|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bnbn1 |
#824582 Wysłany:
11 Cze 2017, 12:38; Temat postu: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017, Posty: 34
|
skrzynia w moim punto prawdopodobnie gubi olej
na zdjęciach widac jak to wygląda, czyli zaoliwiony jest kołnierz od strony lewej półosi oraz cześciowo obudowa mechanizmu różnicowego, obudowa sprzegła i obudowa kół zębatych.
przegub wewnętrzny jest suchy jedynie tylko cały kołnierz jest w oleju.
teraz pytanie dla znających lepiej temat gdzie to może cieknąć (to określenie na wyrost bo nic nie kapie ale jest dość zaoliwione) czy to może być:
- na łaczeniu obudowy kół zębatych z obudową sprzęgła ? - czy też pomiędzy kołnierzem a obudowaa mechanizmu różnicowego ? - albo uszczelniacz półosi ale dlaczego w tym przypadku przegub jest suchy ?
jak by nie patrzeć każda z opcji wymaga spuszczenia oleju, oraz też może oznaczać konieczność demontażu skrzyni, teraz się zastanawiam czy jeździć aż sprzęgło nie będzi do wymiany (niewiadomo kiedy, ale już ma 107 tys km) po drodze kontrolować poziom oleju w skrzyni. Pytam też bo o ile uczelniacz półosi to wymienie to już uszczelnienie obudowy nie bardzo gdyż po otwarciu trzeba to dobrze poskładać (osiowośc i inne sprawy) a to już wymaga kogoś kto ma w tym praktykę ale chce uniknąc niepotrzebnej dodatkowej roboty :-/
na razie to umyłem i obserwuje skąd to będzie leciało..... niemniej wszelkie porady mile widziane
po przejechaniu 400 km od umycia wygląda że to zaczyan się pocić na styku kołnierza z mechanizmem różnicowym a obudową zespołu kół zębatych, dokładniej od góry, teraz się zastanawiam czy sam kołnierz może to przepuszczac ??
w sumie nie kapie...wiec się prosze o opinie czy z tym jeździć i jedynei kontrolowac poziom oleju (powiedzmy co 10000 km) i tak doejździć do wymiany sprzęgła (może nawet za kilka lat) czy też bawić się w uszczelnienie całości, w sumie to wiecej oleju mogę zgubić przez odpowietrzenie skrzyni niż w tym miejscu ??
dodam też fotkę po 400 km
Załączniki: |
Komentarz do pliku: po 400 km, widok od góry kołnierza lewej półosi
po_400_km_2.jpg [ 164.84 KiB | Obejrzany 6404 razy ]
|
góra.jpg [ 183.2 KiB | Obejrzany 6408 razy ]
|
2.jpg [ 125.4 KiB | Obejrzany 6408 razy ]
|
1.jpg [ 147.54 KiB | Obejrzany 6408 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
|
|
misci |
#824589 Wysłany:
11 Cze 2017, 21:01; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: - na łaczeniu obudowy kół zębatych z obudową sprzęgła ? - czy też pomiędzy kołnierzem a obudowaa mechanizmu różnicowego ? - albo uszczelniacz półosi ale dlaczego w tym przypadku przegub jest suchy ? Ani jedno, ani drugie, ani trzecie. Twój wyciek jest jak kawał z brodą, każdy już tu zna przyczynę. To jest wyciek z wybieraka biegów. Pofatyguj się pod maskę w okolice akumulatora, a odkryjesz źródełko.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#824591 Wysłany:
11 Cze 2017, 21:38; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Tak jak kolega wyżej pisze, cieknie z wybieraka. To nawet nie cieknie tylko się Ci sączy, nie ruszałbym tego póki co. Jak nie ma plam pod autem to ja bym z tym nie robił osobiście, bo możesz za jakiś czas mieć tylko gorzej z tym.
|
|
Góra |
|
|
bnbn1 |
#824600 Wysłany:
12 Cze 2017, 00:23; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017, Posty: 34
|
misci napisał(a): Cytuj: - na łaczeniu obudowy kół zębatych z obudową sprzęgła ? - czy też pomiędzy kołnierzem a obudowaa mechanizmu różnicowego ? - albo uszczelniacz półosi ale dlaczego w tym przypadku przegub jest suchy ? Ani jedno, ani drugie, ani trzecie. Twój wyciek jest jak kawał z brodą, każdy już tu zna przyczynę. To jest wyciek z wybieraka biegów. Pofatyguj się pod maskę w okolice akumulatora, a odkryjesz źródełko. niestety zmartwie was...tematykę cieknącego wybieraka mam opanowaną bardzo dobrze (w pandzie mi takie psikusy często robił), to nie wybierak on jest suchy, sam go osobiście uszczelniłem 3000 km wcześniej (też go podejrzewałem to jest przyczyna), dodatkowo gdyby lecialo z wybieraka to wszystko w okolicach wybieraka by było uwalone, no i lecialo by na przegub wewnętrzny a on jest cały suchy..., po prostu wybierak nie jest w osi kołnierza półosi tylko kilka centymetrów w stronę koła. cąłe szczęście że to nie jest uszcelniacz półosi, bo nie trzeba spuszczać oleju, ale jakoś nei lubei jak coś jest zaoliwione....
|
|
Góra |
|
|
misci |
#824604 Wysłany:
12 Cze 2017, 08:09; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: niestety zmartwie was Chcielibyśmy się martwić za ciebie. Był kiedyś taki sposób. Czyściło się cieknący element z oleju i posypywało pudrem lub talkiem. Olej zwilżał puder i było wiadomo gdzie jest wyciek.
|
|
Góra |
|
|
krowka |
#824611 Wysłany:
12 Cze 2017, 10:36; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Ekstremista |
|
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Oczyściłeś dokładnie skrzynię po wymianie wybieraka? W moim tyle się tego wybierakiem lało, że leciało już na półoś i z niej rozchlapywało na boki.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
|
bnbn1 |
#824627 Wysłany:
12 Cze 2017, 16:31; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017, Posty: 34
|
krowka napisał(a): Oczyściłeś dokładnie skrzynię po wymianie wybieraka? W moim tyle się tego wybierakiem lało, że leciało już na półoś i z niej rozchlapywało na boki. tak wyczyszczone dokładnie, poszly na to dwa zmywacze do hamulców (one wszystko co tłuste umyją) z tego co widze to cos pomiedzy kołnierzem a mechanizmem różnicowym to gdzieś puszcza...w sumie ilości niewielkie (wręcz śladowe)... chyba musze sie nauczyć z tym zyć :-/ choć właśnie nie wiem czy kołnierz nie jest jakoś uszczelniany czy tylko przykręcany. [ Dodano: 12 Cze 2017, 16:31 ]misci napisał(a): Cytuj: niestety zmartwie was Chcielibyśmy się martwić za ciebie. Był kiedyś taki sposób. Czyściło się cieknący element z oleju i posypywało pudrem lub talkiem. Olej zwilżał puder i było wiadomo gdzie jest wyciek. zanam ten sposób, w sumie już zastosowałem gdy podejrzewałem wybierak (w sumie mógł puszczać ale juz uszczelniony i jest suchy) z tego co widze to coś na styku kołnierz, mechanizm róznicowy, obudowa sprzegła.... bo w okolicach górnej śruby kołnierza puszcza (widac to na zdjęciu bo ona się stopniowo pokrywa olejem) tylko że dokładnie co do milimetra nei mogę tego obadac.... nic obserwujemy dalej, najwyżej znów talk w ruch pójdzie. generalnei tylko pytanie czy to ruszać bo leci tego naprawde niewiele (i generowac koszty) czy tak jeździć i kontroować poziom oleju w skrzyni ??
|
|
Góra |
|
|
MarianKoniuszko |
#824658 Wysłany:
13 Cze 2017, 08:21; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Artur
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 08 Maj 2016, Posty: 365 Pomógł: 8
|
bnbn1 napisał(a): generalnei tylko pytanie czy to ruszać bo leci tego naprawde niewiele (i generowac koszty) czy tak jeździć i kontrolować poziom oleju w skrzyni ?? Ja na Twoim miejscu nie ruszałbym tego, dopóki nie miałbym plamy oleju pod samochodem. Jeśli tylko się poci, to niech sobie się poci. U mnie mam tak samo z tym nieszczęsnym wybierakiem - zapocony niemal od nowości, ale w ASO zalecili by nie ruszać póki nie cieknie. I tak już 8 lat jeżdżę. Wybierak i osłona półosi całe mokre, ale w garażu na podłodze ani jednej kropelki oleju - więc nadal nie ruszam.
_________________ Grande Punto 1.4 16V Starjet Dynamic Blue&Me 2009r. + ESP/ASR/Hill Holder, światła przeciwmgielne, podłokietnik Dołożone: tylne czujniki parkowania, tempomat, lotka, nakładki progowe, lusterko fotochromatyczne, oświetlenie Submarine
|
|
Góra |
|
|
bnbn1 |
#824767 Wysłany:
16 Cze 2017, 00:19; Temat postu: Re: wyciek ze skrzyni C514 |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Cze 2017, Posty: 34
|
wyglad na to że mamy winnego, czyli pomiędzy obudową sprzegła a obudową kół żebatych to puszcza... czy juz ktoś się spotkał aby w tym miejscu puszczało? na ta chwile bo to nie leci tylko się troche bardziej poci (na fotach to widac stan 2500 km od umycia) to będę sie z tym bujał az do wymiany sprzęgła albo gdyby zaczeło całkiem cieknąc, z kontrolą poziomu oleju co np. 15000 km, zostalo mi go jeszcze trochę po wymianie to będzi z czego dolewać. samo uszczelnienie to demontaż skrzyni dlatego poczekam do wymiany sprzęgła, uszczelnić tego raczej nie uszczelnię bo to tzreba dobrze potem poskładać aby np. łożyska potem nie padły a do tego nie mam sprzętu. zresztą wtedy to się zrobi kompleksową wymianę wszystkich uszczelniaczy, choć doczytam w dokumentacji czy do tego porzeba sprzętu rodem z NASA... bo dziadowskiej M32 to trzeba robic osiowanie gdy się ją składa swoją droga ile może kosztować takie uszczelnienie? kompletna skrzynia po regeneracji to cos koło 1200 zeta... a tutaj tylko uszczelnienie.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|