|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
stan1906 |
#810911 Wysłany:
30 Sie 2016, 17:37; Temat postu: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Witam, posiadam Punto II 1.2 8V przebieg 190 000km (możliwe, że kręcony). Kupiłem w maju, od tamtej pory porobiłem rzeczy eksploatacyjne jak płyny ustrojowe, tarcze, klocki. Oprócz tego chłodnica i pompka przy sprzęgle. Ostatnia rzecz na ten moment która mnie niepokoi to czarna maź pod korkiem wlewu oleju. Jakby taki nagar. Nie wiem jak o auto było dbane przez ostatnie 15lat więc pomyślałem o jakieś płukance do silnika przed wymianą oleju. Co o tym myślicie? Jeśli tak to jaka(gdzieś czytałem o Liqui Moly).Nie spodziewam się, że cały nagar zniknie który w środku na pewno jest ale myśle , że chociaż spałbym spokojnie Będę wdzięczy za Wasze sugestie i doświadczenia. Ogólnie auto pali i jeździ. Jest ok.
|
|
Góra |
|
|
|
|
biker2511 |
#810912 Wysłany:
30 Sie 2016, 17:48; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Damian
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 07 Mar 2016, Posty: 20
|
Nie jestem wielkim specjalistą, ale wydaje mi się, że to nie jest dobry pomysł. Wydaje mi się, że po usunięciu nagarów i zanieczyszczeń mogą się pojawić szpary przez które silnik zacznie brać olej. Takie jest moje zdanie. Proszę o opinie i ewentualne sprostowanie osób które bardziej się na tym znają
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#810914 Wysłany:
30 Sie 2016, 18:10; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Czytałem takie opinie i chyba się do nich zastosuję. Olej to 10W40. Rozumiem,że przy zalaniu solidnego oleju i tak nic nagaru nie zniknie i nie przejmować się tym?
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#810922 Wysłany:
30 Sie 2016, 21:17; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Nic nie kombinuj tylko wymieniaj regularnie olej. Maż pod korkiem oznacza zawilgocenie oleju. Więc albo robisz krótkie trasy, albo płyn chłodniczy dostaje się do oleju. Dlatego obserwuj poziom płynu chłodniczego. Jak pod korkiem jest maż, to sprawdż odmę i wężyki idące od filtra powietrza. Na pewno będzie tak samo zasyfione.
|
|
Góra |
|
|
GrimlocK |
#810931 Wysłany:
30 Sie 2016, 22:14; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 08 Wrz 2008, Posty: 94 Pomógł: 4
|
biker2511 napisał(a): Nie jestem wielkim specjalistą, ale wydaje mi się, że to nie jest dobry pomysł. Wydaje mi się, że po usunięciu nagarów i zanieczyszczeń mogą się pojawić szpary przez które silnik zacznie brać olej. Takie jest moje zdanie. Proszę o opinie i ewentualne sprostowanie osób które bardziej się na tym znają Raczej nie bardzo, w jaki sposób nagar ma uszczelniać? Możesz, a nawet powinieneś zalać płukankę, potem nowy olej + filtr. Z nowym olejem skróc okres wymiany, niech się silnik przepłucze.
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#810946 Wysłany:
31 Sie 2016, 07:52; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Dzięki. Płynu chłodniczego na szczęście nie ubywa. Sprawdzę te wężyki i odmę o ile uda mi się je zlokalizować. Co do płukanki to dalej mam dylemat
|
|
Góra |
|
|
LukaszRemT |
#810953 Wysłany:
31 Sie 2016, 09:31; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Milanówek Rejestracja: 07 Cze 2016, Posty: 10
|
Jak będziesz robił płukankę to zrób to zgodnie z zaleceniami producenta żebyś nic nie naknocił, bo z tego co słyszałem to ona bardzo rozrzedza olej wiec nie można na niej wysilać silnika, co to tego że po niej mogą się rozszczelnić uszczelki czy simeringi to akurat prawda, ale Liqui Moly posiada też oprócz płukanki taki fajny dodatek do oleju który sprawia że uszczelki się rozprężają i robią się miękkie podobno po 800 kilometrach ostatnio to stosowałem w jednym aucie niedługo ma wrócić na sprawdzenie oleju ciekawe czy pomoże, na pewno dam znać. Co do mazi to jak silnik się nie dogrzewa to na bagnecie też powinna się ona pojawiać, i teoretycznie bo dłuższej trasie powinna ona zniknąć.
_________________ Pierwsza: Nubira Kombi 2.0 140 KM
Póżniej: Audi A4 B5 Sedan 1.8 125 KM
Teraz: Volvo s80 Sedan 2.8 T6 272 KM
Ostatni zakup: Punto II HGT 1.8 130 KM "Smerfetka" W trakcie składania xd
|
|
Góra |
|
|
Gigavat |
#810954 Wysłany:
31 Sie 2016, 10:08; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 10 Maj 2013, Posty: 281 Pomógł: 4
|
Używam płukanki (Millers) regularnie od kilku zmian oleju i nie ma żadnych wycieków. Inna rzecz że płukanka cudów nie robi i taką ilość osadu jaka jest w opisie można usunąć tylko otwierając silnik. Gdy zrobią się grudki z osadu, to mogą zatkać kanały odpływowe z głowicy i silnik wywali olej przez korek i/lub odme - masakra. Po zalaniu płukanki nie można jeździć, co najwyżej przestawić auto. Wg opisu silnik ma pracować z płukanką około 15-20 minut. Świerzy olej też myje i można zrobić drugą zmianę po około 1000 km a przynajmniej da sie używać auta w trakcie "mycia".
_________________ Mocy przybywaj bo 8V to nie V8! CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#810960 Wysłany:
31 Sie 2016, 11:54; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Dzięki - tak zrobię. Kupię płukankę Liqui Moly Engine Flush. Oczywiście zgodnie z instrukcją. Na wlanej płukance w instrukcji piszą, że na biegu jałowym około 15min bez żadnego jeżdżenia. Wymiana oleju planowo za 2000km to dojeżdżę i zaaplikuję. Sprawdzę odmę też. Dzięki za pomoc. Miłe i pomocne towarzystwo tu jest
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#811009 Wysłany:
01 Wrz 2016, 09:14; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Moje punto zaraz po kupnie spalało większe niż normalne ilości oleju. Po zdjęciu pokrywy zaworów w silniku było widać dziwny osad z oleju. Zacząłem regularnie stosować płukanki Liqui Moly, najpierw zwykłą, potem proffesionalną. Olej wymieniałem i wymieniam co 10000 km. Silnik spala teraz mniej oleju, w granicach normalnego zużycia na 1000 km. Także w moim przypadku stosowanie płukanek jak najbardziej poszło na plus.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#811055 Wysłany:
01 Wrz 2016, 20:48; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Kupiłem LM engine flush. Zastosuję przy wymianie oleju i dam znać czy nie wypłukało wszystkich uszczelek
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#811081 Wysłany:
02 Wrz 2016, 08:43; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Nie wypłucze
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#811090 Wysłany:
02 Wrz 2016, 14:13; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Na butelce jest napisane, że te 300ml starczy na 6l oleju ale nie ma nic o tym jak to lać np. do mniejszej objętości. Do kropka 1.2 wlać połowę?
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#811096 Wysłany:
02 Wrz 2016, 17:47; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Możesz zalać całe 300ml. Producent miał na myśli to że powyżej 6l oleju należy zastosować większą ilość płukanki dla uzyskania efektów.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
stan1906 |
#813057 Wysłany:
10 Paź 2016, 20:58; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 30 Sie 2016, Posty: 57
|
Zaaplikowałem płukankę LM engine flush do mojego 1.2 8V. Wlane zgodnie z instrukcją czyli 5-10minut na biegu jałowym z płukanką a potem zlewka oleju. Nowy filtr i olej Lotos 10W40. Na razie wycieków brak
|
|
Góra |
|
|
Strange |
#815673 Wysłany:
24 Lis 2016, 02:01; Temat postu: Re: Płukanka do 1.2 8V |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz/Wolbrom Rejestracja: 17 Lut 2014, Posty: 38
|
Przebieg 197000km. Nigdy wcześniej nie była zalewana płukanka przy zmianie oleju. Teraz przy zmianie zastosowałem płukankę LM-engine flush i jak najbardziej jest ok. Zero wycieków.
Prawda jest taka, że jedną płukanką nie rozszczelni się silnika. Prawdopodobnie rozpuści najświeższy syf, który wytworzył się w naszych silnikach. Kolejna sprawa, że większość firmowych płukanek w swoim składzie nie zawiera rozpuszczalników, które mogą działać negatywnie na elementy gumowe, a zawiera detergenty. Warto też zwrócić uwagę na temperaturę zapłonu takiej płukanki im wyższa tym lepsze właściwości czyszczące.
Jest też wiele rodzai płukanek. np.. są takie które wlewa się na około 500km przed zmianą oleju, są też takie które użytkuje się przez cały okres tzn. od wymiany do wymiany...
Czy nagar/sadza uszczelnia nasze silniki? Po pierwsze to sadza/nagar są to związki węgla.. czyli jest to niezłe ścierniwo, a wyobraźcie sobie co się dzieje jak ona pojawia się na tłokach, pierścieniach itp.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|