You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850450 Wysłany: 25 Paź 2019, 20:09; 
 Temat postu: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Paź 2019,
Posty: 13
Witam wszystkich forumowiczów do tej pory przeglądałem forum bez rejestracji jednak nadszedł moment w którym potrzebuje pomocy za odpowiedzi z góry dziękuje.

Od czasu do czasu w chłodniejsze wilgotne poranki mój punciak chodzi przez kilkanaście sekund głośno jak diesel (stuki, trzaski) dzwięk dochodził od strony paska osprzętu. Myślałem że pasek osprzętu luźny albo już mocno zużyty pojechałem do mechanika, wymieniłem napinacz i pasek, jednak po czasie okazało się ze problem dalej się pojawia. Pewnego dnia zdążyłem podnieść maskę i wsłuchać się skąd dochodzi odgłos były to okolice rozrządu i głośne cykanie z okolic zaworu zmiennych faz. Po wizycie z warsztacie i podpięciu komputera nie pokazało żadnych błędów, mechanikowi jednak się nie chciało go wyciągać bo stwierdził że jak komputer nie pokazuje to jest dobry. Korzystając z tego wątku post846843.html wyciągnąłem go i zauważyłem że nie jest do końca zamknięty fotka poglądowa:

Załącznik:
Komentarz do pliku: zawór zmiennych faz punto 1.4 8v



Czy ten zawór jest uszkodzony, czy może się zdarzać że nie jest do końca zamknięty ?
Jeśli do wymiany to jakiej firmy zawór kupić ? vaico, swag, febi, ina albo jakiś inny ma to znaczenie ? ceny od 260 - 315 online w motoryzacyjnym nie pytałem. Z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850457 Wysłany: 25 Paź 2019, 22:44; 
 Temat postu: Re: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Słabo czytałeś forum (po łebkach), a jak już coś znalazłeś, to nie wyciągasz wniosków.
W podanym temacie (http://fiatpunto.com.pl/post846843.html) widać przecież, że też jest "niedomknięty".
Tutaj (http://fiatpunto.com.pl/topic58838.html) inny egzemplarz, też są szczeliny. Widocznie taka jest pozycja spoczynkowa!
A przy okazji demontażu można go było wyczyścić (ale bez przesady, mechanik ma rację tym razem).

Z lektury forum powinieneś też wynieść, że "cykanie" z okolic rozrządu, czy głowicy, to mogą być typowo: złe luzy zaworowe oraz np. nieszczelny kolektor wydechowy. Z obu przyczyn dźwięk może zanikać wraz ze zmianą temperatury (rozgrzanie silnika). Hałasować może też koło zmiennych faz, wtryskiwacze, same zawory (np. prowadnice). Problem może być mechaniczny albo zależeć od ciśnienia (czy w ogóle obecności) oleju (a na to ma wpływ stan oleju i filtra, "long-life" = problemy). Dalej już są poważniejsze powody (coś z dołem silnika, tłoki, panewki), ale to mało prawdopodobne.


Góra
  
 
 
 Post #850515 Wysłany: 28 Paź 2019, 23:13; 
 Temat postu: Re: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Podaj mu napięcie na styki i zobacz czy się rusza bez zacięć. 5V wystarczy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850686 Wysłany: 06 Lis 2019, 13:52; 
 Temat postu: Re: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 25 Paź 2019,
Posty: 13
Dzięki Panowie za zainteresowanie nie miałem zbytnio czasu żeby tu zajrzeć i na spokojnie odpisać. @pmx007p1 faktycznie nie przyjrzałem się dokładnie ale być może to z paniki że coś się zaczyna dziać bo to mój pierwszy samochód. Autem jeżdżę dalej, nasłuchuje i obserwuje regulacja luzów zaworowych była robiona przy 60000 km w serwisie fiata obecnie 77 0000km, olej zmieniany regularnie zalany mobil 1 5w40 jak naleje do pełna to trochę znika ale poniżej 3/4 bagnetu oleju nie ubywa. Spalanie cały czas na podobnym poziomie 7-7,5 l / 100 km.
Za niedługo jadę na przegląd to powiem diagnoście żeby zerknął bardziej na wydech bo przy zmianie kół zauważyłem że tłumik to się cały sypie. Głośnego stukotu przy odpalaniu od ostatniego wpisu nie było. Mam pytanie odnośnie koła zmiennych faz rozrządu co ile się wymienia, czy taka usterka często się pojawia w punciakach ? Teraz jedyny dziwny dźwięk jaki słyszę to odgłos przy hamowaniu silnikiem jakby elektryczny podźwięk (nie jest to dzwiek silnika) co to może być ? Słyszany również co jakiś czas.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850696 Wysłany: 06 Lis 2019, 23:32; 
 Temat postu: Re: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 01 Wrz 2017,
Posty: 575
Pomógł: 9
Tłumikiem końcowym się nie martw nie wiem jak w 1.4 ale w 1.3 po prostu odrywasz pierwsza warstwę i pod spodem jest kolejna :E i następne 77 tys zrobisz :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850702 Wysłany: 07 Lis 2019, 09:20; 
 Temat postu: Re: Zawór zmiennych faz rozrządu 1.4 8v
Coś się czepił tych zmiennych faz? Możliwe, ale nie jest to powszechny problem, bo byśmy o tym wiedzieli na tym forum.
Na pewno rutynowo/profilaktycznie się tego nie wymienia i nie ma typowego przebiegu po którym to się psuje.
Było powiedziane, że hałasować od strony rozrządu może kilka (a może i kilkanaście rzeczy, bardziej prawdopodobnych).
Od zewnątrz należy zacząć: osprzęt (alternator i klima, napinacz), kolektor wydechowy oraz łącznik elastyczny (szczelność - "na oko" czasami nic nie stwierdzisz, trzeba niestety próbować zdjąć, wymienić uszczelkę w ciemno), osłony/mocowania/blaszki/rurki/węże różne (na, nad, za i pod silnikiem).
Nieprawidłowości (nieszczelności) w układzie wydechowym wpływają na pracę silnika i może rzeczywiście jakiś element klepać (zawory, tłoki, może i te nieszczęsne zmienne fazy), a po naprawie dźwięk zanika. Czyli miejsce występowania dźwięku wcale nie musi być przyczyną, źródłem problemu.
Sprzęgło się może kończyć (a dźwięk się niesie przez cały silnik, źródło wcale nie jest "od rozrządu").

Trzeba zrobić diagnostykę (jakiś ogarnięty mechanik, znający te Fiaty), a samodzielnie możesz dokładniej osłuchać silnik, stetoskop lub kij/długi śrubokręt przyłożony do ucha w tej roli. Tylko, żeby ci go nie złapało (np. w pasek alternatora).

A tak w ogóle, to Fiaty (FIRE 8V) są z natury hałaśliwe i nie mają "kultury" pracy, szczególnie na zimno - o tym też są tematy (najwięcej w dziale Grande Punto).
Świeżaki (pierwszy Fiat w życiu) są często zdziwieni i szukają usterek niepotrzebnie. Jak jeździ, zawsze odpala (w upały i mrozy), ma moc, przeglądy przechodzi (spaliny), spalanie w normie, pobór oleju - to zostawić go w spokoju (zmieniać olej normalnie, nie "long-life").

Jak chcesz na siłę coś usprawniać w samochodzie, to warto np. zrobić konserwację podwozia.


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO