|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 00:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Wodzu PL |
#689080 Wysłany:
03 Wrz 2013, 23:25; Temat postu: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013, Posty: 24
|
Witam
Pojawiły mi się dziwne stuki podczas kręcenia kierownicą. Nie ma znaczenia czy kręcę w prawo czy w lewo. Stuki pojawiają się również jak auto stoi na zgaszonym silniku. Dodatkowo zobaczyłem że mam prawą oponę dość mocno przedartą od wewnętrznej strony, lewa jest ok) Także jak jadę po żwirowanej drodze coś dość mocno stuka w układzie kierowniczym. ( w seicencie kiedyś jeździłem to było cicho a tutaj od początku zwłaszcza po drogach żwirowanych coś stuka) Co jeszcze, mimo iż nigdy nic nie robiłem z układem kierowniczym mam dziwne ustawienie kierownicy. Kiedy auto jedzie prosto, kierownica musi być przekręcona lekko w prawo. Dodatkowo czasami jak jadę po prostej drodze wydaje mi się że auto ściąga w lewą stronę a kierownica sama drga na boki. ( goni minimalnie jakieś 2 cm prawo i lewo)
Po tych stukach podejrzewałem przegub ale po pozostałych objawach nie jestem do końca przekonany.
Auto ma 110km przebiegu, od nowości u mnie, Punto 1.1 z 97 roku wersja s.
Jaka może być przyczyna tych stuków i dziwnego zachowania auta?
Pozdrawiam i czekam na pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
szamot666 |
#689090 Wysłany:
04 Wrz 2013, 00:36; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Może masz luzy na drążkach i kierownica jest przekręcona lub masz uszkodzony przegub? Stąd dziwne stukanie. Co do ściagania sprawdź zbieżność oraz stan ogumienia (zuzycie opon, ciśnienie oraz wyważenie).
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
 |
tomekc |
#689095 Wysłany:
04 Wrz 2013, 07:58; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012, Posty: 61 Pomógł: 2
|
"strzelanie" przy skręcaniu może być również objawem zużytych górnych mocowań amortyzatorów z przodu. nierówne zużycie opon - geometria/zbieżność.
_________________ Moja kropka: topic42953.html
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#689104 Wysłany:
04 Wrz 2013, 09:04; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
jeszcze się nie spotkałem żeby przegub strzelał bez obracania kola  . raczej poduszka/łożysko amortyzatora , i zbieżność-geometria do sprawdzenia
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
Wodzu PL |
#689109 Wysłany:
04 Wrz 2013, 09:38; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013, Posty: 24
|
Stuka coś pod kierownicą, słychać to w aucie jak i na zewnątrz. Jeśli chodzi o to górne łóżysko amortyzatora to lewe było wymieniane może jakieś 2 miesiące temu bo tą gumę wypchało do góry. Wiec to raczej nie będzie to.
Jak sprawdzić te drążki czy nie ma na nich luzu?
|
|
Góra |
|
 |
julian |
#689110 Wysłany:
04 Wrz 2013, 09:50; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: RZ / RP Rejestracja: 29 Sty 2008, Posty: 886 Pomógł: 3
|
Podnieść auto do góry - złapać oburącz rękoma koło --> jak będzie wyczuwalny luz to będzie drążek.
|
|
Góra |
|
 |
wieza87 |
#689147 Wysłany:
04 Wrz 2013, 16:16; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Wodzisław Śląski Rejestracja: 12 Sie 2011, Posty: 1224 Pomógł: 34
|
Wodzu PL lewe łożysko amortyzatora wymieniłeś, no a prawe co? niewymienialne? Oprócz tego co wyżej napisali koledzy czyli końcówki drążków stukać mogą jeszcze tuleje wahaczy przednich i stabilizator (jeżeli go masz). Końcówki drążków sprawdzisz tak jak napisał julian, a luzy na wahaczach i stabilizatorze to najlepiej podjechać na jakaś SKP i na szarpakach wszystko pokażą. Po wymianie ustawić zbieżność.
[ Dodano: 04 Wrz 2013 16:16 ]
Aaa i jak np. przegniła Ci górna miska sprężyny to mogą też być stuki ponieważ sprężyna będzie się obracać bezpośrednio po górnym łożysku.
