|
Obecny czas: 06 Cze 2024, 06:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
steyr |
#840725 Wysłany:
23 Sie 2018, 21:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Podciśnienie MAP masz za duże, na wolnych obrotach powinno być ~30kPa. Posprawdzaj wężyki podciśnienia, zdejmik wężyk podciśnienia z reduktora zatkaj go palcem szczelnie i sprawdź czy zmienia się MAP. Druga sonda za katem też coś za bardzo chwilami faluje.
|
|
Góra |
|
|
|
|
radex324 |
#840730 Wysłany:
26 Sie 2018, 13:03; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Hamulce mam świeże na 100% nie blokują, sprawdzę te przewody ale na benzynie to samo, zamówiłem sobie na allegro "endoskop" za 32zł może uda się kata zobaczyć. mam klejoną obudowę filtra powietrza może to też przepuszcza jutro przytkam ręką i posprawdzam. Na kompresje jestem umówiony na niedziele/poniedziałek. [ Dodano: 23 Sie 2018, 21:52 ]Spalanie LPG u mnie wynosi 8-10L na 100km nwm czy ta informacja coś da. [ Dodano: 26 Sie 2018, 13:03 ]Chyba mam częściowe rozwiązanie zagadki. teraz jak pojechałem ustawić sobie linkę wybieraka to przy okazji zrobiłem test przyspieszenia i wyszedł bardzo dobrze mimo buksowania kół przy starcie.Dzisiejsza pogoda deszczowa i około 14* na dworze, wydaje mi się że winna jest temperatura powietrza która u mnie wynosi w normalny dzień powyżej 50*
Załączniki: |
0-02-05-df71afc82056278eae96c9844dd3075d38bfd8c40508dcc15c954676855dbeb9_429c644f.jpg [ 53.16 KiB | Obejrzany 12882 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#840865 Wysłany:
26 Sie 2018, 20:41; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Porównaj rano jak silnik zimny czy temperatura powietrza w kolektorze jest taka jak temp. otoczenia. Podczas jazdy temp. powietrza w kolektorze bez problemu może osiągać 50C.
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#840866 Wysłany:
26 Sie 2018, 20:58; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Tak jest taka sama przed odpalaniem i chwile po , np dzisiaj przy temperaturze 12*C na dworze było około 35< *C Jak jest zwykły dzień powyżej ok. 25*C na dworze to auto zamuala co widać na poprzednich czasach. Nie wiem co z tym robić.
[ Dodano: 26 Sie 2018, 20:58 ]
A do reduktora nie dochodzi mi żaden wężyk podciśnienia, są tylko gazowe i jakiś połączony z listwa wtryskową.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#840867 Wysłany:
26 Sie 2018, 21:33; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Zrób zdjęcie reduktora i listwy wtryskowej. Zrób test rano i zobacz czy na zimnym silniku temp. powietrza w kolektorze wlotowym jest taka sama jak temp. otoczenia.
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#840868 Wysłany:
26 Sie 2018, 21:48; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Tak temperatura jest taka sama pisałem o tym post wyżej. Dopiero jak samochód się nagrzewa to temperatura rośnie. Tu mam fotki instalacji.
Załączniki: |
0-02-04-e772151e7dbc2c0e99b4622309d5b9d40466310c921eae75017a6e55c9919506_5cce626d.jpg [ 86.21 KiB | Obejrzany 12852 razy ]
|
0-02-04-df65114339d018ea8bcf2a29b60131d62ff41d7db0ad6104ef7cb9cdcb0f572e_cc5b86d.jpg [ 82.7 KiB | Obejrzany 12852 razy ]
|
0-02-04-f3cab89e7c5303ce9bdab0a410ccc5ec8c9ed69051316e7fa5aa786982fcbc82_5e8bb739.jpg [ 64.82 KiB | Obejrzany 12852 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#840878 Wysłany:
27 Sie 2018, 00:01; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Nie ma podciśnienia? Załącznik:
Komentarz do pliku: Podciśnienie raczej musi być.
Jak_nie_ma_jak_jest.jpg [ 93.75 KiB | Obejrzany 12845 razy ]
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#840881 Wysłany:
27 Sie 2018, 00:07; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Ten wężyk jest podłączony pod listwe wtryskiwaczy po prawej stronie.
[ Dodano: 27 Sie 2018, 00:07 ]
Chyba ze pomieszały mi się one ale na 99% dobrze spojrzałem.
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#840882 Wysłany:
27 Sie 2018, 00:09; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
radex324, to jest podciśnienie [ Dodano: 26 Sie 2018 23:09 ]podłączone do kolektora ssącego
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#840883 Wysłany:
30 Sie 2018, 11:32; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
A to sory nie wiedziałem , myślałem że to ma być pod silnik gdzieś podłączone lub filtr. Jutro sprawdzę to zatykając. [ Dodano: 28 Sie 2018, 18:08 ]Sprawdzone na postoju 30kPa a przy klimie jest 40kPa. Wężyka nie ściągałem bo strasznie mocno się trzymał, ale ciśnienie wychodzi ok. [ Dodano: 29 Sie 2018, 20:37 ]pmx007p1, I co testował kolega podłączenie żarówki zamiast siłownika zmiennych faz? Jak nie to ja jutro postaram się to wykonać o ile uda mi się wtyczkę odpiąć(zaklejona). [ Dodano: 30 Sie 2018, 11:32 ]Jakie ma być fabryczne ciśnienie w cylindrach? Przyszedł mi manometr i dzisiaj zmierzę.
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841057 Wysłany:
30 Sie 2018, 12:56; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
nie mam na razie dostępu do komputera ale zapewne elern będzie podane
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841060 Wysłany:
30 Sie 2018, 20:39; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Nie widziałem w elearn. [ Dodano: 30 Sie 2018, 20:39 ]Kompresja została zmierzona, pierwsze pomiary były wykonywane najpierw na chłodnym silniku(stał ze 1-2H) kompresja widoczna na zdjęciu. 3 cylinder wykazał kompresję 5.5 bara i po wlaniu paru ml oleju kompresja spadła do niecałych 2 bar! Silnik został odpalony po założeniu świec pochodził ze 10 minut i zostały wykonane kolejne pomiary(zdjęcie) co dziwne 3 cylinder odzyskał kompresję. Prawdopodobnie zawory się przytykają na tłokach widoczny lekki nagar. Wujek poradził zalać tłoki do pełna naftą żeby nagar troszkę zeszedł.
Załączniki: |
KOMPRESJA.png [ 4.6 KiB | Obejrzany 12777 razy ]
|
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841083 Wysłany:
30 Sie 2018, 22:11; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
pomiar powinien wynosić około 11: 12 bar tak przy średnio zużytym silniku przy trzech barach nie ma szans żeby ten silnik odpalił coś źle po mierzyłeś chyba A czy na zimnym silniku pali normalnie na 4 cylindry? czy dopiero jak się rozgrzeje to chwyta na wszystkie gary?
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841084 Wysłany:
30 Sie 2018, 22:15; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Silnik nawet jak jest zimny odpala bardzo ładnie, nie szarpie nic, pomiar jest w 99% pewny był wykonywany po minimum 3 razy. Skąd masz te informacje o kompresji? Ja ani w elearn ani w necie nie mogę znaleźć tych informacji.
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841085 Wysłany:
30 Sie 2018, 22:35; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
jestem mechanikiem motocyklowym poniżej 5 barach silniki 4suwowe nie są w stanie już odpalić a w 2suwach już przy 7 barach jest problem wiem z doświadczenia [ Dodano: 30 Sie 2018 21:35 ]nowe fabryczne silniki mają po 14 barów Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841086 Wysłany:
30 Sie 2018, 22:49; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Za miesiąc gdzieś będę zmieniał oleje/filtry/świece to tłoki zaleje czyścikiem do przepustnic. Co zrobić z tym silnikiem najlepiej?
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841087 Wysłany:
30 Sie 2018, 23:39; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
ciężka sprawa bo zawory odpadają bo masz samo regulatory jeżeli by one padły to klepał by zaworami przez pare pierwszych sekund po odpaleniu być może masz zapieczone pierścienie nagarem jest na yt film jek facet wlewa naftę przez otwór na świecę i pomaga mu coś w seicencie z silnikiem 1.2 16v ale teraz nie mogę znaleźć linku ehh ile nalotu pokazuje licznik ? i czy jest w miarę wiarygodny?
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841091 Wysłany:
30 Sie 2018, 23:48; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Teraz 145000 kupiony 126000 w body 144cos różnica kilku km chyba przez moją zabawę kiedyś. Prawdopodobnie przebieg wiarygodny, próba olejowa nic nie zrobiła więc podejrzewam nagar, poza tym na endoskopie było widać go na tłokach. Poszukam tego filmu z czyszczenia naftą. Jeszcze układ dolotowy przerobię żeby brał świeże powietrze a nie z pod lampy gorące.
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841096 Wysłany:
30 Sie 2018, 23:55; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
|
Góra |
|
|
Pabllo78 |
#841103 Wysłany:
31 Sie 2018, 00:20; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017, Posty: 575 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#841104 Wysłany:
31 Sie 2018, 01:04; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Jak inspekcja, to na full (zanim padną dalsze pochopne decyzje, np. "ściąganie czapki", remont). Wypadałoby obejrzeć endoskopem zawory, chyba jedyna opcja, to po zrzuceniu kolektorów (przy okazji w katalizator spojrzeć). Bo przez otwór po świecy nie bardzo, nawet jak endoskop ma nakładane lusterko pod kątem, to słabo będzie widać albo nic. Luzy regulowane hydraulicznie, ale przecież te regulatory też się psują, zatykają syfem, blokują, zużywają, ciekną. Wieczne nie są. Jak kompresja wychodzi źle, to trzeba wyeliminować najpierw właśnie zawory, później się martwić tłokami, pierścieniami, uszczelką głowicy. Staromodne "próby olejowe" (oraz "odmoczenie" pierścieni) mogą szkodzić katalizatorowi i/lub obu sondom, także ostrożnie z ilością lanego oleju, diesla, nafty.
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841108 Wysłany:
31 Sie 2018, 08:53; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Kolektor wydechowy wygląda jak kupa rdzy, obawiam się urwania śrub. Czy potrzeba dać nową uszczelkę przy ściąganiu tego? Czy wystarczy odkręcić te kilka śrub czy cały układ wydechowy trzeba ściągać? cedec1, Dzięki za filmik.
|
|
Góra |
|
|
steyr |
#841110 Wysłany:
31 Sie 2018, 10:07; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1298 Pomógł: 44
|
Niską masz kompresje, ostatnio jak mierzyłem u siebie to na każdym cylindrze było ~14Bar silnik 1.2 16v przebieg 229kkm. Przy zapieczonych pierścieniach miałbyś znaczny problem z zużyciem oleju. Ile wlałeś tego oleju na tłoki? Powinno się wlać ~50ml i wtedy mierzyć kompresję, jeśli wzrośnie jest problem na połączeniu cylinder-pierścienie-tłok jeśli nie wzrośnie to zawory nie są szczelne. Kwestia jeszcze rozrządu czy nie jest przestawiony. Jeśli problem jest w zaworach to przyglądnąłbym się konkretnie instalacji lpg, przyczyna musi być wypalenia zaworów. Autor postu otrzymał pochwałę
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#841111 Wysłany:
31 Sie 2018, 10:11; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
nafta może zaszkodzić dla tego najlepiej zalać cylindry i odczekać aż wszystko zcieknie i na końcu sprawdzić endoskopem jak masz w posiadaniu czy wszystko zeszło
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
radex324 |
#841112 Wysłany:
31 Sie 2018, 10:16; Temat postu: Re: Testy przyspieszenia + diagnostyka |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 19 Sie 2017, Posty: 695 Pomógł: 2
|
Olej wlewałem tylko do 3 cylindra kilkanaście ml, przy wymianie świec wszystko powtórzę. Po wlaniu oleju kompresja spadła z 5.5 do 2 a później już normalnie była.LPG o przebiegu 20kkm raczej by tak szybko nie uszkodziło tym bardziej że jest bardzo dobrze wystrojone. Dużo roboty jest z odkręceniem kolektora? Tam radę bez kanału? Uszczelkę trzeba nową?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|