|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 08:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tommeke |
#794564 Wysłany:
24 Sty 2016, 15:21; Temat postu: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lip 2013, Posty: 12
|
|
Góra |
|
|
|
|
kris84 |
#794750 Wysłany:
25 Sty 2016, 21:17; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry Rejestracja: 06 Lut 2012, Posty: 813 Pomógł: 11
|
Nie, nie da... poza ubytkiem sporej ilosci pln w kieszeni
|
|
Góra |
|
|
talsen |
#811073 Wysłany:
02 Wrz 2016, 02:00; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa. Nic za darmo, przerabiałem to w poprzednim aucie Punto II ,ale z silnikiem benzynowym.
|
|
Góra |
|
|
Guttek |
#811207 Wysłany:
04 Wrz 2016, 21:06; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
STax |
#811217 Wysłany:
04 Wrz 2016, 22:38; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
talsen napisał(a): Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa. Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#811242 Wysłany:
05 Wrz 2016, 09:52; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Czysto teoretycznie w dieslu z EDC przy zastosowaniu filtra o większym przepływie, przepływomierz odczytuje większy niż poprzednio przeplyw powietrza, i następnie EDC na podstawie mapy ograniczenia dymienia zwiększa dawkę paliwa o pewną wartość, jednak w praktyce jest to na tyle niewiele (ze względu na ekologię) że nie powinno spowodowac jakiś wielkich zmian w spalaniu.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
Guttek |
#811322 Wysłany:
05 Wrz 2016, 22:16; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 31 Gru 2013, Posty: 238 Pomógł: 1
|
STax napisał(a): talsen napisał(a): Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa. Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem). wplywa na spalanie tak samo jak na wzrost mocy
|
|
Góra |
|
|
talsen |
#811402 Wysłany:
07 Wrz 2016, 09:56; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Guttek napisał(a): STax napisał(a): talsen napisał(a): Da trochę więcej mocy ,nawet odczuwalnej ,ale niestety zwiększy zużycie paliwa. Chciałbym usłyszeć logiczne wytłumaczenie w jaki sposób zmiana filtra powietrza może wpłynąć na zużycie paliwa (poza jego obniżeniem). wplywa na spalanie tak samo jak na wzrost mocy To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#811406 Wysłany:
07 Wrz 2016, 10:39; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
talsen napisał(a): To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam. No tak, bo przecież po założeniu takiego filtra nie zmienił się styl jazdy, nie ciśniesz go bardziej itd itp Filtr nie daje więcej powietrza. To nie turbo. Silnik nadal zasysa tyle samo powietrza. Po prostu zmniejszają się opory ssania, silnik łatwiej zasysa powietrze, ale jego objętość jest nadal ta sama. Filtr ani nie obniży ani nie podniesie spalania. Żeby tak się stało, trzeba by zaingerować w elektronikę silnika. Czas otwarcia wtrysku (a więc jedyny parametr, który bezpośrednio decyduje o spalaniu) zależy od obrotów, temperatury i podciśnienia w kolektorze. Inny filtr zmienia tylko to ostatnie, ale w niewielkim stopniu i w tą stronę, że teoretycznie możliwe było by obniżenie spalania o jakieś setne części litra.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
talsen |
#811408 Wysłany:
07 Wrz 2016, 12:01; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
STax napisał(a): talsen napisał(a): To proste,odpowiadam. Więcej powietrza z filtra ,to lepsze spalanie benzyny, lepsze spalanie to większe zużycie. Też dałem się nabrać na twierdzenie o wyższej o kilka procent mocy i lepszym spalaniu. To pierwsze akurat dało się odczuć, natomiast silnik zaczął w mieście "żreć" jeszcze więcej paliwa niż wcześniej ze zwykłym filtrem. Takie mam obserwacje, niezależnie od tego czy to się komuś podoba czy nie. Dodam ,że było to Punto II z silnikiem 1,2 8v, wkładka do filtra K&N. Pozdrawiam. No tak, bo przecież po założeniu takiego filtra nie zmienił się styl jazdy, nie ciśniesz go bardziej itd itp Filtr nie daje więcej powietrza. To nie turbo. Silnik nadal zasysa tyle samo powietrza. Po prostu zmniejszają się opory ssania, silnik łatwiej zasysa powietrze, ale jego objętość jest nadal ta sama. Filtr ani nie obniży ani nie podniesie spalania. Żeby tak się stało, trzeba by zaingerować w elektronikę silnika. Czas otwarcia wtrysku (a więc jedyny parametr, który bezpośrednio decyduje o spalaniu) zależy od obrotów, temperatury i podciśnienia w kolektorze. Inny filtr zmienia tylko to ostatnie, ale w niewielkim stopniu i w tą stronę, że teoretycznie możliwe było by obniżenie spalania o jakieś setne części litra. Zgadza się źle to sformułowałem, filtr K&N zmniejsza opory ssania ,to właśnie miałem na myśli. Niestety co do zużycia paliwa się nie mylę. Nie trudno z liczby przejechanych kilometrów na określonej ilości paliwa obliczyć zużycie. U mnie po założeniu filtra się zwiększyło. Cyfry nie kłamią.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#811410 Wysłany:
07 Wrz 2016, 12:11; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
talsen napisał(a): U mnie po założeniu filtra się zwiększyło. Cyfry nie kłamią. Ale ja nie mówię że nie. Po prostu uważam, że przyczyniło się do tego kilka czynników, przede wszystkim zmiana stylu jazdy. Mi punto po modyfikacjach (i to znacznie większych niż sama zmiana filtra) też na początku zaczęło palić trochę więcej. Ale teraz, jak nie korzystam z osiągów i jeżdżę spokojnie, jak wcześniej, spalanie wróciło do poprzedniego poziomu. Sam dźwięk jaki daje sportowa wkładka po prostu prowokuje do mocniejszego wciskania gazu, kręcenia na wyższe obroty itd, a to wszystko się zbiera potem na końcowy wynik spalania
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#811429 Wysłany:
07 Wrz 2016, 16:49; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
W silniku wolnossacym z map sensorem (czujnikiem podcisnienia w kolektorze dolotowym) czyli takim jakim jest 1.2 8V wkładka o mniejszych oporach przepływu nie spowoduje praktycznie żadnego zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa, (czyli wydłużenia czasu wtrysku). Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to proponuje sprawdzić jakie wystepuje podciśnienie w kolekotrze dolotowym (np za pomocą diagnostyki FES lub MES) przy pełnym obciążeniu ( np trzeci bieg i gaz w podłogę od 1500 obr i aż do 5000) a zobaczy że właściwie nie występuje rożnica między seryjną a sportową wkładką, w obydwu przypadkach wartość podciśnienia w dolocie jest niemalże równa ciśnieniu atmosferycznemu, odchylki 2-3hPa nie wpłyną na sterowanie czasem wtrysku. Inaczej sytuacja wygląda w autach z przepływomierzem a jeszcze inaczej w silnikach turbodoładowanych.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
talsen |
#811474 Wysłany:
08 Wrz 2016, 11:24; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
[quote="PawełG"]W silniku wolnossacym z map sensorem (czujnikiem podcisnienia w kolektorze dolotowym) czyli takim jakim jest 1.2 8V wkładka o mniejszych oporach przepływu nie spowoduje praktycznie żadnego zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa, (czyli wydłużenia czasu wtrysku). Jeśli ktoś jest bardzo dociekliwy to proponuje sprawdzić jakie wystepuje podciśnienie w kolekotrze dolotowym (np za pomocą diagnostyki FES lub MES) przy pełnym obciążeniu ( np trzeci bieg i gaz w podłogę od 1500 obr i aż do 5000) a zobaczy że właściwie nie występuje rożnica między seryjną a sportową wkładką, w obydwu przypadkach wartość podciśnienia w dolocie jest niemalże równa ciśnieniu atmosferycznemu, odchylki 2-3hPa nie wpłyną na sterowanie czasem wtrysku. Inaczej sytuacja wygląda w autach z przepływomierzem a jeszcze inaczej w silnikach turbodoładowanych.[/q
Niech będzie tak jak piszesz ,a ja (jak z tego wynika ) ,prawdopodobnie miałem jakieś przywidzenia ,że mi auto więcej pali po założeniu wkładki K&N. Napisałem jak było i więcej nie zamierzam się wypowiadać. Niech każdy robi co chce.
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#813099 Wysłany:
11 Paź 2016, 21:25; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Na standartowym silniku filtr nic nie da Może na turbo z chipem coś da, ale raczej też nie. Wymiana filtru na nowy zwyczajny częściej, jak się zaleca - tak. Zwykły filtr jest tak zaprojektowany, by przepuszczał wystarczającą ilość powietrza nawet w stanie uświnionym (np wymiana raz w 10-30 tysięcy). 1.2 .... 8v??? Więcej pali ? Chyba napewno nie przez filtr No ile to potrzebuje powietrza? A filtr jest niemalże taki sam, jak w 1.4 TJET Filtr K&N ma to do siebie, że można go czyścić, a nie wymieniać. Przepływ powietrza nie będzie większy, bo tyle powietrza nie zje silnik.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#813104 Wysłany:
11 Paź 2016, 22:02; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
ManowaR napisał(a): Przepływ powietrza nie będzie większy, bo tyle powietrza nie zje silnik. Kiedyś na TVN turbo w programie 101 napraw gość robił eksperyment - mierzył odpowiednim urządzeniem przepływ powietrza przez różne filtry (uświniony, czysty, sportowy i stożkowy) i wyniki się bardzo różniły. Co jest logiczne, bo różne filtry generują różne opory ssania.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
ManowaR |
#813110 Wysłany:
11 Paź 2016, 23:17; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Przepływ tak, ale jak standartowy silnik pobiera więcej powietrza, jak na to pozwala standartowy filtr, to o już błąd konstrukcyjny W 1.3 mJTD filtr jest mniejszy, jak w 1.2 8v.... a to żre znacznie więcej powietrza z turbiną, jak lichy 8v atmosferyczny.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#813134 Wysłany:
12 Paź 2016, 12:15; Temat postu: Re: Filtr powietrza K&N do 1.3 MJ |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|