You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #704000 Wysłany: 06 Gru 2013, 09:35; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Pęki86 napisał(a):

Update.
Mam deta 3 ale nie chce mi odpalać. Świnia podłaczona pod czujniki tps clt iat i czujnik wału. Nie steruje dołądowaniem ani paliwem.
Ktoś tu miał taki problem?


Musisz podłączyć jeszcze mapsensor pod det3. Chcąc sterować doładowaniem musisz mieć zawór EBC podłączony pod det3.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 

 
 Post #704657 Wysłany: 10 Gru 2013, 14:32; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Deta mam z map sensorem wbudowanym. Problem z nieodpalaniem był z powodu złych ustawień w det. Czujnik wału ma być "inny idnukcyjny" i 60-2
Pod deta do lini maps shwitch podłańcza się sonde wąskopasmową.
Ustawioną mape VE to mam teraz na pałe. Zapłon nie ruszony. Na jałowych da się ładnie ustawić. Ustawiłem tez fuel cut bo wcześniej mi kangurzył.
Teraz tylko fachowca z widebandem do wystrojenia mi trza.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704856 Wysłany: 11 Gru 2013, 14:12; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
To jak deta masz podłączonego? Jako piggy back czy jako fuel implant?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705319 Wysłany: 13 Gru 2013, 21:40; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Fuel implant

Jak ruszyć korekte przez wąską sonde lambda...
To dla mnie temat na ten weekend.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705438 Wysłany: 14 Gru 2013, 19:14; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
W instrukcji od FIT ładnie jest opisane jak ustawiać korekcję po sondzie wąskopasmowej. No i w FIT musisz mieć podłączone wszystkie wtryskiwacze pod jedno wyjście PWM żeby móc podłączyć EBC i sterować ciśnieniem doładowania.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705451 Wysłany: 23 Gru 2013, 13:35; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
mam ustawione na pół sekwencje. Po dwa wtryski na wyjście.
Nie wiem czemu po włączeniu w map switch na nbo sensor cała mapa ve mi znika i wszystkie ustawienia. Nawet jak na nowo poustawiam to silnik nie odpala. :?
A wogóle tak udało mi się ustawić mape że fajnie wchodzi na obroty az do 4tyś obrotów i 0.5 bara i w tedy wskaznik AFR (taki wskazówkowy) spada mi na ubogo... Nie wiem czemu.
To użądzenie to jedna wielka niewiadoma.
Nic w tym prostego
Wszystkiego się trzeba domyślać.

[ Dodano: 23 Gru 2013 12: ]

Jakimś cudem udało mi się uruchomić korekcje sondą lambda... W koncu po kliknięciu pięćset razy w tableswitch udało się.
Uruchomiłem dziś emulacje map sensora.
przy doładowaniu 0.5 bara na lpg, parownik nie daje rady i temu spada na ubogo. Na paliwie idzie aż robi mi się blado.
Kolejny krok to ograniczyć doładowanie do 0.2 bara w całych obrotach.
Ale co jak co idą święta i nie w głowie mi takie zabawy.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #706915 Wysłany: 23 Gru 2013, 16:15; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Dobrze, dokładnie i prawidłowo wystroić silnik z turbo to trzeba poświecić wiele czasu. Co do siadania ciśnienia to norma, z tego co widziałem na zdjęciach to masz reduktor tomasetto alaska lub arctic, a one wydajnością szału nie robią.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707106 Wysłany: 24 Gru 2013, 14:14; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Czyli mogę twierdzić że 100kony parownik w moim kropku nie wydala bo silnik ma... ponad 100km ? :D

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707194 Wysłany: 25 Gru 2013, 11:30; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Alaska z tego co słyszałem dobrze wyrabia do 90km. W przypadku silników turbo nie wiem do ilu ale zapewnie podobnie. Możliwe że reduktor już pracuje na granicy możliwości albo trochę poza.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #707375 Wysłany: 30 Sty 2014, 21:08; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Padła uszczelka pod głowicą. Wali płyn w cylinder. Zamówie uszczelki i kanapkę zrobie odprężającą bo nie było ;)

[ Dodano: 28 Gru 2013 12: ]

Piersćienie uszczeleczki pierdułeczki planowanie...
Det będzie tylko modyfikował map sensor. Testy po nowym roku.
Do FI bez sens bez sondy szerkopasmowej.
Nie będzie odprężania. A gdybym to robił to zebrał bym "niepotrzebne" coś z tłoków. Zrobił je na płasko.
Parownik jest sterowany podcisnieniem więc nie ma prawa zadziałać gdy pojawi się doładowanie.

[ Dodano: 12 Sty 2014 19: ]

Autko jeździ znowu. Silnik zregenerowany. Nieodprężony.
Przerobiłem gruszkę turbiny. Wymieniłem sprężynę na miększą. Teraz przy WOT ciśnienie ledwo się podnosi ponad 0 Jakieś 0.1/0.2 bara.
MBC się pobawię.
MAP oszukany przez det3 pin 2 do ori MAP i analog out do ecu. Obcięty max V tak że check nie wyskakuje.
Jeszcze podepnę sobie sondę pod któryś analog in żeby mi logowało co tam się mniej więcej dzieje.

[ Dodano: 30 Sty 2014 20: ]

Jeśli ktoś jeszcze tu zagląda to chciałem napisać że wszystko jest gotowe do strojenia na hamowni. Czekam na wypłate i jadę stroić.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #713790 Wysłany: 31 Sty 2014, 20:23; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Ja czekam na wynik strojenia na hamowni. :wink: Wykresy mile widziane.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #713811 Wysłany: 31 Sty 2014, 21:47; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013,
Posty: 273
Pomógł: 3
Tez czekam na dalsze opisy i zdjęcia postępów

_________________
Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #713901 Wysłany: 16 Lut 2014, 14:10; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Blow off
Zbyt miękka sprężyna.
http://www.youtube.com/watch?v=1f1D_x5m ... e=youtu.be

[ Dodano: 16 Lut 2014 13: ]

Blow wymieniony na properfekt. Pięknie gwizda. Po strojeniu sondą szerokopasmową wyszło że od 2500rpm do 4000rpm szarpie silnikiem i spada AFR na ubogo. Prawdopodobnie pompa paliwa nie wyrabia.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716778 Wysłany: 17 Lut 2014, 12:30; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Wtryskiwaczy nie pętli?

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716999 Wysłany: 18 Lut 2014, 22:13; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr

Imię: Kamil
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 132
Pęki, dawaj info jak tam z twoim projektem, na czym jesteś i na czym stoisz. :wink: Jestem jak większość zainteresowany tym projektem, sam chcę zacząć podobny projekt ale dopiero tak pod koniec roku (niestety, brak kasy :roll: ) i projekt bez gazu (inna pompa paliwa, inne wtryski, takie sytuacje). Więc dawaj na bieżąco zdjęcia i filmiki. Panda ma turbo, to i Punto będzie miało :E

P.S. jakiej firmy masz zegary i jak/którędy prowadziłeś przewody do nich?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #717794 Wysłany: 21 Mar 2014, 14:47; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
...wymienione świece przestało szarpać. Afr w granicach 13.8 do 14.7 wystrojone na szerokopasmowej. Zegary z auto gauge pociągnołem kable przez otwór gdzie jest wiązka za pompą i ABS. Turbo wczesnie wstaje i nie daje wiećej niż 0.4bara. Zerwało mi poduszkę lizak za skrzynią masakra tą srubę pionowo wkręconą do belki wykręcić. Uciołem pospawałem nową nakrętke twardosci 10 i srubą na nowo skręciłem i jest git.
Poprawiłem spawy na kolektorze bo coś zaczeło pierdzieć (takie moje spawanie/smarkanie migiem)
Ogólnie projekt wymaga anielskiej cierpliwości. Nie ma tak że wsadzisz turbo i jeździsz... Kasy już trochę poszło na to auto ale nie wiem ile.
Musze jutro dokupić wąż hydrauliczny do smarowania turbiny bo ten miedziany hamulcowy szybko się łamie.

