|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
misiasty125 |
#853764 Wysłany:
22 Sie 2020, 15:57; Temat postu: Rytmiczne stukanie |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Lut 2020, Posty: 3
|
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Podczas jazdy słychać ciągłe stukanie, wibracja jest odczuwalna na pedałach, najbardziej odczuwalne jest w zakresie 40-60km/h. Wydaję się, że dochodzi ono z przodu pojazdu. Do tej pory sprawdzone: koła zmienione na zimowe, stukanie wciąż występowało na stacji diagnostycznej wykluczyli problem z zawieszeniem na podnośniku koła zostały rozpędzone, brak stukania, jedna uwaga skrzynia biegów hałasuje (wymieniłem olej), nie mam teraz możliwości sprawdzenia czy hałas występuje nadal, natomiast przed wymianą nie było w kabinie nic słychać, biegi wchodziły lekko, bez zgrzytów, po wymianie oleju stuki nie umilkły, sprawdziłem osłony, brak luzów Brakuje mi już pomysłów co to może być, może ktoś z was miał podobny problem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Jachaś |
#853765 Wysłany:
22 Sie 2020, 16:03; Temat postu: Re: Rytmiczne stukanie |
|
 |
Moderator |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Sty 2019, Posty: 857 Pomógł: 47
|
|
Góra |
|
 |
misiasty125 |
#853766 Wysłany:
22 Sie 2020, 16:23; Temat postu: Re: Rytmiczne stukanie |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Lut 2020, Posty: 3
|
Może, źle się wyraziłem i ciężko mi jasno to wyjaśnić aby każdy zrozumiał, ale wyraźnie słychać stukanie, ogólna myśl jest taka, że przechodzi to na karoserię i odczuwalne jest na pedałach jednak pedał nie stuka mi po budzie a czuć wibrację.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#853767 Wysłany:
22 Sie 2020, 17:22; Temat postu: Re: Rytmiczne stukanie |
|
|
Słaby opis problemu. Na przykład, czy hałas zależy od biegu (dwójka, trójka, ...), czy tylko od prędkości pojazdu (a może RPM silnika)? Czy tylko na wprost, czy na zakrętach tak samo (a może się zmienia barwa, częstotliwość stuków)? Czy "kierunek przepływu mocy" zmienia dźwięk (znaczy przyspieszanie samochodu oraz hamowanie silnikiem)? W roku 2020 chyba każdy ma możliwość nagrania filmu/samego dźwięku i opublikowania gdzieś (nie koniecznie na YouTube). Może wtedy ktoś rozpozna... Albo sam poszukaj na YouTube filmów (wymyślaj tytuły: hałas, stukanie zawieszenia, hamulców, skrzynia się sypie, sprzęgło, itp., itd., również w obcych językach). Nie musi być "Fiat". misiasty125 napisał(a): Wydaje się, że dochodzi ono z przodu pojazdu. No to trzeba ustalić na 100%. Bez tego (i bez nagrania) dyskusja (zgadywanka) nie ma sensu. misiasty125 napisał(a): piasty brak luzu A półośki (całe, oba przeguby, a nawet dalej, kielichy na wejściu w skrzynię - dyferencjał)? misiasty125 napisał(a): koła zmienione na zimowe, stukanie wciąż występowało Ale felgi prawidłowe (i letnie i zimówki)? Bo był przypadek, że coś "biło" i gość miał nieoryginalne felgi i zapomniał dać pierścienia centrującego (nie, same śruby nie centrują precyzyjnie). misiasty125 napisał(a): na stacji diagnostycznej wykluczyli problem z zawieszeniem Uważać na SKP. To wcale nie są żadne "mózgi". Lenie i nieuki jak większość mechaników. "Coś" tam owszem wiedzą, ale np. "zaliczenie" przeglądu NIE oznacza sprawnego samochodu. Zawieszenie "wykluczyli", a reszta co? Napęd (skrzynia, półosie), mocowania (łapy) silnika i skrzyni? Hamulce? misiasty125 napisał(a): na podnośniku koła zostały rozpędzone, brak stukania, Bez obciążenia nie stuka, czyli napęd lub coś sąsiadującego (silnik, mocowania, może sprzęgło?). Albo zawieszenie (mimo "fachowej" diagnozy majstrów z SKP). misiasty125 napisał(a): jedna uwaga skrzynia biegów hałasuje (wymieniłem olej), nie mam teraz możliwości sprawdzenia czy hałas występuje nadal, natomiast przed wymianą nie było w kabinie nic słychać, biegi wchodziły lekko, bez zgrzytów, po wymianie oleju stuki nie umilkły, No to tu namieszałeś. Nie rozumiem. Czy piszesz tu o 2 różnych hałasach, czy ten sam (stukanie), że przed wymianą nie było, a po wymianie oleju (po co?) się zaczęło? Nie ważne - znowu jest wskazanie na "napęd" (szeroko rozumiany). Później "zawias", układ kierowniczy, hamulcowy, wydech. Kto zmieniał olej? Jak wyglądał stary (jasny, ciemny, "kawa z mlekiem", osady, opiłki, metaliczny "brokat" pływał choćby po powierzchni - jeśli tak, to jakiego koloru, np. "złoty")? misiasty125 napisał(a): sprawdziłem osłony, brak luzów Które osłony? Bo są różne wersje/opcje (liczba i umiejscowienie osłonek, izolacji). misiasty125 napisał(a): Brakuje mi już pomysłów co to może być, może ktoś z was miał podobny problem. Czy Szukałeś (Google?) przed założeniem tematu? Bo były takie w przeszłości (różne stuki, hałasy).
|
|
Góra |
|
 |
misiasty125 |
#853769 Wysłany:
22 Sie 2020, 21:24; Temat postu: Re: Rytmiczne stukanie |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Lut 2020, Posty: 3
|
pmx007p1 napisał(a): Słaby opis problemu. Na przykład, czy hałas zależy od biegu (dwójka, trójka, ...), czy tylko od prędkości pojazdu (a może RPM silnika)? Czy tylko na wprost, czy na zakrętach tak samo (a może się zmienia barwa, częstotliwość stuków)? Czy "kierunek przepływu mocy" zmienia dźwięk (znaczy przyspieszanie samochodu oraz hamowanie silnikiem)? W roku 2020 chyba każdy ma możliwość nagrania filmu/samego dźwięku i opublikowania gdzieś (nie koniecznie na YouTube). Może wtedy ktoś rozpozna... Albo sam poszukaj na YouTube filmów (wymyślaj tytuły: hałas, stukanie zawieszenia, hamulców, skrzynia się sypie, sprzęgło, itp., itd., również w obcych językach). Nie musi być "Fiat". [/qutoe] Hałas nie zależy od biegu, nasilenie zależy tylko od prędkości. Stuka cały czas, podczas jazdy na wprost, również podczas pokonywania łuków. Częstotliwość zwiększa się podczas zwiększania prędkości. Ale w okolicach 100km/h jest nie odczuwalne. Kierunek przepływu mocy nie zmienia dźwięku. W tym momencie nie mam możliwości nagrania dźwięku, nie mam dostępu do samochodu do jutra. pmx007p1 napisał(a): misiasty125 napisał(a): piasty brak luzu A półośki (całe, oba przeguby, a nawet dalej, kielichy na wejściu w skrzynię - dyferencjał)? Półosie również nie mają luzu. Dziękuję za podpowiedź sprawdzę kolejne elementy. pmx007p1 napisał(a): misiasty125 napisał(a): koła zmienione na zimowe, stukanie wciąż występowało Ale felgi prawidłowe (i letnie i zimówki)? Bo był przypadek, że coś "biło" i gość miał nieoryginalne felgi i zapomniał dać pierścienia centrującego (nie, same śruby nie centrują precyzyjnie). Felgi oryginalne. Koła zamienione przód - tył, potem założenie zimówek brak efektów. pmx007p1 napisał(a): misiasty125 napisał(a): jedna uwaga skrzynia biegów hałasuje (wymieniłem olej), nie mam teraz możliwości sprawdzenia czy hałas występuje nadal, natomiast przed wymianą nie było w kabinie nic słychać, biegi wchodziły lekko, bez zgrzytów, po wymianie oleju stuki nie umilkły, No to tu namieszałeś. Nie rozumiem. Czy piszesz tu o 2 różnych hałasach, czy ten sam (stukanie), że przed wymianą nie było, a po wymianie oleju (po co?) się zaczęło? Nie ważne - znowu jest wskazanie na "napęd" (szeroko rozumiany). Później "zawias", układ kierowniczy, hamulcowy, wydech. Tutaj rzeczywiście nie precyzyjnie.Dwa różne hałasy. Olej wymieniłem po diagnozie "skrzynia bardzo hałasuje", diagnoza padła podczas szukania stuków. Wymieniłem, po przeczytaniu kilku wątków, nie dawno również uszczelniałem wybierak, nie byłem pewny stanu oleju. pmx007p1 napisał(a): Kto zmieniał olej? Jak wyglądał stary (jasny, ciemny, "kawa z mlekiem", osady, opiłki, metaliczny "brokat" pływał choćby po powierzchni - jeśli tak, to jakiego koloru, np. "złoty")?
Ja zmieniałem olej, był ciemny, brak opiłków. pmx007p1 napisał(a): misiasty125 napisał(a): sprawdziłem osłony, brak luzów Które osłony? Bo są różne wersje/opcje (liczba i umiejscowienie osłonek, izolacji). Osłony termiczne wydechu od kolektora po tłumik końcowy. Nadkola, osłona paska osprzętu. pmx007p1 napisał(a): misiasty125 napisał(a): Brakuje mi już pomysłów co to może być, może ktoś z was miał podobny problem. Czy Szukałeś (Google?) przed założeniem tematu? Bo były takie w przeszłości (różne stuki, hałasy). Tak szukałem, nie przyniosło to efektu, dużo tematów sprowadza się do bicia felg, stuków z zawieszenia, po wizycie w SKP i usłyszeniu że "zawieszenie jest ok" odpuściłem ten wątek. Masz sposób na weryfikację napędu w domowych warunkach?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|