|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 12:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sergeant |
#818358 Wysłany:
26 Sty 2017, 00:55; Temat postu: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento ? |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dolny Śląsk Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 10
|
Jeżdże kropkiem z 1998 roku w wersji 55s . Silnik ma już przejechane prawie 260000 kilometrów i strasznie cieknie z niego olej , chyba z każdej możliwej strony . Rozmyślam nad remontem kapitalnym ewentualnie wymianą silnika od pandy II , również 1,1 . Tylko czy będzie pasował ? Jaki jest koszt ewentualnego remontu silnika ?
|
|
Góra |
|
|
|
|
rafisz |
#818381 Wysłany:
26 Sty 2017, 15:05; Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento |
|
|
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 742 Pomógł: 36
|
a bierze oliwe że chcesz remontować? jeżeli bierze to ile i jaki ten olej, żeby wyeliminować wycieki wystarczy wymiana uszczelek i jeżeli sam zrobisz to zamkniesz się w niewielkich pieniądzach
|
|
Góra |
|
|
Colleague |
#818404 Wysłany:
26 Sty 2017, 22:52; Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 28 Lip 2016, Posty: 72 Pomógł: 1
|
sergeant napisał(a): Jaki jest koszt ewentualnego remontu silnika ?
Ja ostatnio robiłem taki remont w aucie firmowym (seicento van 1.1) Kapitalny remont silnika wyszedł ok 1500zł nie licząc robocizny. W remont wchodziły nowe panewki, nowe pierścienie, wszystkie uszczelki, remont głowicy itd etc.. Jeśli chodzi o przekładkę to u mechanika zapłacisz sporo plus drugi słupek który i tak może się okazać do remontu.
_________________ Mały ale wariat 1.3 mjt => 1.4 8V Lepszy Power Gamoniu
|
|
Góra |
|
|
eidemsik |
#818409 Wysłany:
27 Sty 2017, 02:58; Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 02 Mar 2015, Posty: 87 Pomógł: 1
|
Gdzie cieknie? Może uszczelnienie miski + uszczelka pokrywy zaworów pomoże?
|
|
Góra |
|
|
PZ_Punto |
#818519 Wysłany:
29 Sty 2017, 19:35; Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 14 Lut 2011, Posty: 596 Pomógł: 4
|
Oddaj do jakiegoś zaufanego mechanika i niech oceni czy on faktycznie kwalifikuje się do remontu, czy tylko do "przeglądu" wymiany uszczelek i uszczelniaczy. Bo to, że jest uwalony jak świniak olejem ;-) nie musi znaczyć, że konieczny jest remont kapitalny. Czy spalanie paliwa jest w normie? Przyśpieszenie? Czy bierze olej? Czy pracuje równo? Na te pytania sam możesz sobie odpowiedzieć i jeśli tu nie ma problemu, to silnik jeszcze długo polata.
Czy kompresja na cylindrach jest OK, to już mechanik Ci powie.
_________________ Punto 1.1 SX + Lpg, rocznik: 1998, 5D. www.PiotrOnline.tk - moja galeria fotograficzna - podróże, motoryzacja PRL-u, koleje i wiele innych. Zapraszam!
|
|
Góra |
|
|
sergeant |
#818701 Wysłany:
02 Lut 2017, 21:02; Temat postu: Re: Remont kapitalny czy wymiana silnika od Pandy , Seicento |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dolny Śląsk Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 10
|
Spalanie na poziomie ok 7 litrów , co wydaje mi się normalną ilością tym bardziej przy aktualnych mrozach. Już 3 razy był wymieniany uszczelniacz na wale od strony rozrządu , przez 3 różnych mechaników ... niestety wyciek nadal jest i to całkiem spory. Od strony sprzęgła uszczelniacz był wymieniany już 2 razy niestety też cieknie . Uszczelniacz na wałku rozrządu oraz uszczelka pod pokrywą zaworów też 2 razy i niestety tu też cieknie. Nawet alternator i połowa komory silnika jest ubabrana olejem . Wymieniana była też miska olejowa która została " wklejona " na specjalną masę do mis . Silnik jest jakby słabszy , śladów oleju w płynie chłodzącym nie zauważyłem jedynie irytujące są obfite krople kapiącego oleju spod silnika . Podobno konieczne jest przeszlifowanie wału ponieważ w miejscu uszczelniaczy wytarły się wgłębienia . Tak więc wydaje mi się że bez remontu silnika się nie obejdzie .
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|