[ Dodano: 23 Lut 2014 10: ]

MAP orginalny podpięty pod ecu. DET nie oszukuje go.
Jeszcze musze obczaić jak zrobić CUToff bo nie podoba mi się sposób działania tego dziada. Ktoś wie powyżej jakich obrotów silnik odcina paliwo przy niewcisniętym pedale gazu ?
Auto jeździ na pb i lpg

[ Dodano: 21 Mar 2014 13: ]

Nie mam czasu na robienie fotek...
Wczoraj zamontowałem intercooler do fmic. Auto ma tendencje do zagotowania się. Chłodnica cieczy chłodzącej jest oryginalna. Muszę zamontować jeszcze chłodnice oleju.
Zamówiłem zegar egt z termoparą.
Powolutku zbieram wszystko do kupy.
Ale wydaje mi się że cały zestaw turba wyciągne z tego auta i zamontuje w pandzie lub grande punto. Ogólnie w mniej pognitym fiacie :) Nie przekraczam doładowania 0,4 bara.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #722699 Wysłany: 25 Mar 2014, 00:02; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr

Imię: Kamil
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 27 Lip 2011,
Posty: 132
A właśnie, jak rozwiązałeś sprawę podciśnienia dla serwa hamulców?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #722877 Wysłany: 25 Mar 2014, 21:40; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Axor napisał(a):
A właśnie, jak rozwiązałeś sprawę podciśnienia dla serwa hamulców?

Nic z nim nie robiłem.

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #722985 Wysłany: 26 Mar 2014, 12:12; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Serwo będzie działać normalnie. Podciśnienie w dolocie będzie występować w niskich partiach obrotów.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #723857 Wysłany: 16 Kwi 2014, 17:12; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
Serwo będzie działać gdy jest podcisnienie. Podcisnienie jest gdy turbo nie pcha powietrza. Turbo pcha powietrze gdy wciśnięty jest pedał gazu. Pedał gazu jest wcisnięty prawą nogą. Prawa noga obsługuje dwa pedały. Gdy pedał gazu jest wcisnięty to pedał hamulca nie jest. Lub odwrotnie. Lub żaden nie jest wciśnięty. Nie wiem skąd ten pomysł że serwo nie będzie działać? Bo to pytanie już kilka razy słyszałem.

[ Dodano: 11 Kwi 2014 18: ]

Map seryny puszczony na deta i z niego do ecu zmieniony sygnał. Grzał się podczas jazdy teraz jest ok. Zapowietrzała się glowica bo wąż na wyjsciu był załamany i odpowietrznik nie odpowietrzał... :?
Sonda szerokopasmowa zamontowana.
nowy soft 1.39 wgrany
180km/h bez problemu
blow off od properfekt pięknie syka.
0.4 bara max
zrobię zdjęcie tego co mam pod maską i jeśli nie będzie innych problemów to jadę na hamownie.

[ Dodano: 16 Kwi 2014 16: ]

Wystawiłem na tablice mojego kropka
http://olx.pl/oferta/punto-2-1-2-8v-tur ... 5En81.html
uciekam do anglii :P

_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #735022 Wysłany: 25 Cze 2014, 23:13; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 21 Mar 2014,
Posty: 24
Niemiecka nuta trochę drażni ;), masz może film jak gra ten blow off od greddy ?
Pozdro

_________________
Image

Punto 2 nippon style :crazy:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750249 Wysłany: 12 Lis 2014, 01:07; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Bartłomiej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 31 Sty 2014,
Posty: 44
Widze pisałes o kanapce ile mm dałeś?:)

_________________
Punto II 1.2 8v Czerwono-czarnezło

http://fiatpunto.com.pl/topic47794.html

https://www.facebook.com/eudezetcars

^ZAPRASZAMY NA SPOTY^


Góra
 Profil  
 
 
 Post #768847 Wysłany: 17 Sty 2017, 08:58; 
 Temat postu: Re: TurboPunto by Pęki
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 19 Lut 2013,
Posty: 35
http://mjbuggyteam.pl
To tam zakładają skrzynie z 700 ?? :O przy 140 koniach to wytrzyma ?
Tak czy siak odświerzam kotleta. Jestem w uk od roku i wczoraj zakupiłem kolejne toczki.
Temat będzie kontynuowany. :) Image

[ Dodano: 15 Sie 2016 06: ]

Od dwóch lat jestem w UK troche sobie wszystko poukładałem a moje punto dziś wygląda tak.
Wiem wiem wiele jeszcze do zrobienia

[ Dodano: 17 Sty 2017 07: ]


Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 194.47 KiB | Obejrzany 17303 razy ]




_________________
Pozdro. Naklejki wycinane ploterowo https://www.vleporama.com/
Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO