|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Barti97 |
#809007 Wysłany:
25 Lip 2016, 14:20; Temat postu: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Bartosz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lip 2016, Posty: 3
|
Od pewnego czasu jestem użytkownikiem kropka z którym zacząłem mieć poważny problem. Po zakupie wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, olej i filtry. Rozrządu jeszcze nie wymieniłem. Pewnego razu jadąc dwupasmówką, chcąc wyprzecić auto zredukowałem bieg do nr4, mój kropek na 3,000 obrotów stracił nagle moc, zapalił się Check Engine. Byłem z tym u mechanika i odczytał błąd P1170. Po sprawdzeniu prawdopodobnych przyczyn, stwierdził za niskie sprężanie w czwatrym cylindrze ( 11.5 , 11.5 , 11.5 , 8 ). Zaproponował remont silnika albo wymiane ponieważ wszystkie inne rzeczy były sprawne. Czy to jest możliwe? Pomóżcie !
|
|
Góra |
|
|
|
|
steyr |
#809010 Wysłany:
25 Lip 2016, 16:03; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Jeśli rzeczywiście masz taką kompresję, to trzeba silnik ratować. Może to tylko UPG, albo gorsza sprawa wypalony zawór. Silnik Ci bierze olej? Jaki masz przebieg i czy masz LPG?
|
|
Góra |
|
|
Barti97 |
#809013 Wysłany:
25 Lip 2016, 16:37; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Bartosz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lip 2016, Posty: 3
|
Silnik nie bierze oleju ale o wiele większe jest spalanie. Jeżdżę na benzynie a samochód ma 180 tyś km przebiegu. Zapomniałem dodać że świece zrobiły się czarne.
|
|
Góra |
|
|
AF |
#809047 Wysłany:
26 Lip 2016, 10:28; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
A może by tak zacząć od poszukania przyczyny za niskiej kompresji ? No tak, zbyt prosto by było, przepraszam
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#809049 Wysłany:
26 Lip 2016, 10:52; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Jedynie co może zrobić to próbę olejową, żeby wykluczyć pierścienie jeśli silnik nie brał oleju nadmiernie tak jak pisze. Minimum to ściągnięcie głowicy, bez tego się nie obejdzie.
|
|
Góra |
|
|
AF |
#809050 Wysłany:
26 Lip 2016, 11:04; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Ja bym przed ściąganiem głowicy sprawdził jeszcze luzy zaworowe, ustawienie rozrządu i zrobił test na CO2 w płynie chłodniczym. No ale jak tam Koledzy sobie życzą
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#809056 Wysłany:
26 Lip 2016, 13:04; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Fakt, luz zaworowy bym sprawdził. Przestawienie rozrządu generowałoby by spadek kompresji na wiecej niż na 1 cylindrze. Test na CO^2 wykluczy UPG pod względem awarii uszczelki na granicy kanału wodnego. Może być przerwa pomiedzy cylindrem a kanałem olejowym i itp. Mechanik jakby nie chciał ściągnąć grubszą $ za robote to by pewnie sam zaproponował sprawdzenie luzu zaworowego i itp. No chyba że twierdzi że tam jest "hydraulika" i tam się "Panie nic nie reguluje", bo i takich słyszałem.
|
|
Góra |
|
|
Barti97 |
#809118 Wysłany:
04 Sie 2016, 18:18; Temat postu: Re: Czy silnik do wymiany ??? |
|
|
Forumowicz |
Imię: Bartosz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 25 Lip 2016, Posty: 3
|
Dzięki za podpowiedzi. W weekend jade do innego mechanika. Zobaczymy co on powie [ Dodano: 04 Sie 2016, 18:18 ]No i wyjaśniło się wszystko. W kropku przeskoczył rozrząd. Po naprawie auto śmiga jak dawniej
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|