You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 20:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #679723 Wysłany: 08 Lip 2013, 20:37; 
 Temat postu: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wyszków
Rejestracja: 06 Sty 2013,
Posty: 103
Bardzo prosto:
1. rozkręcamy tylne drzwi, tak jak do naprawy klamki (opis n forum)
2. Wykręcamy 2 śruby które są na wierzchu i trzymają pokrętło od szyb
3. Odpinamy czerwony plastik który trzyma szybę w środku drzwi.
4. Trzymamy szybę mocno, albo napychamy w drzwi jakieś szmaty plus śrubokręt owinięty szmatami w jakiś otwór montażowy w drzwiach, których pełno aby szyba nie upadła, bo mimo ze wydaje się ze szyba się trzyma, to albo opadnie i się rozwali, albo utnie nam ręce...
4. Wykręcamy kolejne dwie śruby, które trzymają metalowy słupek, ślizg podnośnika szyby, to są te dwie śruby chyba nr 10 na środku drzwi po zerwaniu pianki ochronnej, które trzymaj coś w środku, tak tak trzymają podnośnik szyby.
5. Wyjmujemy całość, czyli podnośnik (slizg) czerwony zaczep szyby, i ten mechanizm którym kręcimy, aby zasunąć szybę, który trzyma się tego podnośnika na dwóch linkach, lub na jednej jak jedna się już zerwała :D To wyjmujemy jako całość i jako całość będziemy potem montować po naprawieniu.
6. Kupujemy zestaw naprawczy ręcznego podnośnika szyb:
Jak kupiłem tutaj: http://automotoparts.eu/kFiat_GrandePunto.php?lang=pl
7. Rozkręcamy (odginamy 4 metalowe wypustki przy mechanizmie którym kręcimy)
8. Wyjmujemy bolec metalowy po zdjęciu plastiku, zostaje w środku biała rolka z nawiniętymi linkami
9. U mnie nie chciała wyjsc bo miałem zerwana linkę, ale mozna ciąganć na hama, nie ma co urwać, ona na niczym się nie trzyma, nie chce wyjsc to po prostu linka ja zablokowała. Ale z tym na chama to bez przesady, mimo wszystko delikatnie aby nie zerwac gwintu roliki, bo na niej nawija sie linka, a nawet dwie linki.
10. Zakładamy nowe elementy tak jak były oryginalne oraz zamieniamy to co trzyma szybę na nowe co dostaliśmy w zestawie, jak to zobaczycie to każdy bez problemu zrozumie o co chodzi.
11. Zakładamy linkę, cos jak linki od hamulcy w rowerze, zasada ta sama... pancerzyk nakręca, linki wpuszczamy w rolkę i zahaczymy tak jak były zahaczone stare linki.
12. A teraz wydaje nam sie ze linki sa za krótkie i nie idzie tego nałożyć. Co mus być nie tak kupiłem złe...!!!
13. Otóż nie, na tym co trzyma szybę, oryginalnie czerwone, zamiennik miałem biały, co zapina się do tego szybę, taka spinka, jak będziesz miał części w reku to nie pomylisz bo innej spinki nie ma ani niczego podobnego i tam gdzie montuje się końce linek, jedna co ciągnie w dół, druga co ciągnie w górę i dzięki temu jeździ po tym metalowym słupku to wszystko i podnosi lub opuszcza szybke to na końcówkach sa takie standardowe zakończenia linek, ale sa tez sprężynki naprężające po jednej na każdej lince. Jak wciśniesz np. śrubokrętem to będziesz mógł spiąć linki w powciskać wszytko na miejsce.
14. Ta rolkę oczywiście nawijamy na samym początku co wyskoczyła drugimi końcami linek tak jak było. Ma dwa wcięcia i tak jak jest kierunek nawijamy te linki, czyli jedno w prawo druga w lewo, tak ze jak jedna linka się rozwija to druga nawija, tak jak idą rowki nakręcamy równo i wkładamy do środka.
15. Składamy plastiki zaginamy te cztery metalowe wypustki tak jak były i gotowe.
16. Składamy drzwi tak jak rozkręciliśmy i tyle.
17. Nowy podnośnik mamy za 600 zł i problemy bo np. intercars i fota nie maja... a tutaj linki i elementy przychodzą z netu za 83 zł z przesyłka za pobraniem :)

Jak by ktoś miał pytania to śmiało pisać. Jak ktoś mimo wszystko nie wie, to niech się odezwie moze pomogę zrobić jak będę miał wolny czas, bo serio szkoda płacić tyle kasy za takie g***o, a mechanicy jak zwykle robia sceny ze jakie to trudne a ile to roboty, a g***o prawa.... Jak pisze nie jasno czy coś to mówcie, bo jednak poeta ze mnie marny i może pisze tak chaotycznie ze nie idzie zrozumieć.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #679733 Wysłany: 08 Lip 2013, 21:27; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11758
Pomógł: 13
rafal-and-anusiak napisał(a):
Nowy podnośnik mamy za 600 zł i problemy bo np. intercars i fota nie maja...

Na allegro nówki sztuki ~170, wiem bo sam ostatnio kupiłem i wymieniałem :>

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #679788 Wysłany: 09 Lip 2013, 05:54; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wyszków
Rejestracja: 06 Sty 2013,
Posty: 103
Nie wiem nie znam się, jak ja pytałem w sklepach mówili tyle - i jeszcze nikt tego nie miał lub mogą sprowadzić za tydzień, może dwa... intercars i fota poinformowały mnie ze nie mają i nie będą mieć. Na allegro widziałem tylko używki, a to nie wchodzi w grę, bo większość przypadków jak szukałem po necie rozwala się tak samo. Dolna linka pęka, bo najzwyczajniej w świecie w pancerzyku, który jest półokrągły końcami do góry nalewa się woda i tam stoi. Dlatego zmyślnie wrzuciłem do pancerzyka tawotu. Nawet teraz działa lżej.

Więc trochę bez sensu kupić używany bo nie wiemy w jakim stanie jest linka i czy za chwile nie będziesz miał tego samego.

Zostałem też poinformowany w jednym ze sklepów ze zamienników na razie nie ma bo do mojego modelu 2010 wg. katalogu czy czegoś tam, muszę kupić od 2009 do 2010 albo 2012 jakoś tak.

Do tego dochodzi fakt ze części masz za 64.99 zł + przesyłka. A roboty jest na prawdę niewiele, zresztą jak kupisz element cały to też musisz wymienić, więc tez rozkręcasz drzwi, wykręcasz podnośnik itp itd. szkoda przepłacać. Lepiej w to miejsce wymienić sobie klocki.. lub nie wiem zalać prawie pół baku benzyny ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #732951 Wysłany: 08 Cze 2014, 11:06; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 08 Cze 2014,
Posty: 1
Witam.

Chciałbym zapytać jak rozwiązać problem samoczynnie opuszczającej się szyby?
Po zerwaniu linek mechanizmu, postanowiłem go samodzielnie naprawić za pomocą zestawu naprawczego. Dzięki postowi Rafal-and-Anusiak po kilku godzinach zmagań, w końcu poskładałem to w całość. Problemem jest jednak zbyt łatwo dająca się opuścić z ZEWNĄTRZ szyba przy jednoczesnej ciężkiej pracy mechanizmu za pomocą korby.
Niestety chwilowo zostawiam szybę na kołku, jednak wolałbym ją doprowadzić do 100% używalności.

Jeśli ktoś ma z tym doświadczenie, proszę o pomoc.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #744099 Wysłany: 20 Wrz 2014, 23:43; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Marki
Rejestracja: 26 Maj 2008,
Posty: 31
na gorąco: rozbieramy plastik na drzwiach- idzie szybko, odklejamy delikatnie folie, potem mozna zakleic tasma dwustronna z castoramy.
kupujemy tylko linki: jedna jest krótsza ta jest na górze do zamykania i dłuższa na dole do otwierania.
dostajemy się do wałka na którym na którym nawiniete są linki;pierwszy krok nawijamy mocno link na wałku, zeby miesciły się w rowkach.wypuszczamy na zewnątrz i trzymamy mocno. uchwyt szyby któy chodzi po listwie metalowej przeciagamy na sama górę. zakładamy linki na ten plastik, na krzyż prowadząc je wcześniej jak byly oryginalne.nagle okazuje sie ze brakuje linki, nie mozna zalożyć na prowadnice ale jest sposób. nie zakładajcie linki na kółko przy krótszej lince. do reki srubokręt, na kółku są naciecia. zapieramy się w tych otworach/otworze/ naciagamy srubokretem linkę na kółko i wszystko jest mocno napiete. składamy w odwrotnej kolejnosci i git, działa.

_________________
buli21


Góra
 Profil  
 
 
 Post #836114 Wysłany: 31 Mar 2018, 14:52; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Offline
Puntoświr

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 15 Mar 2018,
Posty: 106
rafal-and-anusiak, fajny opis
Czy smarowałeś czymś nowy mechanizm lub linki(olej,smar)?Może warto było by czymś zabezpieczyć,żeby nie korodowały?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #853233 Wysłany: 25 Cze 2020, 19:24; 
 Temat postu: Re: Naprawa ręcznego podnośnika szyby Grande Punto - tył
Parę lat minęło i mechanizmy potaniały, poniżej 100 zł jakieś oferują (nowe) w internetach. Zestawy naprawcze lub same linki też są. Także jak kto lubi. Wymiana samych linek (bo one najczęściej się psują) to opcja dla ambitnych (dla leni cały mechanizm).

Bok drzwi trzyma się na 3 śrubach (imbus 5) i 2 wkrętach (krzyżak), plus zatrzaski. Korba jest na zatrzasku (można na chama zrywać, ale lepiej tę spinkę "omega" czymś podważyć, zepchnąć). Później całość do góry i odczepiamy linkę od klamki. "Boczek" zdjęty. Na fotce strona prawa (dalej naprawiana będzie Lewa).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Prawy tylny boczek drzwi.


Biała pianka pokrywająca drzwi pod tapicerką, to jest uszczelnienie (a nie "wygłuszenie" jak niektórzy wymyślają). Drzwi rozbierane tuż po umyciu samochodu = wewnątrz ścieka woda! Leci pod tą pianką (po piance). Fabryczny klej daje się w większości oderwać (powoli, ostrożnie). Przy składaniu to ma być tak samo szczelne dookoła (a nie tylko mechanicznie się trzymać).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Woda cieknie w stronę wnętrza samochodu!


Animacja. Szyba polewana z węża (bardzo słaby strumień), od zewnątrz oczywiście. Najgorzej wali po okolicach zamka.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Woda leci po wszystkich mechanizmach wewnątrz!
Woda_kapie_do_wewnatrz.gif
Woda_kapie_do_wewnatrz.gif [ 1.76 MiB | Obejrzany 12560 razy ]

Wtyczka niby szczelna, ale nigdy na 100,00%. Brawo FIAT. Nie potrafią kierować wodą (nie tylko w Punto).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Fiat nie umie kierować wody. Nie tylko w Punto.
Wszystko_moze_byc_mokre.gif
Wszystko_moze_byc_mokre.gif [ 1.74 MiB | Obejrzany 12560 razy ]

Mechanizm korby oczywiście też jest mokry po każdym myciu lub deszczu. Dlatego linki i ich pancerze rdzewieją, linki się zrywają, prują.
Załącznik:
Komentarz do pliku: WODA leci również do mechanizmu korby.


Mechanizm naprawiamy po wymontowaniu z pojazdu. Jak było wyżej w temacie, 4 nakrętki (klucz 10), a szybę trzyma zawleczka plastikowa. Wygodnie jest ją odczepiać i zakładać w około połowie wysokości szyby (opuszczona).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Robić zdjęcia. Przydadzą się przy składaniu.


Mechanizm nawijania otwiera się przez odgięcie 4 "uszu" (trudniej to z powrotem zagiąć). Robić zdjęcia, oznaczyć sobie jak to było złożone. Naprawiana jest strona lewa, a w zestawie naprawczym przysłali mi złą rolkę (prawą). Ale i tak nie była potrzebna.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Otwieranie mechanizmu korby.


Jeśli wymieniacie ślizg, to zwracać uwagę na zamocowanie linek (która wyżej, która niżej przebiega) oraz przełożyć podkładkę (czarna pianka). Górna linka (idzie przez rolkę na listwie prowadzącej szybę) jest krótsza (pancerz też), dolna dłuższa.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Mocowanie linek w ślizgu plastikowym.


Rozpruła się tylko linka dolna, górna teoretycznie mogłaby zostać (ale zestawy mają obie).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Rozpruła się i zatarła w pancerzu.


Składanie mechanizmu. Górna (krótsza) linka idzie jako pierwsza na rolkę/bębenek. Ślizg w górnym położeniu (jak przy zamkniętej szybie). Później nawijamy drugą linkę, aż nie będzie się dało jej pancerza włożyć w mocowanie na listwie, bo jest "za krótka".
Załącznik:
Komentarz do pliku: Krótka idzie pierwsza na rolkę. Ślizg max. do góry.


Czyli tak. Ślizg w górze. Wszystko na miejscu, linka górna i jej pancerz. Dolna - pancerz schowany w mechanizm korby, a drugi koniec (przy listwie) nie założony "w dziurę".
Załącznik:
Komentarz do pliku: Składanie mechanizmu.


Linki i ich pancerze należy grubo posmarować smarem. Przy nawijaniu długiej linki będzie sytuacja, że jeden zwój robi różnicę - albo jest "za krótka", albo za długa (mechanizm luźny, pancerz wypada z mocowań). Ma być "za krótka" z pozoru.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Krótka w 100% zmontowana, długa prawie że...


"Za krótka" linka ma taka być, aby było naprężenie w układzie. Trzeba siłowo naciągnąć pancerz i wsadzić go w mocowanie. To coś jak regulacja linek hamulcowych w rowerach (śruba regulacyjna ściska pancerz linki). Nie ma tu jedynej słusznej "procedury". Można by pewnie robić w innym położeniu ślizgu i napinać na końcu górną (naciągać ją na rolkę), nie dolną linkę. Obojętne. Mechanizm ma działać i tyle.
Załącznik:
Komentarz do pliku: Nic nie jest "za krótkie", bo mechanizm ma mieć naciąg wstępny.


Nawalić dużo smaru (listwa, ślizg, linki na całej długości, mechanizm korby - bęben/rolka). Gdyby nie kapiąca woda, to teoretycznie powinno to pracować na sucho. Ale niestety.
Uwaga jest taka, że starego mechanizmu nie można za bardzo "zakonserwować", gdy korozja już żre linki/pancerze. Napryskanie np. WD-40 spowoduje przyspieszenie awarii! Zluzuje rdzę i brud, kurz, zablokuje linki. Jeśli "prewencja", to też musi być zrobiona po wyjęciu mechanizmu z samochodu (inaczej nie da się prawidłowo wyczyścić i nasmarować elementów).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Wszystko ma pływać w lepkim smarze.


Przy montażu listwy podnoszenia szyby w drzwiach trzeba ustawić jej położenie (aby mechanizm pracował możliwie lekko, płynnie), po to otwory w konstrukcji drzwi są jajowate ("fasolki").

----------------------[ Dodano: 25 Cze 2020, 18:45 ]-------------

Druga (prawa) strona. Ślizgacze się różnią, lewa/prawa (chociaż pewnie można by obrócić, pomieszać L/P, tylko zawleczka szyby byłaby od góry, nie od dołu zapinana).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Ślizgacze ("slajdy") są w wersji L i P.


Bęben linek po tej (prawej) stronie okazał się...taki sam jak po lewej. Ale linki są inaczej nawinięte. Najpierw idzie dolna (dłuższa). Więc procedurę montażu lepiej zacząć od niej (i ślizg tym razem w skrajnym położeniu dolnym, jak na otwartym oknie).
Pytanie, co to za bęben w zestawie naprawczym, że nie pasuje na żadną stronę? A może by pasował, tylko wtedy zmienia się kolejność nawijania linek (i/lub kierunek kręcenia korbą?). Nie ważne...
Załącznik:
Komentarz do pliku: Bębny są takie same (u mnie były).


Przykład na fotografii, o ile "za krótka" ma się wydawać jedna z linek przy składaniu mechanizmu. Tutaj na stronie prawej najpierw montuje się dłuższą (dolną) linkę (pozycja "szyba otwarta"), a później dopasowuje drugą (tylko jak poprzednio, pancerz łatwiej jest najpierw umieścić w obudowie korby - czyli nie jak na zdjęciu, bo to tylko demonstracja - a na koniec naciągnąć go i włożyć w mocowanie listwy, albo naciągnąć linkę na rolkę w listwie, jak pisał na początku autor poradnika).
Załącznik:
Komentarz do pliku: Celowo "brakująca" długość przy montażu. OK!


W razie apokalipsy, czy kolejnego zmyślonego wirusa i blokady handlu/usług, powinno się tu dać użyć linek rowerowych, hamulcowych lub od przerzutek, bo niektóre zakucia końcówek wyglądają podobnie wymiarowo (te mniejsze idące w bębenek, a z większymi w ślizgu już by było łatwiej improwizować, śrubka z nakrętką, czy nawet zawiązanie na supeł). Z innych samochodów też coś podobno da się dobrać (Punto 2).


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO