You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Maj 2021, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #853728 Wysłany: 18 Sie 2020, 18:51; 
 Temat postu: Wymiana zamknięcia szyby tylnej - 3D
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14154
Pomógł: 116
Ten manual jest uzupełnieniem manuala [ IIFL ] Demontaż szyb tylnych bocznych - 3D.
Jedyną różnicą są nowe zdjęcia oraz dopisanie do tematu, iż chodzi również o wymianę zamknięcia (dla poszukujących i niemogących znaleźć ;))

Co potrzebujemy?

- 1x nowe zamknięcie nr 735277445 (nie rozróżnia się zamknięcia na stronę lewą lub prawą),
- 1x nowy nit nr 13766907 (niełatwo kupić tylko 1 szt.),
- stary koc,
- punktak,
- długi gwóźdź lub jakieś stare wiertło o średnicy nita lub mniejszej,
- młotek + klucz francuski (lub 2x młotek),
- wiertarka + wiertła,
- 1x śrubokręt krzyżakowy,
- 1x klucz nasadkowy,
- druga osoba do pomocy


1. Otwieramy okno i demontujemy zaślepkę śrub. Można palcami ją pociągnąć od lewej strony, gdyż tam są zatrzaski. Jeśli zaczniemy od prawej strony i będziemy ją podważać np. śrubokrętem, to w najlepszym przypadku pokrzywicie zaślepkę, a w najgorszym połamiecie zaczepy, które z prawej strony są wsuwane.

Załącznik:




2. Następnie odkręcamy 2 śruby widoczne na poniższym zdjęciu:

Załącznik:



Po tej operacji szyba się trzyma jeszcze na dwóch śrubach i nie ma obawy, że nam ona spadnie.


3. Wysiadamy z samochodu i odkręcamy 2 wkręty i zdejmujemy maskownicę:

Załącznik:




4. Lekko odchylamy szybę (tak, jakbyśmy ją otwierali) i prosimy, aby osoba towarzysząca nam ją potrzymała, a my w tym czasie odkręcamy śruby widoczne na poniższym zdjęciu. Robimy to z wyczuciem i gdy tylko możemy, jedną ręką również ją podtrzymujemy.

Załącznik:



Zobaczymy taki widok:
Załącznik:



Warto całą uszczelkę potraktować jakimś preparatem z silikonem (zimowym preparatem do uszczelek), a także wytrzeć karoserię pod maskownicą i śrubami z kurzu. Ja dodatkowo to miejsce nawoskowałem.

Dalsza część pracy wymaga uwagi, aby nie stłuc szyby i dobrego oświetlenia, więc proponuję przenieść się do domowego zacisza.


5. Kładziemy szybę na kocu. Koc nie pozwala szybie się porysować, a także nieco tłumi wstrząsy wynikające z uderzeń, które nastąpią w dalszej części

Załącznik:




Próbowałem wybić nit ale ani drgnął. W związku z tym, iż wcześniej zaopatrzyłem się w kilka zapasowych (numer części na górze poradnika) postanowiłem go rozwiercić. Nawet po rozwierceniu wymaga on wybicia.
Dobrze, aby jedna osoba trzymała na kocu szybę oraz zamknięcie, a druga zajęła się rozwierceniem i wybiciem. Polecam położyć na szybę szmatkę, a na nią np. jakieś kombinerki, które powinny mniej więcej ułatwić wybicie i rozwiercenie. Moje kombinerki miały idealną grubość aby stanowić podparcie dla wiertła do rozwiercenia, a następnie dla gwoździa służącego do wybicia pozostałości nita.


6. Zakładamy nowy mechanizm zamykania okna i wkładamy nowy nit.
Następnie szybę stawiamy w taki sposób, aby łeb nita był od dołu i opierał się np. na kluczu francuskim. W tym samym czasie nasz pomocnik będzie rozpęczał końcówkę nita.

Załącznik:



Punktak i stary nit:
Załącznik:



Rozpęczony nit punktakiem:
Załącznik:




Sprawdzamy czy wszystko się trzyma i ruszamy mechanizmem.
Następnie przecieramy szybę w miejscu styku z uszczelką z różnych zabrudzeń i montujemy całość w odwrotnej kolejności zwracając uwagę na to, że szybę można wyregulować. Robimy to tak, jak było wcześniej, zwracając uwagę czy szyba nigdzie nie dotyka karoserii. Zanim dokręcimy śruby warto sprawdzić jak działa otwieranie i zamykanie szyby oraz wyregulować szpary, aby były równe, co jest miłe dla oka :)
Na koniec myjemy szybę z obu stron i cieszymy się wykonaną naprawą :)

_________________
Na Kołach Przez Świat
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 104 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO