|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
KUBAS_95 |
#848637 Wysłany:
05 Lip 2019, 17:14; Temat postu: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 8v |
|
|
Mr.Cleaner |
|
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1090 Pomógł: 1
|
Witajcie Drodzy Forumowicze, Czy ktoś z Was posiada informacje w jaki sposób powinien być dokręcony kolektor wydechowy z katalizatorem? Jakieś momenty, kąty, cokolwiek? Przymierzam się do samodzielnej wymiany i nie chciałbym nic zniszczyć. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmx007p1 |
#848638 Wysłany:
05 Lip 2019, 20:38; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Według eLearn kolektor wydechowy ma być dokręcany: 14-16 Nm + 30 stopni, dla szpilek M8. Przygotuj się, że niektóre mogą się ukręcić (albo ktoś już tam był i nieprawidłowo "naprawił"). PS Co i dlaczego będzie robione? Jest niesprawny katalizator, nieszczelność kolektora, czy tylko sprawdzasz?
|
|
Góra |
|
|
KUBAS_95 |
#848646 Wysłany:
05 Lip 2019, 23:49; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Mr.Cleaner |
|
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1090 Pomógł: 1
|
Dziękuję za wskazówki i odpowiedź, już wiem czego się spodziewać Katalizator już był regenerowany, lecz wkład został założony metalowy zamiast ceramicznego, sondy głupieją bo kat nie funkcjonuje tak jak powinien i zamierzam zmienić cały kolektor z wkładem ceramicznym katalizatora.
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#848654 Wysłany:
06 Lip 2019, 12:54; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
A przy jakim przebiegu była ta pierwsza regeneracja? Ze 150-200 tysięcy chociaż wytrzymują oryginały? Łatwo powiedzieć, ale jak się da, to fajnie by było jakoś przytrzymywać szpilki w chwili odkręcania nakrętek. Wtedy szpilka może nie "wyjmie" gwintu aluminiowego z głowicy.
|
|
Góra |
|
|
KUBAS_95 |
#848656 Wysłany:
06 Lip 2019, 13:05; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Mr.Cleaner |
|
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1090 Pomógł: 1
|
Spróbuję tak zrobić tym bardziej że we dwie osoby będziemy to robić. Ori wytrzymał do 75-80 tys. Potem zaczęły się cyrki z błędem P0420 "Sprawność katalizatora poniżej normy". Zdecydowałem się na wymianę wkladu, jak się okazało później wkład metalowy nie katalizuje w odpowiedni sposób przez co pojawia się nadal błąd P0420 i podwyższone są normy emisji spalin. Aktualnie założony jest emulator sondy, bo co 3 odpalenie auta wyskakiwał check, a jako że nie lubię półśrodków bo błąd zapisuje się w sterowniku i auto nie jedzie jak należy zdecydowałem się na wymianę katalizatora ponownie tym razem na kompletny, zregenerowany kolektor z wstawionym ceramicznym wkładem spełniającym normy tego auta.
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
|
pmx007p1 |
#848662 Wysłany:
06 Lip 2019, 22:21; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Zużył ci się tylko chemicznie, czy mechanicznie też (były wykruszenia materiału)? PS Jak ktoś jeszcze nie zaglądał w katalizator, to takie coś powinno być (wkład ma otworki przelotowe). Załącznik:
Komentarz do pliku: Katalizator Grande (przebieg auta 120 tys. km).
