You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 13:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #726361 Wysłany: 17 Kwi 2014, 22:06; 
 Temat postu: Olej w skrzyni M32 (1.9 MJ, 1,4 Tjet AGP, M-air PEA)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
To ja dodaje poradnik do skrzyni 6 biegowej m32 która jest w agp i dieslach 1.9.


Dziś wybrałem się do aso na wymianę bo niemam siły sam się w to dłubać.. ale jak się okazało było samemu zrobić a nie tym ///gamoniom dawać.
Przy wymianie, Pan wyglądał jak by pierwszy raz widział skrzynie na oczy.. otwór do zlewania jest odrazu widoczny ( zaraz na krańcu różnicowego, nieda się nie zauważyć, lekko z boku, wkręcany na imbus chyba 10) zlanie bez problemu, wylało się powyżej 2 litrów.
Z wlaniem już było ciężej.. ale mechanik zdecydował wlewać przez drugi który widzi (bo gdzieby tam pomyśleć i poszukać innego) a widział zaraz przed oczami na wporst korek kontrolny. Jest on od tego aby sprawdzić czy jest olej w skrzyni, jak odkręcamy go i się troszkę leje jest okej, jak nie to znaczy że coś nietak. Ale nie jest to korek wlewowy! Grzecznie zwróciłem na to uwagę ale zostałem zlany, bo ponownej uwadze żeby poszukać gdzieś na górze zawołał starszego majstra który warkną coś pod nosem że oczywiście to ten korek.. No to hop pompka i 2 litry wlazły, troszkę zaczęło się lać. No ale mechanik wiedział ze wylało się więcej, więc otworzył 3 litr i wlał na chama jeszcze ze 300ml (co z tego że się od razu wylało, nieważne przecież wlane...). Zakręcił i gotowe.. tiaa.
Wyjechał, pojechał do domu, nie dawało mi to spokoju więc poszukał w internecie poradników. No jak nic trzeba dolać. A więc do roboty
1. Odpinamy klemy z aku
2. Odkręcamy akumulator, jedna śruba, chyba 14? WAŻNE musimy mieć klucz nasadkowy z długą przedłużką.
3. Wyjmujemy aku.
4. Odpinamy wszystkie kable przytwierdzone do podstawy akumulatora , są 3 takie miejsca.
5. Odkręcamy 3 sruby trzymające podstawę akumulatora i ją wyjmujemy.
Tutaj foto dla ułatwienia (ale to nie z agp) Image

6. Najtrudniejszy moment.. odkręcamy korek wlewowy, u mnie był niesamowicie zapieczony, miejsca niema za bardzo na jakąś dźwignię. Trzeba kombinować i szarpać, psikać jakimiś wd40, ręce bolą ale nie rezygnować wkońcu puści. Aha korekt jest na ampul 8mke.
Tutaj fotka aby się pokierwać gdzie jest uf korek (nie agp ale bardzo podobnie)- Image
7. Bierzemy lejek i wlewamy olej. Powinno sie wlać ok 2.2-2.4 litra.
Ja wlałem 350ml, przez korek kontrolny wlazło ok 1900ml, więc razem wyszło jakieś 2,3 litra. I naprawdę tutaj jest różnica między ok 2 litry a 2,2 litra. (prawdziwego 2,2 litra a nie takiego co się wylewał przy wlewaniu..)
8. Tutaj juz powoli skręcamy wszystko bez większych problemów.

Ja zalałem millers 75w90 i jest niesamowita róznica w pracy skrzyni. Polecam wszystkim. Aha i róbcie samemu, ja też sie bałem, niemiałem czasu.. ale okazało się że sam bym zrobił 2x szybcie i 2x mniej problemów. Tylko zestaw kluczy trzeba kupić w końcu.

Pozdr.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #726376 Wysłany: 17 Kwi 2014, 23:37; 
 Temat postu: Re: Olej w skrzyni C510 (1.3 MJ 75, 1,4 Tjet 120, 1,4 135 M-
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
Aha i róbcie samemu, ja też sie bałem, niemiałem czasu.. ale okazało się że sam bym zrobił 2x szybcie i 2x mniej problemów. Tylko zestaw kluczy trzeba kupić w końcu.


To dotyczy w zasadzie wszystkiego :> Bo... ;) Może nie koniecznie zawsze będzie szybciej ale na pewno 2x mniej problemów i 2x porządniej :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO