|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
nesiasps |
#853294 Wysłany:
30 Cze 2020, 09:18; Temat postu: Re: Bieg wsteczny |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Gru 2019, Posty: 13
|
Winny jest zazwyczaj kierowca, który notorycznie opiera nogę na pedale sprzęgła i przez to wyrabia rant na sprężynach docisku powodując ich osłabienie, lub mechanik który w porywie chęci zarabiania "oszczędzi" klientowi kosztów dwóch tulejek po 13 zł w których łapa ma luz i nic nie da wymiana na nowe sprzęgło w kwestii zgrzytów. Zdarza się, że mechanik wymienia tylko tarcze sprzęgłową (a jak da do regeneracji - to jeszcze bardziej zarobi) i na tym kończy. Czasem łapa od tych przyzwyczajeń kierowcy ma wyrobioną powierzchnie styku - i tez trzeba dołożyć 150 pln na nową. I tak powiem na koniec - to nie ma ten typ tak, że zgrzyta przy załączaniu wstecznego - owszem nie ma synchronizacji na wstecznym, ale temu służy książkowe opóźnienie 2-3 sek po wciśnięciu sprzęgła, żeby wałek zdążył się zatrzymać - a jeśli dalej zgrzyta to jest to już awaria sterowania, którą trzeba naprawić. Jeśli biegi na wyłączonym silniku wchodzą bez oporów to i po załączeniu silnika tak musi być - innej drogi nie ma - wszystkie zgrzyty powoduje brak rozprzęgnięcia tarczy z kołem na skutek awarii jego sterowania. Moja rada - samemu kup sprzęgło, łapę, dwie tulejki i dopilnuj żeby to było zamontowane w całości - gwarantuję że zgrzyty ustąpią na długo - o ile przestaniesz męczyć docisk opieraniem prawej stopy na jego pedale - to hydraulika i nawet najmniejsze oparci przekłada się na dużą siłę.
|
|
Góra |
|
|
|
|
pmx007p1 |
#853296 Wysłany:
30 Cze 2020, 10:16; Temat postu: Re: Bieg wsteczny |
|
|
Co do wymiany, to prawda: przy wymianie sprzęgła zawsze warto wymienić komplet, czyli łapę i jej tulejki też. "Oszczędność" powoduje szybsze uszkodzenie docisku (łożysko cierpi najbardziej). M.in. stąd sporo Grande miewa w życiu po 2-3 wymiany sprzęgła (też zależy kto i jak jeździł). Dlatego m.in. to auto NIE kwalifikuje się jako "miejskie" (z resztą do stania w korku, ruszania i hamowania co 100 metrów, to żaden samochód nie został stworzony - takie warunki pracy, to patologia). Co do naciskania nie do końca: bo siłowniki sprzęgła (w różnym wieku i od różnych firm) bardzo się różnią siłą sprężyny wewnętrznej, czyli niektóre działają dokładnie jak "kierowca opierający nogę na pedale sprzęgła". W układzie sterowania jest ciągle wstępny nacisk (trochę za duży) na dźwignię łapy. A samo lekkie oparcie, dotknięcie pedału nic złego nie robi (tam jest przecież pewien luz, mały ale jest, prawie że "skok jałowy"), chociaż na wszelki wypadek nie robić tak.
|
|
Góra |
|
|
nesiasps |
#853310 Wysłany:
01 Lip 2020, 19:10; Temat postu: Re: Bieg wsteczny |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Gru 2019, Posty: 13
|
Zgadza się, lekkie może i nie pokona skoku jałowego tłoka pompki - ale jak to wyczuć gdy na nodze but ciężki? Załóżmy - a tak być powinno - że producenci normalizowanych podzespołów wiedzą jaka siła sprężyny wyprzęgnika zapewnia odpowiednią wartość napięcia łożyska wyciskowego, tak by nie pokonało oporów sprężyn docisku, a jedynie zapewniało "przyczepność" czołowej bieżni w trakcie eksploatacji - jako że fiat nie jest zbyt drogi, lepiej kupować to co sam wstawia do nowych autek.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|