|
Obecny czas: 29 Maj 2025, 07:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pavnucek |
#729595 Wysłany:
11 Maj 2014, 22:59; Temat postu: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 17 Mar 2014, Posty: 1
|
Witam,
Posiadam Kropka 1.1 55+LPG , jakiś czas temu oddałem do mechanika samochód, na wymianę uszczelki pod głowicą. Bambus założył mi ją odwrotnie (szkoda że zorientowałem się po pół roku) cała góra poleciała bo niebyła smarowana.
Wiem że ten temat był milion razy, przepraszam za powtarzanie, ale chce się wszystkiego dowiedzieć. Czytałem tutaj mnóstwo tematów o modach na głowice 1.2, ale jak zwykle nic konkretnego(co by powiedziało od A do Z), czy to działa, czy nie, jakie parametry. Raz mi się trafił fajny link zamieszczony przez użytkownika Rabarbar, ale nie mogę go ponownie znaleźć.
Co mnie konkretnie interesuje: -czy jest potrzeba zmiany kolektora ssącego(LPG)? -Jaką zastosować uszczelkę pod głowice? -czy kolektor wydechowy połączy się z wydechem od seryjnego 1.1 -Jakoś trzeba specjalnie planować głowice? -Co z komputerem, też trzeba zmieniać na 1.2?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Pawel694 |
#732024 Wysłany:
30 Maj 2014, 17:40; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 31 Gru 2008, Posty: 44
|
1. Tak potrzebny jest z 1.2 75 wraz z przepustnicą 2. Uszczelka 1.1/1.2 to to samo 3. Kolektor pasuje z 1.1, ale w 1.2 75 jest 4-2-1 4. Tak aby była prosta 5 Tak komputer musi być od 1.2 musisz dorobić kable do wtryskiwaczy, pompę paliwa należy zastosować z wersji 75.
_________________ Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#732042 Wysłany:
30 Maj 2014, 20:25; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Podstawa to zmiana wałka na 866, bo imho daje największy efekt w stosunku do ceny. Potem warto zmienić przepustnicę na tą z 1.2 75, ale nie wiem ja się to będzie miało do LPG (zwężki itp, zależy od rodzaju instalacji itp). Głowicę można zostawić z 1.1 i splanować, ewentualnie zamiast planowania zastosować uszczelkę z grande punto 1.4 8v, bo jest o ok. 1mm niższa. Zmiana głowicy na tą z 1.2 75 ma plusy (większe zawory) i minusy, w postaci konieczności przejścia na wielopunkt, czyli inna pompa paliwa, komp (trzeba zdjąć immobiliser w nowym), listwa wtryskowa i kolektor dolotowy. Kolektor wydechowy 4-2-1 można wstawić, daje minimalną różnicę na wyższych obrotach. Rozróżniaj 1.2 60 SPI od 1.2 75 MPI, bo będziesz szukał potem nie tych części co trzeba  Co do samego kompa, to nie wiem jak się mają zmiany w nim do LPG. U mnie przy kompie od 1.1 jest zmieniona mapa i podniesione odcięcie i efekty są jakieś tam.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pawel694 |
#732122 Wysłany:
31 Maj 2014, 22:15; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 31 Gru 2008, Posty: 44
|
Sama zmiana głowicy w 1.1 na tą z 1.2MPI daje całkowitą moc +/- 70KM* (*-na wtrysku MPI, zależy od stanu dołu silnika). Tak jak podał STax uszczelka z GP i hardkorowe planowanie i mamy około 80KM. Montując pełne MPI pewnie było by o kilka więcej. Co potrzeba/co trzeba zrobić do zmiany głowicy/silnika na 1.2MPI: -Silnik kompletny/głowica z kolektorem ssącym, listwą wtryskową, wtryskami, przepustnicą, obudowa filtru powietrza 1.2 MPI. -Wiązka tu są dwie opcje: 1.Wiązka cała, od kompa do złączki pod plastikiem za filtrem powietrza, wraz z przekaźnik pompy paliwa (są dwa rodzaje najlepiej wziąć wiązkę która ma taki sam typ) 2.Można też dorobić rozgałęzienie z jednego na cztery wtryski. (tutaj musiał by się wypowiedzieć ktoś kto to praktykował) -Komputer 1.2 MPI pierwsze roczniki nie miały imo (bynajmniej ja wyciągałem z wersji HSD i nie było rocznik 94) -Pompa paliwa z wersji MPI, do tego trzeba zmienić przewód doprowadzający paliwo gdyż w 1.1 jest z tworzywa w 1.2 jest metalowy (na pewno z przodu) No i pozostaje kwestia nieszczęsnego LPG, niestety w MPI na drugiej generacji istnieje możliwość strzałów w dolot. Druga generacja tworzy też zwężkę w ukłądzie dolotowym, co za tym idzie utratę mocy i większe spalanie na PB. Po zmianie systemu wtryskowego najlepiej było by zmienić gaz na sekwencję przystosowaną do full group
_________________ Jest Fiat Punto GT 1994r 164 000Km Jest Fiat Punto S/ELX 1.2 75 1994r 101 990Km Jest Fiat Uno MK II 0.9 2001r. +LPG 156 000Km Jest Volkswagen Golf GT MK II 1.8 1991r. +LPG 267 000km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#732134 Wysłany:
01 Cze 2014, 07:45; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Pawel694 napisał(a): -Komputer 1.2 MPI pierwsze roczniki nie miały imo (bynajmniej ja wyciągałem z wersji HSD i nie było rocznik 94) Zgadza się, komputery z oznaczeniem ECOL nie mają immo.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
rzel |
#732140 Wysłany:
01 Cze 2014, 09:57; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
wiązki zmieniać nie trzeba, wystarczy rozdzielić sygnał na 4 wtryski plus masy koło rozrządu przekładasz z głowicy 1.1 do 1.2 i dajesz pasek jak w 1.1 mocami podanymi wyżej bym się nie sugerował
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#736587 Wysłany:
12 Lip 2014, 13:14; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
Tutaj krótki poradnik jak rzeźbić 1,1 http://pasjarajdowania.cba.pl/fire1150.htmlJa chciałem skrócić skrzynie by w końcu kropek nie był zamulony ale nie maja aktualnie skrzyń szóstek na szrocie, wiec powróciłem do koncepcji zmontowania silnika, by był trochę żwawszy. Parokrotnie przechodziło mi to przez myśl ale właśnie LPG trochę przeszkadza. Ale na dzień dzisiejszy zacząłem sie po raz kolejny poważnie zastanawiać nad: - Zmiana głowicy 1.1 na 1.2 75km z walkiem 866 + poprawa i wyrównanie kanałów, poza oczywiście całym zrobieniem głowicy na gotowo. - Kolektor 4-2-1 z 1.2 75km - Dolot: - Albo ten co jest z 1.1 na SPI (mocowanie będzie trzeba chyba przerobić do głowicy) + ewentualnie przepustnica np z Palio SPI 1,4 + mier. Filtr powietrza zostaje ten co był ewentualnie wkładka K&N. - Lub zmiana na dolot z 1.2 75KM (zdarzały się kolektory metalowe ?) Przepustnica 1.4 SPI z Palio jak podejdzie a dziury wtrysków zaślepić - Lub dolot 1,2 75KM z wtryskami, i komputerem sterującym. Tutaj mimo iż jest to wielo-wtrysk to nie jest to sekwencyjny tylko wszystkie sikają na raz po trochu, wiec nie trzeba dodatkowych kabli z komputera tylko rozdzielić na 4 ten co już jest i instalacja drugiej gen będzie działać bez problemu jeśli kolektor będzie metalowy by go nie rozsadziło przy cowce. PB dla mnie jest paliwem awaryjnym a nie podstawowym więc w celu uniknięcia dodatkowych kosztów w postaci pompy i komputera zastanawiam się nad zostawieniem swojego kolektora. Oraz zastanawia mnie czy wyższe sprężanie na głowicy 1,2 (ponoć głowica 75km ma mniejsza pojemność, i podnosi sprężanie ?) Nie będzie kolidować z LPG które ma liczbę oktanowa 92-do 100 parę... i nie będzie jakiegoś spalania stukowego.
|
|
Góra |
|
 |
Flexider |
#738186 Wysłany:
26 Lip 2014, 19:14; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 16 Maj 2014, Posty: 6
|
a samo przlozenie kompa 1.2 do 1.1 da cos ;>
|
|
Góra |
|
 |
- Arturo - |
#738225 Wysłany:
27 Lip 2014, 00:32; Temat postu: Re: Sprecyzowanie modów 1.1 |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
Flexider napisał(a): a samo przlozenie kompa 1.2 do 1.1 da cos ;> Wątpię... Jeśli w ogóle zadziała i nie będzie walić cheka z powodu wtrysków... i pamiętaj ze w raz z kompem ponoć trzeba centralkę immo przełożyć lub rozkodowany komputer. Ja w końcu skusiłem się na SWAPA góry od 1.2Mpi 75km bo chyba to najsensowniejsze rozwiązanie koszty/osiągi/minimalny nakład pracy. Póki co kanały w głowicy się wygładzają w przyszłym tyg może pójdzie do planowania i zrobienia zaworów....
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|