|
Obecny czas: 27 Kwi 2025, 08:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
koles154 |
#786274 Wysłany:
14 Paź 2015, 20:36; Temat postu: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG |
|
 |
Forumowicz |
Imię: radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 2
|
witam serdecznie chchiałbym zzamontowac turbo do swojego Punciaka, czy gdyby dac nieco wydajniejse wtryski i pompe paliwa5bar + FMU do tego (urzadzonko co zwieksza cisnienie w listwie w miare wzrostu cisnienia w dolocie) grało by to OK? ustawic FMU na cisnienie troche nizsze na wolnych obrotach a gdy wchodzi boost to na wysokie. stroilbym na sondzie i wzkazniku egt tego fmu. docelowe 0.5bara na ok 100km. albo druga opcja, wystroic to tylko na kompie od gazu (zalozylby sekwencje) a benzyne zostawic, tylko na rozgrzewanie silnika i dojazd do stacji.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
KUBAS_95 |
#786278 Wysłany:
14 Paź 2015, 20:51; Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG |
|
 |
Mr.Cleaner |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1091 Pomógł: 1
|
jak zestroisz dobrze kompa LPG i wtryski to nie tylko będzie wystarczająco mocny ale i ekonomiczny. Robiłem mod wtrysków w Seicento 1.1MPI, mianowicie problem polegał na tym że wyskakiwał błąd objawiający się tym że wtryski nie radziły sobie z depnięciem do wysokich obrotów, powodowało to wyskakiwanie check engine. W listwie STAG'a z gazownikiem rozwierciliśmy każdy wtrysk delikatnie i już sporo dało, potem dostrojenie kompa i tak jak wcześniej palił 7l w trasie, tak nie tylko zrobił się żwawszy na gazie, ale i spalanie spadło do 5.5-6l.
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
 |
PawełG |
#786309 Wysłany:
15 Paź 2015, 12:04; Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Jeżeli myślisz na poważnie o turbo to Ecu Master EMU lub co najmniej DET w Fuel Implant. Lub też tylko LPG i wtedy konkretny reduktor i konkretne wtryski i strojenie po AFR i korektach z ecu benzynowego. Nie słyszałem co to jest FMU ale jeśli ma to tylko zwiększać ciśnienie paliwa wobec ciśnienia doładowania to raczej nie uda się tego dobrze wystroić w całym zakresie obciążenia i obrotów. Jeżeli masz LPG to może najpierw ładnie ogarnij to na samym LPG a potem dorobisz sobie konkretne sterowanie benzyną i zaopatrzysz się w konkretny osprzęt benzynowy.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
 |
koles154 |
#786522 Wysłany:
18 Paź 2015, 11:05; Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG |
|
 |
Forumowicz |
Imię: radek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 2
|
ecumaster raczej odpada bo do tego trzeba kumatego goscia i hamownie, a strojenie na samym lpg bardziej odpowiada bo po 1 mam znajomego gazownika i stroi podczas jazdy a po 2 duzo wieksza ekonomia zastanawiam sie jakie turbo, zeby w miare szybko wstawało bo to nie bedzie na drag race (astra 1.7tds, tdi 90km albo 1.8t k03) jaka byscie polecili?
|
|
Góra |
|
 |
wilczur |
#787066 Wysłany:
26 Paź 2015, 00:49; Temat postu: Re: uturbienie 1.2 8v rozkmina, fmu czy ecu LPG |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 09 Maj 2013, Posty: 273 Pomógł: 3
|
Wg mnie turbo w 8v to strata czasu i $. Zmiana silnika na HGT i nie dosc ze bez strojenia i kombinowania to jeszcze prawie fabrycznie. A jak modzić bardziej to swap na engina z coupe i po temacie.
_________________ Nie chciałem golfika, nie chciałem seata, musiał być Punto. Kropka, i nie ma bata..!
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|