|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 16:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Mario |
#653244 Wysłany:
21 Mar 2013, 17:17; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Cze 2011, Posty: 940 Pomógł: 1
|
Stawiam na to, że to są chwilowe błędy zgłaszajcie to poprawią
|
|
Góra |
|
|
|
|
KrisVanD |
#653284 Wysłany:
21 Mar 2013, 19:46; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 20 Mar 2013, Posty: 112
|
Witam serdecznie,
muszę was zmartwić, lecz to nie są żadne błędy. Fiat wprowadzając serię 7 uszczuplił wersje wyposażeniowe. Nie można już zamówić m.in. Estivy. W miejsce Estivy wchodzi wersja Easy, która ma wnętrze znane z Punto Evo, lecz bez radia, skórzanej kierownicy, przycisków na kierownicy i składanej tylnej kanapy 40/60. Jeżeli dokupisz pakiet Easy Plus, wtedy masz wersję, która była w serii 6 jako Easy. Może jest to trochę skomplikowane na pierwszy rzut oka, ale bardzo proste.
W razie pytań śmiało piszcie PW
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#653462 Wysłany:
22 Mar 2013, 11:41; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
To ma sens, choć pakiet Easy Plus powinien być w standardzie. Mogli by sobie darować ubogie wersje ekonomiczne. Punto ma swoje lata i jeśli stylistyka już się opatrzyła to powinien przyciągać wyposażeniem. Jedna rozsądna wersja wystarczy. Pewnie większość egzemplarzy będzie sprzedawana z właśnie z tym pakietem.
Bardzo rozsądna oferta w segmencie B. Konkurencja oferuje tylko nieco nowszą stylistykę, i to nie zawsze. Z reguły za wyższą cenę. Technicznie nikt nie robi rewolucji. W tym segmencie nikt nie szaleje z drogim, zaawansowanym zawieszeniem itp. Punto jest za to już dość dopracowane, nie zaskoczy chorobami wieku dziecięcego. No i jest tanie w eksploatacji.
|
|
Góra |
|
|
KrisVanD |
#653471 Wysłany:
22 Mar 2013, 12:03; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 20 Mar 2013, Posty: 112
|
zoon napisał(a): Punto jest za to już dość dopracowane, nie zaskoczy chorobami wieku dziecięcego. No i jest tanie w eksploatacji. i tu masz wielką racje. To jest jego siła
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#734692 Wysłany:
23 Cze 2014, 15:23; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
dewew |
#734694 Wysłany:
23 Cze 2014, 15:25; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
CentoCinque |
|
Imię: Adam
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia/Warszawa Rejestracja: 14 Paź 2010, Posty: 2422 Pomógł: 1
|
Wszystko pięknie, ale żeby znowu TwinAir? 105 z 0.9 to trochę słabo. Wybór kolorów też delikatnie mówiąc "ograniczony". Tempomatu widzę dokupić już nie można...
_________________
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#735222 Wysłany:
28 Cze 2014, 11:50; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Ile ma Nm ten 0,9?
[ Dodano: 28 Cze 2014 10:50 ]
Juz znalazłem. 145Nm na Punto to nieźle.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Madejus |
#735857 Wysłany:
04 Lip 2014, 11:56; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mateusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Okolice Danzig'a Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 159
|
Ej, czyli Fiat nadal produkuje Punto? Mieli zakończyć w 2014, a tu proszę - są nadal.
|
|
Góra |
|
|
bonku |
#735864 Wysłany:
04 Lip 2014, 13:01; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
buladag napisał(a): Ile ma Nm ten 0,9?
[ Dodano: 28 Cze 2014 10:50 ]
Juz znalazłem. 145Nm na Punto to nieźle. czyli dokładnie tyle co miała wersja 85km. ponadto Vmax, 0-100km, spalanie również takie same, różnica tylko w mocy, czyli wychodzi na to, że to tylko taki "hyt" marketingowy.
_________________ [center]Punto Evo 1.4 Dynamic Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#735871 Wysłany:
04 Lip 2014, 14:44; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Skoro dodają nowy silnik to znaczy, że Punto jeszcze zostaje. We Włoszech to drugie auto na rynku a u nas najpopularniejszy Fiat. Bez niego na razie nie leżą, tylko znikają.
To jeden z typowych opisów silnika 0.9 (Panda):
"...Najwięcej emocji wzbudzał jednak benzynowy silnik 0,9l TwinAir o mocy 85 KM. Oczekiwania wobec tej wersji były spore. Nie często ma się bowiem okazję podróżować samochodem o tak małej pojemności, wyposażonym w turbodoładowanie. Dodatkowego smaku dodawała świadomość, że mamy do czynienia z „Silnikiem roku 2011”. Bardzo szybko okazało się jednak, że nasze wyobrażenia odbiegały dość znacznie od rzeczywistości. Wydawało się bowiem, że dzięki turbo moment obrotowy (145 Nm) będzie dostępny w szerokim zakresie obrotów, co w połączeniu z mocą 85 KM pozwoli na sprawne poruszanie się ciesząc się przy okazji niskim spalaniem. Tym bardziej, że dane techniczne mówiły o średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,2 l/100 km (w trybie "Eco" 4,1 l/100 km) i dostępności momentu już od 1900 obr./min. Rzeczywiście podczas jazdy auto przyspieszało całkiem żwawo, ale zdecydowanie w wyższym zakresie obrotów niż 1900. To automatycznie przekładało się na zwiększony apetyt na paliwo. Jednocześnie poniżej 2000 obr./min. autem nieprzyjemnie trzęsło, a do kabiny dochodziły głośne dźwięki spod maski. Szybki rzut oka na wyświetlacz komputera, który pokazywał apetyt na benzynę na poziomie 8 l/100 km, spowodował „odnalezienie” magicznego przycisku „Eco” wspomagającego ekonomiczną jazdę i zmniejszającego spalanie. W tym trybie jazdy obniża się moment obrotowy do poziomu 100 Nm i w zasadzie przestaje się odczuwać pracę turbosprężarki. Odgłosy za to coraz bardziej przypominają dźwięk wydawany przez ikonę polskiej motoryzacji, czyli Fiata 126p. Jadąc Pandą w tym trybie jak żywo czułem się jakbym przeniósł się ponad 20 lat wstecz i jechał popularnym maluchem o mocy 24 KM, do uszu docierał bardzo podobny odgłos i w zasadzie odczuwalna była minimalna reakcja na pedał gazu, co niemal uniemożliwiało sprawne wyprzedzanie. Do tej pory trudno było mi wyobrazić sobie sytuację, w której silnik dusi się przy…2 500 obr./min – ale moje odczucie potwierdziły inne osoby próbujące swoich sił w trybie „Eco”. Oczywiście wszystko to można było przełknąć mając nadzieję na pobicie rekordu niskiego spalania. I tu kolejna niespodzianka. Na trasie blisko 700 kilometrów, w zdecydowanej większości pokonanej poza obszarami zabudowanymi, średnie zużycie paliwa wyniosło (według komputera) 5,2 l/100 km. Co biorąc pod uwagę stosowanie wszystkich technik ekojazdy oraz niekorzystanie z dodatkowych urządzeń (takich jak chociażby klimatyzacja) jest wynikiem o 25% odbiegającym od danych znajdujących się w broszurach producenta. Gdybyśmy jechali normalnie a nie w trybie „Eco” ta różnica byłaby jeszcze bardziej odczuwalna – z pewnością spalanie bliższe byłoby 7 l/100 km. Dość powiedzieć, że takie wyniki można osiągnąć pierwszym lepszym dwulitrowym dieslem (i to przy zupełnie normalnej jeździe) w samochodzie z segmentu C lub D, jak i niektórymi wolnossącymi benzynami. Także czy wybór silnika 0,9 TwinAir jest opłacalny pozostawiamy ocenie czytelników..."
tekst z Samar.pl
Ten 0.9 w wersji 105 KM jeździ w "sportowej" Alfie. I to ma być przyszłość zamiast wiekowych FIRE...
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#735873 Wysłany:
04 Lip 2014, 14:48; Temat postu: Re: Fiat Punto MY 2013 |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
To faktycznie kicha z tym spalaniem. Mam auto wielkości punta, 3 cylindry bez sprężarek, przy takiej samej mocy jak ten testowany przez samar spalanie w trasie bez przycisku eco i cegły pod pedałem jest przeszło 1l niższe.
Ciekawe co tu u Fiata poszło nie tak.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|