_________________ Moje Punto --> http://fiatpunto.com.pl/topic36739.html
|
|
Góra |
|
 |
dawido03 |
#689288 Wysłany:
05 Wrz 2013, 13:03; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
Osłone przgubu słychać czasem w zależności od producenta/ materiału. Ale skoro masz opone od wew strony ścięta to bym ustawił zbierzność i możliwe że coś z drążkami kierowniczymi albo sworzeń jest walnięty.
Ale nie możesz określić z której strony te stuki ?
_________________ MÓJ KROPEK http://fiatpunto.com.pl/topic42807.html
|
|
Góra |
|
 |
Wodzu PL |
#689318 Wysłany:
05 Wrz 2013, 15:49; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013, Posty: 24
|
Wczoraj przy pomocy drugiej osoby, która kręciła kierownicą udało mi się dojść do tego że to sprężyna lewego koła tłukła się podczas skręcania. Posmarowałem tam WD i przestało stukać, przynajmniej na razie.. U góry łożysko dobre wymienione, ta miska na sprezyne z góry na pierwszy rzut oka też się wydaje w porządku. Nie wiem dlaczego tak stukało.
Co do opony to jechać zrobić zbieżność?
Zobaczyłem u siebie jeszcze jeden problem, jak skręcę koła w lewo to delikatnie hamuje mi hamulec, nawet jak zgaszę auto zostawię na biegu na górce to słychać przepuszczania hamulca. Podczas tego wydaję mi się że pedał hamulca też inaczej reaguje.
|
|
Góra |
|
 |
dawido03 |
#689446 Wysłany:
06 Wrz 2013, 00:49; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów Rejestracja: 07 Sie 2011, Posty: 495 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
Wodzu PL |
#691515 Wysłany:
19 Wrz 2013, 08:41; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Sty 2013, Posty: 24
|
Czesć:)
Udało mi sie dojść co do moich problemów.
Mianowicie stuki podczas kręcenia kierownicą to przyczyna pękniętej górnej miski mocowania sprężyny amortyzatora. Zawadzało to o górne łożysko i prawie go też już rozwaliło. Co ciekawe ta blaszka nowa jest już nie dostępna w sprzedaży, pozostał auto złom. Jeśli chodzi o drżenie kierownicy i oponę przyczyną okazał się wylany i wykrzywiony amortyzator.
Niestety teraz mam kolejny problem. Mianowicie lekko blokuje i hamuje mi przednie prawe koło do jazdy. ostro się grzeje. Tłoczek jest w porządku, wymieniłem zestaw naprawczy dalej to samo.Jak popada deszcz hamuje mocniej jak sucho mniej ale jak kilka razy bardzo mocno wcisnę hamulec i puszcze to ten hamulec też puszcza na jakiś czas. Kupiłem przewody elastyczne i dziś będe je wymieniał. Od 97 roku nie były wymieniane i słyszałem że to one się rozwarstwiają. I tutaj pytanie mam. Po ich wymianie wystarczy jak odpowietrzę tylko dwa przednie koła czy muszę wszystkie 4? Mogę najpierw jedno koło przednie a później drugie?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
tomekc |
#691551 Wysłany:
19 Wrz 2013, 13:38; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Wrz 2012, Posty: 61 Pomógł: 2
|
Wodzu PL napisał(a): Od 97 roku nie były wymieniane i słyszałem że to one się rozwarstwiają. I tutaj pytanie mam. Po ich wymianie wystarczy jak odpowietrzę tylko dwa przednie koła czy muszę wszystkie 4? Mogę najpierw jedno koło przednie a później drugie? Wystarczą dwa przednie. Zacznij od prawego (od strony pasa zera) a potem storna kierowcy - koło od strony pasażera jest dalej od pompy.
_________________ Moja kropka: topic42953.html
|
|
Góra |
|
 |
mourdant |
#692101 Wysłany:
22 Wrz 2013, 17:18; Temat postu: Re: Stuki podczas kecenia kierownicą |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 03 Lis 2009, Posty: 9
|
Witam Tak te stuki to skutek zablokowanego łożyska w poduszce górnego mocowania. Co w efekcie zniszczyło miskę sprężyny. Poszukuje tych misek może ktoś ma namiar albo chce sprzedać? Na razie użyłem misek od skody
Pozdrawiam
_________________ Fiat Punto I 1.2MPI 75SX 97r
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|