|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
broonek |
#577750 Wysłany:
05 Maj 2012, 17:48; Temat postu: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 08 Wrz 2009, Posty: 8
|
Witam Problem z kropkiem zaczął się jakieś 3 tyg temu. Wszystko chodziło jak należy i pewnego razu wieczorem nie mogłem odpalić samochodu. Dziwne odgłosy pstrykania wydawał przekaźnik R3 "Zespół sterownika silnika" dopiero po odpięciu aku samochód odpalił. Niestety w czasie drogi zaczęła zapalać się i gasnąć kontrolka check engine i tak zapalała się na kilka sekund i gasła po czym znowu zapalała się i gasła. Następnego dnia rano kropek już nie chciał odpalić. Kontrolka silnika oraz kluczyka paliła się. Podłączyłem kompa i pokazał mi błędy P0105 "Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka" U1600 Immobilizer:key faulty, P0115 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka", U1601 CAN messages TX. Błędy wykasowałem i udało się odpalić silnik, niestety po chwili zgasł i znowu zapaliła się kontrolka silnika i kluczyka. Komp ponownie pokazał błąd U1600 i za każdym razem po kasowaniu pojawiał się. Zaholowałem kropka do mechanika. Diagnoza: uszkodzony immobilajzer w kluczyku (na zapasowym kluczyku to samo więc nie sądzę) lub antenka przy stacyjce. Samochód udało się uruchomić dopiero z karty Code procedurą pedału gazu. Po uruchomieniu błędy nie wskakiwały, silnik normalnie chodził i odpalał. Mechanik stwierdził, że nie wie co jest grane i mam jeździć do następnej awarii. Niestety następnego dnia w czasie jazdy zapaliła się i zgasła kontrolka silnika i wyskoczył znowu błąd U1601 CAN messages TX, który potem skasowałem. Dzisiaj rano przy zimnym silniku kontrolka zapaliła się i zaczął dławić się silnik. Po chwili kontrolka zgasła i silnik reagował poprawnie. Takie akcje miałem w przeciągu kilku minut trzy razy. Podłączyłem kompa i znowu U1601. Wracając do domu w czasie jazdy znowu tym razem na moment zapaliła się kontrolka silnika i komputer znowu pokazał U1601. Nie mam pomysłu co jest. Czyżby jednak antenka ma problemy z czytaniem kluczyków? czy może problem z centralką? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#577770 Wysłany:
05 Maj 2012, 19:59; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że jest jakiś problem na łączu CAN, tzn. jakieś urządzenie ciągle "wywala". Może przewody przy immobilizerze nie stykają?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Sonar |
#577778 Wysłany:
05 Maj 2012, 20:55; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Magik liczników |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
Sprawdź pierścień imo przy stacyjce.
|
|
Góra |
|
 |
lukasz008 |
#577823 Wysłany:
05 Maj 2012, 22:18; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 10 Sie 2011, Posty: 19 Pomógł: 1
|
tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu???
|
|
Góra |
|
 |
Sonar |
#577827 Wysłany:
05 Maj 2012, 22:23; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Magik liczników |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#577830 Wysłany:
05 Maj 2012, 22:31; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
lukasz008 napisał(a): tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu??? Do każdego Punciaka jest karta kodów z kodem immobilisera. Jak Ci immobiliser lub kluczyk (tzw. pastylka) nawali, to rozpoczyna się "ręczna" procedura wprowadzania kodu (jest to w instrukcji opisane). Kontrolka silnika zaczyna migać i po danej liczbie mignięć wciskamy pedał gazu. Tak z 4 lub 5 cyfr kodu wprowadzamy. Jeśli procedura przebiegnie bez problemów, to kluczyk gaśnie i można odpalić samochód. Noszenie karty ze sobą jest nieco bez sensu, bo w przypadku zgubienia dokumentów złodziej bez większych problemów odjedzie naszym autem 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
broonek |
#577834 Wysłany:
13 Maj 2012, 16:20; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 08 Wrz 2009, Posty: 8
|
Dzięki wszystkim za sugestie, będę próbował. lukasz008 napisał(a): tak z ciekawości sie zapytam co to jest za procedura odpalania za pomocą pedału gazu??? Jak wcześniej kolega pisał kod z karty wprowadzasz naciskając pedał gazu licząc zapalania się kontrolki silnika. Co ciekawe w instrukcji obsługi piszą, że po przeprowadzeniu awaryjnego uruchamiania każde następne uruchamianie trzeba przeprowadzać tą procedurą. U mnie mimo to uruchamia się zwyczajnie. [ Dodano: 09 Maj 2012 21:51 ]Wymieniłem antenkę immobilizera i znowu samochód odpala. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia. [ Dodano: 13 Maj 2012 16:20 ]Niestety problem wrócił. Wczoraj rano nie odpalił. Zapaliła się kontrolka kluczyka i silnika. FES pokazał znowu błąd U1600. Kasowanie nic nie dało. Rozpocząłem procedurę awaryjnego uruchamiania z pedału gazu. Niestety problemu to nie rozwiązało, tylko kontrolka kluczyka znikła ale błąd U1600 nadal się pojawił. Po odłączeniu aku kropek odpalił po czym zgasł. Błąd dalej jest, samochód nie pali. Nie wiem co jest grane. Antenka immobilizera nowa więc to chyba nie tu problem. Jutro holuję do serwisu na przekodowanie immo, może to coś da? Jeśli nie da to chyba komputer walnięty...
|
|
Góra |
|
 |
hanko |
#846029 Wysłany:
13 Lut 2019, 18:54; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Forumowicz |
Imię: hak
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 21 Mar 2016, Posty: 1
|
Kody błędu U to kody sieci auta,czyli inaczej mówiąc masz problem z okablowaniem to bym sprawdził czy nie ma przerw obwodach do imo ican
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#846043 Wysłany:
13 Lut 2019, 22:36; Temat postu: Re: Błąd U1600 i U1601 |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 758 Pomógł: 36
|
zerknij na date poprzedniego posta  no ale może komuś sie przyda 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|