|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Domin1301 |
#714717 Wysłany:
06 Lut 2014, 10:32; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Dominik
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 14 Wrz 2013, Posty: 19
|
Na niemieckim forum dowiedziałem się że w 1.4 16v to normalne, ponieważ zawory sterowane są hydraulicznie i po odpaleniu ustawiają się.
|
|
Góra |
|
|
|
|
maly20202 |
#715298 Wysłany:
08 Lut 2014, 22:55; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze Rejestracja: 13 Mar 2010, Posty: 182 Pomógł: 5
|
1,4 8V nie ma hydraulicznych zaworów a to niestety nie przypomina ustawiania się zaworów a raczej jak by silnik się rozpadał lub wyszczał z gazu. u mnie po wymianie oleju filtrów i zalewam teraz kropka PB 98 nic takiego nie zaobserwowałem, spokój cisza ładnie odpala nic tylko się cieszyć
_________________ AR 159 1.9 16V
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#738348 Wysłany:
28 Lip 2014, 14:34; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
U mnie tez hałasuje po kilku dniach lenistwa, ale to normalne. Jak piszą koledzy, olej musi dotrzeć do pewnych zakamarków po dluższym postoju . Mam tak od nowości.
_________________ Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet
|
|
Góra |
|
|
artekL |
#800266 Wysłany:
14 Mar 2016, 18:38; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb. Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 136 Pomógł: 6
|
Hmm Podobny delikatny warkot ustający po 10 sek. po odpaleniu silnika też miałem ale latem czyli odpalenie obroty silnika najpierw do 1500 i zaraz spadały do ok 1100-1000. Ten warkot pojawiał się jak obroty spadały i utrzymywał się ok 10 sek. teraz w zimie jak odpalam dłużej utrzymują się obroty 1500 i spadek też jest mniejszy i warkotu nie ma. Podejrzewałem alternator działa bez zarzutu, ładowanie w normie dalej rozrusznik też działa bez zgrzytów ochoczo brzmiąc "łiiititititit" podejrzewałem też sprężarkę klimatyzacji ale też działa wyłączona daje minimalny opór obrotowy w zależności od wysterowania zaworem opór się zmienia wiec też nie to. Mam jeszcze jeden pomysł ale to jak przyjdzie lato mianowicie jak dłużej postoi to i akumulator jest troszkę bardziej wyładowany a latem szybko obroty spadają może obciążenie alternatora słabszym akumulatorem wprowadza taki chwilowy warkot. Dodam że warkot nie przypomina klepania czy cykania zaworami to bardziej przypomina jakby pod maską był silnik od Ikarusa albo Stara na 10 sek.
_________________
Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Milanistra |
#806991 Wysłany:
09 Cze 2016, 21:59; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Zbigniew
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Maj 2016, Posty: 6
|
Odgrzeje temat, mam podobny problem. Nie jestem jednak w stanie stwierdzić na ile ta "usterka" jest tym samym co u Was Wrzucam filmik, telefon po chwili przysunięty bliżej silnika - ten typ tak ma j/w czy jest to jednak oznaka czegoś niedobrego? http://sendvid.com/uhv29y41
|
|
Góra |
|
|
maly20202 |
#807017 Wysłany:
10 Cze 2016, 05:55; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Alfa Romeo 159
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Podolsze Rejestracja: 13 Mar 2010, Posty: 182 Pomógł: 5
|
Mi to wygląda na zawory, choć czasem tak mogą też stukać padające wtryski lpg
_________________ AR 159 1.9 16V
|
|
Góra |
|
|
Milanistra |
#807026 Wysłany:
10 Cze 2016, 09:42; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Zbigniew
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Maj 2016, Posty: 6
|
Nie ma gazu, więc chyba trzeba pojechać do majstra zająć się zaworami
|
|
Góra |
|
|
LukaszRemT |
#807027 Wysłany:
10 Cze 2016, 10:38; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Milanówek Rejestracja: 07 Cze 2016, Posty: 10
|
Nie jestem specjalistą ale może zdjąć pasek klinowy zostawić auto na 2-3 dni i odpalić jeżeli dalej będzie ten "zgrzyt" to będzie wiadomo ze alternator, klimę będzie można wykluczyć ? może się mylę nie wiem jak jest w tym aucie zostało to rozwiązane bo jestem samoukiem a dopiero co kupiłem Punciaka, jeżeli nie można tak zrobić poprawcie mnie
_________________ Pierwsza: Nubira Kombi 2.0 140 KM
Póżniej: Audi A4 B5 Sedan 1.8 125 KM
Teraz: Volvo s80 Sedan 2.8 T6 272 KM
Ostatni zakup: Punto II HGT 1.8 130 KM "Smerfetka" W trakcie składania xd
|
|
Góra |
|
|
Gigavat |
#807093 Wysłany:
11 Cze 2016, 18:51; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 10 Maj 2013, Posty: 281 Pomógł: 4
|
Mój tez klepał zaworami gdy był zimny. Wszystko wyjaśniło się przy wymianie paska rozrządu. Dół był przestawiony o dwa zęby w jedna stronę a góra o jeden ząb w druga stronę - w sumie przestawienie o jeden ząb. Po ustawieniu nowego paska na znaki wszystko było juz ok.
_________________ Mocy przybywaj bo 8V to nie V8! CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA
|
|
Góra |
|
|
pepe |
#817015 Wysłany:
25 Maj 2017, 12:26; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 30
|
To dłuższe "wycie" po odpaleniu silnika (zwłaszcza podczas wilgotnej, deszczowej pogody), to prawdopodobnie efekt "ślizgania się" paska napędu podzespołów. Zwykle po kilkunastu sekundach ustaje. Natomiast ten nieprzyjemny krótki zgrzyt w trakcie odpalania silnika (zimnego), to chyba wina bendiksa. Też w moim kropku mam takie objawy i wkrótce jadę na naprawę. Podobno czasami pomaga czyszczenie, a czasami konieczna jest wymiana... Dam znać po naprawie. [ Dodano: 25 Maj 2017 11:26 ]Miałem dać znać po naprawie, a wyleciało mi z głowy..;-) To dlatego, że problem się rozwiązał. Tak jak przypuszczałem - przyczyną krótkiego nieprzyjemnego zgrzytu przy odpalaniu silnika był bendiks. Został wymieniony i o zgrzytach zapomniałem
_________________ Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#841291 Wysłany:
10 Sie 2019, 16:05; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Głośniejsza praca zimnych silników rodziny FIRE, to standard od zawsze. "Ten typ tak ma" w większości. A po dodaniu zmiennych faz, to tym bardziej. Ale jest kwestia sporna, co to dokładnie za dźwięki i jak bardzo jest głośniejszy na zimno. Duży wpływ ma smarowanie, a konkretnie potrzeba "nabicia" ciśnienia po dłuższym postoju. Sam filtr, jego stan ma znaczenie. Budowa wewnętrzna też (ile ma zaworków i jakie - zwrotny, itp.). W Grande zmniejszono pojemność miski i rozmiar filtra w porównaniu ze starszymi silnikami. To błąd. Olej szybciej się "przepracowuje" i/lub filtr zapycha (nie całkiem, ale rośnie groźba otworzenia "bajpasa"). Przez to przy starcie jest gorsze, czyli wydłużone wypełnianie kanałów. Obieg oleju trwa dłużej. Polecam spróbować metodę: dodatkowa wymiana samego filtra w połowie okresu wymiany olej+filtr. "Warkot" bywa wtedy łagodniejszy i trwa połowę krócej (a jak się szczęśliwie trafi, to i w ogóle znika). Wcześniejsze powody nadal obowiązują: tłoki, zawory, wydech, rozrząd, rozrusznik, alternator, klima, elektrozawór par paliwa itd. [ Dodano: 22 Cze 2019, 02:10 ] Przykład odgłosów w 1,4 8V we Fiacie Doblo. "Klepanie" po pełnym remoncie silnika! https://youtu.be/ktI9gvrdh-c?t=1240 Ja mam identyczne efekty na zimno po długim postoju (konkretnie 20:42-20:45). [ Dodano: 10 Sie 2019, 16:01 ]To ostre "cykanie" (jak na ruskim przykładzie) to u mnie był nieszczelny kolektor wydechowy (ciekawostka, że to było słychać, ale nie widać i nie czuć spalin). Także macie punkt do sprawdzenia (do wyeliminowania) jeśli komuś tak "kłapie".
|
|
Góra |
|
|
ASnowak |
#855825 Wysłany:
11 Kwi 2021, 11:55; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Forumowicz |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 11 Kwi 2021, Posty: 2
|
https://www44.zippyshare.com/v/86SfkcJD/file.htmlJest ktos moze w stanie mi powiedziec cos sie zepsulo w skrzyni? Biegi do ostatniego momentu zanim nie rozebralem pol auta dzialaly bez zarzutu tylko na luzie i podczas jazdy slychac bylo ten dzwiek wlasnie co zrobilem na filmiku.. zauwazylem ze trym od wstecznego lata i wali o inne i stad ten dzwiek
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#860759 Wysłany:
13 Lip 2023, 20:34; Temat postu: Re: Warkot po odpaleniu |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 556 Pomógł: 8
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|