|
Obecny czas: 15 Maj 2025, 05:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
patefoniq |
#326908 Wysłany:
17 Sty 2010, 18:02; Temat postu: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Witam Panowie i Panie. Mam kolejny ciekawy problem, może się już ktoś z nim spotkał? Otóż jadę sobie z kolegą A1 do Piotrkowa, prędkość 160 km/h i nagle "puff". Auto "przestało jechać", a ja straciłem praktycznie połowę mocy i jeszcze więcej momentu. Moim zdaniem wyłączyła się turbina. Maks prędkość jaką mogłem osiągnąć, to 130-140km i to czułem jakbym jechał wiertarką. Co ciekawe, dojechałem do Piotrkowa, na skrzyżowaniu wyłączyłem silnik i włączyłem spowrotem i wszystko git. Mojego kumpla spotkało dokładnie to samo.
Uprzedzając komentarze, nie pałuję na zimnym silniku, a turbinę studzę nawet do 5 minut.
Piszcie, czy Was też to spotkało i czy może pokazaliście się z tym w serwisie oraz co Wam odpowiedzieli.
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#326932 Wysłany:
17 Sty 2010, 19:29; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
Osprzęt turbo masz sprawny  I jak brzmiało to
patefoniq napisał(a): "puff"
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#327048 Wysłany:
17 Sty 2010, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
No taka utrata mocy. To puff, to chodzilo mi o takie uczucie, jakbym mocno odjal gazu. Osprzet tak, bo po "restarcie" auta, wszystko jest ok.
PS
Koledze, który ma identiko autko jak ja (tyle, że srebrne) zrobiło się to samo. Wyłączył silnik, włączył i jak ręką odjął i od tygodnia spokój. U mnie to samo.
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
satyryk |
#329026 Wysłany:
24 Sty 2010, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Drohiczyn Rejestracja: 23 Lis 2008, Posty: 78
|
Mój znajomy miał Seata Ibizę 1.9 TDi i w trakcie wyprzedzania innego auta zabrakło mu mocy. Okazało się, że turbina się wyłączyła. Po podłączeniu autka do komputera diagnostycznego program "wywalił" mu ok. 20 błędów. Diagnosta skasował błędy i problem więcej się nie pojawił.
_________________ Linea Dynamic z 2007 roku 1.4 8V, kolor: Beżowy Indyjski oraz Siena 1.6 16V z 1998 roku, kolor: Grigio Steel
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#339198 Wysłany:
26 Lut 2010, 13:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Turbina się nie może wyłączyć bo jest napędzana spalinami. Musiałby wirnik stanąć okrakiem w obudowie. Po prostu elektronika ścięła z jakiegoś powodu doładowanie i wszystko.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
sadoo |
#340178 Wysłany:
01 Mar 2010, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3135
|
jest tez prawdopodobieństwo "lewego" powietrza w dolocie.
sprawdź czy gdzieś coś się nie poluzowało.
ponieważ to jest najczęstszy przypadek takiego objawu.
|
|
Góra |
|
 |
Gasiu |
#340459 Wysłany:
02 Mar 2010, 09:30; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
 |
emmer |
#516950 Wysłany:
02 Lis 2011, 13:15; Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Michał
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 13
|
he, he. proste - czujnik ciśnienia doładowania. powód? trzy: albo padł, albo akumulator padak, albo ktoś umył samochód i postawił na mrozie.
|
|
Góra |
|
 |
Januszeknl |
#817312 Wysłany:
05 Sty 2017, 22:24; Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Janusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Sty 2017, Posty: 2
|
Witam wszystkich. Posiadam GP 1.4 T-Jet 120KM Ja ma problem z doładowaniem turbina jest sprawna 100%. Na wyświetlaczu pokazuje połowa doładowania tak jakby zawór upuszał,ale jak odepne wezyk z zaworu to turbo az gwizda i na liczniku pokazuje full doładowanie. Wymieniłem SWAG elektryczny przetwornik ciśnienia,który steruje zaworm przy turbine,bez zmian, Information URL: http://www.auto-onderdelen24.nl/swag/7886333postanowiłem kupić następną część ZAWÓR BOCZNIKOWY PRZESUWNY, TURBOSPRĘŻARKA OE - NUMMER 55212441 Information URL: http://www.czesciauto24.pl/oen/55212441Czekam na część i zobacze czy pomogło.,Może ktoś miał taki przypadek? Moje gg 12612799
|
|
Góra |
|
 |
PeKaeSiak |
#817400 Wysłany:
07 Sty 2017, 17:00; Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Sie 2016, Posty: 316 Pomógł: 4
|
Cześć kolego. Ja miałem podobnie. Tylko ze ja nie mam takiego wskaźnika doładowania.Nikt w okolicy nie potrafił mi zdiagnozować, co jest przyczyną. ( być może źle szukałem ).Praktycznie przypadkiem sam znalazłem przyczyne. Zalozylem taki maly filtr odmy ,na to kolonko przy tym zaworze,i się przejechałem. Wtedy usłyszałem ,że podczas dodawania gazu on się otwiera. Chwilę zajęło znalezienie innego ,ale mam. kupiłem i zupełnie inną jazda. Zawor otwiera się tylko przy ujęciu gazu. A Punciak jedzie jak powinien. Koszt nowego w ASO 530zł. Ale w hurtowni można dostać od 230. Powodzenia w naprawie i daj znać jak poszło.
[ Dodano: 07 Sty 2017, 17:00 ]
Tu foto poglądowe jak u mnie to wygląda.
Załączniki: |
20161003_174248.jpg [ 49.25 KiB | Obejrzany 31004 razy ]
|
|
|
Góra |
|
 |
Januszeknl |
#817459 Wysłany:
08 Sty 2017, 13:08; Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Janusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Sty 2017, Posty: 2
|
Witam, To znaczy że dobrze szukam  Bardzo interesuje mnie jak masz podłączony trójdrożny zawór "ten co ma 3cienkie wężyki 1-turbo 2-Kolektor ssący i 3-Zawór turbiny (tak zwana gruszka)" zawór znajduje się na chłodnicy na twoim zdjeciu pod napisem T-Jet widać węzyk z niebieska opaską to jest 1 z wężyków, który idzie do zaworu trójdrożnego. Pozdrawiam Janusz
|
|
Góra |
|
 |
PeKaeSiak |
#817487 Wysłany:
08 Sty 2017, 19:09; Temat postu: Re: Linea 1,4 T-Jet - Turbina |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 08 Sie 2016, Posty: 316 Pomógł: 4
|
Mysle ze w dobrym kierunku zmierzasz. Też myślałem w pierwszej wersji ,ze to ten przy chłodnicy jest uzkodzony,ale wyszło jak wyszło ze wymieniłem DV.☺ jutro w świetle dziennym zrobię zdjęcie podłączenia przewodów i wstawię żebyś mógł porównać. Pozdrawiam KAROL.☺
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|