You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 30 Kwi 2024, 19:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #806492 Wysłany: 31 Maj 2016, 17:52; 
 Temat postu: Rozwiązanie przyczyny awarii Klimatyzacji
Offline
Forumowicz

Imię: Paul
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Mar 2015,
Posty: 4
Witajcie !

Miałem spory problem po zakupie Grande Punto 1,9 JTD 130KM 06r. Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc podzielę się tą historią bo może komuś innemu pomoże :

Objawy - Klimatyzacja potrafiła się sama wyłączyć, po jakimś czasie startowała. Nie miało na to wpływu obciążanie silnika. Z czasem pracowała coraz gorzej - potrafiła się włączyć na chwilę lub nie załączyć zupełnie.

Serwis nr. 1 - Wrocław Ul. Grabiszyńska - przestrzegam was przed tym przybytkiem. Gość diagnozował klimatyzację podpinając tylko jedno złącze. W moim samochodzie są dwa - jeden do napełniania z króćcem poniżej osłony filtra powietrza. Drugie złącze znajduje się pod filtrem paliwa - żeby się do niego dostać trzeba zdemontować filtr.

Klimatyzacja elektrycznie sprawna ( okaże się że nie ale o tym za chwilę ), szczelna. Diagnoza - zawór sterujący sprężarki lub sprężarka. Odpowiednio z robocizną 500zł lub 2000 zł. Podziękowałem - diagnozowanie polega na stwierdzeniu co jest zepsute a nie naprawianiu poprzez wymianę na zasadzie a może teraz ruszy.

Serwis nr. 2 - Sprawę odgrzałem w tym roku przy okazji obadania nowego i godnego zaufania mechanika ul. Pucka Wrocław. W klimatyzacji brakowało 250 g czynnika ( wchodzi 500g ) - po napełnieniu nie ruszyła. Ciśnienia się nie zmieniają na obu manometrach, komputer pokazuje takie same wartości - do sprężarki dochodzi prąd.
Dzięki dobrym układom w hurtowni mechanik zamówił zawór sterujący sprężarką - jeśli to nie ten element to można oddać.

Po tygodniu podjechałem na wymianę - okazało się że stary zawór padł, przetestowany elektrycznie nie zamykał się. Wymiana i tutaj po nabiciu okazuje się że nie ma 50 g czynnika. Kompresor po wymianie zaworu nie daje oznak życia. Demontujemy kompresor - przy okazji robienia jeszcze jednej rzeczy demontujemy zderzak i okazało się że była drobna nieszczelność na rurce doprowadzającej czynnik do chłodnicy AC. Wymieniona.
Stan kompresora - widać że ktoś się do niego dobierał. Gumki sprzęgła w stanie nienagannym, wymieniony zawór sterujący działa. W środku brak opiłek ale po wyczyszczeniu z oleju w tulejach tłoków - dwóch z pięciu - widać podłużne bruzdy.

Czyli poszedł kompresor - w tym modelu mamy jednostkę która nie toleruje skoków ciśnienia poprzez jakiekolwiek nieścisłości. Do sprzedaży samochód był przygotowany poprzez dodanie do systemu AC większej ilości oleju. Dzięki temu powstało uszczelnienie i jako tako działało.

Koszty - 1800 zł
Nowy Oryginalny kompresor Denso z wbudowanym zaworem sterującym,
300 g czynnika, nowy olej,
Płukanie układu preparatem,
Nowy osuszacz,
Robocizna,

To bardzo duży koszt przy wieku samochodu, ale bez AC nie idzie wytrzymać. Mam nadzieję że komuś pomogłem. Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO