To ja dodaje poradnik do skrzyni 6 biegowej m32 która jest w agp i dieslach 1.9.
Dziś wybrałem się do aso na wymianę bo niemam siły sam się w to dłubać.. ale jak się okazało było samemu zrobić a nie tym ///gamoniom dawać.
Przy wymianie, Pan wyglądał jak by pierwszy raz widział skrzynie na oczy.. otwór do zlewania jest odrazu widoczny ( zaraz na krańcu różnicowego, nieda się nie zauważyć, lekko z boku, wkręcany na imbus chyba 10) zlanie bez problemu, wylało się powyżej 2 litrów.
Z wlaniem już było ciężej.. ale mechanik zdecydował wlewać przez drugi który widzi (bo gdzieby tam pomyśleć i poszukać innego) a widział zaraz przed oczami na wporst korek kontrolny. Jest on od tego aby sprawdzić czy jest olej w skrzyni, jak odkręcamy go i się troszkę leje jest okej, jak nie to znaczy że coś nietak. Ale nie jest to korek wlewowy! Grzecznie zwróciłem na to uwagę ale zostałem zlany, bo ponownej uwadze żeby poszukać gdzieś na górze zawołał starszego majstra który warkną coś pod nosem że oczywiście to ten korek.. No to hop pompka i 2 litry wlazły, troszkę zaczęło się lać. No ale mechanik wiedział ze wylało się więcej, więc otworzył 3 litr i wlał na chama jeszcze ze 300ml (co z tego że się od razu wylało, nieważne przecież wlane...). Zakręcił i gotowe.. tiaa.
Wyjechał, pojechał do domu, nie dawało mi to spokoju więc poszukał w internecie poradników. No jak nic trzeba dolać. A więc do roboty
1. Odpinamy klemy z aku
2. Odkręcamy akumulator, jedna śruba, chyba 14? WAŻNE musimy mieć klucz nasadkowy z długą przedłużką.
3. Wyjmujemy aku.
4. Odpinamy wszystkie kable przytwierdzone do podstawy akumulatora , są 3 takie miejsca.
5. Odkręcamy 3 sruby trzymające podstawę akumulatora i ją wyjmujemy.
Tutaj foto dla ułatwienia (ale to nie z agp)
6. Najtrudniejszy moment.. odkręcamy korek wlewowy, u mnie był niesamowicie zapieczony, miejsca niema za bardzo na jakąś dźwignię. Trzeba kombinować i szarpać, psikać jakimiś wd40, ręce bolą ale nie rezygnować wkońcu puści. Aha korekt jest na ampul 8mke.
Tutaj fotka aby się pokierwać gdzie jest uf korek (nie agp ale bardzo podobnie)-
7. Bierzemy lejek i wlewamy olej. Powinno sie wlać ok 2.2-2.4 litra.
Ja wlałem 350ml, przez korek kontrolny wlazło ok 1900ml, więc razem wyszło jakieś 2,3 litra. I naprawdę tutaj jest różnica między ok 2 litry a 2,2 litra. (prawdziwego 2,2 litra a nie takiego co się wylewał przy wlewaniu..)
8. Tutaj juz powoli skręcamy wszystko bez większych problemów.
Ja zalałem millers 75w90 i jest niesamowita róznica w pracy skrzyni. Polecam wszystkim. Aha i róbcie samemu, ja też sie bałem, niemiałem czasu.. ale okazało się że sam bym zrobił 2x szybcie i 2x mniej problemów. Tylko zestaw kluczy trzeba kupić w końcu.
Pozdr.