|
Obecny czas: 15 Cze 2024, 22:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ziutek997 |
#720169 Wysłany:
07 Mar 2014, 20:39; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 27 Lut 2012, Posty: 502 Pomógł: 2
|
Oczywiście, że parowałem, w innych autach działa (GP z 2010 oraz jakaś Toyota z 2004).
|
|
Góra |
|
|
|
|
olowek1990 |
#721738 Wysłany:
18 Mar 2014, 17:50; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Imię: Damian
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 3
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#721762 Wysłany:
18 Mar 2014, 20:27; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Sprawdź rezystancję między podanymi w pierwszym poście pinami. Mam przeczucie, że dalej jest na poziomie 120 Ohm.
P.S. Wciąż pracuję na przerobionym kablu zgodnie z instrukcją. Nie było potrzeby mostkowania żadnych pinów z opornikami.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
olowek1990 |
#722494 Wysłany:
23 Mar 2014, 19:47; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Imię: Damian
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 3
|
Kurcze nie bardzo znam się na elektryce i nie wiem w jaki sposób odczytać które to piny 4 i 16;/ Bardzo bym prosił o pomoc.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#722496 Wysłany:
23 Mar 2014, 19:58; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
W pierwszym poście wszystko wyjaśniłem (który pin jest który). Pozostaje więc tylko wziąć do ręki multimetr, ustawić odpowiedni zakres (większy od 120 Ohm) i odczytać wskazanie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
olowek1990 |
#722540 Wysłany:
30 Mar 2014, 19:07; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Imię: Damian
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 3
|
A więc sprawdziłem napięcie pomiędzy pinami 4 i 16, multimetr wskazał 00,9 na opcji ohm ( 200M )
[ Dodano: 29 Mar 2014, 15:59 ]
Dzisiaj sprawdzałem jeszcze na innej opcji i wskazuje mi 48,2 ale totalnie nie wiem co dalej;/
[ Dodano: 30 Mar 2014, 18:07 ]
W tej chwili jestem pewien że między pinami 4 - 16 mam 48,2 ohm. Pytanie co zrobić dalej??
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#723611 Wysłany:
30 Mar 2014, 19:52; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Moja odpowiedź będzie niezadowalająca, ale tak to jest z odkrywcami. Brzmi ona: pokombinuj i daj znać.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
NG312 |
#737549 Wysłany:
21 Lip 2014, 00:00; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Lip 2014, Posty: 5
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#737600 Wysłany:
21 Lip 2014, 13:15; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Zdjęcia są zbyt małe aby odczytać rezystancje.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
NG312 |
#737661 Wysłany:
21 Lip 2014, 21:19; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 20 Lip 2014, Posty: 5
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#737669 Wysłany:
21 Lip 2014, 22:31; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Niestety nie widzę tu zgodnego z moim opisem rezystora. Zmierz proszę multimetrem rezystancję między podanymi w pierwszym poście pinami, to pokombinujemy dalej.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Peppe |
#738357 Wysłany:
02 Sie 2014, 22:41; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lip 2014, Posty: 2
|
Mam ten sam kabel. Rezystancja wynosi 120 omów, ale śledząc wzrokiem ścieżki na płytce, piny te są bezpośrednio połączone do nóżek układu MCP2551, a nie tak jak na schemacie: Zakładam, że dolutowanie tego mostku 100 omów+560pF nie przyniesie żadnych rezultatów? [ Dodano: 02 Sie 2014, 22:41 ]Ze względu na brak zainteresowania pozwalam sobie(możliwe, że zbyt frywolnie) podbić temat. Na prawde nikt nie posiada żadnych informacji na temat tej wersji kabla? ...i nawet się nie udało 0.0
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#738951 Wysłany:
03 Sie 2014, 09:53; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Wydaje mi się, że jeśli jest rezystancja, a nie ma oporników na ścieżce (nie wiem czy opór 120 Ohm jest możliwy), to się tutaj nic nie zdziała. Jeśli sam układ daje taką rezystancję, to można... wywalić układ Co do mostku się nie wypowiem, nie próbowałem, bo wszystko działa.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
Alltronik |
#739152 Wysłany:
04 Sie 2014, 22:12; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 04 Sie 2014, Posty: 4
|
Proszę pod tym plastikiem masz opornik.
Załączniki: |
20140804_2201522.jpg [ 147.56 KiB | Obejrzany 19967 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
Peppe |
#739157 Wysłany:
07 Sie 2014, 18:37; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lip 2014, Posty: 2
|
Dzięki wielkie, rezystor usunięty.
Jutro po powrocie z pracy sprawdzę czy działa i dam znać ;-)
[ Dodano: 07 Sie 2014, 18:37 ]
Niestety nie łączy się. Po dolutowaniu kondensatorów i rezystorów również nic z tego. Próbowałem przez programy vcds, vcds-lite oraz vag-com w wersjach od 3xx do 7xx.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#739606 Wysłany:
08 Sie 2014, 20:47; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Z ciekawości zapytam: po usunięciu rezystora, jaki jest opór wskazywany przez multimetr między pinami z pierwszej strony?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#740776 Wysłany:
19 Sie 2014, 07:46; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Ja również stałem się „szczęśliwym” posiadaczem interfejsu, ELM którym mogę diagnozować tylko silnik. Jest to wersja 1.4 – tak przynajmniej rozpoznaje mi go FES. Wcześniej miałem taki na Bluetooth, ale widocznie był przerobiony, bo w Punto II 1.2 16V mogłem diagnozować też deskę i nadwozie. Nowy nabytek z wierzchu wygląda tak: Tak wygląda górna część płytki (strona gdzie są wlutowane diody LED): Tak wygląda dolna część ze złączami: Na drugim zdjęciu zaznaczyłem wytypowany przeze mnie (nie wiem czy dobrze) opornik do usunięcia. Między pinami które łączy jest dokładnie 120 omów rezystancji. Czy dobrze wytypowałem? Drugie pytanie: mam też identyczny interfejs na Bluetooth który też diagnozuje sam silnik. Czy w nim przeróbka będzie polegała też na takim usunięciu opornika?
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#740835 Wysłany:
19 Sie 2014, 18:10; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14390 Pomógł: 128
|
Jest bardzo prawdopodobne, iż wskazany rezystor będzie właściwym. Nie dostrzegam innego o rezystancji 120Ohm. Co do bluetooth'a, to głowy nie dam. Nie spotkałem się z tym, aby ktokolwiek przerabiał taki kabel. Zawsze musi być ktoś pierwszy Jeśli zrobisz to umiejętnie, to w razie porażki uda Ci się przywrócić go do stanu sprzed modyfikacji.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#741004 Wysłany:
20 Sie 2014, 22:47; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
Po wylutowaniu opornika "121" interfejs działa prawidłowo Mogę diagnozować nim już teraz deskę i nadwozie w FESie co odróżnia go od zwykłego VAG/KKL'a:) Zastanawiam się nad rozebraniem tego interfejsu Bluetooth ale w sumie ma plombę gwarancyjną i trochę szkoda mi go rozkręcać więc chyba zostawię go tak jak jest bo przez Androida działa i może poczekam aż skończy się gwarancja.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
Kuc |
#749579 Wysłany:
06 Lis 2014, 18:04; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Wrz 2014, Posty: 12 Pomógł: 1
|
domin45670 napisał(a): Co do bluetooth'a, to głowy nie dam. Nie spotkałem się z tym, aby ktokolwiek przerabiał taki kabel. Zawsze musi być ktoś pierwszy Pozwolę sobie podbić temat, bo właśnie z sukcesem przerobiłem interfejs na bluetooth w wersji mini Kupiony za grosze na allegro, wygląda tak: Po otwarciu okazało się, że składa się z dwóch płytek połączonych ze sobą dwoma rzędami goldpinów wlutowanych na stałe - brak możliwości rozłączenia. Przeciąłem jeden z nich w połowie wysokości i odgiąłem górną płytkę w podobny sposób jak na załączonym zdjęciu - środek, poza rozłączalnymi pinami, wygląda identycznie. Znalazłem rezystor 121 i po jego usunięciu przygiąłem płytkę tak jak była i zlutowałem poprzecinane goldpiny. Wszystko działa, zrobiłem sobie osiowanie liczników
Załączniki: |
obdbt.jpg [ 123.58 KiB | Obejrzany 19252 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
kobra |
#751081 Wysłany:
18 Lis 2014, 08:55; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014, Posty: 84 Pomógł: 4
|
Nie rób osiowania przez bluetooth. Nawet Yani (autor MES-a) nie zaleca wykonywania osiowania tym sposobem.Bezpieczniej wykonywać połączenie za pomocą kabla jest stabilniejsze.
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#751082 Wysłany:
18 Lis 2014, 09:22; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Kuc |
#751200 Wysłany:
19 Lis 2014, 00:31; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Rafał
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Wrz 2014, Posty: 12 Pomógł: 1
|
Ja mam u siebie w MES 1.7 ustawiony typ interfejsu na ELM 327 v1.3+ (Bluetooth), numer portu COM ten, na którym zainstalował się moduł i prędkość 115200. Łączy się z Punto II zarówno z silnikiem jak i CAN. Mogłeś łączyć się z silnikiem a po modyfikacji w ogóle nie działa? Może zrobiłeś gdzieś zwarcie, zobacz między przecinanymi pinami.
|
|
Góra |
|
|
szamot666 |
#751232 Wysłany:
19 Lis 2014, 12:29; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 16 Lis 2011, Posty: 1095 Pomógł: 31
|
l2wiesia, spróbuj rzecz następującą:
Przynajmniej u mnie interfejs ELM Bluetooth był zawsze widoczny jako 2 urządzenia Bluetooth. Komputer domyślnie zawsze przypisywał im jakiś nr portu COM.
Jeśli zatem w menedżerze użadzeń masz np. tak:
COM3: Nazwa urządzenia 1 COM4: Nazwa urządzenia 2
Zmień to np. na:
COM1: Nazwa urządzenia 1 COM2: Nazwa urządzenia 2 lub jakoś inaczej ale podobnie zachowując kolejność, następnie wchodzisz w FES czy tam w MES i on znajdzie Ci w ustawieniach oba porty COM to po kolei spróbuj każdy z nich jako domyślny interfejs. Jeśli to nie da rady zmień jeszcze raz numery i może za którymś razem się uda. Zobacz czy nie masz tam bałaganu w portach COM tj. czy nie masz tam zapamiętanych jakiś innych urządzeń.
_________________ szamot666
Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.
|
|
Góra |
|
|
l2wiesia |
#751279 Wysłany:
19 Lis 2014, 21:48; Temat postu: Re: Modyfikacja ELM 327 aby łączył z CAN |
|
|
Forumowicz |
Imię: Łukasz
Samochód: Stilo
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 17 Lis 2014, Posty: 1
|
Dzięki, za pomocne uwagi, ale raczej chyba z tego co widzę to dostałem podróbkę "chińszczyzny" na aukcji zdjęcie jest identycznej jak u Kuca, a mam takie coś: "supparts" i znaczek BT tego na zdjęciach z aukcji nie ma, to może być przyczyną poprażki z połączeniem bo próbowałem naprawdę wielu konfiguracji.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|