|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 23:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Borusia |
#65164 Wysłany:
18 Lis 2007, 18:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Wrz 2007, Posty: 5
|
I już wszystko wyjaśnione oczywiście był problem z termostatem, którego... nie było wcale ;p Teraz jest wszystko ok, w autku upał straszny i wskaźnik jest na połowie
_________________ Punto II 1,2 8V ELX
www.ccrpg.pl
|
|
Góra |
|
|
|
|
dAw |
#65983 Wysłany:
21 Lis 2007, 19:05; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 25 Wrz 2007, Posty: 12
|
Ja mam SX i wskazówka zawsze znajduje mi sie w 1\4 części i wszystko gra i buczy :-p
_________________ Punto nie Ferrari ale też włoskie :p
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1151 |
#67462 Wysłany:
26 Lis 2007, 21:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
ja mam pytnie w lato jak bylo cieplo wskaznik trzymal sie miedzy 1/4 a 1/2 po przekroczeniu 1/2 wlaczal sie wentylator. Teraz gdy jest zima i zimno to wskaznik trzyma sie ponizej lub ok 1/4 , dopiero po krotkim postoju lub jak jade w korku to podnosi sie powyzej 1/4 . Ale jak zaczne jechac to znowu spada ponizej 1/4 . jak odpale auto na luzie po ok 10 min wskaznik dochodzi do 1/2 i zalacza sie wentylator. dodam ze mam inny zderzak z wiekszym wycieciem i praktycznie cala chlodnica jest odkryta czy to moze byc powodem tak niskiej temp?????
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
Lutek |
#67609 Wysłany:
27 Lis 2007, 13:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
moze jak i mozesz miec termostat zablokowany w pozycji otwarty.
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#67703 Wysłany:
27 Lis 2007, 19:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Lutek napisał(a): moze jak i mozesz miec termostat zablokowany w pozycji otwarty. Też mi się wydaje, że należy się przyjrzeć termostatowi.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
asklop |
#67987 Wysłany:
28 Lis 2007, 22:01; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ostroda/Moskwa Rejestracja: 20 Lip 2007, Posty: 45
|
ja ma m w swoim kropeczku zazwyczaj wskazowke na 1/4 skali. Zima i latem sytuacja identyczna. Jedynie w korku albo na postoju wskazowka zatrzymuje sie w polowie miedzy 1/4 a 1/2 skali.
W samochodzie ciepelko, szybko sie nagrzewa.
W aso sprawdzili caly system i dla pewnosci wymienili termostat. Wedlug mechanika wszystko dziala cacy.
[ Dodano: 28 Lis 2007 22:01 ] acha. obecny przebieg to 114800 km. kupilem pod koniec czerwca z przebiegiem 97500.
_________________ wiecznie zywy Fiat Punto Sporting 1,2 16V
zapraszam do mojej galerii
http://picasaweb.google.pl/artur.skrabowski
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#67994 Wysłany:
28 Lis 2007, 22:19; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
asklop |
#68012 Wysłany:
28 Lis 2007, 22:55; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Ostroda/Moskwa Rejestracja: 20 Lip 2007, Posty: 45
|
Thomas napisał(a): a we wnetrzu nie ma tego ogrzewania co trzeba... niby jest cieple powietrze ale to za malo.... takie letnie bym powiedzial
nie no u mnie to piekarnik sie robi po paru minutach
_________________ wiecznie zywy Fiat Punto Sporting 1,2 16V
zapraszam do mojej galerii
http://picasaweb.google.pl/artur.skrabowski
|
|
Góra |
|
|
tomalek2006 |
#71510 Wysłany:
12 Gru 2007, 09:17; Temat postu: Pytanko o czujnik |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 3
|
Witam ja mam pytanko ...
Mam kropke 1.1 s 55KM seryjnie deska z licznikami nieposiada wskaznika temteratury a tylko kontrolke przegrzania. kupiłem wiec deske ze wstaznikiem obrotów i temteratury ale okazało sie ze niema w silniku czujnika wiec chce dokupic ale niewiem jaki Prosze o pomoc, podanie jakiś parametrów, linków do aukcji i porad gdzie zamontowac.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71625 Wysłany:
12 Gru 2007, 18:29; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71769 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Dzisiaj zmieniłem silnik, na używkę o 4 lata młodszą. W niej był juz czujnik i jak sie okazuje moje wskazania diametralnie sie zmieniły. Teraz normalny stan jest na 1/4 wskazania, a wentylator się włącza około 1/2.
Tak więc cały cyrk jest związany z czujnikiem i data jego produkcji. Starsze dają większe wychylenie wskazówki, a młodsze mniejsze. W moim przypadku 1994 i 1998r. Gdzieś pomiędzy nimi nastąpiła zmiana parametrów.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#71774 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tezet1956 normalny stan jest minimalnie poniżej włączenia się wentylatora a nie w 1/4 Coś mi się zdaje że termostat czeka...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71782 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Te odczyty są zrobione na stojącym samochodzie. W czasie jazdy to się troche zmienia i różnica pomiędzy normalnym stanem nieco wyżej niż 1/4 a włączeniem wentylatora to jest jakieś 2 mm łuku wskazówki. Chociaż co do termostatu pewności nie mam, bo przyszedł wraz z innym silnikiem.
Jednkże odczyty wskaźnika są podobne, tylko przesunięte w dół, łącznie z włączniem sie wentylatora chłodnicy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71783 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:33; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71794 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Thomas napisał(a): po co wiec tak duza skal jak normalny stan by byl w 1/4 jego wartosci...
Też mnie to zastanawia, ale zmienił sie tylko czujnik i zmieniły się odczyty. Mam teraz nowszy o cztery lata i trudno mi uwierzyć, że zły. Gdyby wentylator włączał się tak wysoko jak na poprzednim czujniku (silniku), to pierwszy by poszedł do wymiany termostat, ale przesuęło się w dół wszystko. Silnik przyjechał z Włoch, więc czujnik raczej nie jest jakimś polskim patentem.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71796 Wysłany:
12 Gru 2007, 23:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#71810 Wysłany:
13 Gru 2007, 01:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tezet1956 a Ty uważasz że polskie jest gorsze??
Thomas to że czyjnik leży niżej może być winą dodatkowego oporu na przewodach. Czasami nawet pajączek może kłopotu narobić Mi na wskazówke prędkościomierza zrobił pajęczynke i ciągle wskazówka była na samym dole
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71814 Wysłany:
13 Gru 2007, 01:57; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71841 Wysłany:
13 Gru 2007, 10:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
dzikidaniel napisał(a): Tezet1956 a Ty uważasz że polskie jest gorsze?? Jak nie jest oryginałem lub firmowane marką to tak. Jeśli masz troche chęcie to porozmawiaj z ludźmi, którzy użytkują polonezy, żuki o częściach do nich produkowanych powszechnie przez mniejsze i większe warsztaty. Pełna gama do wyboru i koloru, ale wszystkie mają jedną cechę - podłą jakość. Tak też jest z róznymi drobiazgami do aut zachodnich. dzikidaniel napisał(a): Thomas to że czyjnik leży niżej może być winą dodatkowego oporu na przewodach. Myślisz, ze w ciągu wymiany silnika czyli jakieś 8 godzin mógł mi pająk zrobic pajeczynę na wskaźniku lub mogły mi znacznie wzrosnąć dwukrotnie opory na przewodach, bo wskazanie jest dwukrotnie mniejsze?
Postaram się zmierzyć opór zimnych czujników z jednego silnika i drugiego. To dużo wyjaśni.
Jak na razie w wielu tematach ten wątek występuje i z reguły ludzie mają dwa rodzaje wskazań. Ja odnotowalem obydwa.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#71853 Wysłany:
13 Gru 2007, 11:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Z tym że polskie jest gorsze nie zgodzę się. Jeśli oszczędzając używamy polsik tańszych odpowiednik to nie oczekujmy że będzie równie dobry jak droższy. Coś za coś. W 90% tańsze oznacza gorsze niestety...
Co do pajączka to dałem jako przykład Chodziło mi o to że jakikolwiek pierdół może namieszać...
Ale z tym oporem to musi coś być. Bez powodu wskaźniki nie pokazywałyby różnych wartości przy tej samej temperaturze. Zresztą wystarczy spojżeć na wskaźnik by ocenić że środkowa wskazówka wskazuje 90 stopni a najwyższa 130. A jeśli wskazówka ustawia się w 1/4 czyli na 70 stopni to coś musi być nie tak, i albo to jest wina niedogrzanego silnika albo wina samych czujników i wskaźników...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71906 Wysłany:
13 Gru 2007, 17:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Zamieniłem czujniki i wskazówka ponownie pokazuje ponad połowę skali. Dzięki większemu zakresowi wskazań zauważyłem wyraźne pływanie temperatury przy włączeniu na full ogrzewania i jezdzie w temp. poniżej zera. Mój termoatat wygląda na otwarty cały czas, więc i jego muszę przełożyć z poprzedniego silnika.
Co do czujników to różnią sie oznaczeniami F 4 (1994 r) i J 3 (1998 r).
Ich rezystancja w temperaturze pokojowej jest podobna i wynosi ok. 4 kiloohmy. Widocznie różnica pokazuje się w wysokich temperturach i to dowodzi, że różne wskazania mierników zależą głównie od rozrzutu parametrów termistorów. Osobiście bardziej mi odpowiada wskazanie z wyższym położeniem wskazówki, gdyż wtedy precyzyjniej można odczytywać zmiany.
Ps. Po wymianie termistora zapowietrzyła mi się nagrzewnica, widać otwór termistora jest poniżej kolana zasilania nagrzewnicy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71919 Wysłany:
13 Gru 2007, 18:56; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#71921 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Kup czujnik, wymontuj stary. Skombinuj jakiś omomierz i bez wkręcania porównaj poprzez pomiar oporności zanurzając lekko metalową część w gotującej się wodzie. Jeśli nowy będzie miał znacząco mniejszy opór to montuj, jeśli nie masz prawo wrócić jako nieużywany.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#71922 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:06; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
pawkaj |
#71927 Wysłany:
13 Gru 2007, 19:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lip 2007, Posty: 150
|
Nie wiem czy się mylę czy nie ( ), ale wydaje mi się, że to termostat odpowiada za temperaturę i za załączanie wentylatora. Wskazówka nie ma nic wspólnego z otwarciem termostatu jest tylko dokładnym czy też nie wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego. Co niby ma dać zmiana czujnika temperatury? Jeśli występuje zamiennik termostatu (od innego samochodu) który otwierałby termostat później to wolałbym zacząć od jego wymiany.
U mnie także wskazówka stoi na 1/4 pola.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|