Inspekcja_Katalizatora.jpg [ 99.41 KiB | Obejrzany 9496 razy ]
A tu przykład remontu silnika i wymiany wkładu katalizatora (kruszył się i otworki pozatykane). https://youtu.be/ktI9gvrdh-c?t=224Przykład działania katalitycznego wkładu (jak jest gorący, to spala/dopala węglowodory i nie tylko). https://youtu.be/UHStZrQ3OP4?t=222
|
|
Góra |
|
|
cedec1 |
#848664 Wysłany:
06 Lip 2019, 23:40; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Klubowicz |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
KUBAS_95,tak z ciekawości ile taki katalizator ? bo w firmie mamy jedną pandę 1,2 69km i też ma katalizator zużyty lub/albo uszkodzony z powodu jazdy z wypadającymi zapłonami i przed przeglądem muszę kasować ten błąd żeby diagnosta się nie przyczepiał
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
|
KUBAS_95 |
#848665 Wysłany:
07 Lip 2019, 09:13; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Mr.Cleaner |
|
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1090 Pomógł: 1
|
pmx007p1, katalizator fabryczny był przytkany (zaczął się kruszyć) i w końcu pękł na dobre, słychać było charakterystyczne dzwonienie z kolektora i strzały z wydechu. Podejrzewam, że sprawność chemiczna była w normie, bo do 72 tys km wszystko było w normie. Nagle zaczęło go z dnia na dzień poszarpywać w zakresie 2500-3000obr/min i pojawiła się kontrolka na zegarach. cedec1, koszt takiego kata nowego to około 2500zł za zamiennik. Do GP może być taniej, bo ma normę EURO 4, zaś moje 1.2 spełnia już normę EURO 6 i katalizator do niego to dwukrotność ceny kata do GP. Znalazłem firmę pod Poznaniem, która zajmuje się regeneracją katalizatorów i filtrów DPF. Działa to w taki sposób, kupujesz od nich kata, zakładasz i odsyłasz stary, pod warunkiem, że kolektor jest oryginalny i jakikolwiek wkład katalityczny tam w środku jest. Koszt takiego zregenerowanego katalizatora po zwrocie 200zł kaucji za stary katalizator to 1050zł. Wkład z tego co się dowiedziałem do Punto jest wkładem ceramicznym, czyli wszystko zgodnie z oryginałem. Na chwilę obecną katalizator (roczny metalowy wkład) wygląda tak: Załącznik:
65391921_200436744210124_5736587693266042880_n.jpg [ 40.86 KiB | Obejrzany 9461 razy ]
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#849215 Wysłany:
10 Sie 2019, 18:15; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
W PII po 170 000 jak kat "odspawał" się od kolektora - wkład wyglądał niemal idealnie Nic się nie sypało, tylko miał rdzawy nalot... ale żadne objawy niedomagania układu zapłonowego (2x kable WN) nie były ignorowane. Tak samo pierwsze objawy UPG skończyły się wymianą UPG a nie jeżdżeniem ile wlezie Fotka zrobiona zapadką grzechotki Załącznik:
Zdjęcie0025.jpg [ 101.5 KiB | Obejrzany 9216 razy ]
Ciemniejsze miejsca to efekt jakości aparatu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
KUBAS_95 |
#849221 Wysłany:
10 Sie 2019, 21:24; Temat postu: Re: Moment dokręcenia kolektora wydechowego Punto MY2012 1.2 |
|
|
Mr.Cleaner |
|
Imię: Kuba
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 14 Paź 2015, Posty: 1090 Pomógł: 1
|
Z kolei w Seicento po 180 tys km na gazie wkład kata wypalił się do zera niemal. Tutaj w Punto zawsze układ zapłonowy był robiony regularnie i pilnowałem tego bardzo dokładnie. Przy 72 tys zmieniłem świece 3 raz i założyłem nowe przewody WN. I miesiąc po wymianie pierwszy raz pojawiła się kontrolka na zegarach. Świece od nowości wyłącznie ori Fiat albo NGK, natomiast kable zmieniłem przy tych 72 tys km z ori na Bosch'a. Aktualnie mam cały zapłon NGK na nowym kolektorze i póki co od wymiany jest spokój. Nie wiem dlaczego padł katalizator, czy poszło niedopalone paliwo i go wykończyło czy przy przejeździe przez kałużę go podlało, nagle schłodziło i strzelił.
_________________ Było: Seicento MY2004 Acutal Blue Cocktail 1.1 54KM 2013->2015 Jest: Punto MY2012 2014 Easy Grigio Intellettuale 1.2 69KM 2015-> http://fiatpunto.com.pl/topic53327.html Grande Punto 2007 Dynamic Grigio Pessimo Umore 1.4 77KM 2021-> http://fiatpunto.com.pl/topic61115.html
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|