku nie robiłem sam (m. in. wymiana skrzyni biegów i sprzęgła, nagrzewnicy, zestawów wahaczy tył, hamulce przód i tył, pompa paliwa, alternator). Mimo tego awaryjny nie jest za mocno, te wymiany to raczej efekt "kumulacji", nie robienia w terminie i dynamicznej jazdy oraz sporego przebiegu (mam 227000).
Cytuj:
2. Jaki silnik brać? Zależy mi na niskim zużyciu paliwa, jestem młodym i spokojnym kierowcą i nie mam ambicji kierowcy rajdowego.
Silnik 1.1 nie powala osiągami szczególnie w LPG, w benzynie jeszcze ujdzie. Ja bym szukał 1.2 SPI, albo jakiegoś Dizla.
Zwróć też uwagę na wyposażenie, gdybym dziś kupował Punto, na pewno szukał bym czegoś bogatszego np. ELX. Sam mam SX i jest jak dla mnie trochę "goły". Brakuje wspomagania, ABSu i poduszek. Nie wspominając o wersji S.
Cytuj:
3. Jak się ma sprawa LPG? Opłaca się czy jest to kompletnie bezsensowne rozwiązanie?
Mam i narzekam. Może i jest taniej ale przy wypracowanej instalacji są problemy i duże spalanie. Opłaca się, jeżeli dużo jeździsz w trasie i robisz dużo km rocznie. Jeżeli przykładowo planujesz robić poniżej 10000 rocznie i to na krótkich trasach, odradzam.
Pozdrawiam!